حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۹ مشکل رایج ویندوز ۱۰ و چگونگی حل کردن آن ها

نوشته

8 سال قبل | 27 دیدگاه | ترنجی

در کنار خبرهای متنوعی که پوشش دادیم، و یکی از آن ها، آشنایی با انواع نسخه های هفت گانه ویندوز بود، بد ندیدیم که با یک مطلب آموزشی هم در این زمینه با شما همراه باشیم. با توجه به این که بیشتر کاربران از ویندوز استفاده می کنند، و ویندوز ۱۰ این روزها حسابی توی بورس است، پس آشنایی با ۱۹ مشکل رایج ویندوز ۱۰ و فراگرفتن راه حل هایی برای حل این مسائل، قطعا برای کاربران لازم است، پس ادامه مطلب را از دست ندهید، شاید یکی از این مشکلات برای شما در مورد ویندوز ۱۰ پیش بیاید.

settings and control-650-80

۱٫ سیستم مورد نیاز

باز هم این بیشتر از یک مقدمه است، که بدانید کامپیوتز شما هم تراز با استانداردهای خاص مایکروسافت باشد، تا پس از نصب، از مسائل غیرضروری جلوگیری شود.

در این جا مشخصات مورد نیاز یک سیستم، برای دریافت ویندوز ۱۰ بدین صورت است :

  • پردازنده ۱ گیگاهرتز یا سریع تر
  • رم یک گیگابایتی ۲۳ بیتی و یا رم دو گیگ ۶۴ بیتی
  • ۱۶ گیگ فضای آزاد هارددیسک
  • کارت گرافیک  Microsoft DirectX 9 با درایور WDDM
  • یک حساب کاربری مایکرروسافت و دسترسی به اینترنت پرسرعت

contact support-650-80

۲٫ مشکلات اکتیو و فعال کردن ویندوز

یک مساله مهم که کاربران با آن رو به رو می شوند، مشکل فعال سازی ویندوز پس از ارتقا برای اولین بار است. پیشتر گزارش هایی در زمینه مشکلاتی در نسخه های پیش نمایش ارائه شده و گفته شده که آن ها در نسخه نهایی حل شده اند. این یک امید از سوی مایکروسافت برای ماست که امیدواریم محقق شود.

microsoftgifanimator-650-80

۳٫ به روز رسانی اجباری برای کاربران

ویندوز ۱۰ به کاربران امکان انتخاب نمی دهد، زیرا همراه با یک سیستم به روز رسانی ارائه می شود که کاربران به صورت خودکار باید آن را بپذیرند. این برای کسانی که به فکر ارتقای کسب و کارشان هستند خیلی خوب است. اما این را از ما بپذیرید که به روزرسانی خودکار به صورت اجباری کاربران را به سمت نسخه جدید می برد و به نظر ما بهتر است که این امر اختیاری و در اختیار کاربر باشد که به روزرسانی را لغو کند.

BSOD-650-80

۴٫ به روزرسانی اجباری و مشکلات کرش سیستم

علاوه بر مورد بالا، مشکل دیگر به روزرسانی اجباری این است که امکان دارد که سیستم کاربر کرش کند. و منجر به راه اندازی مجدد سیستم کامپیوترتان شود. باید کاربر به فکر این نکات باشد و آن را حل کند.

collapse notification-650-80

۵٫ به روزرسانی اجباری در کنار به روز رسانی برنامه های شخص ثالث

به روز رسانی ویندوز ۱۰ به مراتب سخت تر از به روز رسانی برنامه های سوم شخص است و امکان دارد مشکلاتی چون کرش برنامه های شخص ثالث پس از به روز رسانی را به همراه داشته باشد. بهترین حالت به روز رسانی ویندوز است و این که سپس اجازه بدهیم برنامه ها تحت ویندوز جدید به روز و مراقبت شوند.

PCF259.tutorial_2.art-650-80

۶٫ به اشتراک گذاری رمز عبور وای فای

ویندوز ۱۰ به همراه یک سیستم وای فای عرضه می شود که وای فای سنس نام دارد. این سیستم که در اصل از ویندوز فون ۸٫۱ برداشته شده است، کاربران را قادر می سازد تا شبکه وای فای محلی خود را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند. شاید خیلی ها نگران این موضوع باشند و علاقه ای به این کار نداشته باشند. برای غیرفعال کردن این گزینه باید به وای فای، تنظیمات شبکه، مدیریت تنظیمات وای فای رفته و تمامی آپشن های آن را پاک کنید.

CanonMG7520Herp-650-80

۷٫ چاپگر کار نمی کند

اگر پس از ارتقا به ویندوز ۱۰، متوجه شدید که چاپگر شما کار نمی کند، ممکن است شما مجبور به راه اندازی و فرایند نصب مجدد آن شوید. بدین منظور ابتدا مطمئن شوید که مشکل سخت افزاری وجود ندارد و تمامی کابل ها متصل هستند، سپس نرم افزار آن را اگر به روزرسانی دارد، ارتقا دهید و در عین حال، اطمینان حاصل کنید که، چاپگری که از آن استفاده می کنید، با ویندوز شما سازگاری داشته باشد.

microsoft-edge-650-80

۸٫ کار با مرورگر جدید مایکروسافت در ویندوز ۱۰ را یاد بگیرید

ویندوز ۱۰ با یک مرورگر جدید می آید که Microsoft Edge نام دارد، که به طور پیش فرض در تمامی نسخه های ویندوز ۱۰ پی سی و پست پی سی های ویندوزی قرار دارد. مرورگر شامل یک دکمه “home” و گزینه ای برای اضافه کردن تب های جدید است. در بالای مرورگر کلیک کنید و با وارد کردن نام وبسایتتان، از طریق Microsoft Edge وارد آن سایت شوید.

build2015-053-650-80

۹٫ علاقه مندی ها را پیدا کنید

مشکل مرورگر جدید مایکروسافت این است که شما نمی توانید تمام صفحات مورد علاقه خود در اکسپلورر را به این مرورگر جدید انتقال دهید. با این حال، برای انتقال باید وارد Microsoft Edge شده و چک کنید که اکسپلورر بسته باشد، سپس، برروی گزینه “import favorites” کلیک کرده تا صفحات مورد علاقه شما در مرورگر جدید منتقل و بارگزاری شوند.

windows-81-mail-650-80

۱۰٫ مشکلاتی ایمیلی

تمامی کسانی که نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ را دیده اند، همگی با هم، بر این که ویندوز میل در ویندوز ۸٫۱ بهتر بود، اتفاق نظر دارند. دلیل آن ها هم از این ادعا این است که می گویند که شما در ویندوز ۸٫۱ می توانستید پوشه ها و زیرپوشه هایی را در این اپلیکیشن ایجاد کنید ولی امکان این کار در نرم افزار میل ویندوز ۱۰ وجود ندارد.(خداقل در حال حاضر) افرادی که نیاز به سفارشی کردن ایمیل ها در این زمینه دارند، می توانند نرم افزار Thunderbird را جایگزین اپ میل مایکروسافت کنند که به خوبی با ویندوز ۱۰ هم کار می کند.

ChromelogoGoogleIO-650-80

۱۱٫ از کنترل خارج شدن کروم

مرورگر کروم، یک اکوسیستم پیچیده است که پس از نصب ویندوز ۱۰ می توانید آن را نصب کنید. این مرورگر پس از نصب بروی ویندوز ۱۰ مشکلاتی را با خود به همراه می آورد. علت شاید ره حل خرابکارانه مایکروسافت برای استفاده بیشتر افراد از مرورگر جدید خود مایکروسافت یعنی اج باشد و یا شاید هم علت از مچ نشدن کروم با ویندوز ۱۰ باشد که در آینده احتمال دارد که رفع شود. باگ هایی در ویندوز ۱۰ برروی کروم مثل هنگامی که در آن مشغول تماشای یوتیوب شده اید مشاهده شده است و موارد دیگری نیز از این مرورگر مشاهده شده است که اگر شما قصد نصب این مرورگر را دارید بهتر است خود را برای آن ها آماده کنید.

chromewebstore-650-80

۱۲٫ در حقیقت ممکن است که شما مجبور به نصب مجدد کروم شوید

برخی از کاربران گزارش داده اند که کروم در ویندوز ۱۰، بدون هشدار کرش کرده و به راحتی هنگام باز کردن اپلیکیشن فعال نشده و بک آپ های قبلی را بالا نمی آورد. راه حل؟ متاسفانه شما مجبور به حذف و نصب مجدد کروم هستید.

microsoft-malicious-ads-650-80.jpg

۱۳٫ رژه ای از پاپ آپ ها و صفحات تبلیغاتی کلیکی

مایکروسافت اج عاشق پاپ آپ هاست. برای رهایی از شر آن ها، شما نیاز دارید که به  Internet Options رفته و سپس به قسمت Privacy که در آن، گزینه “Turn On Pop-Up Blocker” را در تنظیمات فعال کنید. آن هنگام است که دیگر پاپ آپ ها برایتان رژه نمی روند.

Groove Music Pass-650-80

۱۴٫ اج هنگامی که مینی مایز است، موزیک را استریم نمی کند

از آن جا که اج یک برنامه یونیورسال(برای همه دیوایس ها) است، هنگامی که به حالت مینی مایز در می آید، به حالت تعلیق در می آید. این مورد در هنگام گوش دادن به موزیک آنلاین بسیار آزار دهنده خواهد بود که متاسفانه هیچ راه حلی هم برای آن وجود ندارد. بنابراین باید به شما بگوییم که اگر اهل موسیقی و استریم آن هستید، بهتر است که از مرورگر و یا منبع دیگری برای این کار استفاده کنید.

Radeon Hydra-650-80

۱۵٫ هنگامی که AMD در حال خواندن است، مرورگر اج کرش می کند

این هم مشکل عجیبی است که برای مرورگر اج مایکروسافت پیش آمده و باید ببینیم که چگونه حل خواهد شد.

Settings Toggle-650-80

۱۶٫ مراقب تنظیماتتان باشید

هنگامی که شما ویندوزتان را به ویندوز ۱۰ ارتقا می دهید،  تنظیمات به صورت یک صفحه نمایش برایتان ایجاد خواهد شد که از شما می خواهد  تا عکس جدید، فیلم ها، تلویزیون ها و مرورگر اج مایکروسافت را انتخاب و به آن اضافه کنید. در این حالت هم دو مدل برای قرار دادن اپلیکیشن ها وجود دارد. یکی اپلیکیشن های پیش فرض مایکروسافت و دیگری اپ های اخاص مایکروسافت که خودتان می توانید آن ها را انتخاب کنید.

BSoD_in_Windows -650-80

۱۷٫ صفحه آبی مرگ

در حقیقت امیدواریم که شما با این مورد رو به رو نشوید. اما متاسفانه باید بگوییم که این مورد در ویندوز ۱۰ و پس از نصب آن، امکان دارد برای هر کاربری به وجود بیاید و برخی از کاربران شکایاتی در مورد نشان دادن صفحه آبی موسوم به مرگ برای آن ها به وجود آمده است. باید بگوییم که اگر با این وضعیت مواجهه شدید خیلی جالب نیست. شما باید برای رفع این مشکل، کامپیوتر خود را تنظیم مجدد کنید. برای این کار باید بخش بازیابی را در قسمت تنظیمات اصلی کامپیوتر پیدا کنید. برای رفتن به این بخش، عبارت “reinstall” را در قسمت ابزار جست و جو در منوی استارت وارد کرده و سپس برروی “Remove everything and reinstall Windows” کلیک کنید.

Start-Tablet Mode-Continuum-650-80

۱۸٫ مشکلات صفحه نمایش لمسی

برخی از کاربران که پیش نمایش ویندوز ۱۰ را برروی دستگاه های تلفن همراه خود دارند، می گویند که توانایی های صفحه نمایش لمسی آن طور که آن ها انتظار دارند و باید تابعی از لمس این صفحات توسط آن ها باشد نیست. به طور مثال گفته شده که هنگام کشیدن یک پنجره، آن پنجره، به راحتی از زیر دست که صفحه را لمس کرده خارج می شود. متاسفانه گفته شده که راه حلی برای حل این مشکل فعلا وجود ندارد.

Snap-650-80

۱۹٫ رایگان برای حالا، اما نه برای همیشه

این شاید حالا یک مشکل نباشد، اما در دراز مدت نگران کننده است. باید گفت که ویندوز ۱۰ به عنوان ارتقا برای کاربران به مدت یک سال رایگان خواهد بود و ولی پس از آن، باید برای داشتن آن ۱۱۹ دلار پرداخت کنید. شاید در ابتدا احساس کنیم که یک سال زمان زیادی است اما، در دنیای فن اوری، یک سال مثل یک چشم بر هم زدن است. بنابراین باید بگوییم که قرار نیست که این ارتقا، مدتی طولانی برایتان رایگان باشد و پنجره های میاکروسافت، تنها برای یک سال به صورت رایگان در اختیارتان خواهد بود.

[su_button url=”http://www.techradar.com/news/software/operating-systems/20-common-windows-10-problems-and-how-to-solve-them-1300292″ background=”#06a570″]techradar[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HALA MADRID

پس فعلا با این ویندوز ۸ خودمون سر میکنیم . ۲ ساله عوض نکردم !!!!! :wacko:

emimob

با این وضعیت ویندوز نیست باگه کلا یاگ منتشر کرده !

Paradigma

هنوز زوده واسه استفاده
مرسى از مطلب خوبتون :good:

Ehsan

اینا مشکلاتی بود که روی بیلید های آزمایشی بودش فک نکنم روی نسخه نهایی باشه 😐

Dr.Zed

باگدوز۱۰:|
مایکی مثلا نسخه نهایی داده بیرون؟
همون بیلد آزمایشی قبلی باگ کمتر از این داشت:|

mahyar

والاا 😐

Ali.R

فعلا همین ۷ خوبه

REZA

امیدوارم تو نسخه نهایی نبینمشون
من اگه مرورگر خود ویندوز مثل کروم به که با اکانتم وصل هس واسه بوکمارکام و این چیزا وصل نشه اصلا ازش استفاده نمیکنم!!والا اعصاب ندارم!
راستی بهتر نبود بعد شماره هر قسمت عکسش و بزارین؟من تا نصفه اومدم بعد فهمیدم عکس مربوط بش قبل از شماره اومده!! :wacko:

Paradigma

منم موافقم عکسا بعدش باشه بهتره

REZA

من هنوز نمیدونم Enterprise نصب کنم یا Professional! الانم professionalدارم .

شاید امشب دانلودش کنم.ساعت ۲ به بعد 😉

mahyar

بابا مایکروسافت مارو به مسخره گرفته اینهمه بیلد بیلد داد بیرون که چی که باگ ها تموم بشه الان تو نسخه نهایی اومده همه باگ هارو یک جا گذاشته تو ویندوز 😐 :wacko:

MM888

آقا یکی که ورژن نهایی enterprise رو داره بگه این باگا توی ورژن نهایی هم هست یا نه؟

Paradigma

برا من هست

سعید

چرا کامنتو پاک میکنی؟ ظرفیت شنیدن انتقاد و حرف مخالف رو نداری؟ همه باید حرفاتو تایید کنن که خوشت بیاد؟؟؟؟؟؟ متاسفم واست . با این رویکرد رشد نمیکنی .. بای

Paradigma

هر شرکت دیگه ای هم بود داستان همین بود
الان چند تا باگ نرمال حساب میشه
باید آپدیت بیاد درست میشه
من گذاشتم بعدا نصب کنم الان حوصله باگ ندارم

gholi12

بابت مطالب ممنون. متاسفانه با اینکه من نسخه نهایی ویندوز ۱۰ اینتر پرایز را نصب کردم سه بار صفحه ی آبی رنگ برایم آمده است و مایکروسافت اج هنوز مشکلات خود را دارد و کنترل اف که در همه ی مرور گر ها کار می کند در اج کار نمی کند و من مشکل اینترنت را هم دارم که به هر اینترنتی وصل می شوم بعد یکی دو دقیقه قطع می شود ولی نشانه ی اینترنت هستش و وقتی تروبلشوتینگ را می زنم ، می زنه آنلاین ساپرت که دوباره بخاطر اینترنت نمی شود . کسانی هم که مشکل کروم را دارند می توانند از کرومیم استفاده کنند. بعد هم این فقط مشکل AMD نیست ، لپ تاب من دو کارت گرافیک اینتل و انویدیا داشت که هیچ کدومشون هم نصب نکرد . و استورشم در آپدیت کردن برنامه ها مشکل دارد. تنها چیز با حالش کورتاناس که خیلی با حاله ولی منم مجبورم که به گو بک کنم به ویندوز ۸٫۱ چون بدون ایترنت نمی تونم زندگی کنم.

tik taak

سلام و خسته نباشید
ببخشید برای من یه مشکل پیش اومده که عکسی از گوگل دانلود میکنم و برای پس زمینه میذارم تار نشون داده میشه و یا وقتی میرم تو یه بازی کلا صفحه تار هست
اگه میشه راهنمایی کنید با تشکر

ediupdate

با سلام من به طور اتوماتیک اپدیت ویندوز ۱۰ را دریافت کردم و حدود ۲ گیگ بود و بعد از طی چند مرحله ری استارت بلاخره نصب شد
یکی از مهمترین مشکلاتی که کاربران ممکن است بعد از نصب با آن روبرو شوند اینست که وقتی روی ایکونی روی دکستاپ کلیک راست می کنیم سرعت ویندوز به شدت پایین می آید و این به دلیل یکی از فایل های سیستمی خود ویندوزر ۱۰ به نام werFault.exe است که مسئول گزارش خرابی ها و مشکلات ویندوز به شرکت مایکروسافت است.
برای حل این مشکل به یکی از سایت های خارجی مراجعه کردم و راه حل آن را پیدا و اجرا نمودم و مشکلم بر طرف شد که در اختیار کاربران می گذارم
موارد زیر را دنبال کنید
۱ روی my computer یا this computer کلیک کنید
۲٫ سمت چپ پنجره روی control panel کلیک کنید
۳٫ در صفحه ظاهر شده روی system and security کلیک کنید
۴٫ روی گزینه administrative tools کلیک کنید
۵٫ روی services دو بار کلیک کرده و در پنچره ظاهر شده گزینه windows error reporting کلیک کرده و در قسمت startup type روی گزینه disable کلیک کرده و ok کنید
به همین راحتی از شرش خلاص می شید

mohammad12708

سلام
مایکروسافت اج من نمیدونم چش شده وقتی بازش میکنم خود به خود دوباره بسته میشه
وقتی هم سایتهای ذخیره شده رو باز میکنم میگه:
the remote procedure call failed

الناز

سلام یه سوال داشتم راسته که میگن ویندوز اصل با ویندوز معمولی فرقی نداره ؟ آخه من یه مطلبی خوندم که نوشته بود ویندوز اصل هم ممکنه خراب بشه .

http://www.elmefarda.com/%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%84/

ممنون تون میشم اگه راهنمایی کنید

صدرا مخملی

پرسش هاتون اگه تخصصی هستش و باید بررسی بشه به سایت زیر مراجعه کنید:
http://javabplus.ir

mhzd

سلام ، من این ویندوز رو نصب کردم ، حالا وارد درایو D میشم پنجره my computer میپره – نمی تونم به فایل هام دسترسی داشته باشم – چی کار کنم > اشکال از کجاست

MOHAMMAD

ببخشید من فقط ثبت نام کرم این سوال رو ببپرسم اگه تو این مشکل صفحه ابی مرگ مواجعه بشم بخوام reinstall کنم اطلاعات هردم پاک میشن یا نه لطفا جواب بدید ویندوزم ۶۴ بیتی هست هر یک ساعت یه بار برام میاد 😥 😥

neda_02

سلام ببخشید من هنگام نصب ویندوز۱۰ ب این صفحه برخورد میکنم باید چیکار کنم؟؟ :wacko:
http://qfs.mobi/f2893983

neda_02

میشه منو راهنمایییییییییییییی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Mr. SAS

سلام . بنده حدود یک سالی هست ک از وین ۱۰ استفاده میکنم. در مورد مشکلات بالا برای بنده فقط ۱ مشکل پیش اومده ک اونم حالت مرگ هست ک البته با ریس کردن سیستم حل شد و ب مشکل خاصی برنخوردم. امما ……
مشکل اساسی من زمان بوت شدن وین هست! همیشه عادتم اینه ک درایور ها و برنامه هام آپ باشه. قبلا از نسخه pro استفاده میکردم ک زمان بوتش ۲m 15s بود!!! این هفته تصمیم اساسی گرفتم ک ی راهی برا خلاصی ازین مشکل پیدا کنم. نسخه enterprise رو دان و نصب کردم. زمان بوت باز هم همون آش و همون کاسه 😐
بعد از یکسری تحقیقات نتیجه گرفتم مشکل از وین یا سیستم نیست :/
مشکل از ی برنامه مزخرفیه ب نام driver booster شرکت IObit ک با نصب درایور های نامناسب سیستم رو ب فنا داد :
بعد از نصب دوباره ویندوز و آپدیت اون با driver pack solution مشکلم حل شد و زمان بوت شد ۳۵s !!!

نتیجه اینکه ویندوز خوبی هست و من با لپتات قدیمی dell n 4050 سال ۹۱/۲ هیچ گونه مشکل دیگری ندارم. حقیقت محض!

مشکلات بالا قرار نیست همه بر روی یک سیستم خودش رو نشون بده :scratch:
ممکنه ۲ یا ۳ مورد نهایاتا پیش بیاد ک رفع میشه :/
ضمنا ویندوز سون رو هم نصب دارم در یک درایو دیگه ک قبلا تعمیرکارای ویندوز میگفتن بخاطر نصب بودن ۲ویندوز رو ی سیستم باعث کند شدن میشه !
ولی هنوز مشکلی پیش نیومده از لحاظ نصب ۲ویندوز 🙂

در مورد فعال کردن ویندوز هم ک خعلی سادست. مثل ویندوز ۷ ک از windows loader استفاده میکنید در ویندوز ۱۰ هم میتونید از برنامه KMSauto استفاده کنید با ۳ کلیک و ۵دقیقه زمان ویندوزتون ب اصطلاح اکتیو میشه 🙂
انقد هم بدبین نباشید این ویندوز تازه نفسه ویندوز۷ چندساله اومده؟ معلومه ک باس باگ خیلی کمی داشته باشه

بنده پیشنهاد میکنم ک حتما نصب کنید حداقل برا تست کردن یکبار تست کنید ببینید چ مشکلاتی دارید.میتونید تو ی درایو ۳۰ گیگی نصب و آپ و تست کنید بصورت کاملا جدا و بدون از دست دادن ویندوز قبلی.حتما حتما امتحان کنیییییییید من ک عاشقشم :))))))

و دیگر هییییییییچ 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان