حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدئویی از پروژه لغو شده McLaren مایکروسافت با لمس سه‌بعدی منتشر شد

نوشته

8 سال قبل | 5 دیدگاه | ترنجی

تقریبا یک سال پیش بود که خبری مبنی بر لغو شدن پروژه McLaren مایکروسافت منتشر شد. محصولی که قرار بود پرچمدار مایکروسافت در بازار بی‌رحم اسمارت‌فون های فعلی باشد. مشخصات زیادی از این محصول درز نشد هرچند چند تصویر ازآن منتشر شد. حال پس از این مدت طولانی یک ویدئو از ویژگی لمس شناور یا همان سه‌بعدی منتشر شده است. در ادامه با ترنجی همراه شوید.

اولین چیزی که درباره این محصول می‌دانستیم وجود یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی به همراه قابلیت لمس سه‌بعدی روی این دستگاه بود. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون لمس کردن صفحه نمایش از اسمارت‌فون استفاده کنند. در ابتدا قرار بود این ویژگی قرار بود همراه با کاشی‌های شناور همراه شود، این یعنی که با این حرکت کاشی های اطراف کوچک شده و کاشی‌ مورد نظر بزرگتر شود تا اطلاعات بیشتری را نشان دهد.

flyout-tiles-mclaren-wm

این اطلاعات از SDK لمس سه‌بعدی نوکیا محدود به همین‌ها بود تا به امروز که یک ویدئو از این قابلیت روی این دستگاه منتشر شد.

[aparat]http://www.aparat.com/v/0nXy7[/aparat]

بالاخره بعد از این همه مدت یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از این ویژگی منتشر شد که درآن می‌‌توان به استفاده از این قابلیت در هر بخش از اسمارت‌فون اشاره کرد. اما ویژگی که در بالا مطرح کردیم در این ویدئو دیده نمی‌شود. در نهایت در این ویدئو هیچ چیز هیجان‌انگیزی پیدا نخواهید کرد زیرا این قابلیت واقعا یک ویژگی انقلابی نیست، در حقیقت هنوز مشخص نیست که این قابلیت چه ویژگی خاصی را به کاربر ارائه می‌دهد. البته این محصول یک نمونه اولیه بوده است و حتما ویژگی‌های بیشتری می‌‌توانست در نسخه نهایی وجود داشته باشد. این پروژه در‌نهایت به دلیل “مشکل دار بودن” این نوع سیستم لمسی لغو شد.

1f2b9d22720e0cf3a60f4df80c46f21fbf09aab6

حال بیایید لمس سه‌بعدی را فراموش کنیم و به خود محصول بپردازیم. با توجه به این تصویر این محصول قرار بود یک لومیا ۱۰۲۰ فلزی که بسیار زیبا‌هم است باشد که متاسفانه بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد. حال باید منتظر باشیم و ببینیم که مایکروسافت چه برنامه‌ای برای یک پرچمدار جدید خواهد داشت. شاید فرض کنید مطلب تمام شده است اما هنوز “یک چیز دیگر” باقی مانده است. از همان لو‌ دهنده تصویر یک محصول دیگر منتشر شده است که در ابتدا فرض کردیم این یک نمونه اولیه از لومیا ۸۳۰ باشد. مسلما این یک لومیا ۹۵۰ نیست بلکه احتمالا بازهم یکی از نمونه‌های لغو شده ویندوزفونی باشد. این محصول از یک پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ و یک صفحه نمایش فوق اچ‌دی ۵٫۲ اینچی استفاده می‌کند.

sanna-lumia850 (1)

[button url=”http://www.windowscentral.com/video-microsofts-cancelled-mclaren” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Windowscentral[/button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

احسنت به نوکیا.
امیدوارم زودتر برگرده

Scripter

البته برای این کار نیازی به تمهیدات سخت افزاری نیست و فقط حساسیت صفحه نمایش به تغییر در خازن ها رو به صورت نرم افزاری افزایش دادن!
حتی توی گوشی های سامسونگ هم گزینه ای به نام touch sensitivity
هست که این حساسیت رو افزایش میده البته نه تا این حد!

mehrdadi

این قابلیت توی سری نوت سامسونگ هم هست.توی نوت سه با انگشت و قلم میشد بالای صفحه ننایشونگهدداری و اطلاعات بیصتری نمایش میداد ولی تویونوت چهار لمس شناور رو فقط با قلم فعال میشه.کار جدیدی نیست که بخوام به مایکروسافت احسنت بگم! :unsure:

sahand gh

این قابلیت توی xperia sola هم بود.

Ashkan-a2

این قابلیت به پروژه ی McLaren مربوط نیست ، توی لومیا ۹۲۰ منم وقتی حساسیت تاچ رو زیاد میکنی ( برای استفاده با دست کش یا … ) این اتفاق میفته ! :yes:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs