حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۸ ویژگی نرم‌افزاری جدید بر روی Oxygen OS 2 وان‌پلاس ۲

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

از زمانی که کمپانی وان‌پلاس راه مشارکت مایکروسافت و Cyanogenmod را گشود، این شرکت شروع به استفاده از Oxygen OS کرده است. یک پوسته سبک و زیبا که از همان اندروید خالص برگرفته شده است. حال در وان‌پلاس ۲ شاهد نسخه دوم این پوسته که برپایه اندروید ۵٫۱٫۱ بنا شده است هستیم. حال با ترنجی همراه شوید تا از ویژگی‌های Oxygen OS جدید روی وان‌پلاس جدید بگوییم.

بسیاری از قابلیت‌های موجود در Oxygen OS 2 که بر روی اندروید خالص بنا شده است قابل شخصی‌سازی و بسیار کارآمد است و باید ادغان کرد که کمپانی‌های دیگر هم باید از این ویژگی ها استفاده کنند. این‌ها ویژگی‌های جدیدی اند که روی این ورژن جدید از Oxygen OS خواهیم‌دید:

۱٫دکمه‌های قابل شخصی‌سازی

oneplus-buttons

بر روی وان‌پلاس۲ سه دکمه وجود دارد، یک کلید هوم فیزیکی که دارای سنسور اثر‌ انگشت است و دو دکمه مجازی در دو سمت این دکمه فیزیکی که به رنگ زیبای آبی در‌می‌آیند. اما اگر علاقه ای به این سبک از دکمه‌ها ندارید، می‌توانید این آنهارا غیرفعال کرده و دکمه‌های روی صفحه را فعال کنید که در اکثر محصولات اندرویدی خصوصا نکسوس ها شاهد هستیم. درضمن شما می‌توانید برای کلید هوم دستوراتی تعیین کنید برای مثال با دوبار فشار آن برنامه دوربین اجرا شود. اینها دستوراتیاست که می‌توانید برای دکمه‌ها تنظیم کنید:

  • باز‌کردن یا بستن منو‌ها
  • برنامه‌های اخیر
  • دستیار جستجو
  • خاموش کردن صفحه نمایش
  • اجرا کردن برنامه دوربین
  • جستجوی صوتی
  • باز کردن قفسه

۲٫قفسه

shelf-1

قفسه یک منوی کاملا جدید برای دسترسی به برنامه‌‌های بیشتر استفاده شده یا مخاطبین مورد نظر است که بدون هیچ تون نظیمات خاصی آماده خدمت‌رسانی است! این ویژگی هنوز در مرحله بتا است پس شاید بتوان در آینده ویجت‌ها و گزینه های بیشتری را به این قفسه اضافه کرد. حذف کردن و یا غیر فعال کردن این قفسه بسیار ساده بوده و با نگه‌داشتن انگشتتان روی صفحه می‌توانید به راحتی این قفسه را حذف کنید.

۳٫باز کردن سریع قفل دستگاه با سنسور اثر انگشت

finger

وان‌پلاس ۲ از یکسنسور اثر انشگت مشابه آیفون ۶ استفاده می‌کند. شرکت سازنده ادعا می‌کند که این سنسور از نسخه بکار رفته در آیفون ۶ بسیار سریع تر است. ویژگی دوست داشتنی این دستگاه این است که برای باز کردن قفل صفحه نمایش نیازی نیست که اول صفحه نمایش را روشن کنید سپس سنسور را لمس کنید بلکه با همان لمس اول قفل دستگاه باز می‌شود. چقدر با‌شکوه !

۴٫ پک آیکان‌‌‌ها

icons

اندروید سرزمین آزادی است که به شما اجازه می‌دهد تا دستگاه خود را مطابق سلیقه‌‌تان شخصی‌سازی کنید. حال خوب است که بدانید در Oxygen OS 2 می‌توانید بدون هیچ برنامه اضافه‌ای پک آیکان مورد نظرتان را استفاده کنید. پس می‌توان از بابت شخصی‌سازی این محصول یک نفس راحت کشید!

۵٫ تم تیره

dark

در اندروید M گوگل از ویژگی تم تیره رونمایی کرد که امکان دید بهتر در شب را به کاربر ارائه می‌دهد اما به نظر وان‌پلاس ۲ تنها دستگاهی است که بدون استفاده از این نسخه از اندروید این تم را ارائه می‌دهد. به نظر که وان‌پلاس حوصله صبر کردن را نداشته است!

۶٫جسچر‌ها

gestures

وان‌پلاس۲ از چند جسچر جدید برای استفاده از ویژگی های مختلف دستگاه به کاربر استفاده می‌کند. برای مثال ساده ترین جسچر دوبار ضربه زدن روی صفحه نمایش برای بیدار کردن دستگاه است. یا برای مثال با کشیدن حرف O روی صفحه برنامه دوربین را اجرا کنید که بسیار کاربردی است.

۷٫تغییر رنگ متون

one1

ایده کلی طراحی متریال این است که یک پس‌زمینه ساده و تخت را در کنار متون زیبا و رنگ‌های مختلف داشته‌ باشید. در وان‎‌پلاس۲ شما می‌توانید به راحتی رنگ این متون را مطابق سلیقه‌تان تغییر دهید و از آن لذت ببرید. برای مثال تصویر بالا می‌‌تواند یک ایده کلی به شما بدهد.

۸٫شخصی‌سازی چراغ نوتیفیکیشن

led

در‌نهایت شما می‌توانید برای هر نوتیفیکیشن یک رنگ مورد نظر را تنظیم کنید. برای مثال برای پیام‌‌هایتان در تلگرام رنگ آبی را انتخاب کنید یا برای تماس‌ای از دست رفته رنگ قرمز را انتخاب کنید.

نظر شما دباره این محصول و این پوسته چیست؟

[button url=”http://www.phonearena.com/news/Oxygen-OS-2-8-cool-new-software-features-on-the-OnePlus-2_id72016″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پارسا

ببخشید جناب مخملی.جناب عطایی خواهشن بخش نظرات را کنترل کنید.تو خبری که درباره نوت۵ گذاشته بودین کاربرا به هم فحشای ناموسی و خیلی رکیکی دادن که در شان سایت نیست.کنترل کنید لطفا خیلی ناجوره اینجوری.

Navid

عالیه _شرکتهای دماع گنده پر مدعا یاد بگیرن

riofarina

گوشی به این مهمی نظرات اینقدر کم.
اینجور مواقع مشخص میشه که چقدر ما ایرانیا متعصب کور هستیم.
کافیه همین گوشی از برند سونی سامسونگ یا اپل بود چه غوغایی میشد.همچین طرفداراش بهبه و چهچه میکردن انگار معجزه شده.
وان پلاس ۲ اگه با قیمت معقول بیاد ایران یکی از اولین خریدارانش خودمم.

ahmadM2

عذر میخام … ولی بشین تا بیاد
با این سیستم فروش و قدرت شرکت وانپلاس عمرا با قیمت اصلی بیاد
در بهتریم حالت بیشتر از ۱۰۰ دلار میکشن روش
وانپلاس اول هنوزم که هنوزه داره ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ فروش میره ماهای اول که ۱۵۰۰ کمتر پیدا نمیشد
تو خود چینشم با قیمت اصلی به ندرت پیدا میشه بعد انتظار داری نوبرونش با قیمت خودش بیاد

Mr.MJ

واقعا ب وجد امدم مخصوصا در اون قسمت روشن شدن اتوماتیک صفحه با لمس سنسور دیگه نیازی ب دابل تب تو ویک نداره
دوربینشم ک بدک نیس
ب امید بررسی هرچه سریع تر با دیگر پرچم داران توسط ترنجی عزیز :rose:

vesta24

شدیدا در پی اینم که بعد یه تجربه ی موفق با هواوی یه سرم به الفون سری پی و وان پلاس ها بزنم ! حداقل مطمئنم از گوشیایی مثل اچ تی سی – سونی – ال جی و … کم دردسرترن

SAMSUNG 2015

این گوشی عالیه! وان پلاس را دوست میدارم! 🙂 :good:

raminrx7

همین نکته های ریز رو دوس دارم من
:good: :good: کسی میدونه تو ایران میاد یا مثه نسل قبلش کمیابه تو ایران

Abbas Askari

امیر جان ول کن این ترولو ارزششو نداره.تو پست قبل هم دیدی که من با مدرک جوابشو دادم ولی کم اورد و توهین کرد

babak note

گزینه ۱ گزینه جالبیه

chalton

.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs