حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وایبر برای توسعه‌ی سرویس آنلاین بازی خود، شرکت Nextpeer را با قیمت ۹ میلیون دلار خریداری کرد

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

نرم‌افزار ارتباطی وایبر را حتما می‌شناسید، همان اپی که کاربران ایرانی بسیاری را گرد هم آورد و پس از بروز مشکلاتی برای آن، درصد بسیار زیادی از آنها به سمت اپ‌های جایگزین کوچ کردند. تعداد کاربران این اپ ارتباطی امروز از مرز ۶۰۰ میلیون نفر نیز گذشته است و تا حدودی می‌توان گفت که به اندازه‌ی واتس‌اپ کاربر دارد. اکنون این اپ رسما Nextpeer را در زمینه‌ی توسعه‌ی کسب و کارشان در زمینه‌ی بازی‌های آنلاین خریداری کردند و آن را به تصاحب خود درآوردند. در ادامه با ما باشید.

شرکت Nextpeer یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه‌ی توسعه‌ی کیت مورد نیاز برای بازی‌های چند پلتفرمه است که کاربران را در فضایی ارتباطی گرد هم می‌آورد. فروش این شرکت به وایبر در واقع در راستای سیاست‌های بلند مدت این شرکت در راستای بقا در بازار رقابتی است و استراتژی این شرکت بر آن است که کسب و کار خود را همچنان در بالاترین سطح ممکن حفظ کند و بتواند با بزرگان به نبردی پایاپای بپردازد.

شرکت Nextpeer بیش از هر چیز دیگری در رابطه با کیت توسعه‌ای پلتفرم خود برای توسعه‌دهندگان که آنها را قادر می‌سازد برای هر بازی دلخواهی، مکانیزم بازی چند نفره و آنلاین را پیاده‌سازی کنند مشهور است و در واقع ابزار مورد نیاز برای توسعه‌دهندگان بازی را فراهم می‌آورد. به لطف بهره‌گیری از توانایی‌های این شرکت بود که وایبر اخیرا سرویس بازی‌های آنلاین خود را با نام Viber Games راه‌اندازی کرد و اکنون با اتمام مراحل این خرید بزرگ، بدون شک شاهد رشد این بخش و کسب کاربران بیشتری در بخش سرویس بازی‌های آنلاین وایبر خواهیم بود.

Michael Shmilov رییس وایبر در رابطه با این رویداد جدید ابراز خوشحالی کرده و می‌گوید :

ما از پیوستن Nextpeer کاملا خرسندیم و به آنها بابت ورود به خانواده‌ی بزرگ وایبر خوشامد می‌گوییم. اکنون ما در پی تشکیل تیمی برای بررسی سیاست‌ها و جهت‌دهی به خواسته‌های دو طرف هستیم تا بتوانیم بیش از پیش بر روی توسعه‌ی پلتفرم متن باز خود برای توسعه‌دهندگان کار کنیم.

در سوی مقابل حرف‌های Shai Magzimof بنیان‌گذار و رییس Nextpeer نیز خالی از لطف نیست :

هدف ما توسعه و تکامل فرآیند بازی‌های شبکه‌ای و جمعی برای کاربران موبایل است. ما اکنون به وایبر ملحق شدیم تا به هم در راستای ارتباط بیشتر کاربران در سراسر جهان و ارائه‌ی یک پلتفرم فوق‌العاده قدرتمند برای توسعه‌دهندگان بازی‌های مختلف کمک کنیم. همه‌ی ما از پیوستن به وایبر فوق‌العاده خرسندیم.

شرکت Nextpeer در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و در حال حاضر ۱۲ نفر عضو فعال دارد که در حال توسعه‌ی سرویس‌های این شرکت هستند و با خریداری توسط وایبر، رسما آنها از هم اکنون عضو خانواده‌ی وایبر خواهند بود. این شرکت همچنان SDK و سرویس‌های خود را ادامه خواهد داد و پشتیبانی می‌کند و اکنون با خرید توسط وایبر، فرصتی طلایی برای آنها مهیا شده تا در قالب پلتفرم بزرگ وایبر که توانایی‌هایی مثال زدنی را دارد، بتواند بیش از پیش کسب و کار خود را ارتقا ببخشد.

هزینه‌ی خریداری این شرکت توسط وایبر ۹ میلیون دلار برآورد شده است که برای یک شرکت ۱۲ نفره رقمی شگفت‌انگیز به حساب می‌آید و در واقع سرمایه‌ی آنها، بازی‌هایی است که تاکنون به صورت تحت شبکه درآورده‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

برا من که اصن وایبر باز نمیشه 😐

Mr pixel

حیف شد فیلتر شد.خیلی جامع بود.

Ari khan

در اینجا جا دارد یادی از وایبر کنیم!!!یادش گرامی و سرورش آزاد!!
خخخخخخخخخخخخخخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...