حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیستی از گوشی های رده بالای ۲۰۱۵ با سنسور مادون قرمز

نوشته

8 سال قبل | 36 دیدگاه | ترنجی

زمانی از سنسور مادون قرمز فقط در کنترل‌های دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شد گرچه که بعضاً شاهد حضور آن‌ها بر برخی گوشی‌های به ظاهر هوشمند (!) گذشته بودیم که عملاً کاربردی نداشت. در صورتی که حالا در بالای گوشی‌های هوشمند بسیاری این قسمت سیاه رنگ کوچک جا خوش کرده است. در ادامه همراه باشید.

به طور کلی می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که سنسور مادون قرمز در گذشته کاربرد بسیار محدود تری نسبت به حال داشت. این درحالی است که این روزها این سنسور به گوشی‌ها اجازه می‌دهد تا به یک کنترل از راه دور جهانی تبدیل شده و برای کنترل کردن دستگاه‌های زیادی که اطراف ما در منزل پیدا می‌شوند کاربرد داشته باشند. با استفاده از یک برنامه از پیش نصب شده، گوشی قادر به کنترل تلوزیون، گیرنده دیجیتال و حتی یک دستگاه تهویه هوا (کولر) است.

البته همهٔ گوشی‌های هوشمند نیزسنسور مادون قرمز ندارند، به هر حال این دلیلی شد که یک لیست از گوشی‌هایی که این ویژگی را دارند، تهیه کنیم.

۱٫ سامسونگ گلکسی اس ۶،اس ۶ اج و اس ۶ اکتیو

از زمان گلکسی اس ۴ به بعد سامسونگ سنسور مادون قرمز را در گوشی‌های رده بالای خود قرار داده و حال به سوگلی خود، گلکسی اس ۶ نیز با سخاوت کامل این ویزگی را عطا کرده است. این ویزگی شامل کل خانواده اس ۶ می‌شود، اس ۶ اج، اس ۶ اکتیو که همگی آن‌ها با برنامهٔ Peel Smart Remote app همراهی می‌شوند. از ویزگی های این برنامه می‌توان به راهنمای تلوزیون های پیشرفته، یادآوری برنامه‌ها و… اشاره کرد.

گلکسی اس ۶

گلکسی اس ۶

۲٫ LG G4

با سنسور مادون قرمز در جی ۴،شما می‌توانید تلوزیون، پخش کننده DVD/Blu Ray، تهویه هوا (کوار) و یا هر دستگاه دیگری که با استفاده از یک کنترل مبتنی بر مادون قرمز کار می‌کند را کنترل کنید. شما ممکن است بخواهید به صورت دستی یک پروفایل جهانی کنترل را تنظیم کنید که خود بسیار جالب است.

ال جی جی ۴

ال جی جی ۴

۳٫ LG G Flex 2

بله، ال جی جی فلکس ۲ نیز دارای سنسور مادون قرمز است. با بدنه ای انحنا دار، کار کردن با سنسور مادون قرمز آن چیزی شبیه به ال جی جی ۴ است.

ال جی جی فلکس ۲

ال جی جی فلکس ۲

۴٫ HTC One M9 و HTC One M9 Plus

یکی از اولین گوشی‌های اچ تی سی با سنسور مادون قرمز HTC One M7 نام داشت که سنسور آن به صورت هوشمندانه ای با دکمه پاور یک پارچه ساخته شده بود. بعدها این ویژگی به دیگر اعضای این خانواده سرایت کرد،HTC One M9 و HTC One M9 Plus مثال‌های بارزی از این گفته‌اند. با برنامهٔ از پیش نصب شده Peel Smart Remote روی این گوشی‌ها می‌توان از این ویژگی استفاده کرد.

اچ تی سی وان ام ۹ پلاس

اچ تی سی وان ام ۹ پلاس

۵٫ HTC One ME

اگر شما از ساکنین آسیا هستید شاید بتوانید یکی از این گوشی‌ها را تهیه کنید، HTC One ME. این گوشی نیز دارای سنسور مادون قرمز است و علاوه بر این از یک صفحه نمایش Quad HD، پردازنده قدرتمند MediaTek و یک دوربین ۲۰MP در داخل بدنهٔ پلی کربناتش برخوردار است.

One ME

One ME

۶٫ Samsung Galaxy Note 4 و Samsung Galaxy note 4 edge

شاید این دو گوشی از گوشی‌های دیگر یک سال قدیمی تر باشند اما همچنان حرفی برای گفتن دارند. Galaxy Note 4 و Galaxy Note 4 edge هر دو می‌توانند به لطف سنسور مادون قرمز جایگزینی برای کنترل تلوزیون و دستگاه های الکترونیکی شما باشند. همچنین شانس داشتن یکی این سنسورها بر روی Note 5 که در چند هفتهٔ آتی معرفی می‌شود، زیاد است.

گلکسی نوت ۴

گلکسی نوت ۴

۷٫ ZTE Nubia Z9

گوشی رده بالای ZTE،Nubia Z9 شگفتی‌های بسیاری چون، سخت افزار قدرتمند، بدنه ای شیک وزیبا و حاشیهٔ صفحه نمایش کم را به همراه دارد. همچنین دارای سنسور مادون قرمز است که شما را از همهٔ کنترل‌ها بی نیاز می‌سازد.

نوبیا Z9

نوبیا Z9

۸٫ Oppo Mirror 5 و Oppo Mirror 5s

Oppo Mirror 5 و Oppo Mirror 5s هم دو گوشی نوید بخش رده متوسط از سوی کارخانه چینی Oppo است. سنسور مادون قرمز موجود در این گوشی‌ها به شما اجازهٔ کنترل لوازم خانگی خود را می‌دهد. همچنین لنز مخصوص بهبود یافته استفاده شده در آن‌ها شما را در عکاسی بهتر یاری می‌کند. هر دو گوشی در ماه آگوست (اواسط مرداد، اوایل شهریور) خواهند آمد.

Oppo Mirror 5s

Oppo Mirror 5s

اشتراک در
اطلاع از
36 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAYROS

تو این زمینه الجی بهترین امکانات و داره

m.mohammadi

سلام فکر کنم در این زمینه سامسونگ تجربه بیشتری داره و سامسونگ در گلکسی s4 با نرم افزارWATCH ON شروع کردش و تا الان هم اینکار رو ادامه داده و به نظرم هنوز هم رابط کاربری تاچ ویز غنی ترین رابط کاربری جهان هستش

Samsung--Electronics

منم S4 دارم
هووووووووووووووورااااااااااااااااااااااااااااااا :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

saeed313

بهترین ویژگی کنترل ال جی اینه که شما میتونید کنترل یه سری چیزا که تو پروفایلای پیش فرض نیستو خودت بسازی. دکمه ها و محل قرارگیریشونو میشه تعریف کرد. بعد کنترل دستگاه ناشناسو میگیری طرف گوشی دکمشو میزنی و گوشی هر دکمه رو تشخیص میده و ریکورد میکنه. رابط کاربری برنامشم واقعا زیبا و مینیماله

pika

این سنسور یکی از امکانات کاملا ب درد بخور هستش که تقریبا همه ی گوشیای رده بالا دارنش جز سونی
مال LG و سامسونگ رو امتحان کردم عالی کار میکنن

hadi_2012

آره نمیدونم بره چی سونی از این سنسور استفاده نمیکنه.
فقط تو تبلت Z2 دیدم این س 😥 نسور رو.

Samsung--Electronics

جدا از کاربردش که برای من داشته ، به درد مردم آزاری(شما بخونید کر.م .ریختن) هم خیییییلی می خوره
تو رستوران وقتی منتظر بودیم زدم تلویزیون ها رو خاموش و روشن کردم ، صدا کم و زیاد کردم . هر سری که تلویزیون کنار بخش سفارش رو خاموش روشن می کردم ، طرف همین جور چپ و راست رو نگاه می کرد . اول فک کرد همکارش هست ، بعد کنترل رو گذاشت تو کشو ولی بازم…
خیلی حال می ده . تو تاکسی هم می زنی صدای سیستم صوتی رو کم و زیاد می کنی ، رادیو عوض می کنی و بازم طرف هنگ می کنه
خیلی جاها میان تنظیم های کولر های ایستاده رو با کنترل قفل میکنن(قفل کودک ) و بی کنترل نمی شه کم و زیاد کردولی من بازم کوار رو برا خودم تنظیم میکنم
خوبیش اینه که هیچکی به فکرش نمی رسه که من با موبایل این کار ها رو میکنم.برای همین خیلی حال می ده
ولی جدا از این کار ها ، کاربرد مثبت هم خیلی داره و خیلی به کار آدم میاد . یکی از دلیل هام برای خرید S4 اون موقع ، همین فرستنده بود

m.mohammadi

سلام گوشی بنده هم گلکسی s4 هستش با گوشی خودم مردم ازاری زیادی کردم که بد ترینش میشه گفت سر عروسی یکی از فامیلام بود که سیستم صوتی رو بکل خاموش کردم :yahoo:

Samsung--Electronics

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

محمد کردزنگنه

اتفاقا منم با اس۴ یه دستی به کولر دانشگاه کشیدم بعد هم از محل جرم دور شدم مثلا می خواستم جلوی دوستم کلاس بزارم کولر افتاد به صدا کردنو باد گرم دادن هر کاری کردم درست نشد ولی دیگه اینکاری که گفتید تو عروسی آخرش بود. 🙂

Samsung--Electronics

خیلی حال میده
خوبیش اینه که کسی نمی فهمه و ۹۹ درصد مردم اصلا نمی دونن که این کار شدنیه اونم با گوشی
کولر هم یه بار از این کولر چینی ها بود تو رستوران. شانسی مال یه کولر سامسونگ بهش خورد ولی کد ها فرق داشت و تنها دکمه روشن کار می کرد و فن رو می برد رو ته و بخاری رو روشن میکرد.
وای نمی دونید چقدر می خندیدم . وای
واسه عروسی نشده چون کسی خودش آهنگ نمی زاره و آدم میارن برا این کار
ولی کولر چرا
یه بار هم یکی از بچه های مدرسه که اس ۴ مینی داره اورده بودش مدرسه . معلم هی پرژکتور رو روشن می کرد ولی این از ته کلاس هی خاموش میکرد و یا منو رو باز میکرد. خییلی خندیدیم. یه بار هم خونه فامیلمون بودیم و تی وی نو خریده بود
هی خاموش روشنش کردم و آخر ترسید فک کرد هنگ کرده و از برق کشیدش. دوباره وصل کرد هر ۳ دقیقه خاموش میکردم. اونم خیلی حال داد :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Ari khan

ماشالله!!!اینجاست که ایرونیای اصیل رو میشن!!!منم برم یکم از اینکارا کنم!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخ 😉

riofarina

بدرد من یکی که خیلی میخوره.صد در صد واسه الجی بهترین و کار آمدترین هست.

raminrx7

بهترین از چه نظر دوست عزیز؟؟ قبول دارم مال اس۴ و اس۵ یکم ابتدایی تره ولی اس۶ عالی عمل کرده حتی بهتر از ال جی

saeed313

بهترین ویژگی کنترل ال جی اینه که شما میتونید کنترل یه سری چیزا که تو پروفایلای پیش فرض نیستو خودت بسازی. دکمه ها و محل قرارگیریشونو میشه تعریف کرد. بعد کنترل دستگاه ناشناسو میگیری طرف گوشی دکمشو میزنی و گوشی هر دکمه رو تشخیص میده و ریکورد میکنه. رابط کاربری برنامشم واقعا زیبا و مینیماله

iman

وقتی همه دستگاه های صوتی تصوری جدید دیگه وای فای دارن چه نیازی به این مادون قرمز هست اخه :/

Samsung--Electronics

یکم فکر خوبه

saeed313

ما کولرمون وای فای نداره چرا :scratch:

Just Sony ONLY(فقط سونی)

به نظر من یکی از بی کاربرد ترین قابلیت هاست

Samsung--Electronics

بده چون سونی نداره
اگه سونی داشته باشه اونوقت پرکاربرد هست :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Mr pixel

بجاش میشه مادون قرمز از پروکسی استفاده کرد.
پروکسی هم از همین مادون قرمز برای تشخیص مجاورت استفاده میکنه یه سری برنامه هست این قابلیت رو واسه تقریبا همه گوشیا میاره.حتی ارسال و دریافت فایل.
ولی واقعا کاربردی بجز همون موارد مردم آزاری که خودتون فرمودین نداره. :negative:

Mr pixel
محمد کردزنگنه

نه اتفاقا حالا درست یه خورده شیطنت می کنیم ولی واقعا کاربردیه الان من باهاش تلویزیون سامسونگ و سونی و دی وی دی پلیر و رسیور و کولرو با برندهای مختلف با یه گوشی به طور تقریبا کامل کنترل می کنم اینایی که گفتم کنترلشون چند جای مختلف خونست بعضی اوقات هم گم میشن ولی گوشی همیشه پیشمه و کنترل وسایلی که گفتم روخیلی راحت کرده.

Hadi.N3

خیلی عالیه این سنسور
من توی سمینار روز مهندس تی وی های سالن رو خاموش روشن میکردم
توی ترمینال شهرمون همینطور
تو مهمونیا
کولر دفتر داییم
اصن آخرشه،واسه بعضیا که سادیسم دارن خیلی خوبه :yes:

iman

:/ بعد میگم با کلا شعور و فرهنگ استفاده از تکنولوژِ رو نداریم یه عده جبهه میگیرن

Mehrshad.HTC

یکی میشه به ما اموزش بده چطور ازش استفاده کنیم من m9 دارم

محمد کردزنگنه

البته من گوشیم HTC نیست ولی باید یه برنامه مخصوص کنترل وسایل توی گوشیتون باشه البته دوستانی که دارن می تونن کمکتون کنن الان روی گوشی های سامسونگ کنترل وسایل از طریق اپلیکیشن WatchON انجام میشه تا اونجا که من می دونم برای گوشی های سامسونگه اگر روی گوشیتون برنامه مشابهشو ندارید می تونید WatchON رو توی گوگل پلی و ایران اپس سرچ و نصب کنید شاید روی گوشیتون جواب بده خیلی کامله اکثر برندها و وسایل مختلفو می تونید باهاش کنترل کنید کار باهاش هم راحته اگر براتون کار کنه خیلی عالیه.

raminrx7

اگه برنامش رو پیدا نکردی
smart remote رو دانلود کن

Ca Nemo

جناب خیاط دستتون درد نکنه واقعا دنبال چنین مطلبی میگشتم لطفا ایمیلی رو هم که فرستادم نگاه کنید

Ari khan

نوت۴ رو عشقه!!!!!!!!!!!!
یکی از کاربردی ترین سنسورهاست سنسور مادون قرمز!!!ایده استفاده اش رو تو اسمارت فونها واسه این کارا داشتم اما نامردا ایده ام رو دزدین!!!اپل راهنماییم کن کجا برم شکایت کنم؟؟؟کدوم قاضی خوبه؟؟ :))

Arman .j.o

واسه همین کرم هایی که شما ریختین هست که دیگه از این سنسور توی اس۷ و نوت ۵نیست دیگه
حالا منم می خوام اس۷بگیرم اما مادو قرمز نداره 😥 😥

Mohamad Mahmodi

سلام.ببخشید واسه سامسونگa8ریموت کار میکنه؟

سینا عطایی

سلام خیر

Soheil

سلام گوشی j7پریم مادون قرمز داره؟

Soheil

سلام سامسونگ j7 پریم مادون قرمز داره؟

سینا عطایی

سلام خیر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....