حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوتاه: AMD با کارت گرافیک R7 370X به جنگ با انویدیا GTX 950 می‌رود

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

بر طبق شایعات کمپانی AMD در حال توسعه و ساخت کارت گرافیک جدیدی به نام R7 370X است؛ این کارت گرافیک قرار است رقیب کارت GTX 950 انویدیا باشد و به مقابله با آن رود.

با ترنجی در ادامه مطلب و آشنایی با مشخصات احتمالی این کارت گرافیک میان‌رده همراه باشید.

همانطور که گفته شد این کارت گرافیک رقیب GTX 950 است و به احتمال فراوان در آن از تراشه ریبرند شده “Trinidad XT” استفاده خواهد شد؛ این کارت گرافیک متشکل از ۱۲۸۰ هسته جریانی، ۸۰ واحد TMU و ۳۲ عدد ROP است. کارت گرافیک R7 370X از یک رابط حافظه ۲۵۶ بیتی GDDR5 استفاده خواهد کرد و مجهز به ۲ یا ۴ گیگابایت حافظه می‌باشد.

94b

طبق اسکرین‌شات GPU-Z فرکانس بوست هسته این کارت گرافیک میان‌رده در حدود ۱۱۸۰ مگاهرتز است و فرکانس حافظه آن نیز ۵٫۶ گیگاهرتز است، در نهایت این مشخصات پهنای باندی در حدود ۱۷۹٫۲ گیگابایت بر ثانیه را برای حافظه این کارت گرافیک ایجاد می‌کنند. شایان ذکر است که این کارت گرافیک و رقیب آن یعنی GTX 950 بازار کارت‌گرافیک‌های زیر ۱۵۰ دلار را هدف گرفته‌اند.

دیدگاه شما چیست؟ جدیدترین تلاش AMD را برای مقابله با کارت گرافیک GTX 950 انویدیا چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[button url=”http://www.techpowerup.com/214671/amd-readies-radeon-r7-370x-to-counter-geforce-gtx-950.html” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]TechPowerUP[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد کردزنگنه

اگر انویدیا ۹۵۰ti رو بعد از ۹۵۰ معرفی کرد ۳۷۰X اونقدر قدرت داره که از پس اونم بر بیاد؟ به نظرم جواب ۹۵۰ رو باید با ۳۶۰ می داد AMD اوضاع خوبی نداره جوری سری ۳۰۰ و معرفی کرده که انگار الان بیشتر بازار دستشه و این سری رو از روی شکم سیری داده بیرون سری ۳۰۰ ریبرند سری ۲۰۰ و اونم ریبرند سری ۷۰۰۰ معلوم نیست اصلا دارن چه کار می کنن تازه توی سری ۴۰۰ قراره از معماری جدید استفاده کنه امیدوارم تا مدت های زیاد سر پا بمونه و بازارو کاملا به اینتل و انویدیا واگذار نکنه چون این به ضرر ما مصرف کننده هاست.

محمد کردزنگنه

ممنون،همچنین شما :rose:
حق با شماست و همونطور که شایعه شده قراره توی سری ۴۰۰ از معماری جدید استفاده کنه ولی خب از این سری انتظار بیشتری داشتم مثلا قبل از عرضه شایعه شده بود که که قراره این سری یا حداقل بالارده های این سری با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری عرضه بشه که به تبع اون شاهد کاهش مصرف انرژی و گرما و افزایش کارایی هستیم ولی نشد و الان قدرت بیشترو اگر درست یادم مونده باشه با شیوه جدید تولید بدست آوردن یا شایعاتی که درباره عملکرد fury x با حافظه hbm مطرح شده بود و انتظارتو بالا برده بود مسئله اصلی اینه که fury x تو بعضی تستا از ۹۸۰ti عقبتره و مصرفش هم بیشتره از اونطرف هم انویدیا داره هم توی کامپیوتر و لپ تاپ با عملکرد خوبش سهم بیشتری کسب می کنه در کل من خودم طرفدار AMD هستم به خاطر همین از عصبانیت یه خورده تند رفتم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com