حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوتاه: پردازنده‌های سری SkyLake و بدون پسوند k- دارای قابلیت اورکلاک هستند!

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

تنها یک هفته با معرفی پردازنده‌های سری SkyLake توسط اینتل فاصله داریم؛ وب‌سایت BenchLife اطلاعات جدیدی را از این پردازنده‌ها منتشر کرده‌است و بر اساس این اطلاعات پردازنده‌هایی که پسوند K- را ندارند نیز از قابلیت اورکلاک توسط مادربردهای دارای چیپست Z170 بهره می‌برند! این منبع پردازنده اینتل Core i5 6400T را با استفاده از افزایش فرکانس پایه در بایوس یا BCLK اورکلاک کرده است.

در ادامه با ترنجی و این اورکلاک غیرمعمول (!) همراه باشید.

با استناد به اطلاعات منتشر شده این پردازنده می‌تواند بر روی مادربردهای با چیپست Z170 از طریق بایوس و با افزایش مقدار BCLK اورکلاک شود؛ محدوده اورکلاک نیز بستگی به نوع مادربرد و بایوس مربوطه دارد. در چند سال گذشته اینتل امکان پشتیبانی از اورکلاک پردازنده‌های دارای پسوند K را به سازندگان مادربردهای با چیپست P/Q/B/H نمی‌داد اما به احتمال فراوان با معرفی پردازنده‌های نسل SkyLake امکان اورکلاک پردازنده‌های بدون پسوند K- در مادربردهای با چیپست Z170 و با پسوند K در چیپست‌های رده‌پایین و رده‌میانی نیز وجود داشته‌باشد.

Intel-Core-i5-6400T-Skylake-Non-K-Overclock-635x847اینتل در هفته آینده از پردازنده‌های سری SkyLake رونمایی خواهد کرد و در کمتر از یک ماه بعد کمپانی‌های سازنده مادربرد نیز محصولات خود را معرفی و به بازار عرضه خواهند کرد؛ در زیر می‌توانید مشخصات پردازنده‌های دستاپ نسل SkyLake را مشاهده کنید:

مشخصات پردازنده‌های اسکای لیکدیدگاه شما چیست؟ این اقدام اینتل را چگونه می‌پندارید؟

بخش نظرات با شما!

[button url=”http://wccftech.com/intel-skylake-nonk-processors-feature-overclocking-support-adjustable-bclk-memory-igpu-oc/” postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]WccfTech[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com