حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به لوگوی رسمی المپیک ۲۰۲۰ ژاپن طراحی شده توسط کنجیرو سانو

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

توکیو از لوگوی رسمی مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ که قرار است در ژاپن برگزار شود رونمایی کرد. این لوگو که توسط کنجیرو سانو طراحی شده، بخشی از هویت برند رسمی طراح در این اثر است.

به همین مناسبت، در ترنجی نگاهی انداخته ایم به این لوگو و زبان طراحی آن. با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

لوگوی بازی های توکیو ۲۰۲۰، بر محور یک حرف لاتین T بنا شده که در مرکز قرار گرفته است. پشت زمینه طرح سفید است و این حرف T در ساقه آن به رنگ طوسی تیره طراحی شده است. در کنار ساقه این حرف، کلاه بالای آن در دو مدل متفاوت طراحی شده است. یک سر کلاه حرف T یعنی در سمت چپ آن به شکل معمولش و به رنگ طلایی طراحی شده و در سمت راست آن، طراح از طراحی معمول و شکل طاهری حرف فاصله گرفته و از یک دایره سرخ رنگ که اشاره ای به خورشید موجود در پرچم ژاپن است، استفاده کرده است. گویی این لوگو می خواهد از این بگوید که ژاپن به نمایندگی از کل جهان و در کنار سایر کشورها میزبان این رویداد بزرگ است و در عین حال، نماد وحدت به عنوان یک تیم را هم در خود تداعی می کند.

tokyo2020_olympics_logo_db02-818x550

در کنار موارد بالا، تمامی عناصرهای موجود در لوگوی بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، یک علامت برای بازی های پارالمپیک را نیز با خود به همراه دارند و آن نحوه چینش و سازماندهی لوگوست که نمادی از برابری میان همه ورزشکاران را با خود به همراه دارد.

این هم تصاویری از نحوه تغییر لوگو با حفظ هویت از المپیک به پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰

tokyo2020_olympics_logo_db03-818x269

در زبان طراحی لوگو، رنگ سیاه و سفید از ستون مرکزی، نشان دهنده تنوع، ترکیبی از تمام رنگ ها و شکل دایره نشان دهنده یک جهان فراگیر است که در آن، همه، یکدیگر را قبول دارند. رنگ قرمز این دایره هم، نشان دهنده قدرت قلب در هر مسابقه است.

عناصر هندسی تکرار و کوچک شده تا به اندازه های مختلف به شکل یک الگوی گرافیکی به عوان بخشی از یک هویت گسترده تر مبدل شوند

tokyo2020_olympics_logo_db041-818x435

لوگوهای مسابقات المپیک و پارالمپیک در ۲۴ ژوئن و در طی یک رویداد خاص در شهر توکیو ژاپن و در میدان دولت شهری پرده برداری شد و پس از آن، جشن شمارش معکوس پنج ساله تا فرارسیدن این بازی ها در سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

پس از این مراسم، مسئول برگزاری توکیو ۲۰۲۰، یوشیرو موری گفت :

“با در نظر گرفتن بخش های مختلف مسابقات المپیک، لوگوی توکیو  ۲۰۲۰ نشانی فوق العاده از هنر است که نشان دهنده آرزوها و هدف نهایی ورزشکاران در سراسر جهان برای تحقق اهدافشان است. این لوگو در عین حال، نماد طیف وسیعی از افراد در ژاپن است که همه با هم به عنوان یک هدف یکپارچه و متحد در حال پیوستن به تلاش (جمعی از کمیته سازماندهی توکیو تا سال ۲۰۲۰، دولت متروپولیتون توکیو، دولت ملی، کمیته المپیک ژاپن، جامعه کسب و کار ژاپنی، و همچنین به عنوان داوطلب بازی ها و هرکسی که در کار آماده سازی توکیو برای مسابقات المیپک ۲۰۲۰ است و به آن کمک می کند)، هستند. اجازه دهید همه ما تلاش هایمان را متحد و تحت همکاری برای المپیک ۲۰۲۰، با هم و در کنار یکدیگر انجام دهیم و همه با هم برای اطمینان از تحقق بازی های المپیک در سال ۲۰۲۰ به بهترین نحو ممکن، یکی شویم.”

در این جا تصاویری از فیلم معرفی لوگوی المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را مشاهده می کنید :

tokyo2020_olympics_logo_db05-818x458

tokyo2020_olympics_logo_db06-818x457

tokyo2020_olympics_logo_db07-818x458

tokyo2020_olympics_logo_db08-818x458

tokyo2020_olympics_logo_db09-818x550

[su_button url=”http://www.designboom.com/design/tokyo-2020-olympics-logo-kenjiro-sano-07-24-2015/” background=”#0fc5b7″]designboom[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

اووووووووووووف عجب فلسفه ای.
پیشاپیش منتظر درخشش کشتی گیرا و وزنه برداارانمون هسم :heart:

حبیب

ای وای بر من!
کره و ژاپن کجا بودن الان کجان؟! اونوقت ما داریم درجا میزنیم!
اصلا کره و ژاپن رو ولش کنیم! همین قطر رو یه نگاه بندازیم! شده میزبان جام جهانی فوتبال!
یه زمونی تو کتاب تعلیمات دینی و تاریخ میخوندیم که عرب ها جاهل بودند و دختراشونو زنده به گور میکردن! و ما هم چقدر مسخرشون میکردیم!
مطمئن باشید دیری نخواهد پایید که اونا هم تو کتاباشون خواهند نوشت که زمانی که ما (همون قطر که کشور عربیه) میزبان جام جهانی شدیم، ایرانی ها تازه اندرخم یه کوچه بودند که آیا برای تماشای بازی والیبالیستا بانوانشونو راه بدن تو سالن والیبال یا نه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان