حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم پیشنهادی هفته چهارم تیر ۹۴ “سیستم گیمینگ پیشرفته به‌همراه ۲ مانیتور و قیمت ۲۰ میلیون تومان”

نوشته

8 سال قبل | 13 دیدگاه | ترنجی

در این هفته سیستمی را معرفی می‌کنیم که کاربرد گیمینگ و اورکلاکینگ بالایی دارد. این سیستم در حال حاضر بازی های موجود را با رزولوشن ۶۸۸۰x2880 و بالاترین تنظیمات اجرا می کند؛ قیمت این سیستم در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون تومان همراه با ۲ مانیتور می‌باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سیستم این هفته می‌تواند برای بازی‌های سنگین مورد استفاده قرار گیرد اما باید توجه داشته باشید که در اورکلاکینگ نباید توقع بسیار زیادی از این سیستم داشته باشید و بهتر است روش های حرفه ای مثل استفاده از یخ خشک، نیتروژن مایع و هلیم مایع را بر روی آن تست نکنید! البته اگر فردی با تجربه در این زمینه هستید، قطعا استفاده از روش های حرفه ای اورکلاک بر روی این سیستم مشکلی ندارد.

این سیستم بر مبنای پلتفرم جدید اینتل یعنی X99 چیده شده است و مادربرد Gigabyte GA-X99-SOC Champion LGA2011-3 به خوبی می‌تواند از پردازنده core i7 5930K پشتیبانی کند؛ این مادربرد از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۳۴۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. پردازنده مورد بحث، یکی از قوی ترین core i7 های موجود بوده و با اورکلاک حتی مقداری از قدرت مدل های رده بالا مانند core i7 5960X را نیز به‌دست می‌آورد. قابلیت اورکلاکینگ در این مادربرد بسیار بالا است و با داشتن دانش و تجربه در زمینه اورکلاک میتوان رکورد های بسیار خوبی را با این مادربرد بر جای گذاشت. شایان ذکر است که پردازنده مذکور دارای ۴۰ Lane بوده و به راحتی می‌تواند از پیکربندی ۳ و یا ۴ کارت گرافیک به‌صورت همزمان پشتیبانی کند.

کارت گرافیک این سیستم را ۲ عدد Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming پیشنهاد می دهیم؛ عملکرد ( P/P ( PERFORMANCE/PRICE بسیار عالی و دمای کم و قابلیت اورکلاکینگ بسیار بالای این کارت گرافیک زبانزد خاص و عام است؛ در حال حاضر این کارت گرافیک کمی کمیاب شده‌است و در مکان های مختلف با قیمت های متفاوتی به فروش می‌رسد. این کارت گرافیک قیمتی برابر با ۳٫۳ میلیون تومان دارد و در رزولوشن ۴K پیکسل تمامی بازی های موجود را به راحتی و در بالاترین تنظیمات اجرا می‌کند، با کمی اورکللاک می‌توان در رزولوشن مورد نظر ما یعنی ۶۸۸۰x2880 نیز به راحتی بازی ها را اجرا کرد. کارت گرافیک GTX 980Ti G1 Gaming از فرکانس ۱۱۹۰ مگاهرتز در حالت عادی و ۱۲۹۱ مگاهرتز در حالت بوست بهره می‌برد؛ سیستم خنک کننده این کارت متشکل از ۵ لوله حرارتی مسی و ۳ فن ۹ سانتی‌متری با نام WindForce 3X است که در هنگام انجام فعالیت های سنگین به خوبی از پس خنک کردن مدار کارت گرافیک بر می‌آید. اما چرا ما این کارت گرافیک را برای اورکلاک پیشنهاد دادیم؟

۱- این کارت گرافیک از دو کانکتور ۸+۸ پین برای تامین انرژی خود استفاده می کند که به همراه برق ورودی از طرف اسلات PCI-E 3.0 X16 قادر به فراهم آوردن ۳۷۵ وات انرژی برای این کارت گرافیک است؛ جالب است که بدانید نسخه مرجع کارت گرافیک GTX 980Ti در حدود ۲۷۵ وات انرژی مصرف می کند!

۲- این کارت گرافیک از ۳ فن ۹ سانتی‌متری و ۵ لوله حرارتی استفاده می کند که در شرایط سنگین به خوبی کارت گرافیک را خنک می‌کنند.

۳- مدار رگولاتور پیشرفته این کارت گرافیک (متشکل از ۲+۶ فاز) که توسط فناوری های نوین گیگابایت مزین شده است.

پردازنده یکی از عوامل مهم در انجام محاسبات پیچیده رایانه ای می باشد و به همین منظور پردازنده Intel core i7 5930K اینتل را انتخاب کردیم تا در بازی ها و انجام امور دیگر دچار مشکل نشوید و همچنین با رم G.skill Ripjaws 4 32GB 8GBx4 2666Mhz CL15 DDR4 بتوانید عملیات چند وظیفه ای را به بهترین نحو انجام دهید.

برای آرشیوگیری و… هارد وسترن دیجیتال ۲ ترابایت بلو توصیه می‌شود و SSD را Samsung 850 EVO پیشنهاد می‌دهیم چرا که در رنج قیمتی خود بهترین است و بعید است درایو جامد دیگری با این قیمت و کارایی در بازار پیدا شود!

کارت گرافیک ، پردازنده رم ، مادربرد و…. هر چه قدر هم که خوب باشند ولی اگر مانیتور خوب نباشد نتیجه ی نهایی اصلاً ارزش این همه هزینه را ندارد پس ما ۲ عدد مانیتور با کیفیت LG 34UC97 34Inch QHD Ultra-Wide Curved را پیشنهاد می‌کنیم که در رنج قیمتی ۳٫۱ میلیون تومان یکی از بهترین گزینه ها است؛ زمان پاسخگویی این مانیتور نسبت به مانیتورهای گیمینگ رایج کمی زیاد است ۵ میلی‌ثانیه می‌باشد؛ این مانیتور از کنتراست ۱ میلیونی بهره می‌برد و دلیل انتخاب آن نیز نسبت تصویر عالی ۲۱ به ۹ و پنل خمیده آن می‌باشد.

کازه (معادل فارسی واژه بیگانه کیس) Cooler Master HAF-X می‌تواند این قطعات را به آسانی درون خود جای دهد و مشکلی از بابت تهویه هوا هم نخواهید داشت؛ این کیس از کارت گرافیک هایی با حداکثر طول ۳۴ سانتی متر پشتیبانی به عمل خواهد آورد “طول کارت گرافیک پیشنهادی ما ۳۱ سانتی متر است” و در آخر این کازه یک انتخاب مناسب برای ۲ عدد کارت گرافیک Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming محسوب می‌شود؛ تمامی این قطعات توسط پاور Antec High Current Pro HCP-1000 80Plus Platinum تغذیه و پشتیبانی می‌شوند؛ پاور مورد نظر ۱۰۰۰ وات می‌باشد و کمی بیش تر از حداکثر توان مصرفی سیستم است چرا که در آینده می توان یک کارت گرافیک دیگر را هم به مجموعه اضافه کرد و یا همین سیستم را تا حد بالایی اورکلاک کرد.

تذکر ۱: شایان به ذکر است که کیبورد، ماوس ، اسپیکر ، هدفون ،کارت صدا و… به دلیل سلیقه‌ای بودن در لیست ذکر نمی‌شوند.
تذکر ۲: ترنجی در قبال قیمت های داده شده مسئول نمی‌باشد و هر لحظه ممکن است که قیمت ها تغییر کنند به همین دلیل ما بروزترین قیمت ها را درج می کنیم و ممکن است در مواردی اختلاف ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت در بازار وجود داشته باشد.

مشخصات سیستم پیشنهادی هفته چهارم تیر ۹۴ به شرح زیر است:

[su_table]

قطعه
مدل
قیمت (تومان)
مادربردgabyte GA-X99-SOC Champion LGA2011-3۱,۲۵۰,۰۰۰
پردازندهintel core i5 5930k۱,۸۵۰,۰۰۰
رمG.skill Ripjaws 4 32GB 8GBx4 2666Mhz CL15 DDR4۱٫۱۵۰,۰۰۰
مانیتور۲xLG 34UC97 34Inch QHD Ultra-Wide Curved۶,۴۰۰,۰۰۰
کارت گرافیک۲xGigabyte GTX 980Ti G1 Gaming۶,۶۰۰,۰۰۰
درایو نوریASUS 24X DRW-24D3ST۶۵,۰۰۰
درایو حالت جامدsamsung 850 Evo 500GB۶۵۰,۰۰۰
هارد دیسکWestern digital 1TB BLUE 7200RPM۱۷۰,۰۰۰
کیسCooler Master HAF-X۷۲۰,۰۰۰
خنک کنندهCorsair H110i GT Extreme Performance۵۸۰,۰۰۰
منبع تغذیهAntec High Current Pro HCP-1000 80Plus Platinum۹۸۰,۰۰۰
هفته چهارم تیر ۹۴
www.toranji.ir
کل: بین ۱۹ تا ۲۱ میلیون تومان

[/su_table]​

نظر شما چیست؟ آیا قطعات بهتری در این رنج قیمت می شناسید؟ مشاوره می خواهید؟ پس کاربرد و بودجه را ذکر کنید و منتظر پاسخ تا لحظاتی بعد بمانید.

بخش نظرات با شما!

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Samsung--Electronics

من بودم یه دونه r9 295 x2 می گرفتم که سلطان گرافیک هاست
هزینه مانیتور هم با یه فور کی ۱۶:۹ ایسوس کم می کردم
ولی مادر بورد و سی پی یو رو خوب انتخاب کردید ولی با کم کردن هزینه مانیتور و گرافیک ، یدونه i7 extreme edition می گرفتم
اگه پول موند یه گرافیک دیگه هم روش رم هم خوبه ولی به نظر من خییلی پول رو مانیتور حروم شده

Samsung--Electronics

ممنون ولی من ساپورت ناقص دایرکت اکس ۱۲ رو باور ندارم
اگه ۱۵ تومن داشتم بی شک ۲ تا r9 29 x2 می بستم
الان یه سافایر ۶۷۷۰ vaper x دارم و ۸ گیگ رم دو کاناله جی اسکیل با ۷cl و فرکانس ۱۶۰۰ و یه فنوم II x 6
باید یه ارتقا بدم
راستی از zen های amd خبری نشد؟

raajer

اسمبل کردن این قطعات خفن رو این مادربورد خفن حسه خفنی به آدم میده حتی خفن تر از بازی کردن رو رزولوشن ۶۸۸۰×۲۸۸۰
خدایا……

Samsung--Electronics

اسمبل کردن هر کامپیوتری حس خفنی به آدم میده
مشکل من تو اسمبل کردن ، سیم ها پاور هست که خیلی می ترسم و بعد ترس از فشار دادن به کارت ها و رم برا جا رفتن البته اگه الام بگن یه سیستم ببند شاید بتونم از مرحله سیم های پاور بگذرم و روشنش کنم!!

lord_wolf7

تورنجی از این چیزای خفن نزار دلمون آب میشه من اگه یک میلیون داشتم الان اینجا نبودم تو منظومه شمسی بودم

aminoffline

اگه توی منظمه شمسی نیستی الان کجایی ؟

note99

من بودم پراید میگرفتم تمام

mohammadh hossein

من که از این پولا ندارم. یعنی کلا پولی ندارم. ولی اگه داشتم اول یه اینترنت پر سرعت میگرفتم و بعد ps4 بعد اون این انتخابم بود. 🙂

neamat

واقعا اونقدر مشکلاتت در زندگی کمه که اگه اینترنت و پلی ۴ میگرفتی انتخابت یه کامپیوتر بیست میلیونی

Love Nexus Android Google

من که بودجه اش را ندارم 😥 😥 😥 ولی اگه داشتم پراید می گرفتم need for speed تو دنیای واقعی بازی می کردم. B-) B-) B-) B-) همه چیش عین همونه فقط وقتی که دستگر میشی یه مقدار بیشتر پیش پولیسا می میونی! :yahoo: :yahoo: :whistle: :whistle: :mail: :mail:

neamat

یعنی چی ۲۱ میلیون تومان اگه این پول رو داشتم می رفتم یه مغازه گوشی فروشی میزدم و دیگه نمی رفتم جوشکاری برای ماهی ۸۰۰ هزار تومان که حلق و ریه توی سینم یکی بشه
اونی که ۲۰ میلیون میده یه کامپیوتر برای بازی واقعا این پول رو از کجا میاره اگه از راه حلاله بگه ما هم یاد بگیریم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com