حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

Sonovation اولین حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر دنیا را رونمایی کرد

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

ماه ها پیش یک طرح مفهومی منتشر شد که در آن آیفون X را می دیدیم با طراحی حاشیه کم و بدون دکمه معروف هوم که این شرکت برای اولین بار چنین طراحی را ارایه کرد. در این طرح جاه طلبانه حسگر اثر انگشت با نمایشگر یکپارچه شده بود و دکمه معروف اپل، به صورت نمادین و روی نمایشگر حضور داشت. هر چند این طرح کاملا مفهومی بود و به واقعیت نپیوسته و ربطی هم به شرکت اپل ندارد اما گویا این رویا رو به تحقق است، نه رویای چنین آیفونی، که رویای چنین حسگر اثرانگشتی. در ادامه با ترنجی باشید تا با شاهکار شرکت Sonovation آشنا شویم.

ipad-mini-2-touch-id-screen-86e7c2b210bbb38afd05b78941d30a6c0

حسگرهای اثرانگشت در حال حاضر به صورت یک پارچه با دکمه هوم مثل اپل و سامسونگ و یا به صورت بخشی جدا و روی یک پنل به غیر از نمایشگر است. این طراجی باعث می شود هم هزینه اضافه به تولید کننده و طبع به مصرف کننده وارد شود و هم فضای زیادی اشغال شود. علاوه بر آن، چنین حسگر هایی قابلیت استفاده در ابزارهای پوشیدنی همراه یا همان Wearable Gadget’s مثل ساعت های هوشمند و امثالهم را ندارد. اما در فناوری جدیدی که شرکت Sonovation معرفی کرده است، حسگر اثرانگشت یکپارچه با شیشه محافظ گوریلا گلس خواهد بود و نیازی به دکمه فیزیکی نیست.

sonovation

به گفته Karl Weintz مدیر شرکت Sonovation این فناوری همه مشکلات بالا را از پیش رو بر می دارد و راه های جدیدی برای طراحی در اختیار تولید کننده ها قرار می دهد. در حال حاضر این حسگر اثر انگست فقط با شیشه محافط شرکت کرنینگ یا همان گوریلا گلس یک پارچه خواهد شد. از این بابت نگرانی نیست چون اکثر دستگاه هایی که کاندید داشتن حسگر اثر انگشت باشند، مسلما شیشه گوریلا گلس دارند.

این فناوری حتی با دست خیس، عرق کرده، کثیف و یا روغنی هم عمل می کند و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. نظر شما درباره این حسگر اثرانگشت چیست؟ آینده از آن این نوع حسگر هاست، اینطور نیست؟ بدین صورت همه تولید کننده ها می توانند از این حسگر بهره ببرند بدون اینکه نیاز باشد همانند اچ تی سی، به زور یک دکمه در جلو دستگاه خود قرار دهند و یا حتی شرکت هایی مثل اپل و سامسونگ هم می توانند دکمه هوم خود را در جهت یک طراحی بهینه تر، حذف کنند یا استفاده دیگری از آن فضا بکنند. نظر شما چیست؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Sonovation-announces-the-worlds-first-display-mounted-fingerprint-sensors_id71811″ background=”#0fc5b7″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

یه انقلابیه در نوع خودش. خیلی عالی میشه.
با این وجود باید شاهد افزایش سهم صفحه نمایش در جلوی موبایلها باشیم. عجب کتابیا قشنگ گفتم. خدا حفظم کنه :mail:

REZA

خیلی هم خوب

Sattar Panjehshahin

خیلی خوبه ولی از نظر من سامسونگ و مخصوصا اپل اگه از این حسگر استفاده کنن نباید دکمه ی هوم رو بردارن چون که از نظر من از زیباییش کم میکنن حالا شاید بتونم آیفونو تحمل کنم ولی سامسونگ رو بدون دکمه ی هوم و دکمه های لمسی خازنی اصن نمیتونم تحمل کنم واسه همینه که از گوشیای شرکتای دیگه مثه الجی و سونی و نکسوس های گوگل و … خوشم نمیاد. امیدوارم سامسونگ و اپل به بقیه نپیوندن و همین روند خودشونو ادامه بدن

trojan

نظر من…..حسگر اثر انگشت ضعیفترین نوع محافظ هستش…..(اون بچه ای که باباش خواب بود و انگشتشو استفاده میکرد نمونشه)
اما به نظرم عنبیه چشم بهترین جایگزین در حال حاظر هستش…که مایکی داره روش کار میکنه…..
و از اون بهتر امنیت بیومتریکی هستش که شاید در سطح عمومی خیلی زود هستش بیاد و فعلا باید همون نظامی باشه

SAMSUNG 2015

فناوری خیلی خوبیه اما به نظم سنسور تشخیص عنبیه ی چشمی که سامسونگ مدت طولانی هست که داره توسعش میده (فعلا برای تبلت ها) میتونه انتخابی به مراتب بهتر نسبت بهش باشه (به خصوص از نظر امنیتی) ، دکمه ی هوم هم سر جاش میمونه.

اما حداقل برای سنسور های اثر انگشت پیشرفت مهم بعدی جهت هر چه بیشتر کارآمدتر شدنشون میتونه در کار کردن با دست های چرب، خیس و کثیف یا عرق کرده باشه.

Sasan2014

فوق العادس…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)