حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح مفهومی جت تشریفاتی مافوق صوت شرکت اسپایک ایروسپیس

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

یک جت مافوق صوت جدید توسط شرکت اسپایک ایروسپیس (Spike Aerospace) که در ایالت بوستون مستقر است، طراحی‌شده و ممکن است بتواند از نیویورک تا لندن را در سه ساعت پرواز کند. این جت تشریفاتی فوق‌سریع برای رسیدن به حداکثر ماخ ۱٫۸ یا تقریباً دو برابر سرعت صوت طراحی شده است.

پرواز فوق‌العاده سریع

spike-aerospace-jet

شرکت اسپایک ایروسپیس ابتدا در سال ۲۰۱۳ جت مافوق صوت S-512 را معرفی کرد، اما شرکت اعلام کرده که به‌روزرسانی‌های جدید در طراحی این هواپیما عملکرد و ایمنی آن را بهبود خواهد داد.

سرعت مافوق صوت

supersonic-jeg-beach

به گفته مقامات شرکت، این جت فوق‌سریع می‌تواند به حداکثر ماخ ۱٫۸ (یعنی ۱٫۸ برابر سرعت صوت) برسد.

زمان کوتاه پرواز

supersonic-jet-nyc

در پرواز با سرعت ۲۲۰۵ کیلومتر بر ساعت، جت مافوق صوت S-512 می‌تواند مسافران را ظرف سه ساعت از نیویورک به لندن برساند.

حسی متعلق به آینده

supersonic-jeg-cabin

طراحی داخلی جت S-512 یک کابین مولتی‌پلکس دیجیتال داشته و طراحی ظریف و چینش صندلی‌هایی راحت دارد. حداکثر ظرفیت ۱۸ صندلی برای آن در نظر گرفته و نمایی پانورامیک از بیرون را به مسافران ارائه می‌دهد.

بهبود طراحی

Scenic Sunset Storm

به گفته مقامات شرکت، یکی از ویژگی‌های بهبودیافته جدید این جت، بال دلتا است که باعث افزایش کارایی ایرودینامیکی می‌شود. دم آن نیز اصلاح شده و باعث کاهش نیروی پسای ایرودینامیکی خواهد شد.

تجمل در ارتفاع

supersonic-jeg-luxury supersonic-jeg-screens

پنجره‌های بزرگ کابین مسافر، دید پانورامیک به مسافران می‌دهد. البته منظره بیرون از پنجره واقعی دیده نمی‌شود، چراکه طراحی چنین پنجره بزرگی، چالش فنی فوق‌العاده بزرگی است. در عوض، تصاویر از طریق دوربین‌های نصب‌شده بیرون هواپیما گرفته‌شده و روی نمایشگرهای بزرگ داخل کابین نمایش داده می‌شود. ضمناً، این نمایشگرهای لمسی بوده و می‌توانید اسناد، ارائه‌ها، ویدئوها و تصاویر را روی آن نمایش داده و به تماشای آن یا انجام کارهای کامپیوتری خود بپردازید.

مشخصات فنی

Wireframe-Closeup-1

پهنای بال این هواپیما ۱۷٫۷ متر و طول بدنه ۳۷ متر است. حداکثر وزن برخاست آن حدود ۵۲ تن است که ۲۵ تن یعنی نزدیک به نصف آن را سوخت تشکیل می‌دهد و وزن مسافر و محموله حدود ۴ تن است. این هواپیما دوموتوره است و حداکثر مجموع نیروی پیشران آن ۸۸٫۹ کیلو نیوتون است. حداکثر تعداد مسافر این هواپیما ۱۸ نفر است. ماخ آن در حالت کروز ۱٫۶ و حداکثر ماخ ۱٫۸ است. حداکثر برد پروازی این هواپیما ۱۰۳۳۴ کیلومتر و سقف پرواز خدماتی آن ۱۵۲۴۰ متر خواهد بود. این هواپیما در حالت فرو صوت با ماخ ۰٫۹۵ کروز می‌کند و در این حالت حداکثر برد آن ۷۵۰۰ کیلومتر است و سقف پرواز خدماتی آن ۱۲۱۹۲ متر است.

این هواپیما یک نوع Business Jet محسوب می‌شود و ازلحاظ دسته‌بندی قابل‌مقایسه با کنکورد نیست. اما ویژگی‌های تجملاتی آن درصورتی‌که به واقعیت تبدیل شود، بخش First Class هواپیماهای فعلی را واقعاً خجالت‌زده خواهد کرد.

[su_button url=”http://m.livescience.com/51524-spike-aerospace-supersonic-jet-photos.html” background=”#0fc5b7″]livescience[/su_button] [su_button url=”http://www.spikeaerospace.com/s-512-supersonic-jet/” background=”#0fc5b7″]spikeaerospace[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

یعنی تحریما برداشته بشه مطمئن باشید یه چند تایی تو ایران از اینا میاد.
بعد از این چشم هم چشمی سر جتهای شخصی خواهد بود، واویلا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده