حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به‌زودی سه فضانورد جدید راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند شد

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

سه فضانورد نیمه امشب یعنی بامداد پنجشنبه به‌وقت‌تهران، از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان سوار بر فضاپیمای سایوز، راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند شد. این پرتاب پس از دو ماه تأخیر انجام می‌شود. این پرتاب را می‌توانید به‌صورت زنده در ترنجی تماشا کنید. در ادامه همراه ما باشید تا در جریان جزئیات قرار بگیرید.

در تصویر بالا، یک راکت روسی سایوز را می‌بینید که دو روز پیش راهی سکوی پرتاب شد و برای پرتاب امشب در سکو مستقر شد.

فضانورد ناسا به نام جیِل لیندگرن، فضانورد روس به نام اولگ کُناننکو و فضانورد ژاپنی کیمیا یوی قرار است سوار بر فضاپیمای سایوز راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شوند.

پرتاب ساعت ۲۱:۰۲ به‌وقت گرینویچ یعنی ۰۱:۳۲ بامداد به‌وقت‌تهران انجام خواهد شد. زمان پرتاب به‌وقت محلی قزاقستان نیز ۰۳:۰۲ بامداد خواهد بود.

لیندگرن، کناننکو و یوی در اصل قرار بود در اواخر ماه مه راهی ایستگاه فضایی شوند. اما پرتاب آن‌ها به دلیل انجام تحقیقات روی نقص فنی فضاپیمای باری قبلی در مأموریت پراگرس ۵۹، به تعویق افتاد.

فضاپیمای پراگرس ۵۹ در اوایل ماه مه بدون رسیدن به ایستگاه فضایی، در جو زمین سوخت و ظاهراً مشکلی در مرحله سوم راکت سایوز وجود داشته است. ازآنجاکه راکت سایوز فضاپیمای سرنشین دار سایوز را نیز به فضا پرتاب می‌کند، آژانس فضایی روسیه، ناسا و شرکای آن‌ها قصد داشتند قبل از پرتاب خدمه جدید مطمئن شوند که مشکل جدی وجود ندارد.

کناننکو یک فضانورد کارکشته است، اما پرتاب امروز، اولین پرواز فضایی لیندگرن و یوی خواهد بود. اگر همه‌چیز طبق روال پیش برود، این گروه سه‌نفره حدود شش ساعت پس از پرتاب به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رسید.

این سه فضانورد به جمع سه‌نفره فضانوردان ایستگاه متشکل از اسکات کلی فضانورد ناسا و گنادی پادالکا و میخائیل کورنینکو فضانوردان روس خواهند پیوست. از زمان بازگشت خدمه قبلی در ۱۱ ژوئن، ایستگاه در اختیار این سه فضانورد بوده است.

کلی، پادالکا و کورنینکو در اواخر مارس به ایستگاه فضایی پرتاب شدند. پادالکا دوره عادی اقامت شش‌ماهه را می‌گذراند، اما کلی و کورنینکو قرار است یک سال تمام در ایستگاه فضایی اقامت داشته و اولین مأموریت یک‌ساله در ایستگاه فضایی بین‌المللی را به انجام برسانند. به گفته مقامات ناسا، تجربه این دو نفر طی این یک سال می‌تواند راه را برای پروازهای سرنشین دار به مریخ هموار کند.

[su_button url=”http://www.space.com/30009-space-station-astronauts-launch-watch-live.html” background=”#0fc5b7″]Space[/su_button]

ساعت ۰۰:۳۰ بامداد را فراموش نکنید… با ترنجی همراه باشید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده