حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل، گزارش مالی خود در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۵ را منتشر کرد: درآمد ۴۹٫۶ میلیارد دلاری و فروش ۴۷٫۵ میلیون آیفون

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

سرانجام اپل، گزارش نتایج مالی خود در سه‌ماهه‌ی دوم را منتشر کرد. این سه‌ماهه که در آوریل شروع‌ شد و در ماه ژوئن پایان یافت، برای اولین بار شامل نتایجی از ساعت اپل بود. این غول تکنولوژی، درآمد حاصل‌شده از ساعت خود را در دسته‌ای با نام “سایر محصولات” یا “other products” قرار‌داده است که به درآمد سه‌ماهه ۲٫۶۴ میلیارد دلار در این بخش دست‌یافته است. این یک افزایش ۴۹ درصدی نسبت به سال پیش محسوب می‌شود. این شرکت اکنون ۲۰۲٫۸ میلیارد دلار، پول نقد دارد. در ادامه همراه ترنجی باشید.

اوایل این ماه، داده‌هایی از یک موسسه تحقیقاتی با نام Slice منتشر شد. ارقام نشان می‌دادند که فروش روزانه اپل واچ در کشور آمریکا، حدود ۹۰ درصد پس از عرضه‌شدن ساعت در آوریل کاهش‌یافته است. در کل یک مفهومی کلی وجود دارد که اپل واچ طبق خواسته‌های، به فروش نمی‌رسد.

مدیرعامل اپل، آقای تیم کوک بعد از اعلام گزارش گفت که فروش اپل واچ از انتظارات اپل بالارفته بود. او اضافه‌ کرد که موجودی‌ نتوانست تقاضا را تا پایان ماه ژوئن نگه‌دارد.  آن‌ها باور دارند که اپل واچ یکی از بهترین هدیه‌ها برای فصل تعطیلات است و در نظر دارند تا کانال‌های فروش را گسترش دهند. او‌ همچنین اشاره کرد که ساعت اپل، بهتر از اپل آیفون و اپل آیپد در سه‌ماهه‌ی اول آن‌ها پس از عرضه عمل‌کرده است.

تیم‌ کوک، مدیرعامل اپل گفت:

فروش اپل واچ بالاتر از انتظارات من بوده است؛ با اینکه موجودی به‌دنبال تقاضا در پایان این سه‌ماهه حرکت کرد اما خبرهای خوبی درمورد فروش شنیده‌ بودیم، ما بیشتر درمورد این‌که اپل واچ چگونه برای مدت طولانی قرارگرفته، برانگیخته هستیم، چرا که ما درحال شروع یک دسته جدید هستیم.

تحلیلگران وال استریت تلاش‌کرده بودند تا فروش اپل واچ در این سه‌ماهه را محاسبه کنند.  Gene Munster، تحلیلگر Piper Jaffray حساب کرد که ۱٫۲ میلیون واحد در یک میانگین قیمتی ۵۵۰ دلاری به فروش رسید اما پس از شنیدن صحبت‌های تیم کوک، Munster، پیش‌بینی خود را به فروش ۲٫۵ میلیون اپل واچ تغییر داد. رئیس امور مالی اپل، Luca Maestri، اشاره کرد که دسته “سایر محصولات” یا “other products” (که شامل اپل واچ می‌شود)، ۹۵۶ میلیون دلار افزایش‌یافته است.

در این سه‌ماهه، اپل موفق‌شده است ۴۷٫۵ میلیون آیفون را به فروش برساند. درآمد اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۵، ۴۹٫۹ میلیارد دلار بوده است.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Cook-Apple-Watch-had-a-better-launch-quarter-than-the-iPhone-and-iPad-did_id71793″ background=”#0fc5b7″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

عالی فروخته اما نمیدونم چرا سهامش سقوط کرد

عليرضا

عجیبه نمی دونم چی شد در عرض یک ساعت ۱۰ دلار سهام اومد پایین 😐

احمد

اره اصلا از بورس سر در نمیارم اینهمه فروخته برعکس شده حالا گیرم اپل واچ کمتری فروخته باشه بابامیدونی چقدر افزایش فروش ایفون داشته؟

rezazamani2

سلام.میدونم به موضوع ربطی نداره ولی یه مشکلی برام پیش اومده.
صفحات تبلیغاتیه کروم اعصابمو ریخنه بهم.خود به خود باز میشن حتی وقتی کروم بسته اس هم باز خود به خود باز میشن.
تمام پاپ آپ بلاکرا و اد بلاکرا رو هم امتحان کردم.چه نسخه دسکتاپ چه افزونه هاش.
مرور گر رو هم ریست تنظیمات کردم،clear browsing history هم کردم ولی باز درست نشد. ترنجی کمک. 😥 😥

صدرا مخملی

دوست عزیز یه نرم افزاری هست به اسم
AdwCleaner V4
رو نصب کنید و بزنید اسکن بشه

Shahspik

بگو ماشالا

galaxy

اون چیزایی که تو تیتر گفتین تو متن نیست چرا

euler

اچ پی پوشیدن تی شرت رو ممنوع کرد یکی نیست به این مدیرعامل اچ پی بگه موفقیت چی ربطی به تی شرت داره ؟ اپل با تی شرت ابی کل دنیا رو تحت سلطه گرفت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی