حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فلش‌بک: معرفی آیفون ۴ {قسمت دوم}

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

اگر بگوییم یکی از مهارت های استیو جابز، برگزاری یک کنفرانس پر‌شور و هیجان بوده است، اغراق نکرده ایم. کافیست نگاهی به طرز معرفی اولین آیفون بیاندازید که چگونه مردم را با معرفی آیفون شگفت زده کرد، گویی کنسرت یک خواننده مشهور است! چند روز پیش در دست یکی از دوستانم یک گوشی خاطره انگیز یعنی iPhone 4 را دیدم و یاد کنفرانس فوق العاده معرفی این محصول افتادم. برای همین تصمیم داریم که به صورت خلاصه این کنفرانس را برای شما در چند قسمت بازگو کنیم. امروز با قسمت دوم در خدمت شما هستیم. پس با ما همراه شوید.

 استیو جابز: اما امسال قرار است بزرگترین جهش نسبت به اولین آیفون را شاهد باشید. آیفون جدید ما آیفون ۴ نام دارد، چهارمین نسل از آیفون.

ترنجی: آیفون ۴؟! ببینیم چه می‌کند اپل!

استیو جابز: این دستگاه چیزی حدود ۱۰۰ ویژگی جدید دارد که تنها ۸ مورد را با شما در میان می‌گذارم. اولین ویژگی، طراحی کاملا جدید است.

iphone_4

ترنجی: بله حدسمون درست بود. این عکس ها همانی اند که پیش از این هم منتشر شده بودند.

استیو جابز: حالا … اگر این عکسارو قبلا دیدید بهم بگید چیزی نگم!

ترنجی: چه خنده ای بلند شد!

استیو جابز: باور کنید، هنوز هیچی ندیده اید! شما باید این محصول را از نزدیک ببینید و حس کنید. این طراحی یکی از بهترین و زیباترین طراحی هایی هست که داشته ایم. با فریم فلزی فوق العاده در دور دستگاه و پنل شیشه ای در جلو و پشت، این محصول به یک شاهکار هنری تبدیل شده است و تجربه کاربری آن فراتر از حسی است که در دیگر محصولات دیده ایم. و البته این محصول فوق العاده باریک است. این آیفون ۴ است.

ترنجی: به نظر دوست داشتنی میاد.

استیو جابز: این دستگاه فقط ۹٫۳ میلی‌متر ضخامت دارد که ۲۴ درصد از نسل قبل باریک تر است، باریک تر از چیزی که حتی فکرش را نمی‌کردید باریک تر شود! اینطور که به نظر میاد این دستگاه باریک ترین اسمارت فون روی کره زمین است!

0607_wwdclive_0377

ترنجی: واقعا باریک است. یعنی از این باریک تر هم خواهیم داشت!؟

استیو جابز: بزارید به برخی جزییات این محصول اشاره کنیم. در سمت چپ محصول دکمه کم و زیاد کردن صدا و دکمه Mute کردن قرار گرفته است. در سمت جلو یک دکمه هوم، یک دریافت کننده و یک دوربین جلو است.

ترنجی: دوباره حضار ذوق کردند!

استیو جابز: در سمت راست جایگاه میکرو سیم کارت قرار دارد و در پشت یک دوربین به همراه یک فلاش LED به چشم می‌خورد. در بخش پایینی میکروفون و اسپیکر و پورت ۳۰ پینی وجود دارد. در بخش بالا هم یک جک هدفون به همراه میکروفون ثانویه و دکمه پاور دستگاه وجود دارد.

ترنجی: بالاخره شاهد فلاش هستیم!

استیو جابز: حالا… چون که یک سری عکس از این محصول درز شده (دوباره خنده مردم)، مردم سوال می‌کردند که “این دیگه چیه!؟”. برخی حتی می‌گفتند که این اصلا شباهتی به اپل ندارد!

apple_wwdc10_iphone_lines_stainless_steel

ترنجی: استیو جابز رفت تا مقداری آب بخورد!

استیو جابز: این خط‌های روی این بدنه زیبا چه هستند؟ خب به نظر می‌رسد که فقط یک خط نیست بلکه سه خط است! در حقیقت این خط‌ها حاصل برخی مهندسی های پیشرفته هستند. در حقیقت از این فریم به عنوان قسمت اصلی آنتن استفاده شده است!

ترنجی: عجبا!

استیو جابز: برای یک بخش شاهد بلوتوث و وای فای و جی پی اس هستیم و در سمت دیگر UMTS و GSM قرار دارند. در حقیقت همه اینها در ساختار اصلی بدنه قرار گرفته اند که در گذشته هیچ گاه توسط کسی انجام نشده است.

iphone3_1

ترنجی: بسیار خب استیو جابز در حال جمع بندی بخش اول است.

استیو جابز: بسیار خب این اولی بود. دومین مورد که از نظر ما خیلی بزرگ و عالی است چیزی است که ما آنرا صفحه نمایش رتینا می‌نامیم.” یعنی چی می‌تونه باشه؟!”. خب در هر صفحه نمایش پیکسل وجود دارد اما در آیفون ۴ این پیکسل ها به شکل فشرده تری کنار هم قرار دارند که کیفیت و شارپ بودن تصاویر را فوق العاده بیشتر می‌کند. این دستگاه دارای تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در اینچ است که در هیچ صفحه نمایشی وجود نداشته است.

Steve Jobs explains Retina display on iPhone 4 WWDC 2010

ترنجی: واقعا زیباست. واقعا!

استیو جابز: بیایید و با نسل قبلی آیفون مقایسه اش کنیم. ببینید که تصاویر و متون چقدر شفاف و شارپ هستند. حالا بیایید و به برنامه مرورگر برویم.

ترنجی: به نظر یک مشکل برای اینترنت داخل سالن پیش اومده. شبیه اینترنت خودمان است!

استیو جابز: خیلی عجیبه، نمی‌دانم چرا امروز سرعت اینترنت اینگونه شده است. راستش می‌تانید بهم کمک کنید اگر از اینترنت جدا شوید! واقعا قدردان این کار هستم!

ترنجی: خب به سلامتی این دمو خراب از آب درآمد و استیو جابز ناچار شد چند عکس را به کاربران نشان دهد. حال در حال جمع بندی بخش دوم است.

استیو جابز: به بخش سوم می‌رسیم. این دستگاه به یک پردازنده فوق العاده قوی A4 مجهز شده است.

apple-wwdc10_512

ترنجی: بخش سخت افزار کمی خسته کننده است! اما قدرت سخت افزاری این پردازنده فوق العاده بیشتر شده است. حالا نتایج باتری نشان داده می‌شود که می‌توان ۷ ساعت تماس برقرار کرد، ۶ ساعت با اینترنت ۳G مرورگری کرد، ۱۰ ساعت مرورگری با وای فای انجام داد و ۱۰ ساعت ویدئو تماشا کرد و البته و ۴۰ ساعت گوش دادن به موسیقی را فراموش نکنیم. در کل می‌توان ۳۰۰ ساعت استندبای را از این دستگاه انتظار داشت.

 استیو جابز: ویژگی چهارم. حتما یادتان است که سنسور حرکتی ما دریچه‌ای به سوی یک دنیای متفاوت از بازی کردن با اسمارتفون بود. حال امروز می‌خواهیم این موضوع را پیشرفت دهیم و به آیفون ۴ یک سنسور ژیرسکوپ اضافه کنیم. حالا ما چهار سنسور فوق العاده در آیفون هایمان داریم.

MG_3763

ترنجی: یک نفر در سالن از شدت خوشحالی فریاد زد! حالا استیو جابز درحال اجرای یک بازی “برج هیجان” با سنسور ژیرسکوپ است. با حرکت کردن استیو جابز، برج هم حرکت می‌کند. حالا او در حال جمع بندی بخش چهارم است.

SteveJobsGyroscope

بسیار خب این‌ بود قسمت دوم این کنفرانس. منتظر قسمت بعدی باشید. نظر شما چیست؟ آیا شما هم معرفی آیفون ۴ را به یاد دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

واقعا آیفون ۴ یه انقلاب بود برا اپل
خدا رحمتت کنه استیو. 😥

Note Family

بله دوست من

بعد آیفون ۴s و ۵ و به همین ترتیب راه پر افتخار تا ۶ !!!

اما ۶ دیگه کاملآ تمام سنتها رو زیر پا له کرد و تبدیل به یک دستگاه پول ساز و بی هویت پر زرق و برق شد …

اون قیافه خوشگل آیفون ۵s رو با دکمه های ولوم گرد ناز به یاد بیار

واقعآ با رفتن استیو و روی کار آمدن تیم کوک همه چیز به باد فنا رفت

من که اصلآ ۵s بالاتر رو قبول ندارم … دیگه آیفون نیست انگار

Ari khan

منم با نظرتون درمورد ۵sو۶موافقم اما بنظرم اگه حتی استیو جابز هم زنده بود چاره ای جز این تغییرات نداشت!!!وگرنه همون بلایی سرش میوند که چندین ساله سر ما اومده :yes:

ali221488

اقا ییخشید بی ربطه ولی میپرسم .
ایا کسی این کاور و یا این نوع کاورا رو خریده
http://www.cover4you.ir/Cover_Info.aspx?idcover=8197 اینو میگم .بنظرتون جنسشون خوبه (اخه قیمتش خیلی ارزونه )
طلاییش هم تو عکس زیباس
سایت چی معتبره ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs