حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح جدید شرکت VolkerWessels برای جایگزینی روکش پلاستیک مقاوم بجای آسفالت در جاده‌ها

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

وضعیت آسفالت شهر شما چگونه است؟ آیا بهتر نیست بجای این همه هزینه برای تعمیر و نگهداری آسفالت‌های فرسوده و بی کیفیت به فکر راهی جایگزین و بهتر باشیم؟ ظاهرا شرکت هلندی VolkerWessels به فکر افتاده و ایده‌ی جاده‌های پلاستیکی را مطرح کرده است که در صورت تحقق آن، شاهد انقلاب بزرگی در صنعت حمل و نقل جاده‌ای خواهیم بود. در ادامه با ما باشید تا بیشتر از جزییات این طرح مدرن مطلع شوید.

شاید شما با شنیدن جاده‌ی پلاستیکی خنده بر صورتتان قرار گیرد، اما این را فراموش نکنید که آیندگان نیز با شنیدن جاده‌های آسفالته به وضعیت کنونی خواهند خندید! شرکت VolkerWessels بر این باور است که این همه سال با طراحی و اجرای جاده‌های آسفالته در اشتباه بسر می‌بردیم و راه بسیار بهتری را برای جایگزینی روکش آسفالت پیدا کرده است.

ایده‌ی این شرکت بدین صورت است که سطح جاده بجای آسفالت، از پلاستیکی قابل بازیافت تهیه خواهد شد. استفاده از پلاستیک بازیافتی می‌تواند فارغ از تمامی مزایای احتمالی که می‌تواند داشته باشد، در حفظ محیط زیست و بازگشت ضایعات این موارد بی رحم به طبیعت کمک کند و شاهد چرخشی دیدنی در استفاده از مواد پلاستیکی در سراسر جهان باشیم.

این شرکت اعلام کرده که دوام روکش پلاستیکی به مراتب بیشتر از پوشش آسفالتی بوده و نه تنها اجرای آن به مراتب راحتتر و عملی‌تر است، در بحث تحمل فشار و ایجاد ترک‌های مختلف به علت تحمل فشار و همچنین شرایط سخت جوی به مراتب بهتر از آسفالت‌های کنونی عمل می‌کند.

1437121175_17jul15-volkerwessels-plastic-a

در حال حاضر نمونه‌های اولیه‌ای که محققان این شرکت تولید کرده‌اند قادرند در بازه‌ی دمایی منفی ۴ درجه تا حداکثر مثبت ۸۰ درجه سانتی‌گراد تحمل کند و هیچ مشکلی ایجاد نشود که مسلما بیشتر از آنکه در مناطق سردسیر کاربرد داشته باشد با توجه به تحمل دمای تا ۸۰ درجه سانتیگراد به راحتی می‌تواند در مناطق گرمسیری مورد استفاده قرار گیرد.

اما تمامی مزایای روکش جدید در جاده‌ها به اینجا ختم نمی‌شود و برتری دیگر آن به سرعت اجرای کار برمی‌گردد چرا که به راحتی می‌توان قطعات مورد نیاز را قبل از اجرا در کارگاه مونتاژ کرده و با انتقال به محل پروژه، با سرعت بسیار بیشتری کار را به اتمام رساند و لازم نباشد خودروهای عبوری قیری شوند!

نکته‌ی جالب توجه دیگر این طرح آن است که می‌توان به راحتی لوله‌ها و تاسیسات جاده‌ای را از زیر آن عبور داد و به نوعی می‌توان گفت که علاوه بر انجام وظیفه‌ی اصلی خود، به عنوان یک داکت نیز می‌توان بر روی آن حساب کرد که بسیار جالب خواهد بود.

این طرح هنوز در مرحله‌ی تحقیقاتی قرار دارد و یک طرح کانسپت و مفهومی به حساب می‌آید اما با نزدیک‌تر شدن به مراحل نهایی آن، شهر روتردام هلند اعلام آمادگی کرده که به عنوان اولین شهر حاضر است از چنین روکش مدرنی پذیرایی کند و عیار کار محققان آن را مورد ارزیابی قرار دهد.

[su_button url=”http://www.ubergizmo.com/2015/07/plastic-roads-are-the-future” background=”#0fc5b7″]ubergizmo[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HEDAYAT

طرح عالی هست!
بی شک خیلی در سرمایه این کار صرفه جویی خواهد شد
آسفالت کشی واقعا کار دشوار و پر هزینه ای هست(هر چند که قبلا سود خوبی داشت اما الان با گران شدن مصالح این کار! چون قیر واقعا مدتی گران شده بود !)
همچنین با اینکار فکر نکنم دیگر نیاز به ماشین های سنگین و پر دردسر مثل گریدر و آسفالت پخش کن ها باشد!
مطمئنا این طرح در صرفه جویی هزینه ها برای آسفالت کشی شهر ها خیلی مفید هست
(البته باید ببینیم چه زمان آماده میشود!)

مچکر از همه دوستان

hos2o

یه سوال؟ اصتحکاک چی !!! :mail:

Ari khan

خوب مسلما فکر اونجاشم کردن دیگه…. 😉

riofarina

آتیش چی؟ یعنی جلوی حرارت هم دوام میاره؟ تو آمریکا یه زن و شوهر همچین چیزی اختراع کرده بودن البته واسه پیاده رو بود که برقم تولید میکرد، اون طرح عالی بود.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...