حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه به PS4 خود یک حافظه SSD اضافه کنیم ؟

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

حدود دو سال پیش، دو کنسول قدرتمند از سوی مایکروسافت و سونی معرفی شدند. مایکروسافت با ایکس باکس وان و سونی با پلی استیشن ۴ خود، وارد میدان رقابت شده و گیمران نیز تماشاچی این رقابت بودند. در زمان عرضه، هر دو کنسول دارای یکسری مشکلات کوچک و بزرگ نرم‌افزاری بودند و تا کنون توانسته‌اند مقداری از این مشکلات را توسط آپدیت‌های نرم‌افزاری برطرف کنند. اما به مشکلات سخت افزاری که نگاه کنیم واقعا متعجب می‌شویم. درست است که هر دو کنسول قدرتمند بوده و دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند اما وقتی از قدیمی بودن سخت افزار صحبت شود شاید گیمران را کمی آزرده خاطر کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ایکس باکس وان از رم‌های DDR3 استفاده می‌کند که متعلق به یک نسل قبل تر هستند. در مقابل، پلی استیشن واقعا بهتر وارد نسل بعدی خود شده و از رم‌های بالاتری استفاده می‌کند. یکی از مشکلاتی که پلی استیشن ۴ از آن رنج می‌برد، نبود حافظه SSD، برای خواندن و انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالاست اما امروز و در ترنجی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

خوشبختانه کنسول پلی استیشن ۴ طوری ساخته شده است که دست گیمر برای ایجاد تغییر در این بخش، باز است. برای ایجاد این تغییرات با ما همراه باشید.

حافظه اس اس دی در برابر حافظه های معمولی

samsung-850-pro-970x0

طبق گفته منبع، قبل از اینکه حافظه اصلی پلی استیشن ۴، با یک حافظه SSD تعویض شود، زمان بوت شدن کنسول مورد بحث تا صفحه‌ای که شما باید دکمه PS را برای ورود به سیستم عامل از روی کنترولر خود فشار دهید، در دوبار پشت سر هم اندازه گرفته شده است. برای بار اول ۲۷ ثانیه و برای بار دوم حدود ۲۴٫۹ ثانیه زمان مصرف شده است.

بعد از جایگزینی یک حافظه SSD به جای حافظه معمولی آن، زمان بوت شدن در دوبار پشت سرهم، به ترتیب ۱۹٫۴ و ۱۹٫۲ بوده است. این یعنی حدود ۵ الی ۷ ثانیه، زمان بوت شدن کمتر شده است. البته زمان بوت شدن تنها ملاک ما نیست. شما می‌توانید تاثیر آن را در بارگذاری سیو بازی‌های خود، بارگذاری مراحل و بالا رفتن سرعت پلی استیشن ۴، به وضوح مشاهده کنید.

چگونه یک حافظه SSD را به پلی استیشن ۴ خود اضافه کنیم؟

قبل از همه چیز به وسایلی که شما نیاز دارید می‌پردازیم. اول از همه به یک پیچ گوشتی قابل تنظیم نیاز دارید. بعد از آن یک عدد حافظه SSD، ۲٫۵ اینچی با بیشتر از ۱۶۰ گیگابایت حافظه داخلی برای آن. ضخامت این حافظه بیشتر از ۹٫۵ میلی متر نباشد. بعد از همه چیز با ۲ عدد فلش می‌توانید کار خود را شروع کنید.

( حافظه های SSD پیشنهادی منبع، سامسونگ ۸۵۰ پرو می‌باشند.)

همانطور که می‌دانید مهم ترین چیزی که شما به آن‌ها نیاز دارید سیو بازی‌هایتان است. برای اینکه یک کپی از آنها را داشته باشید به این صورت عمل کنید. یکی از فلش‌ها را به PS4 خود متصل کنید. به قسمت تنظیمات یا Settings  پلی استیشن مراجعه فرمایید. بعد از آن، به Application Saved Data Management رفته و سیو های خود را در حافظه اصلی ذخیره کنید و بعد از آن، سیوها را به فلش خود انتقال دهید.

با داشتن یک کپی از سیوهای خود حال می‌توانید، مراحل جایگزینی را طی کنید.

مرحله اول
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-2-2-640x426

کنسول خود را به یک سطح امن جابه‌جا کنید. آن را به قسمت براق بخوابانید به طوری که قسمت سیاه آن رو به روی شما باشد. قسمت بالایی را به سمت چپ فشار دهید. طبق عکس این قسمت بیرون آمده و هیچ گونه پیچی ندارد.

 

مرحله دوم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-3-640x426

پیچی که در قسمت بالایی پلی استیشن ۴ وجود دارد را جدا کنید. شناسایی این پیچ بسیار ساده است. چرا که نمادهای معروف پلی استیشن یعنی همان دایره، نماد X، مربع و مثلث بر روی این پیچ حک شده اند. کار این پیچ نگهداری حافظه داخلی پلی استیشن ۴ است که در اینجا قصد جایگزینی این حافظه را داریم پس حتما پیچ آن‌را جدا کنید.

 

مرحله سوم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-4-640x426

قسمتی که وظیفه نگهداری حافظه داخلی دارد، بعد از جدا شدن پیچ به راحتی بیرون می‌آید، کافی است آن‌ را به سمت خود بکشید.

مرحله چهارم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-5-640x426

بعد از بیرون کشیدن این محفظه، برای جدا سازی کامل حافظه داخلی و جایگزینی آن با یک حافظه SSD، باید چهار پیچ دیگر را از بدنه همین قسمت جدا کنید.

مرحله پنچم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-6-640x426

حافظه معمولی پلی استیشن ۴ را جدا کنید.

مرحله ششم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-7v2-640x426

پس از جدا سازی حافظه معمولی، حافظه SSD خود را در دقیقا همانطوری که حافظه معمولی در جای خود بود، قرار دهید. یعنی قسمت پورت ها و اتصالات باید دقیقا مانند قبل جای بگیرند. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، قسمت پورت دو حافظه بسیار به هم شباهت داشته و به همین علت است که می‌توان به راحتی قسمت حافظه را در پلی استیشن ۴ تعویض نمود.

 

مرحله هفتم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-8-640x426

حافظه SSD را در محفظه‌ای که مسئولیت نگهداری انواع حافظه‌هارا بر عهده دارد،قرار دهید !

مرحله هشتم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-9-640x426

محفظه را به مکان قبلی خود بازگردانید.

مرحله نهم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-bits-640x426

محفظه را با استفاده از پیچ های خود آن به مکان قبلی پیچ کنید. مواظب باشید پیچی را اضافه نیاورید !

مرحله دهم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-10-640x426

قسمت بالایی محفظه را به جای قبلی خود پیچ کنید. قسمت بالایی را هم به جای خود بازگردانید. کافیست در جای مناسب قرار گرفته و با حالت کشویی سر جای خود قرار گیرد.

مرحله یازدهم
playstation-4-new-install-system-software-update-method-640x426

با استفاده از یک کامپیوتر، آخرین آپدیت منتشر شده برای پلی استیشن ۴ را دانلود کنید.

مرحله دوازدهم
ps4-folder-640x426

یکی دیگر از فلش‌های خود را به کامپیوتر وصل کنید. یک پوشه با نام PS4 در آن ایجاد کنید. سپس پوشه PS4 را باز کرده و در آن پوشه‌ای با نام UPDATE ایجاد کنید.

مرحله سیزدهم
ps4-update-file-640x426

پس از دانلود شدن آپدیت، آن را به فلش خود و پوشه UPDATE که زحمت ساخت آن را کشیده بودید انتقال دهید. حتما توجه داشته باشید که پوشه آپدیت، خود، باید در پوشه‌ای به نام PS4 باشد. تنها در این صورت است که پلی استیشن آن را تشخیص داده و سیستم عامل خود را آپدیت می‌کند.

مرحله چهاردهم
how-to-upgrade-ps4-with-ssd-11-640x426

فلش خود را با ایمنی کامل از کامپیوتر جدا کنید. سپس آن را به همان پورت هایی که کنترولر پلی استیشن خود را وصل می‌کردید، متصل کنید.

مرحله پانزدهم
how-to-upgrade-ps4-power-button-640x426

دکمه پاور پلی استیشن خود را حدود ۷ الی ۱۰ ثانیه نگهدارید. این موجب می‌شود تا پلی استیشن شما به حالت Safe Mode بوت شود.

مرحله شانزدهم ( آخرین مرحله )

بعد از اینکه وارد صفحه Safe Mode شدید، تعدادی گزینه پیش روی شماست. شما باید گزینه “Initialize PS4 (Reinstall System Software)” را انتخاب کنید. در این مرحله پلی استیشن ۴، مشغول اسکن کردن فلش شما می‌شود. اگر کارها را درست انجام داده باشید، آپدیتی که دانلود نمودید توسط پلی استیشن شناسایی شده و حدود ۲۰ الی ۳۰ ثانیه برای نصب آن زمان صرف شود. اما وقتی وارد صفحه بعدی شوید، با انجام دستورالعمل‌هایی ساده می‌توانید سیستم عامل آن را نصب کنید. کار خیلی سختی نیست شما فقط باید چند بار از دکمه X موجود در کنترولر استفاده کنید. بعد از همه این‌ها، سیستم عامل، بر روی حافظه SSD نصب می‌شود !

حال می‌توانید فلشی که در آن سیو بازی‌های خود را کپی کرده بودید به پلی استیشن ۴ خود متصل کرده و سیوهایتان را در حافظه SSD کپی کنید.

اکنون می‌توانید از پلی استیشن خود، با سرعت بسیار بالاتری لذت ببرید !!

[su_button url=”http://www.digitaltrends.com/computing/how-to-install-upgrade-ssd-ps4-playstation-4/” background=”#0fc5b7″]digitaltrends[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

اگه یه ssd با حجم بالای ۵۰۰ گیگ باشه میارزه اینکارو انجام داد ولی اگه بخوایم حجمو بخاطر یکم بیشتر شدن سرعت پایین بیاریم اصلا نمیارزه.

mahyar
Moazez

بله میشه. ابعادش همون چیزیه که پیشنهاد شده

mahyar

البته با قیمتش میتونم یه ps4 دیگه هم بخرم :))

Moazez

بنظر من اصلا ارزش نداره این کار. یه هارد درست و حسابی ۱ ترا بخری بهتره

Ari khan

به به!!!گل بود به سبزه نیز اراسته شد :yes:

iman

حالا باز بعضیا میرن اکس باکس میخرن!
راستی مقایسه دوربین های زومیت رو دیدید؟؟ :))))
ترسیدن زد۳+ خوب عمل کنه چون واقعا هم خیلی نسبت به مدل قبلی بهتر شده! برداشتن اس۶ و جی۴ و بقیه رو با زد۳ مقایسه کردن!
به جای HTC M9 هوآوی پی۸ گذاشتن! به جای لومیا ۱۰۲۰ لومیا ۹۳۰ گذاشتن:))))
یکی نیست به من بگه وقتی ترنجی جان هست چرا میری زومیت اصلا ؟ ؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....