حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با اجرای توافق، برخی خودروسازان چینی از بازار ایران حذف می‌شوند

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: با ورود خودروسازان اروپایی به بازار خودروی ایران برخی از خودروسازان چینی که محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند از این بازار حذف خواهند شد.  شهرام آزادی اظهار کرد: درصورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای خودروسازان بزرگ جهانی وارد ایران شده و به تولید مشترک با خودروسازان داخلی خواهند پرداخت. وی با بیان اینکه حداقل یک سال طول می‌کشد تا اولین خودروی تولید مشترک با خودروسازان جهانی در ایران به تولید برسد، خاطرنشان کرد: ورود خودروسازان خارجی به‌ویژه اروپایی‌ها زنگ خطری برای خودروسازان چینی حاضر در ایران خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد:‌ البته باید توجه کرد که رقابت خودروسازان در بازار ایران فقط در حوزه کیفیت نیست که تصور شود مردم از این پس فقط به سمت خودروهای با کیفیت اروپایی خواهند رفت بلکه موضوع قیمت خودرو نیز برای قشر قابل توجهی از مصرف‌کنندگان ایرانی مهم است.

وی افزود: به عنوان مثال هم‌اکنون حداقل قیمت یک خودروی شاسی‌بلند اروپایی با آپشن‌های متوسط به بالا، ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است اما خودروی شاسی‌بلند چینی با آپشن‌های قابل قبول به قیمت ۷۵ تا ۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

آزادی تصریح کرد: بنابراین برخی از خودروسازان چینی مخصوصا آنهایی که با خودروسازان بزرگ داخلی همکاری می‌کنند به علت کیفیت به نسبت قابل قبول محصولاتشان و قیمت‌های پایین، در بازار خودروی ایران دوام می‌آورند.

وی با بیان اینکه البته برخی از خودروسازان چینی که محصولاتشان کیفیت پایینی دارد قطعا از بازار خودروی ایران حذف خواهند شد، اظهار کرد: اگرخودروسازان اروپایی بتوانند محصولاتی با قیمت پایین و اقتصادی در ایران تولید کنند، عرصه بیش از پیش بر خودروسازان چینی تنگ خواهد شد.

[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6512″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

 

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mist

ایشون کمی تا قسمتی در رویا بسر میبرند.
تا موقعی که ایران عضو سازمان تجارت جهانی WTO نشه وضع به همین منوال هست.
فقط در صورت ورود ایران به این سازمان محدودیت در اجرا کمرگی خواهیم داشت که حداکثر ۱۲ درصد خواهد بود و سه گونه کالا هم بیشتر نمیتونه شامل این قانون باشه.
تا وقتی که حمایت بیمنطق و در راستا پر کردن جیب عده ای خاص از خودروسازهای داخلی صورت میگیره چینی ها که هیچ من پیش بینی میکنم به زودی هندی ها هم بیان بازار خودرو ما رو بگیرن.

shahab_m

شدیدا موافقم!! ولی از ماست که بر ماست.. ایشالا ریشه این آشغالها از ایران کنده بشه 😥 :negative:

ahmadM2

من نمیدونم اینا چطور میتونن اجازه بدن خودروسازای چینی سهم بازار ایران رو بگیرن اما چشمشون نمیتونه ببینه اروپایی ها یا کره ای ها بیان

HEDAYAT

صنعت خودروسازی چین آینده بسیار روشنی دارد، هر چند از نظر من تا ابد هم به کیفیت خودرو های آلمانی و آمریکایی نمیرسد
اما خودرو های چینی امکانات بالا(هر چند کیفیت،،،) و قیمت پایین دارند
این خبر هم کمی خوشایند بود، خودرو ساز های ایرانی پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به خودرو ساز های بزرگ جهان را دارند، چون هم قطعه سازان پیشرفت چشمگیر ی دارند هم دانش این کار در دانشگاه‌ها وجود دارد(آما متاسفانه پیوندی میان صنعت و دانشگاه ها وجود ندارد) از طرفی سرمایه‌گذاری های خارجی هم کمک شایانی به این صنعت میکنند
اما متاسفانه تا وقتی دزدی و پول خوردن در اولویت باشد همه اینها هم فایده نخواهد داشت

مچکر از همه دوستان

Mist

پیشنهاد میکنم شما هم زیاد ۲۰:۳۰ نگاه نکنید گرامی.

دانش کار در دانشگاهها؟ پیشرفت قطعه سازها؟ الان چی رو دارن تولید میکنند قطعه سازها؟ گیربکس هندی سمند یا ساعت چینی محصولات پارس خودرو؟

Mr pixel

من یه بار تو یه شرکت قطعه ساز کار میکردم قطعات فورد و کامینای بنز و تجهیزات معدن و نفت و… میزد هیچ کدومم تو ایران بازار نداشت همشو میفرستاد اروپاو ترکیه و کشورای عربی.

شرکتای خودرو ساز داخلی با چند تا شرکت خاص قرار داد دارن که باهاشون دست به یکی هستن.و بخاطر سود بیشتر با کیفت خیلی بد میزنن.
شرکتهای خوب تو ایران زیادن ولی بخاطر انحصار مصرف کننده ایرانی محصولات اونا رو نمیبینه.
میدونستی سمند اوایل که صادر میشد کیفیت امکانات نمونه صادراتیش با داخلی زمین تا آسمون فرق میکرد.

Dr.Zed

ینی مثلا جک و چری میرن؟

Mehdi69

وقتی هواوی تو ایران فروش داره میکنه به دلیل قیمت کم این خودرو ساز های چینی هم باقی خواهند موند ماشین های مثل لیفان و ام وی ام و چری و جی ای سی(jac) و… تو ایران جا افتادن به دلیل قیمت کم پس خطری تهدیدشون نمیکنه

moein_1

اول این عجایب داخلیو خارج کن از بازار چینی پیش کش!!!

Pars71

من ماشین چینی داشتیم و تجربه ی بسیار بدی بود . ماشینم ولکس C30 شرکت Great Wall مونتاژ خودروسازی راین کرمان بود . اول بگم که ماشین بسیار تنبلی بود و اصلا شتاب نداشت و روی کولر ضعیفتر میشد و سربالا جون نداشت و کلا خیلی تنبل بود و شتابش از پس پراید و رنو PK هم برنمیامد در صورتی که ۵۱ تومن قیمتشه و پراید نصف این هم قیمت نداره! اصلا قطعات و لوازم نداره و خدا نکنه براش مشکلی پیش بیاد که ماشین باید تو پارکینگ خاک بخوره , رنگ بسیار ضعیف و لایه نازکه و راحت رنگش کنده میشه و خط و خش می افته , اصلا بازار فروش دست دو نداره و هیچکش نمیخره و ما بعد چند ماه به بدبختی با ضرر هنگفت فروختیمش و اصلا کسی این ها رو نمیخره , خلاصه دیگه سمت ماشین چینی نمیرم و حال و حوصله ی نوشتن ایراداتش رو ندارم و امیدوارم زودتر تولید خودرو های بروز اروپا و ژاپن و کره تو کشورمون شروع بشه . البته توی لپ تاپ و موبایل چین خیلی خوبه و بهترین موبایل ها و لپ تاپ ها و تبلت ها رو دارن تولید میکنند و نظرم روی این موارد کاملا برعکس خودروسازیشونه , البته خودروسازایشون هم داره به سرعت پیشرفت میکنه ولی به پای اروپا و ژاپن و … نمیرسه

Danial.G

خودرو با کیفیت اروپایی ؟ یه آشغال بی ریخت که نصفش با پلاستیک بازیافتی ساخته شده مثل L90 الان حدود ۵۰ تومان قیمتشه حالا مثلا اروپایی میخواد چه گلی به سر ما بزنه با این شرایط ؟ سر بی سوادی یه عده بود که الان L90 داره با دو برابر قیمت میرسه دست مشتری و ۵۰% سودش میره تو جیب رنو !
حالا فرض کن بخوان یه ماشین به روز بدن دست ما ! یه پژو ۲۰۸ که باید در حد قیمت ۲۰۶ یکم گرون تر باشه بیاد ایران حداقل ۹۰ تومان قیمت میخوره .. همون چینیا باشن با این پیشرفتی که دارن می ارزه به گرون فروشا اروپایی !

Pars71

اون گرون شدن بسته به تعرفه و دلال بازی و هزار و یک چیزه , در ضمن وقتی دوباره مثلا پژو رسما بیاد , دیگه بازار از این حالت خارج میشه و ایرانخودرو هم وقتی مونتاژ کنه و جنس فراوان بشه قیمتش منطقی میشه (دیگه از جیلی و MG و لیفان های جدید مثل۸۲۰ و گریت وال و … که قیمتشون سربه اسمان گذاشته که بهترن!) L90 چون تولیدش کم و تقاضاش بالاست اینطوری شده ولی وقتی رنو برگرده و مثل سابق جنس و قطعات بده و همه چیز OK باشه شرایط درست میشه . ۲۰۶ با کیفیت یا L90 باکیفیت می ارزه به چینی بی کیفیت با قیمت گران و غیر واقعی ! اگر تو بازار باشید و سنتون به این حرفا بخوره متوجه میشید وقتی خواستید ماشین چینیتون رو بفروشید ولی کسی نمیخره و باید مفت بدید یا قطعه میخواهید و ماه ها انتظار میکشید و گیر نمیاد اون وقع متوجه میشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....