حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اختراع جدید شرکت فورد شامل کنترل نور چراغ جلوی خودرو ، رانندگی را در شب امن‌تر خواهد کرد

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

شرکت خودروسازی فورد آمریکا همواره یکی از پیشتازان این صنعت بوده است و در کنار رقابت در بازار فروش، دست از نوآوری و ثبت اختراعات مختلف برنداشته و این بار نوبت به بخش روشنایی خودرو و امنیت آن رسیده تا کارشناسان این شرکت دست به یک نوآوری تحسین‌برانگیز بزنند. در ادامه با ما باشید.

واحد تحقیقات و توسعه‌ی شرکت فورد در مرکز Aachen آلمان، دست به ۲ اختراع در بخش افزایش ضریب ایمنی در بخش روشنایی جلوی خودرو زده است که امنیت سواری را برای سرنشینان آن به مراتب بالا برده و از برخوردهای پیشبینی نشده در نور کم شب جلوگیری می‌کند.

نخستین اختراع تحت عنوان “عملکرد چراغ‌های جلو بر اساس دوربین” به ثبت رسیده و ۲ فناوری قبلی با نام‌های سیستم نوردهی انطباقی (adaptive lighting system) و سنسور تشخیص ترافیک (traffic sign recognition) را وارد فاز جدیدی از عملکرد خود کرده است و اکنون شاهدیم که ترکیب این دو سیستم به مراتب راندمان بهتری را از خود نشان می‌دهند.

به لطف نوآوری جدید شرکت فورد نور چراغ‌های جلو با کمک تجزیه و تحلیل ترافیک مسیر و استفاده از GPS برای ردیابی وضعیت جاده در جلوی خودرو، راننده را در تشخیص بسیار آسان‌تر آنها کمک می‌کند. در شرایطی که داده‌های GPS در دسترس نباشد، این سیستم از دوربین‌های هوشمند تعبیه شده استفاده می‌کند و با تشخیص خطوط مسیر و انحناهای پیش و رو، نور چراغ‌ها را کنترل کرده و از اشتباه احتمالی جلوگیری می‌کند.

اما تکنولوژی دوم تحت عنوان “Spot Lighting” برای شرایط رانندگی در مناطق مسکونی و عدم وجود روشنایی کافی در شب طراحی شده است به گونه‌ای که با بهره‌گیری از دوربینی اینفرارد در بخش جلویی سپر خودرو، افراد و حیوانات را با استفاده از دمای بدن آنها در فاصله‌ی ۱۲۰ متری تشخیص می‌دهد.

spot_lighting_infographic-677x1024

نور چراغ‌های خودرو و پروژکتور تعبیه شده در زیر سپر کاملا بر اساس اطلاعاتی که از سنسورها و دوربین‌ها دریافت می‌شود تغییر جهت می‌دهند و خود را با شرایط موجود هماهنگ می‌کنند به گونه‌ای که با تشخیص تغییراتی در خط‌کشی مسیر و یا موجودی جاندار، چراغ‌ها بر روی آنها فوکوس می‌کنند و راننده می‌تواند با خیالی راحت از کنار آنها عبور کند و نگران تغییر خطوط و جهت مسیر نیز نباشد. این سیستم به صورت هوشمند عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و حیوانات را تشخیص داده و نور لامپ‌ها را به کنترل خود درمی‌آورد.

علاوه بر تغییر جهت چراغ‌های خودرو، بر روی مانیتور روی داشبورد نیز علائم هشداری در کادری زرد رنگ نمایش داده می‌شوند و راننده را از نزدیک شدن به یک خطر آگاه می‌کنند.

فورد هنوز تولید انبوه فناوری جدید را آغاز نکرده اما این امید وجود دارد که در آینده‌ای شاهد عرضه‌ی آن در مدل‌های جدید این شرکت و همچنین سایر شرکت‌ها باشیم که می‌توانند با پرداخت هزینه پتنت آن به شرکت فورد، از چنین فناوری هوشمندی در جهت ارتقای امنیت محصولاتشان بهره ببرند.

در پایان شما را دعوت به مشاهده‌ی ویدیویی در این زمینه می‌کنیم که دیدن آن خالی از لطف نیست.

[aparat]http://www.aparat.com/v/unb07[/aparat]

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/07/18/fords-high-tech-front-lighting-system/?ncid=rss_truncated” background=”#0fc5b7″]engadget[/su_button] [su_button url=”http://social.ford.co.uk/helping-drivers-see-people-animals-and-junctions-at-night/” background=”#0fc5b7″]ford.co.uk[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Critic

خودرو سازی ما یک غده بدخیم سرطانی شده

تا زمانی که تو ایران یک پلت فرم برای بیشتر از ۵ سال ساخته میشه

تا زمانی که امکانات اولیه بعنوان آپشن معرفی میشه

تا زمانی که با حربه دروغین اشتغال زایی ، از واردات یا تاسیس کارخانه جدید هر برند جدیدی جلوگیری میشه

تا زمانی که کل واردات خودرو دست ۳ خانواده ست

تا زمانی که دولت از خودرو ساز درصد میگیره

تا زمانی که یکصدا از خرید خودروهای بی کیفیت ۴۰ سال پیش خودداری نکنیم

آش همین آشه کاسه هم هین کاسه :mail: :mail: :mail:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...