حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصاویری از اجرای کرتانای اندروید بر روی HTC One M9 لو رفت ؛ هم اکنون کرتانای اندرویدی را نصب کنید!

نوشته

8 سال قبل | 8 دیدگاه | ترنجی

عاشقان اندروید آماده باشند کرتانا همین نزدیکی است! اگر شیفته‌ی دستیار صوتی مایکروسافت شده‌اید و محدودیت‌های ویندوزفون دست و بال شما را برای کار کردن با این دستیار مهربان و دوست داشتنی بسته است، لازم است خوشحال باشید چرا که برای اولین بار سر و کله‌ی آن در یک گوشی HTC One M9 پیدا شده است. در ادامه با ما باشید تا علاوه بر تماشای این تصاویر، اگر علاقه مند به تست کرتانا هستید، آن را دانلود کنید.

در ماه می(اردیبهشت) مایکروسافت رسما اعلام کرد که قصد دارد پا در قلمرو اندروید بگذارد و کرتانا را برای گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار دهد. انتشار این خبر بیش از هر چیز دیگری می‌تواند تداعی کننده‌ی حکومت ۲ پادشاه در یک اقلیم باشد چرا که اندروید خود دستیار اختصاصی خود را با نام گوگل ناو دارد و عرضه‌ی کرتانا برای آن می‌تواند تب مقایسه و رقابت میان این ۲ را بیش از هر زمان دیگری داغ کند.

با نزدیک‌تر شدن به زمان رونمایی از نسخه‌ی نهایی خانواده‌ی ویندوز۱۰، شایعات و اخبار پیرامون آن حسابی داغ است و این احتمال وجود دارد که مایکروسافت همزمان با این رویداد رسما خبر از ورود کرتانا به قلمرو اندروید بدهد.

طبق گزارشی که ویسایت Suomimobiili منتشر کرده، نسخه‌ای آزمایشی از کرتانا با موفقیت بر روی یک اسمارت‌فون HTC One M9 آزمایش شده است. در ویدیویی که در این زمینه توسط این وبسایت منتشر شده، کرتانا مانند آنچه که در اکوسیستم خانگی خودش دیده بودیم، بخوبی به سوالات و درخواست‌ها واکنش نشان می‌دهد و با طرح سوالاتی در زمینه‌ی وضعیت آب و هوا یا مواردی ابتدایی مانند برقراری تماس با یکی از اعضای مخاطبان گوشی، تنظیم ساعت هشدار و… بخوبی به درخواست‌ها پاسخ می‌دهد.

متاسفانه هنوز با گفتن “Hey Cortana” این دستیار خوش صدا آماده بکار نمی‌شود و حتی زمانی هم که در برنامه حضور داشته باشید این اتفاق نمی‌افتد که امیدواریم در نسخه‌ی نهایی این مورد برطرف گردد و تمامی قابلیت‌هایی که در ویندوزفون شاهدش بودیم را در اندروید نیز بخوبی پشتیبانی کند.

بعید به نظر می‌آید که این نسخه به عنوان نسخه‌ی نهایی برای تمامی کاربران اندرویدی عرضه شود، اما نشانه‌ای امیدوار کننده است که مایکروسافت به صورت جدی در حال آماده‌سازی آن برای اندروید بوده و تا ارائه‌ی رسمی زمان زیادی باقی نمانده است.

Capture Capture2 Capture3 Capture4 Capture6

اگر دوست دارید کرتانای اندروید را روی تلفن همراه اندرویدی خود نصب کنید، آن را از این لینک دانلود کنید: دانلود کرتانا برای اندروید

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/07/17/Cortana-Android-leak/?ncid=rss_truncated” background=”#0ed5bd”]engadget[/su_button]

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Use-this-leaked-Cortana-APK-to-load-the-personal-assistant-on-your-Android-device-now_id71680″ background=”#0ed5bd”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SadeQCcX

من عاشق درایت و تکامل نرم افزاری مایکروسافت در همه زمینه هام، کرتانا قطعا بهترین خواهد بود . کاش سونی هم با مایکروسافت همکاری میکرد تا غول سخت افزار و غول نرم افزار یکبار دیگه مثل اکسپریا X2 قدرتنمایی کنن و کل پلاستیک سازا و چسنیا رو بخابونن…. B-)

kingali3000

پسر علکردش خیلی ضعیفه!!! تو htc one m8 که خوب کار نمیکنه. یه دفه گیر میکنه!!
بهش میگم introduce yourself رفته سرچ کرده نتایج بینگ رو بهم میده!!!

kingali3000

تو htc one m8 ارور not responding داد!!!
کلا خیلی لگ داره!!!

محمد

نصب کردم ، اصلا به درد نمی خوره

nature

اقای رحمانی دیروز این برنامه تو xda بود ولی اصلی میگفت نیست اگه میشه یه برسی کنید اطلاع بدین :bye:

Shahspik

کورتانا بر روی اندروید، کورتانا بر روی وینفون. هر دو دستیارند.
اما این کجا وُ اون کجا

میلاد

لگ داره روی نت ۴ و بسیار نفهم تشریف داره این کورتانا

Aria.A97

والا یه کم لگ خیلی جزیی داره ولی عالی عمل میکنه واسه من 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...