حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انتظارات آرمانی مشتریان از صنعت خودرو ایران

نوشته

8 سال قبل | 17 دیدگاه | ترنجی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه الگوی مطلوب امروز مصرف کننده ایرانی ، خودروهای خارجی است ، گفت : متاسفانه مقایسه ای که به لحاظ قیمت و کیفیت  میان تولیدات داخلی و خارجی صورت می گیرد مبنای انتخاب و انتظار مشتریان از خودروسازان داخلی شده است.

مجید منصوری افزود : در شرایطی که الگوی مصرف کننده ایرانی صرفا خودروهای خارجی است تبعا در این وضعیت انتظار مشتری تامین نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توقعی که مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی دارد عمدتا در قیاس با خودروهای خارجی است ، گفت : هم اکنون عمده مصرف کنندگان داخلی در حال مقایسه تولیدات داخلی به لحاظ کیفیت ، قیمت و سایر آپشن ها و امکانات با  خودروهای خارجی هستند به طوری که این موارد مبنای ارزیابی و نارضایتی آنها از خودروهای داخلی شده است.

وی خاطر نشان کرد : انتظاراتی که امروز از صنعت خودرو وجود دارد به نوعی انتظار آرمانی است تا واقعی در حالی که باید این دو را از یکدیگر جدا کرد چرا که با توجه به امکانات داخلی و شرایط کنونی کشور و اهمیت موضوع اشتغالزایی ، قطعا مقایسه صورت گرفته و انتظارات ایجاد شده در  مصرف کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی، انتظار درست و منطقی نخواهد بود.

وی اظهار داشت : البته انتظار واقعی که امروز از خودروسازان وجود دارد این است که هر روز بهره وری در صنعت خودرو افزایش و قیمت خودروها کاهش یابد ضمن اینکه  روز به روز مدل خودروها نسبت به مدل های قبلی تغییرات مثبتی در جهت ایمنی و کیفیت داشته باشند در صورتی که چنین روندی صورت گیرد می توان نمره قابل قبولی به خودروسازان داخلی ارائه کرد.

نماینده لنجان در خانه ملت  با اشاره به مباحث فعلی مطرح در صنعت خودرو خاطر نشان کرد :  باید مباحث خودرویی مثل قیمت و کیفیت یکبار برای همیشه حل شود ضمن اینکه همراه با این جریان باید تعرفه  واردات نیز به تدریج  کاهش یابد تا همان گونه که الگوی مصرف کننده داخلی خودروهای خارجی است ذهن تولیدکننده نیز با  ایجاد رقابت واقعی میان تولیدات در این راستا حرکت کند.

منصوری  تصریح کرد : با حرکت مصرف کننده به سوی تولید محصول رقابتی قطعا قیمت و کیفیت خودروهای داخلی نیز رقابتی خواهد شد.

وی در ادامه افزایش محصولات چینی را عاملی برای ایجاد بازار رقابتی در ایران ندانست و گفت : امروز اغلب خودروهای چینی به نوعی کپی شده از برند های معتبر جهانی است  با وجود اینکه ظاهر خوبی دارند اما به لحاظ کیفیت با آنها متفاوت است  بنابراین حضور این خودروها نمی توان شرایط رقابتی را در بازار خودروهای داخلی ایجاد کند.

 [button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6338″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Zed

خجالت بکشن برن ارتقا کیفیت بدن. ادعا هم دارن ملعون ها

Heisenberg

دوست عزیز باز از اون حرفا زدیا!
خجالت؟؟؟؟؟؟
اخه کدوم ب*غا*ه توی دنیا هست بدونه خجالت چیه که ایشون دومیش باشه؟؟؟
(جاهای خالی که با ستاره نشان داده شده است را با حرف های “ز” و “ل” پر کنید)

Critic

اشتغال زایی بهونه ست و الا این همه کمپانی درجه یک خواهان تاسیس کارخانه خودرو سازی در ایران هستند

این علم دروغین خودرو سازهاست

کارخانه خارجی خواهان استفاده از نیروی کار ایرانی ست

ننگ بر این دروغگوها:negative: :negative: :negative: :negative:

Blue Tech

چییییییییییش
چقدر مضخرف
حالا خودتون دارین سود مفت میبرین چرا اشتغال جونای مردم رو بهونه میکنین
خیلی راس میگین نگران اشتغالین بجای اینکه قطعه سازای ما که می تونستن قطعه های بسازن که کیفیتشون برای اروپاییام قابل قبول باشه رو بدبخت و ورشکست نمیکردین برین قطعه ی بنجل و مفت چینی سوار کنین رو ماشین :negative:
بعدشم “با حرکت مصرف کننده به سوی تولید محصول رقابتی” یعنی چی آخه!؟

Mr pixel

انحصار نمیزاره نیروی جوان وتازه وارد بازار بشن و شرکتهایی که بازارو مال خودشون میدونن دیگه انگیزه ای واسه پیشرفت و رقابت ندارن چون رقیبی ندارن دولت هم بخاطر منافعش ازشون حمایت میکنه

farshad niknam

گورسازا فهمیدن با این توافق قیمت خودروهای خارجی کم میشه و به مشکل میخورن به تکاپو افتادن فقط کاش مردم ما بازم کمتر از این قاتلا خرید کنن تا یا آدم شن یا با ورشکستگیشون خیال مردم رو راحت کنن

james.blunt.1973

بله خوب حق با ایشونه، چرا ملت ایران انتظار کیفیت و قیمت در حد بازار جهانی رو دارن؟ ای ایرانی های زیاده خواه! شما چرا نمیفهمید که حق ندارید انتظاراتی در حد بقیه آدم ها داشته باشید. من خواهش میکنم شما مردم رو ببخشید، نفهمیدن، بچگی کردن! چشم شون به رنگ و لعاب ماشین های خارجی افتاده هوا برشون داشته واسه یه لحظه فکر کردن اونها هم در زمره آدمیزاد به حساب میان
شما ببخشید خون تون رو کثیف نکنید

Hanni Shayesteh

وقاحت برای این افراد حد مرزی نداره
با رای مردم رفته مجلس که سنگ مردم رو به سینه بزنه بعد میاد با چند دلیل واهی میگه مردم ایران لیاقت ندارن ماشینی رو بخوان که بقیه مردم دنیا میتونن با درآمد ۶ ماهشون داشته باشن با درآمد ۶ سالشون داشته باشن.
من فقط تعجبم از اینه که چطور از خدا نمیترسن وقتی که ۴ روزی بیشتر توی این دنیا نیستن

moein_1

بله دیگه نباید تولیدات داخل با خودرو های خارجی مقایسه بشن که!!!باید با قدیما مقایسه کنید که ماشین نبوده تا قدر بدونید!
مثلا باید پرایدو با گاو مقایسه کنید!از لحاظ الودگی گاو بهتره حتی توی مصرف فراورده های نفتی هم صرفه جویی میشه!میتونیم بیشتر صادر کنیم فراورده نفتی! :yahoo:
از لحاظ ایمنی بازم گاو سرتره خودتون وضعیت پرایدو میدونید که؟ :wacko:
از لحاظ کیفیتم بازم گاو بهتره لاقل چرم طبیعی از حلب با ارزش تره! :yahoo:
گاو حتی بنزین۱۰۰۰ تومنی و گاز کیلویی فلان تومنم نمیخواد تازه!! :heart:
تازه گاو محصولات جانبی داره برای عرضه به مصرف که برای اقتصادم بهتره! B-)
هیچی دیگه نتیجه میگیریم در حد قدیما هم نیسته تولیداتمون!یعنی نسبت به ۱۰۰ سال پیش ۱۰۰ درصد در حوزه ی حمل و نقل پسرفت کردیم!! :bye: :scratch:
الان الکی پراید بهتره!!الکی مثلا!!

riofarina

وقتی یه مشت بیسواد پاچه خوار شدن نماینده
وقتی با سوادها و نابغه هامون شدن مفسد فی الارض و زندانی سیاسی
نبایدم مردم انتظار داشته باشن. اصلا کدوم مردم؟ مگه ما مردم هم داریم؟نکنه منظورش این ۷۰ ۸۰ میلیون گوسفنده؟! بابا اینا که پشت وانتم میشینن کیف میکنن، گوسفند و چه به انتظار خخخخ
نظرمو پاک کن /:

HEDAYAT

از این کشور مسخره هیچ انتظاری نباید داشت
تا وقتی سر مردم خودشون کلاه میزارن و انتظار میهن دوستی و به قول خودشان حب الوطن دارند،،،،،
چی بگم والا

مچکر از همه دوستان

Dr.Zed

یه دوست کره ای دارم 😐 درمورد اینا بحث میکنیم گاها 😐
اصلا شیوه تفکر و طرز صحبت کردن اینارو آدم وقتی میبینه از خودی ناامید میشه
حیف که از اون همه فرهنگ غنی فقط اسمشو داریم:|
سرهم کلاه میذاریم، دروغ شده ورد زبونمون 😐 کلی کار انجام میدیم اخرش پشت کلمه “دین ” قایم میشیم 😐
حیف حیف و بازم حیف که به قولی عافتاحا گوتدیلَر هرنمنه یَ:|

mehrdad296

دیگه داره حاام بهم میخوره از این ادمای جاهل و نادان اخه مردک تو بفهم چپداری چی بلغور میکنی یعنی چی که مردم از خودرو های داخلی انتطار کیفیت نداشته باشن ,یعنی ما ادم نیستیم ؟؟ توی دنیا مردم بعترین مدل ماشین با بهترین کیفیت سوار میشن ولی ما بید بنجلی به اسم پراید وانت سوار شیم و راضی هم باشیم؟؟ یعنی یکی اونجا نبود حین گفتن این حرفا دهن اینو ببنده ؟؟ خدایا خودت کمک کن من خودمو کنترل کنم که هرچی لایق این مردک جاهل هست نثارش نکنم واقعا ادم چقدر میتونی وقیح و پرو باشی .

Heisenberg

یادم باشه بعد ها که پول گیرم اومد یه کتاب چاپ کنم به اسم:

“گاوها تصمیم میگیرند و بزغاله های شاخدار تایید میکنند”

البته فکر نکنم بهم مجوز چاپ بدن چون باید شترها هم تاییدش کنن!

Heisenberg

خدایی موندم چرا شلغم و پیاز یا سیب زمینی نمیرن کاندید نمیشن واسه نمایندگی مجلس!چیزی کم ندارن از اینا! به نظر شما دارن؟؟؟؟
به امید روزی که ببینیم کیوی یا طالبی هم نامزد انتخاباتی واسه نمایندگی مجلس شن من که به طالبی رای میدم شمارو نمیدونم! 😐

Dr.Zed

تا زمانی که گوسفندا هستن. اینا به حساب نمیان : |
آدم بره با دیوار معاشرت کنه 😐 میارزه به اینا:|

Mohammad

😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....