حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقدی بر ارائه به روزرسانی ها توسط سامسونگ برای کاربران ایرانی

نوشته

8 سال قبل | 44 دیدگاه | ترنجی

این یک حقیقت است که سامسونگ اکنون بازار گوشی های جهان را در اختیار دارد. به دست گرفتن این بازار و حفظ آن پروسه ای بس دشوار، زمانبر و نیازمند مدیریتی بسیار قدرتمند است. پس می توانیم بگوییم شرکت سامسونگ به خوبی از عهده این موضوع برآمده و اکنون در حال حفظ آن است. در این میان خدمات پس از فروش و ارائه پشتیبانی برای محصولات سهم بسزایی در حفظ سهم بازار دارد. کاری که شرکت اپل سال هاست یکه تاز آن است. حداقل در بازارهای آمریکا!

ایران به عنوان کشوری رو به رشد یکی از معدود بازارهایی است که سال هاست جیب سامسونگ را خالی نمی گذارد. اما چرا سامسونگ در ارائه به روزرسانی ها برای ایران کند و ضعیف عمل می کند؟

همانطور که گفتیم یکی از مقوله های بسیار مهم که باعث می شود شرکتی سهم بازار خود را افزایش دهد و این سهم را حفظ کند پشتیبانی و ارائه به روزرسانی ها برای محصولات خود است. اما می بینیم که در این مورد سامسونگ ایران را پشت چشم انداخته و ظاهراً معترض و پیگیری کننده ای هم وجود ندارد. بهتر است برای شما روشن کنم که واقعاً اینگونه است. به مطالب زیر دقت کنید.

معیار سنجش را پرچمدارها قرار می دهیم.

اولین به روزرسانی اندروید ۵٫۰٫۱ برای سامسونگ گلکسی نوت۴ SM-N910C در تاریخ ۲۰۱۵/۰۲/۱۲ منتشر شده است. ایران این به روزرسانی را در تاریخ ۲۰۱۵/۰۷/۰۸ دریافت کرده است. حدود ۱۱۵ روز فاصله! بسیار زیاد است.

اولین به روزرسانی اندروید ۵٫۰ برای سامسونگ گلکسی اس۵ SM-G900H در تاریخ ۲۰۱۵/۰۲/۰۴ منتشر شده است. ایران این به روزرسانی را در تاریخ ۲۰۱۵/۰۶/۲۹ دریافت کرده است. حدود ۱۴۵ روز فاصله!

اولین به روز رسانی تبلت سامسونگ گلکسی TAB S 8.4 – SM-T705 اندروید ۵٫۰٫۲ در تاریخ ۲۰۱۵/۰۵/۰۴ منتشر شده است. بسیاری از کشورها این به روزرسانی را دریافت کرده اند. اما ظاهراً هنوز خبری از به روزرسانی برای ایرانیان نیست.

اولین به روز رسانی تبلت سامسونگ گلکسی TAB S 10.5 – SM-T805 اندروید ۵٫۰٫۲ در تاریخ ۲۰۱۵/۰۴/۰۱ منتشر شده است. ایران این به روزرسانی را در تاریخ ۲۰۱۵/۰۷/۰۸ دریافت کرده است. حدود ۱۲۸ روز فاصله!

این نمونه هایی از به روزرسانی بزرگترین تولید کننده گوشی همراه جهان، برای ایران است. تولید کننده ای که در بازار پر پتانسیل ایران محبوب است. البته شما می توانید با مراجعه به این لینک و با وارد نمودن مدل دستگاه از این به روزرسانی ها و فاصله بسیار فاحش آنها باخبر شوید.

کاربران ایرانی حق این را دارند، یکی از اولین کشورها برای دریافت به روزرسانی ها باشند. از سامسونگ انتظار می رود که برای مشتریان ایرانیش احترامی بیش از پییش داشته باشد. چرا که سهم فروش سامسونگ از بازار ایران بسیار مناسب و قابل قبول است. این یعنی کاربر ایرانی به سامسونگ اعتماد دارد و به محصولاتش وفادار است. پس انتظاری متقابل بین سامسونگ با کاربر ایرانی باید باشد.

دیدگاه شما چیست؟ دلیل فاصله را چه می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
44 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

چرا مثل بچه آدم همه رو یکباره آپدیت نمیکنن.
هیچ شرکتی تو آپدیت به گرد پای اپل نمیرسه.
وضعیت بقیه شرکتا رو هم بگین، مثلا سونی الجی اچ تی سی

im80za

اگر ناگهانی برای همه کشور ها آپدیت همزمان عرضه بشه سرور ها شلوغ میشه و اصلا دیگه امکان اپدیت نیست.
اما اینقدر هم فاصله زمان واقعا جای بحث داره

riofarina

سرورای اپل چرا شلوغ نمیشه؟ مشکل از جای دیگس، جریانش چیه نمیدونم؟

milad rostami

اپدیت اندروید پنج برای htc one m8 تقریبا ۱۰ دی برای اروپا اومد
برای ایران هم از ۲ بهمن تا ده بهمن اپدیت اومد.
فاصله تقریبا یک ماه که فوق العادست.

Amir Motallebi

راست میگه الان ۳ ماه برای اس ۶ اندروید ۵٫۱ اومده هنوز برای من نیومده

reza farhang

دوست عزیز امده من ۱هفته پیش اپدیتش کردم g920f

Amir Motallebi

راست میگه الان چند ماه برای اس ۶ اندروید ۵٫۱ اومده هنوز برای من نیومده

Ari khan

چند ماه نیست دوست عزیز کمتر از۱ ماهه که اومده وبرای ایران هم اومده،دوستان من حدود چند روز پیش امدیتش رو دریافت کردن

Amir Motallebi

اومده توی سامفریمور اومده توگوشی آپدیت سافت ور رو میزنم میگه۵ آخریشه هنوز به صورت OTA نیومده

Ari khan

احتمالا رام شما مال منطقه ایه که نیومده ولی به هر حال شما بازم یه دور چک کنین شاید اومده باشه…اگرم نیومده بود مشکلی نیست با ادین نصب کنین

SAYROS

بعد اپل همزمان ترین آپدیت رو سونی داد

galaxy

گند زده تو این مورد حدذقل سه ماه فاصلت هست بت جهان…..
اقا این همه میگفتین ایفون بازیو بی نقص اجرا میکنه من لاکب ویل معروف نصب کردم سی مگ هم بیشتر نیست تو یه م رحلش ده بار بیشتر لگ زد یا دیشب ترافیک ریسر بازی کردم لگ زد اصلا جا خوردم ایفون فایو اسه دیگه اونقدر قدیمی نیست نتونه این بازیهای عادیو لگ بزنه که

mostafasaeedix

میخوای واست فیلمبرداری کنم ایفون ۵ … gta sa رو بهتر و بسیار روون از اس ۶ اجرا میکنه؟؟؟؟ یا هر بازی دیگه ای که بگی :/
دیوایس های ios دارن bioshock اجرا میکنن برادر شما احتمالا نمیدونی لگ چیه کلا 😐 😉

milad rostami

حتما اشتباه میکنید دوست عزیز
من که تا حالا با هیچکدوم از ایفونا بازی انجام ندادم ولی طبق نتایج سایت فریم ریت خیلی خوب و پایداری دارن که خب لگ غیر عادیه.

hossinaln

آره واقعا گوشیم نوت ۴ N910H هستش من چندین بار به سامسونگ ایمیل زدم در این رابطه اما جواب درستی بهم ندادن فقط معذرت خواهی کردن و گفتن خیلی زود براتون ارائه میشه که نزدیک ۱ ماه پیش بود

Mehdi69

خلایق هر چه لایق!!!!!!

Hadi.N3

سلام و خسته نباشید
آقای هدایتی فاصله زمانی اندروید برای نوت ۴ اصلاح بشه
شما نوشتین ۱۱۵ روز ولی اشتباهه نسبت به تاریخ هایی که گفتید

Hadi.N3

فاصله زمانی نوت۴ و اس۵ جابجا نوشته شدن
فاصله زمانی گلکسی تب اس ۱۰٫۵ هم میشه ۹۸ روز
:rose:

SAYROS

ی کامنت از این پست حذف شده. درسته؟ کامنت MEHDI69

Mehdi69

اره داداش درسته.همین سامسونگیا هی بشینن تا واسشون آپدیت بیاد.

SAYROS

حتی ال جی هم بهتر آپدیت میده

Ari khan

از نظر من سامسونگ تقریبا نقص خاصی دیگه نداره به جز مسئله پشتیبانی و به روز رسانی و خدمات پس از فروش!!!!سامسونگ باید تو سیاست های به روز رسانیش تجدید نظر کنه!حالا دست اقای هدایتی عزیز درد نکنه که این مشکل سرعت در به روز رسانی رو گفتن اما یه مشکل دیگه(و بنظرم مهمتر)داره که اونم اینه که سامسونگ با بروزرسانی هاش جدیدترین تاچ ویز و امکانات نرم افزاریش رو برای پرچمداران نسل قبلش نمیده!مثلا من الان نگرانم که ایا سامسونگ تاچ ویزی رو که قراره واسه نوت۵ استفاده کنه واسه نوت۴ ونوت۳ که اصولا پتانسیل دریافتش رو دارن میده یا نه!!!؟؟؟؟ :scratch:

Note Family

از معدود کاربران مورد علاقه من هستی که بسیار متشخص و منطقی برخورد میکنی و همیشه بصوزت موشکافانه پست هات رو میخونم

زنده باشی عزیز

Ari khan

سلامت باشی!!نظر لطفتونه! :heart: :rose:
نظرات شما هم بسیارعالیه! :good:

SAYROS

ال جی ورژن جدید رابط کاربری رو واسه پرچمدار قبل میفرسته :yes:

Ari khan

دوستان کسی میدونه چرا تو اندروید به روزرسانی ها رو به صورت منطقه ای عرضه میکنن؟؟؟چرا مثل نکسوس ها و اپل به صورت جهانی عرضه نمیکنن؟؟؟

Different_boy

بنظر من چیز مهمی نیست.آپدیت ایران فقط ی منوی فارسی داره همین.دیگه همه چیزش یکیه.برای کسی که منوی فارسی اهمیت نداره میتونه رام هرکجایی که دوست داشت و اول ارائه شد فلش بزنه.توی ایران هنوز خیلی ها نمیدونن که میشه همچین کاری کرد.هر روز میرن قسمت آپدیت گوشیشون و میبینن چیزی نیومده.فکر میکنن تنها راهش همونه.البته مشتری ایرانی فقط روز خرید بفکر ورژن اندرویدش هست.خیلی کم به فکر آپدیت میوفتن.شاید سامسونگ این کم اشتیاقی رو دیده و یکم بیخیال شده.البته تحریم ها هم بی اثر نبوده.بالاخره امریکا به هرکسی که زورش رسید ازش به عنوان اهرم فشار استفاده کرد.
ولی در کل بنظر من مشکل از خود سیستم عامل و گوگل هست.همه این مسخره بازیا بخاطر اینه که آپدیتهارو خود گوگل به عهده نمیگیره.هزار راه هست که اندروید رو هم مثل ای او اس یکپارچه کنه.ولی دلیل نشدنشو نمیدونم.سیاسته یا هزینه.
اینجا هم نباید ای او اس رو مقایسه کرد.چون اپل اگر یکپارچه اپدیت نده واقعا مشتری ها فلج میشن و هیچ راه دیگه ای برای اپدیت نیست.اما اندروید خیلی راحت رام ی کشور دیگه رو میگیری و فلش میزنی و لذت میبری.

mostafasaeedix

درسته میشه رام کشور دیگه رو فلش زد …
درسته میشه گوشی که تازه یه ساله خریدی و دیگه اپدیت نمیشه رو کاستوم رام بریزی ..
ولی شما انگار یه چیزیو نفهمیدی .. بخشی ازون پولی که از منو تو میگیرن روز خرید گوشی مربوط میشه به همین خدمات پس از فروش و پشتیبانی… حالا خریدار امریکایی باشه یا اهل سومالی فرقی نداره .. سامسونگ موظفه همزمان اپدیت بده..
اگه فن یه شرکتی باید انتقاد کردنو ازش بلد باشی تا شرکت مورد علاقت روز به روز با انتقاد های چهارنفر مثه تو بهتر وبهتر شه ..

Different_boy

فکر میکنم شما ی چیزی رو اشتباه متوه شدی!!توی پاریس زندگی نمیکنی.اینجا ایرانه.حداقل حقوقتو پرداخت نمیکنن و جرات نداری حرف بزنی .اونوخت از ی شرکت اجنبی توقع داری بالاترین سطح امکاناتشو برات مهیا کنه؟
شما ک نقاد هستی و راهشو بلدی بیا لیست شرکتهای ایرانی بدم بهت که هیچکدوم ذره ای احساس مسئولی نسبت به محصولشون ندارن.ایرانخودرو و سایپا اولش.برو ببینم حقتو میتونی بگیری!!!!!!!!
درضمن من هم کارشو تایید نمیکنم.اما این ی روال شده توی ایران.حقی وجود نداره.زور داری همه چی داری.زور نداری هیچی.وگرنه بله پولشو میگیره باید هم اپدیت بده.ولی کو عرضه دولت مردان ما که مجبور کنن شرکتهارو تا به محصولاتشون وفا دار باشن؟فعلا که همین سامسونگ بازهم بیشترین نظر رو داشته به ایران.بقیه شرکتها به همین اپدیت گوشی بسنده کردن.

Jahandar

حالا تو از چی ناراحتی پسر متفاوت ؟!!!!! نقدا این سایت مطلبی نوشته تا به خوانندگانش نشون بده باید از شرکت مربوطه طلبکار باشند و حقشون رو بخواهند . حالا علت ناراحتی تو چیه الله اعلم …

Jahandar

در این منطق مضحک شما همه مقصر شدند جز خود دزد یعنی سامسونگ! چشم نخوری جوان با اینهمه تفکر ؟ بنده هم بلدم رام دانلود کنم و با اودین فلش بزنم . آپولو هوا کردن که نیست! اما اولا فلش زدن رام ریسک بزرگی داره مخصوصا این روزهای مصرف بالای برق که مدام برق قطع میشه و این قطع شدن برق اگر در حین فلش زدن اتفاق بیفته گوشی بریک میشه ! و خدا نکنه هارد بریک بشه که دیگه باید گوشیو بندازی دور . سافت بریک هم که بشه حداقل ضررش اینه که کل اطلاعات گوشی پاک میشه . ضمن اینکه اینجا بحث اصلی احترام به مشتری ایرانی و انسان حساب کردنشه نه اینکه باهاش مثل برده ها رفتار بشه …

mohammad soleimani

بعد از اپل همه میدونن سونی بهترین بروزرسانی انجام میده.لایک سونی

Nfs

اره سونی پشتیباتیش عالیه میخواد به قدیمیترین پرچمدارش xperia z اندروید ۵٫۱ بده 🙂

SONY 1946

سامسونگ خیلی بد عمل کرده،این حرکت سامسونگ یعنی بی احترامی به کاربرای ایرانی 🙁
واقعا حیف پول ایرانیا که تو جیب سامسونگ بره،واقعا این شرکت خیلی کوچکتر از اونه که بخواد به ما بی احترامی کنه،

Ari khan

امیدوارم از دستم ناراحت نشین اما شما نمیخواد از آب گل آلود ماهی بگیرین!!!
این یه اشکال اساسی سامسونگه که باید رفعش کنه اما اینکه بگیم بی احترامیه و …. یکم زیاده رویه!مثلا من میتونم بیام بگم چون شرکتxرام ایران نداره پس به ما توهین کرده اما چون سامسونگ رام ایران داره پس به ما احترام گذاشته و….! اگه قرار باشه هر اشکال یه شرکتی رو به بی احترامی نسبت بدیم، سونی هم کم بی احترامی نکرده!

Note Family

کاملا درسته علی جان عزیزم

خوب سامسونگ شرکتی بوده که خصوصآ طی دو سال گذشته همت کرده و یکی یکی مشکلاتش رو حل کرده

بله این موضوع ضعف محسوب میشه و ما اکیدآ از کمپانی که عاشقش هستیم انتظار داریم این معضل رو حل کنه و میدونیم انشالله در آینده مثل تمامی مشکلات حل شده شاهد هوشمندی و عملکرد مناسب سامسونگ عزیز هستیم ..

حالا این وسط چهار تا آدم متعصب که سونی جنس بنجل بهشون انداخته و برای راضی کردن خودشون با تمام وجود دارن زور میزنن میان سو استفاده میکنن

اون سونی که دوربینش ۲ مگاپیکسل هم نیست و محصول جدیدش از گرما در حال انفجاره آخه حالا بیاد آپدیت مرتب هم بده چه فایده داره؟

ما با تمام مشکلات باز عاشق سامسونگ هستیم
فعلآ با کیفیت تر از اپل و سامسونگ نیست در جهان
آمار رسمی تایید کننده حرف بنده هست

amir_h

از۲/۱۲تا ۷/۸خیلی بیشتر از۱۱۵روز میشه ها!!!!

Navid

سامسونگ به مشتریهای ایرانیش بی مهری کرده البته کجای دنیا رو کشور ما حسابی باز میکنن که فلان شرکت اهمیت بده کشوری که توان ساخت یه چیپ نداره هنوز محتاج موتور پژوه ۲۳ سال پیشه از سرتا به پا چینی شدیم و…..ادعامون وتوقعمون با داشته هامون در تضاده کارمون بجایی رسیده که باید برای ابتدایی ترین خواسته همون از همه دنیا اجازه بگیریم و واسه حق نفس کشیده و برای رفع تحرین خوشحالی کنیم عمرمو رفت بفنا اروزهامون مرد بخاطر روءیاهای یه عده که میخواستن همه دنیارو مثل خودشون کنن مدیریت…کار خودشو کرد میدونم شاید نظرم تایید نشه یا پاک شه اما همین که بنویسم شاید اروم شم ما خواسته هامونم دیگه ناچیز شده ۳۸سال پیش کره ارزو داشت مثل ما باشه الان ما ارزو داریم …..نه اصلا هیچ ارزویی ندارم حرامه…

Jahandar

چرا پرت و پلا میگی پسر جان ؟ برو یه بار لینکی که داده رو نگاه کن . حتی آپدیتای عقب مانده ترین کشورها رو هم زودتر از ایران ارائه میده !!!!

Navid

نوت۴ منم اپدیت واسش نیومده من منو فارسی برام مهمه این دیگه اخرشه سامی خجالت داره_الجی هم قبلا تو اپدیت خیلی ضعیف عمل میکرد الانو نمیدونم یه سوال از دوستای گلم دارم اینکه بعضی از دوستان که به اندروید ۵ اپدیت کردن مشکلاتی مثل بیشتر شدن مصرف باطری براشون میش اومده بزاریم همین۴٫۴٫۴ باشه!؟

Ari khan

راستش من همین که گوشیم رو گرفتم واسش اپدیت اومد!!و فرصت کارکردن چندانی با کیت کت نداشتم اما اینطور که دوستان میگن تو لالیپاپ مشکل باتری و رم وجود داره اما بنظرم زیاد جدی نیستن و بهتره که به لالیپاپ اپدیت کنید

Mehdi_tr74

من نمیخوام از سامسونگ طرفداری کنم ولی دوستان یجوری میگن سامسونگ به ما توهین میکنه انگار کل دنیا و شرکت ها به ایران احترام میذارن.
حالا ایفون کم تو ایران فروش داشته؟ ( خود اپل بچه که نیست. ۱۰۰% خبر داره چقدر از ایفوناش تو ایرانن ) ولی چه گلی به سرمون زده مثلا؟ تازه داره از زبان های راست به چپ پشتیبانی میکنه که اونم به احتمال زیاد واسه اون عرب هاست. سامسونگ هم سرش انقد به جاهای مختلف گرمه که متاسفانه واسش مهم نیست اپدیتش دیر و زود بشه
مشکل دیگه هم خودمونیم که با وجود اینکه چنین مشکلاتی بازم از محصولات این شرکت خریداری میکنیم.
در کل چنین مشکلاتی به این راحتی ها و زودی ها حل نمیشه.
فقط امیدوارم سامسونگ دیگه به سمت دوگانگی پردازنده و این جور موارد نره.
اینجوری احتمال بهتر شدن وضع اپدیتا بیشتره.
( در ضمن امیدوارم پای اپل به کشورمون باز بشه .اینجوری نگاه سامسونگ و بقیه شرکت ها هم به ایران تغییر می کنه و بازار ایران هم رقابتی تر میشه. چون اگر اشتباه نکنم بازار ایران فعلا دست سامسونگه )

alanda

پیشنهاد میکنم سایت تر نج ی که منبع معتبری هست و بحرفش بیشتر از کاربران توجه میشه از طرف کاربران این پیغام رو به سامسونگ برسونند!نباید باکاربرا و کساییکه گوشی هارو میخرند رفتاری تو ام با بی توجهی و بی اعتنایی داشت واقعا میگم هر شرکتی هر برندی هراندازه هم معتبر باشه نباید این کارو بکنه واقعا خواهش میکنم از ترنجی و از کاربرای دیگه هم میخوام این درخواستو بکنن نه فقط برای سامسونگ هر برندی که به کاربراش تو ایران بی اعتنایی میکنه

Jahandar

ممنون از جناب هدایتی عزیز . چه خوبه که بالاخره یک سایت ایرانی به این توهین سامسونگ واکنش نشون داد … تبلت sm-t705 بنده پس از گذشت دو-سه ماه آپدیت نگرفت که نگرفت و دست آخر مجبور شدم شخصا اقدام به دانلود رام و فلش زدنش با اودین کنم .
جالب اینکه در جستجوهام دیدم سایت زیر رام لولیپاپ ایران مخصوص تبلت بنده رو منتشر کرده :
http://samsung-updates.com/device/?id=SM-T705

تاریخ build اون هم زده ۱۳٫۰۵٫۲۰۱۵ که نمیدونم در همین تاریخ هم منتشرش کرده یا این تاریخ فقط مربوط به اولین نسخه از این بیلد هست که منتشر شده ؟ (البته چنج لیستش مشابه رام های تازه منتشر شده مثل رام عربستانه و این خودش ظن بنده رو به سمت انتشار تازه اش میبره)
در هر صورت جالبیش اینه در انجمنهای ایرانی هم دیدم آن بندگان خدایی که همین تبلت رو دارند بدلیل عدم دریافت آپدیت ota رفتند با اودین و دانلود رام عربستان و … آپدیت کردند !!!! حالا اینکه چرا ota مخصوص ایران منتشر نشده اما در لینک بالا برای فلش زدن منتشر شده جای سوالات بسیاری داره ……….

برای کشورهای کوچک عربی حاشیه خلیج فارس که کلشون رو بذاری روی هم جمعیتشون از ایران کمتره و مطمئنا فروش سامسونگ در اونها بسیار کمتر از ایرانه ژودتر آپدیت میده تا ایران … واقعا ما ایرانیها باید به شخصیت خودمون شک کنیم که سنگ این شرکت رو به سینه میزنیم .

راستی سامسونگ اخیرا با یکی از ثروتمندای یهودی جنگ طلب دعوای حقوقی به هم زده که از این یک کارش خوشم اومد ! 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....