حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – به محصولات نرم‌افزاری کدام شرکت بزرگ بیشتر اطمینان دارید؟

نوشته

8 سال قبل | 26 دیدگاه | ترنجی

این روزها سخت‌افزارها به اوج خود رسیده‌اند و قدرت پردازشی گجت‌های مختلف آنچنان رشد کرده که حتی در محصولات میان‌رده‌ی بازار نیز به اندازه کافی توان سخت‌افزاری در اختیار دارید که احساس کمبود در زمینه‌ای به شما دست ندهد پس چه فاکتورهایی تفاوت میان گجت‌های مختلف را تعیین می‌کنند؟ هفته‌ی گذشته در نظرسنجی داغ هفته به بحث بنچمارک‌ها پرداختیم و اکنون با اعلام اتمام آن، بحث جدیدی را پیرامون اعتماد به محصولات نرم‌افزاری باز می‌کنیم که شاید برای خیلی از شما دوستداران همراه ترنجی موردی مهم و حیاتی باشد. در ادامه با ما باشید.

همانگونه که اشاره کردیم هفته‌ی گذشته را به بحث بنچمارک‌ها اختصاصی دادیم و شما عزیزان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون میزان اطمینانتان به اعداد و ارقام این حوزه پرداختید. سوال ما در نظرسنجی پیشین در ۲ بخش مطرح شد و نتایج بدست آمده تقریبا مطابق انتظار بود و شگفتی آنچنانی را شاهد نبودیم.
سوال و نتیجه‌ی نهایی نظرسنجی هفته‌ی قبل بدین صورت است :

1 2

اما با بسته شدن پرونده‌ی بنچمارک قصد داریم بحثی دیگر را آغاز کنیم و آن هم میزان اطمینان شما به محصولات نرم‌افزاری ۳ غول بزرگ دنیای تکنولوژی است که هریک در واقع دنیای خاص و میلیون‌ها کاربر مختص به خود را دارند، کاربرانی که به محصولات آنها اطمینان می‌کنند و در کنار لذت بردن از مزایای آنها، معایبشان را توجیه می‌کنند!

شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت هریک دنیایی متفاوت را دارند و در سیاست‌های کلان آنها تفاوتهای چشمگیری وجود دارد. در سویی اپل در جزیره‌ی متعلق به خود کار می‌کند و از سخت‌افزار و نرم‌افزار همه اختصاصی این شرکت است و همین موضوع باعث شده که شاهد هماهنگی مطلوبی بین بخش‌های مختلف گجت‌های این شرکت باشیم.

مایکروسافت از لحاظ متن بسته بودن محصولات نرم‌افزاریش به اپل شباهت دارد و آنچنان حداقل تا به اینجای کار علاقه‌ای به سمت متن باز کردن محصولات نرم‌افزاریش نشان نداده است. تفاوت بزرگ مایکروسافت و اپل در عمومیت محصولات نرم‌افزاری آنهاست بگونه‌ای که می‌توان گفت محصولات مایکروسافت محدود به گجت و سری خاصی نیست و سخت‌افزارهای مختلف میزبان محصولات نرم‌‌افزاری این شرکت هستند.

اما در سوی مقابل این ۲ شرکت گوگلی قرار دارد که برخلاف اپل بیشتر محصولات نرم‌افزاری خود را به حالت متن باز درآورده و تنوع بسیاری را به آنها بخشیده است. نرم‌افزارهای این شرکت در بخش‌های مختلف دست کاربران را برای اعمال تغییرات باز گذاشته و موافقان و مخالفان بسیاری را گرد هم آورده است.

همانگونه که در ابتدای متن نیز اشاره شد، سخت‌افزارهای شرکت‌ها و گجت‌های مختلف آنچنان به هم نزدیک شده‌اند که دیگر نمی‌توان سخت‌افزار را به عنوان عاملی کلیدی در انتخاب محصولات مختلف در نظر گرفت و این نرم‌افزار گجت‌هاست که تفاوت میان آنها را مشخص می‌کند و برگ برنده را رو خواهد کرد.

این روزها نرم‌افزار به حدی اهمیت پیدا کرده که کیفیت کاری شرکت‌ها را فارغ از محصولات سخت‌افزاری قدرتمندشان، با کیفیت پشتیبانی نرم‌افزاری آنها از محصولات خود می‌سنجند و بیشتر دوستداران گجت‌های الکترونیکی این روزها بر روی این موضوع حساسیت ویژه‌ای را نشان می‌دهند.

نکته‌ی کلیدی ماجرا در نظرسنجی پیش و رو آن است که هر ۳ شرکت مورد بحث محصولات نرم‌افزاری مختلفی در حوزه‌های یکسان دارند. به عنوان مثال هر ۳ سیستم‌عامل‌هایی برای PC دارند، هر ۳ سیستم‌عامل‌هایی برای اسمارت‌فون و تبلت دارند، هر ۳ مرورگر اینترنت اختصاصی دارند، هر ۳ مجموعه‌ی مدیریت کارها و اسناد مانند آفیس دارند و چندین بخش دیگر که به نوعی در یک قلمرو گام برداشته‌اند و رقبای سرسختی برای یکدیگر به حساب می‌آیند.

اکنون از شما عزیزان همراه ترنجی درخواست داریم فارغ از اینکه طرفدار کدام برند هستید، شرکتی را که اطمینان بیشتری در بخش نرم‌افزاری به آن دارید را انتخاب کرده و نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر دوستانتان در بخش نظرات در میان بگذارید.

مجدد یادآوری می‌کنیم که در این بخش کاری به سخت‌افزار و گجت‌های تولید شده نداریم، منظور صرفا محصولات نرم‌افزاری این شرکت‌هاست که در بالا اشاره کردیم. نسبت به کدامیک حس اطمینان بیشتری دارید؟

[poll id=”104″]

این گوی و این هم میدان…

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

تو نرم افزار مگه رو دست مایکی داریم؟نه داریم؟

im80za

بعضی از برنامه ها برای ویندوز فون یا نمیاد یا ناقص میاد
نمونش همین لاین برای ویندوز فون خیلی طول کشید تا لایم لاین بهش اضافه بشه
کلا از نظر نرم افزار:
۱٫ IOS
۲٫Android
۳٫Windowsphone

lvlohsen

مهندس پرسیده بسته نرم افزاری کدوم شرکت ! نه لاین برا وینفون ! لاین که توسط مایکروسافت ساخته نشده !
اپل هم فقط برای خودش نرم افزار میسازه و بس ! این هنر نیست

Abbas Askari

نرم افزار فقط اپل
من دیشب هم گفتم حدود ۳ سال فن اپل بودم واقعا ios سریع و بدون هنگ بود و تنها دلیلی که به اندروید امدم سونی بود

احمد

منم اپلی هستم ولی حس میکنم مایکی تو این مورد بهتره

دوست عزبز الان این نظر سنجی به سیستم عامل مربوط نبود

میلاد

دوست عزیز گفته نرم افزار های که خود شرکت اپل یا گوگل یا مایکرو ساختن به کدوم اطمینان دارین اپل مثلا فیس تایم و … گوگل مثلا جیمیل و کروم و … مایکرو مثلا ورد یا پاور پوینت …
که به نظرم گوگل بهتر عمل کرده نیاز های کربراش رو بهتر میفهمه

babak note

microsoft forever
ویندوز اگه نبود که نه اپل بود نه گوگل :good:

shahab_m

دقیقا ویندوز نبود گوگل نبود درست تره!! 😉

mohammadh hossein

با اینکه خیلییییی گوگل رو دوست دارم ولی به اپل بیشتر اعتماد دارم.

saber133

چند تا دلیل برای اینکه اپل بهتر عمل کرده
آیفون ۴ اس تو سال ۲۰۱۱ معرفی شد… ای او اس ۹ و نسخه های مربوط به خودش که تا سال ۲۰۱۶ معرفی میشه رو دریافت میکنه یعنی ۶ سال تمام به روز رسانی نرم افزاری.
دلیل بعدی
کند نشدن دستگاه ها پس از گذشت یک مدت زمان ..
مچ شدن به شدت قوی سخت افزار و نرم افزار .. که باعث میشه از تمام امکانات نرم افزاری گوشی به صورت کامل استفاده کنید.

امنیت بیشتر نسب به گوگل… مایکروسافت رو نمیدونم پس خیلی سمتش نمیرم ولی مطمئنم مایکروسافت هم از گوگل بهتره.
——————
اما محصولات نرم افزاری .. به دلیل اختصاصی بودن سیستم عامل های مایکروسافت و اپل نسب به گوگل مطمئن این ۲ تا خیلی بهتر هستند. خطر آسیب دیدگی کمتر نرم افزار های کاربردی تر ولی چون مایکروسافت جدید تره پس فعلا اپل میتونه بهتر عمل کنه.
پر گرافیک ترین بازی ها و نرم افزار های خاص ابتدا برای اپل می آید بعد برای بقیه .. نشون میده همون قدرت سخت افزار های اپل که چه مقدار کشش داره .
در کل اول اپل بعد مایکروسافت و بعدشم گوگل

mehrdadi

:mail: گوگل 🙁

raminrx7

خیلی سخته این نظر سنجی
۳تاشو نمیشه انتخاب کرد؟؟؟

حمید

شوخیتون گرفته ؟ گوگله ها !!!
۹۰٪ فقط شنیدید اندروید امن نیست اما خودتون هم شک دارید درسته یا نه.

mehrdad007

واقعا انتخابی جز گوگل نمیشه کرد!!! گوگل غول نرم افزاری حال حاضره که خدمات زیادی به بشریت کرده. خیلی از ماها داریم رایگان از سرویس های این شرکت استفاده میکنیم ولی روحمونم خبر نداره ، اصلا حواستون نیست وارد اینترنت نشده اول از همه سایت گوگل را باز میکنید ، اگه گوشیتون اندرویدی باشه که قطعا مرورگرتون کرومه ، یا میرید راحت از یوتیوب فیلم دانلود میکنید و ویدیو میبینید ، یا از گوگل مپ و گوگل ارت استفاده میکنید . یا با گوگل ترنسلیت متنی رو ترجمه میکنید. امکانات بی نظیری هم داره.
اینه سرویس فوق العاده ی گوگل عزیزه من! اینه خدمات به بشریت
گوگلی که با آپ ها و سیستم عامل و موتور جست و جوگر بی نظیرش نفوذ کرده تو زندگی همه. کدوم شرکتی سراغ دارید که آپ هاش انقد سریع باهم مچ بشن ، فقط کافیه یه جیمیل بسازی اونموقعست که دنیای نرم افزار گوگل برات بشه بهشت و همه باهم هماهنگ شن. از یوتیوب و سرویس ایمیل و پلی استور گرفته تا کروم و پلاس و باقی دنیای نرم افزار این شرکت.
آینده هم ازآن این شرکته که با پروژه های تحقیقاتی گسترده و فوق العادس تمام دستگاه ها را به os خودش مجهز کنه.
از گوشی ها و تبلتها گرفته تا ابزار پوشیدنی، خودروها، تلویزیون و… همین الانشم ابتکار عمل دستشه و آمار گویای همه چیزه.

Mist

هیچ کدوم از خدماتی که گفتید در واقع رایگان ینستند شما دارید هزینش رو تو اون تعهد نامه ای که امضا کردید پیش پیش پرداخت میکنید.
فکر میکنید برای گوگل کاری داری بستن اسپم ها و این همه ایمیل تبلیغاتی؟
جدا فکر کردید گوگل داره رایگان خدمات میده به مشتریان؟

mehrdad007

اگه هزینش ایمیل تبلیغاتی و اسپم باشه که بازم مجانیه دوست عزیز!
مهم اینه که پولی از جیب ما برای این سرویس ها نرفته. چنیدن ساله داریم از این خدمات استفاده میکنیم و پولی ندادیم
البته بحث سر این نیست ، اصل صحبتم اینکه که توی ۱۰ سال اخیر گوگل تاثیر گذارترین شرکت تکنولوژی و نرم افزاری بود که به زندگی همه گره خورده.
شما حتی اسم گوگل رو ممکنه از افراد کم سواد هم بشنوی! یجورایی نیاز دنیای امروزه شده چون تمامی سرویس ها و خدماتش یه بخشی از زندگیمون شدند

Mist

بحث جالبیه. کاش یه نظر سنجی هم بذارید مشخص بشه کاربرا با چه پلتفرمی دارن سایت رو نگاه میکنن. هر چند خودتون ۱۰۰% آمارش رو دارید.
اینکه دم دست کسی یه مانیتور ۲۴ باشه با ویندوز ولی سایت رو با یه گوشی ۵ اینچی نگاه کنه قطعا انتخاب شخصی هست و قابل احترام ولی با این اوصاف و جواب نظر سنجی احتمالا تا حالا که ساعت ۱۲:۴۲ هست و من دارم میبینم ۶۶% از کاربرای سایت به محصولات مایکروسافت اطمینان ندارن. جواب دو حالت داره یا همه مک بوک دارن یا آی مک یا پی سی ندارند که از تبلت و گوشی اندرویدی استفاده میکنند.
مگه امکان داره انسان به محصولی اطمینان نداشته باشه و ازش استفاده کنه؟ خصوصا که الان میشه به ۱٫۵ میلیون یه مک مینی گرفت و کوچ کرد به پلتفرم اپل . پس بحث مالی هم نیست.
کلا طرز تفکر ما تو این کشور بسیار زیباست.

hootman

درسته دوست عزیز همه ویندوز داریم چون فراگیر تره بحث اعتمادش نیست، در سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت بر عکس دنیای پست پی سی خیلی زودتر و وسیعتر از اپل دست به انتشار سیستم عاملش زد، از سال های نوجوانی ما با ویندوز بزرگ شدیم چون ۱۰۰% سیستم عامل دیگه ای نمیشناختیم، مک فقط محدود به خاک ایالات متحده و سخت افزارهای اپل بود، هرزگاهی تو فیلم های هالیوودی آرم یه سیب میدیدیم پشت یه لپ تاپ، کلیم مسخرشون میکردیم که این چیه استفاده میکنن،
بحث قیمتم مطرح نیست چون تو دنیای پست پی سی با قیمت یه آیفون یا گلکسی یا اکسپریا میشه چندین ویندوز فون خرید، خب چرا اینکار نمیشه؟ چون اینجا مایکروسافت خیلی دیرتر و با وسعت کمتری وارد میدون شد، درست مثله دنیای پی سی اینجا کسی مایکروسافت و ویندوز فونش و نمی شناسه حتی اگه خیلی از بقیه هم بهتر باشه و چون کمبودی با سیستم های فعلی احساس نمیکنن پس مهاجرت به سمت وینفون واسشون بی معنیه و ریسکی نمیکنن ( درست عکس دنیای پی سی )

Mist

درسته.
اما وقتی انسان میفهمه که میتونه به یه سیستم دیگه مهاجرت کنه چرا اینکار رو نمیکنه؟
شاید در ابتدا چون داخل هر خونه یه پی سی ویندوزی بوده این نظر شما درست باشه اما بعد که آشنایی با سایر پلاتفرمها پیش میاد چرا باز هم ازش استفاده میشه؟ ترس از مهاجرت؟ به نظر من کلا عنوان مقاله چالش داره؟ قابل اعتماد؟ یک پلتفرم غیر قابل اعتماد به چی میگن؟ مشکلات پشتیبانی؟ ماشالله همه ایرانیا دارن از ویندوز غیر قانونی استفاده میکنن برای استفاده نشدن حجم اینترنت آپدیت ها رو م کنسل میکنن. دیگه چی میخواد کاربر از یه پلترفمی که داره نسخه های غیر قانونیش هم پشتیبانی میشه؟ یکی از دلایل بزرگ عدم اجرا قانون کپی رایت همین شرکتهای دولتی هستند که همه ویندوز و نرم افزار های غیر قانونی دارند و اگه بخوان هزینه قانونی رو بدن فکر کنم بودجه یکسال مملکت رو باید براش کنار بذارن. در حالیکه عملا شما نمیتونید نسخه غیر قانونی اندروید و سیستم عامل اپل رو داشته باشید.
خیلی از کاربرا اندروید رو به عنوان یک سیستم اپن سورس میشناسن اما واقعیت اینه که همه شرکت های استفاده کننده بابت هر گوشی مبلغی رو به گوگل پرداخت میکنن.
خیلی جای بحث داره این موضوع

Ari khan

Mistعزیز اندروید رایگانه و شرکتها هیچ پولی بابت اون به گوگل نمیدن!این سرویسهای گوگله که پولی هستن

Mist

نه دوست عزیز. اگه بابت هر نسخه اندروید بروی هر گوشی سهم گوگل پرداخت نشه بروز رسانی هم در کار نخواهد بود..

Mr pixel

نمیتونم جمع بندی کنم.گوگل و ماکرو سافت واسه سیستم عاملهای مختلف برنامه دادن که کیفیتشون فرق داره.
ولی گوگل گزینه آخر اعتماد منه.
بین مایکی و اپل دو دلم.

اینم بگم که همشونو دوست دارم.ولی اعتماد جدای از دوست داشتنه

amir_h

بعد از گذشت این همه سال هنوزنه ویندوز رقیبی داره و نه بسته نرم‌افزاری آفیس…به سوال دقت کنین گفته بسته نرم افزاری نه سیستم عامل و گوشی موبایل

Different_boy

اپل : وقتی بخوای به نرم افزارش فکر کنی باید به سخت افزارش هم فککر کنی!!یعنی باید پول جفتشو بدی تا بتونی ازش استفاده کنی.این یعنی دو معنی بد.اول اینکه خب پول هنگفتی ازت میگیره بابت سخت افزار و نرم افزارش .حالا بگذریم که وقتی وارد دنیاش میشی فقط باید پول بدی!!!نرم افزار رایگان خوبی توش پیدا نمیشه.یا دست کم خیلی کمه.
دومین بدیش اینه که وقتی سخت افزارش رو میخری وارد زندان اپل میشی.یعنی دست و پاتو میبنده که من یکی اصلا خوشم نمیاد.
گوگل:نرم افزارهای خوبی داره قابل تامله.اما بیشترین تاثیر گوگل از طریق اندرویدش هست که میبینیم چ مشکلاتی داره.مدیریت رم و باتری خور بودن و غیره.بحث اعتماد به نرم افزار باشه یکم گوگل توش میلنگه.موتر جستجو و غیره بنظرم نرم افزار حساب نمیشه.البته نرم افزار عالی هم داره.مث همین گوگل کروم و ارث و غیره.ولی خب اونطور گسترده نیستن.
مایکروسافت:نرم افزارهاش بسته هستن اما روی هر چی دلت بخواد پیادش میکنی.ویندوزش که همه رو درگیر کرده.توی گوشی بهش اعتمادی نبوده تا الان.ببینیم آینده چکار میکنه.بنظرم مایکی میتونه هم خوبی های اپل و هم خوبی های گوگل رو یکجا جمع کنه.
پس مایکروسافت گزینه منه.
این نظر سنجی بعد از ارائه ویندوز ۱۰ میتونه نظر خیلی هارو مثبت کنه نسبت به مایکروسافت یا منفی کنه.پس جالبه نتایج رو بعد استفاده از ویندوز ۱۰ روی گوشی و پی سی ببینیم باز.

Mamzi

هر چند خودم ویندوزفون دارم و مایکروسافت قبول دارم… ولی یا برنامه هارو نداره یا که خیلیاشون باگ داره… درسته مایکروسافت غول نرم افزاریه ولی رو سیستم عامل مبایلیش خوب مانور نمیده نسبت به پیشرفت بقیه رقبا…
چون با هر سه سیستم عامل کار کردم اگه فقط کیفیت اپ… در نظر بگیریم
۱٫اپل
۲٫مایکروسافت و گوگل

اگه کلا کیفیت , تعداد , طراحی , سرعت…
۱٫اپل
۲٫گوگل
۳٫مایکروسافت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...