حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرورگر Edge در بیلد ۱۰۲۴۰ ویندوز۱۰ پیشرفت چشمگیری دارد ؛ در تست جاوا اسکریپت گوگل کروم زمین‌گیر شد!

نوشته

8 سال قبل | 4 دیدگاه | ترنجی

مایکروسافت با بیلدهای متعدد همه را خسته کرد و عاشقان ویندوز بسیار دوست دارند که بتوانند تقویم را ۲ هفته جلو بیندازند اما این کار برایشان شدنی نیست! ظاهرا در آخرین بیلدی که این شرکت برای اینسایدرها منتشر کرده و زمزمه‌هایی مبنی بر نهایی شدن بسیاری از امکانات و قابلیت‌های این بیلد شنیده می‌شود، مرورگر Edge بیش از پیش بهینه شده و اکنون شاهد آن هستیم که به شکلی دیدنی در بنچمارک‌ها آخرین شاهکار گوگل کروم را ضربه فنی کرده است! در ادامه با ما باشید.

همانطور که اطلاع دارید مایکروسافت در ۲۹ ژولای معادل ۷ مرداد طی کنفرانسی تاریخی از سیستم‌عاملی رونمایی خواهد کرد که قرار است سهم از دست رفته‌ی ویندوز، ویندوزفون، مرورگر IE و بسیاری از بخش‌های مختلف این اکوسیستم را که در سالیان اخیر به رقبای سرسخت خود واگذار کرده بود بازپس بگیرد. اکنون که این شرکت بیلد ۱۰۲۴۰ را عرضه کرده و زمزمه‌هایی مبنی بر این شنیده می‌شود که اولین نسخه‌ای خواهد بود که به عنوان نسخه رسمی به Insiderها پس از ۷ مرداد و (یا شاید بتوان گفت آخرین ویرایش آزمایشی قبل از نسخه‌ی نهایی) تحویل داده می‌شود، توجهات بیش از هر زمان دیگری معطوف این ویرایش آزمایشی از ویندوز۱۰ شده است.

اکنون با تلاش‌های مایکروسافت مرورگر Edge شدیدا تقویت شده و دیدن مقایسه‌ی آخرین ویرایش آزمایشی آن با آخرین ویرایش جدی‌ترین رقیبش یعنی گوگل کروم خالی از لطف نیست.
چهره دوست داشتنی رودموندی‌ها یعنی Gabe Aul از آخرین مقایسه‌ها میان اج و کروم می‌گوید که دیدن آن خالی از لطف نیست :

در WebKit Sunspider اج ۱۱۲ درصد از گوگل کروم سریعتر است
در Google Octane اج ۱۱ درصد از گوگل کروم سریعتر است
در Apple JetStream اج ۳۷ درصد از گوگل کروم سریعتر است

در آخرین بلاگی که Aul منتشر کرد، وی بر روی این موضوع تاکید کرد که مرورگر اج توانسته کروم و سافاری را در بنچمارک‌های مختلف شکست دهد و ظاهرا این بار کاربران ویندوز بر روی نصب کردن سریع کروم بعد از اولین لود ویندوز باید مقداری تجدید نظر کنند چرا که اج آنقدر قدرتمند خواهد بود که دیگر کسی سراغی از کروم و موزیلا نگیرد! دیدن پیشرفت‌های اج آن هم در زمان ارائه‌ی آزمایشی ستودنی است و بدون شک در نسخه‌ی نهایی باز هم شاهد بهبودهایی خواهیم بود.

نکته‌ی جالب توجه آن است که در تست SunSpider 1.0.2 که از این مرورگر در بیلد ۱۰۲۴۰ گرفته شده، شاهد بهبودی ۴۰ درصدی در عملکرد آن نسبت به همین مرورگر در بیلد ۱۰۱۶۶ هستیم که رقمی شگفت‌انگیز است و نشان می‌دهد که مهندسان ردموندی بی جهت تا این حد روند ارائه‌ی نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ را به تعویق نینداخته‌اند!

نکته‌ی جالب توجه دیگر در بنچمارک‌های اخذ شده آن است که در بنچمارک JavaScript آخرین نسخه‌ی آزمایشی مایکروسافت اج به میزان قابل تامل ۲٫۵۷ برابر سریعتر از آخرین نسخه‌ی پایدار گوگل کروم یعنی کروم ۴۳٫۰٫۲۳۵۷٫۱۳۴ است که این موضوع می‌تواند آژیر قرمز را برای دیگر غول دره سیلیکون به صدا درآورد!

اما فعلا اج نتوانسته که در همه زمینه‌ها کروم را زمین‌گیر کند و در آزمایشی که در وبسایت html5test.com صورت گرفت، اج ۴۰۲ امتیازی در برابر کروم ۵۲۶ امتیازی حرفی را برای گفتن نداشت و می‌توان امیدوار بود که در نسخه‌ی نهایی این مرورگر شاهد ارتقای عملکرد در این زمینه نیز باشیم.

هرچند که امتیاز ۴۰۲ ناچیز به نظر می‌رسد اما در مقایسه با امتیاز ۳۳۶ اینترنت اکسپلورر رشد چشمگیری را نشان می‌دهد و امیدها را در هواداران این شرکت زنده نگه می‌دارد.

اینترنت اکسپلورر هرچقدر هم که سن و سالی ازش گذشته و ریش خود را در دنیای مجازی سفید کرده باشد، باید پذیرفت که به سن بازنشستگی رسیده و سال‌های باقیمانده از عمرش را باید شاهد درخشش فرزند سختکوشش باشد!

اما این نوزاد تازه متولد شده هنوز جا برای پیشرفت دارد و بخش‌هایی مانند پشتیبانی از افزونه‌ها (Extention) و بهبود عملکرد در تست HTML5 از جمله نکاتیست که مهندسان ردموند باید در فاز بعدی پروژه بر روی آن تاکید کنند.

مایکروسافت اعلام کرده که در برنامه‌ی خود اضافه کردن افزونه‌ها را به این مرورگر در نظر دارد اما در نسخه‌ی اولیه‌ای که همزمان با ویندوز۱۰ شاهدش خواهیم بود، خبری از این قابلیت نخواهد بود و احتمالا در بروزرسانی‌های بعدی شاهد ورودش به Edge باشیم.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/microsoft-edge-in-build-10240-continues-to-dominate-chrome-in-the-javascript-department” target=”blank” background=”#46bfb1″]Neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یازده دو صفر

عجب چیزی تو راهه…
سیستمو دارم مشت و مال میدم واسه وین ۱۰
چ شووووود….. B-)

َarsenal

سلام دوستان…یه سوال داشتم…من عضو اینسایدر شدم، بعد اگه فایل ایزوی این بیلد رو داشته باشم،میشه وین ۱۰ رو کنار وین ۷(ویندوز فعلیم) نصب کنم؟ ویندوز ۷م خیلی برام مهمه و کلی نرم افزار و پروژه مروژه دارم روش که ریسک از دست دادنشون هم نمیتونم بکنم.
لطفا اگه کسی اطلاعی داره راهنمایی کنه…ممنونم

Mr pixel

من نصب کردم در کنار ویندوز ۸٫ البته تو یه درایو دیگه.مشکل من الان نبود درایور لپتاپمه
و اینکه شنیدم نسخه نهایی رایگان برای اینسایدرها با نسخه نهایی قابل خرید فرق داره.دیگه رقبتی واسه نصب وآپدیتهای پشت سرهم اونم با این اینترنت آبدوخیاری نداشتم.
به هر حال من بیشتر منتظر درایورام تا خود ویندوز
حتی اینتل درایور گرافیک نداده به نظر من اگه ویندوز قدیمیت برات مهمه اصلا ریسک نکن.

َarsenal

دمت گرم داداش بابت راهنماییت…فقط یه سوال دیگه..
اگه کنار ویندوز هفتم نصب کنم که مشکلی واسه ویندوز خودم پیش نمیاد که،نه؟
و حتما باید تو یه درایو دیگه بزنم؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...