حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از پروژه نهر ملی جمهوری آذریایجان چه می‌دانید؟ آسمان‌خراشی ۱۰۵۰ متری در بزرگترین پروژه عمرانی دریای خزر

نوشته

8 سال قبل | 26 دیدگاه | ترنجی

ظاهرا بلندپروازی‌های آسیایی‌ها برای احداث آسمان‌خراش‌هایی بسیار بلند در شهرهایی مدرن و رویایی تمامی ندارد و هر بار خبر از احداث آسمان خراشی جدید در قاره‌ی کهن منتشر می‌شود. سران کشور جمهوری آذربایجان در سواحل شمالی کشور ما سودای احداث پروژه‌ای را در سر دارند که شاید بتوان گفت مانند آن در چنین مقیاس عظیمی را هرگز در جایی ندیده‌ایم! در ادامه با ما باشید تا از بلندپروازی‌های همسایه‌ی شمالی بیشتر مطلع گردید.

هم اکنون رکورد بلندترین ساختمان در سراسر جهان در اختیار برج خلیفه شهر دوبی است و از سال ۲۰۱۰ میلیادی این آسمان خراش غول آسا توانسته با ثبت نام خود در کتاب رکوردهای گینس، افتخاری دیدنی را برای همسایه جنوبی به ارمغان بیاورد.

پس از برج خلیفه دوبی، سران سعودی نیز به فکر افتادند تا بتوانند نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند و تا سال ۲۰۲۰ برج پادشاهی این کشور را در شهر جده با ارتفاع ۱۰۰۰ متر احداث خواهند کرد. ظاهرا هنوز کاری انجام نشده رقیبی سرسخت برای آنها پیدا شده و سودای احداث آسمان خراشی ۱۰۵۰ متری را در سر دارد، فکری که شاید رویاهای شیخ‌های سعودی را به باد دهد!

گروه شرکت‌های بزرگ Avesta در کشور آذربایجان قصد دارد بنای پروژه‌ای را پیاده کند که شاید تا سالیان سال مانند آن در هیچ نقطه‌ای از کره‌ی خاکی یافت نشود! این شرکت قصد دارد که این آسمان خراش تا با نام “Azerbaijan Tower” (برج آذربایجان) در ارتفاع ۱۰۵۰ متر و ۱۸۹ طبقه احداث کند.

برای درک ارتفاع ۱۰۵۰ متر در این برج بهتر است بدانید که این میزان ۲۲۰ متر از ارتفاع ۸۳۰ متری برج خلیفه شهر دوبی بیشتر است و همانطور که اشاره شد ۵۰ متر نقشه‌های حاکمان سعودی را نقش بر آب خواهد کرد!

اما این همه‌ی کار نیست و محل قرارگیری این ساختمان غول آسا نکته‌ی اصلی ماجراست، جایی که خبری از خشکی نیست و برخلاف برج خلیفه و پادشاهی عربستان، محل قرارگیری آن در نزدیکی ساحل شهر باکو پایتخت این کشور و در آبهای نیلگون دریای خزر است! این شرکت قصد دارد که شهری مدرن را بر روی آب احداث کند و برای این کار جزیره‌هایی بسیار بزرگ را در دریای خزر احداث خواهد کرد.

azerbaijan_tower-1

Untitled

آسمان خراش ۱۰۵۰ متری در مرکز جزیره‌ی ذکر شده قرار خواهد گرفت. هزینه‌ی برآورد شده برای احداث این پروژه ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است که مجمع‌الجزایری را شامل ۴۱ جزیره نزدیک هم را شامل خواهد شد و ۲۰۰۰ هکتار از مساحت دریای خزر را به خود اختصاصی خواهد داد.

جمعیت این کلان شهر شناور ۱ میلیون نفر خواهد بود که در قالب برج‌های بلند مرتبه ۲۵ تا ۶۰ طبقه‌ای سکونت داده خواهند شد. در این شهر زیبا ۱۵۰ مدرسه، ۵۰ بیمارستان و مراکز درمانی، شمار قابل توجهی پارک، مراکز خرید، مراکز فرهنگی، واحدهای دانشگاهی و حتی یک پیست مسابقات فرمول۱ وجود خواهد داشت که واقعا قابل تامل است!

اما برای ارتباط میان ۴۱ جزیره مسلما ساختارها و معماری بی نظیری باید بکار گرفته شود و واقعا هم همینگونه است! بنابه گفته‌ی مدیران Avesta این شهر مدرن به مجموعه‌ای گسترده و خلاقانه از پل‌ها و سازه‌های نوین مجهز خواهد شد که ارتباط میان این جزایر و بخش اصلی شهر باکو را برقرار خواهند کرد. فرودگاهی جدید نیز برای سهولت مسافران شهر جدید احداث خواهد شد.

اما بدون شک گل سرسبد این شهر ۱۰۰ میلیارد دلاری آسمان خراش مرکز آن خواهد بود که از نقاط مختلف شهر خودنمایی خواهد کرد و به سمبل جاه طلبی‌های این همسایه شمالی بدل خواهد گشت.

برآورد تقریبی این شرکت برای هزینه‌ی احداث برج آذربایجان که از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ خاتمه خواهد یافت، ۲ میلیارد دلار است و نکته‌ی جالب توجه آن است که این سازه‌ی عظیم در برابر زلزله‌ی ۹ ریشتری نیز مقاومت از خود نشان خواهد داد و ساکنان این شهر آسمانی نباید نگران این موضوع باشند. انتظار می‌رود که پروژه‌ی نهر ملی کشور آذربایجان در سال ۲۰۲۲ کامل آماده شود و به نماد افتخار این کشور در سراسر جهان تبدیل گردد.

اما در نهایت شما را دعوت به دیدن ویدیویی در رابطه با این پروژه می‌کنیم که توسط شرکت Avesta تهیه شده است و دیدن آن خالی از لطف نیست.

[aparat]http://www.aparat.com/v/Nxi3t[/aparat]

[su_button url=”http://architizer.com/blog/azerbaijan-to-build-one-kilometer-tall-skyscraper” target=”blank” background=”#46bfb1″]architizer[/su_button] [su_button url=”http://www.gizmag.com/azerbaijan-tower-kilometer-high/21409″ target=”blank” background=”#46bfb1″]gizmag[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdadi

اینا چه چیزایی تو سرشون میپرورن!!! :scratch:

ahmadM2

برج اصلی رو میخان با ۲ میلیارد دلار بسازند!!!!؟؟؟؟
سیتی سنتر اصفهان با مشارکت اعراب و خارجیها هزینه ۱ میلیارد دلاری براش تعیین شده و هنوزم کامل نشده بعد از ۴ سال چطور میخان با ۲ میلیارد دلار تمومش کنن اونم توی ۴ سال
تفاوت رو میبینید دوستان

بدشانس!

شما احتمالا فرق میلیون و میلیارد رو نمیدونید !!
میلیارد ۹ تا صفر داره !!!
برج خلیفه ۱٫۵ میلیار دلار هزینه ساختش شده !

ahmadM2

چرا خیلی خوب هم فرقشون رو میدونم الان که رفتم دوباره نگاه کردم فهمیدم اشتباهم این بوده که به خبر یه سایت زرد اعتماد کردم
اما دوست عزیز بشین و بفرما و بتمرگ یکیه چرا امثال شما دوستان فقط توهین و تمسخر بلدید؟؟؟بهتر نبود فقط اشتباه رو تصحیح میکردی و با یه خط کامنت من در مورد میزان سوادم قضاوت نمیکردی؟؟ فکر میکنی من نمیتونم چنین کاری رو انجام بدم؟؟؟

بدشانس!

لحن شما خیلی تند تره که! من فقط شوخی کردم!
چقدر خوب میشد یاد بگیریم شوخی رو جدی نگیریم!!

ahmadM2

اگه قصدتون شوخی بوده من معذرت میخام :rose: هرچند از کامنتتون به هیچ وجه منظورتون مشخص نیست
جو کامنت ها هم بیشتر وقتا جوریه که ادم مجبور به واکنش میکنه به همین خاطر گاهی مواقع با عث سو تفاهم میشه :scratch:

بدشانس!

الآن یکم گشتم دیدم بودجه رسمی ICC به گفته خودشون ۴ میلیون دلار بوده !
اینم منبع :
http://www.esfahancitycenter.com/English/pr-site.html

crackdown

چه جالب بعد از پروژه دبی در جنوب کشورحالا میخوان یه پروزه به مراتب بزرگتر و بهتر رو در شمال کشور
برا ما ایرانیهای آذری زبان بزنند…
خیلی باید ساده باشی که فکر کنی این پروژه صرفا فقط برای اینی که هست باشه!
پشت این پروژه چه برنامه ها که نخوابیده….
قبل اینکه این پروژه بخواد جاذبه توریستی داشته باشه بیشتر شبیه کلید خوردن تجزیه کشور و جدا شدن
استانهای آذری زبان و ….
لعنت به این قوم به اصطلاح یهود که دارن یکی یکی برنامه هاشون رو پیاده میکنن
آخر عاقبتمون رو خدا بخیر کنه

ramin.tomcat

دوست عزیز لطفا به هیچ دین و اعتقادی توهین نکنید و اینطور سطح فرهنگ و سوادتون رو نشون دیگران ندین، این که شما توهم توتئه دارید به خودتون مربوطه و دلیل بر توهین نمیشه. آذربایجانی ها دارن از دوبی الگو میگیرن که با ایجاد زیرساخت ها و تجملات و پروژه های بلند پروازانه خودشون رو در حدود ۵۰ سال به یکی از بزرگترین مراکز تجاری تفریحی دنیا تبدیل کردن و با اینکه هیچ جاذبه طبیعی ندارن اما سالانه اینهمه گردشگر جذب میکنن،حالا آذربایجان که اینهمه زیبایی طبیعی هم داره چرا همچین کاری نکنه و سودش رو نبره؟
۱۰۰میلیارد دلار تقریبا بودجه یک سال ایرانه و همچین هزینه ای رو دولت اون کشور نمیتونه بکنه و مسلما بخش خصوصی داره هزینه میکنه و شک نکنید که برگشت پول وحشتناکی هم داره.
شما هم بجای این تئوری های توتئه به این فکر کن که ما با اینکه تمام جاذبه های طبیعی رو داریم(از کویر تا جنگل و کوه و برف) چرا همچین چیزایی نداریم؟دلیلش سادس،به دلیل یکسری مسائل که همه خوب میدونن حتی اگه داشتیم همچین پروژه هایی هم باز توریست کمتری جذب میکردیم چون توریست جایی میره که راحت باشه

crackdown

اولا کامنتو درست بخون خودم گفتم به اصطلاح یهود!
دوما اخه از سیاست چیزی نمیدونی سطح سواد و فرهنگ منو با سواد و فرهنگ خودت نسنج!!
اگه منی که کارم سیاست هستش تو بیسواد میدونی و با سواد و شعور خودت میسنجی
اون مهم نیست خوش باش!
سوما توهم توطئه که میگی دیگه مشخص شد اصلا تو این دنیا نیستی
معلومه چهارتا مثل تو میان واسه یه برند خارجی میزنن تو سره همدیگه خب بیشتر از این هم
انتظار نمیره!
چهارما کامنتارو درست بخون بفهم درکش کردی بیا نظر بده! خود من همون اول گفتم
ای کاش فقطططططططط ! جاذبه توریستی بود اما داستان یه چیز دیگس!!

ملتی که کتاب نمیخواند باید تمام تاریخ را تجربه کند!

ramin.tomcat

اولا میشه منظورتون رو کامل شرح بدین از به اصطلاح یهود؟! اگه فقط اسمشون یهودیه خب شما میشه توضیح بدی در اصل چه اعتقاداتی دارن؟(با منبع)
دوما من مهندس این مملکتم (پروانه مهندسی دارم) و سوادم از خیلی از کسانی که توی سیاست هستن بیشتر نباشه کمتر نیست (دیگه همه خوب میدونن توی سیاست بودن سواد نمیخواد!)
سوما که جواب نداره و فقط میتونم بگم اشکال نداره خوب میشی
چهارما الان دبی ساخته شده و پیشرفت کرده خوزستان یا بوشهر یا هرمزگان ادعای استقلال کرده؟ (من خودم خوزستانم)
چرا ما نباید همچین چیزایی توی ایران داشته باشیم؟
درضمن شما هم که کارت سیاسته(!) سعی کن دلیل و مدرک و منطق رو بیشتر بکار ببری چون این شیوه پاسخ دادن شما که کاملا تهاجمی و بی منطقه و بجای دلیل و استدلال با گفته های واهی سعی در دفاع از خود دارید بیشتر به سنین دبیرستانی میخوره.نوشتن یه جمله از حسن نراقی دلیل بر کتاب خون بودن کسی نیست.کسی که کتاب خونده باید در شیوه بیانش معلوم باشه،مگرنه پسر من که صبح تا شب داره کتاب داستان میخونه باید الان فیلسوف باشه!

crackdown

اول اینکه من مخالف این قضیه نیستم بجای اینکه احساسی عمل کنی و زود جواب بدی
برا چندمین بار میگم کامنتو خوب بخون بعد نظر بده جناب مهندس! منم گفتم ای کاش فقط صرفا جاذبه توریستی بود!
دوما بعد از تحریف کتاب تورات یهودیت به ۳ دسته تقسیم شدن عده ای از شاخه یهود فرقه فراماسونری رو تشکیل دادن که الان کل دنیا دستشونه که چسبیدن به یهودیت و همه کار دارن میکنن
سوما حوصله ندارم برا امثال تو که توجیه نیستن بخوام بیام فقط کامنت بذارم تا شماهارو توجیه کنم فقط در همین حد بدون از سال ۱۹۸۴ به این ور
این فرقه طوری رخنه کرد تو دولت جمهوری آذربایجان(برای ضربه زدن به ایران) تا کجا پیش رفتن
که همسر الهام الیف(رئیس جمهور آذربایجان) رو از خود این فرقه انتخاب و ایشون در حال حاضر همسری فراماسونر دارن!
از اون سال به بعد چه اتفاقات که تو اون کشور نمیفته از تحریف تاریخ در کتب درسی دانش آموزانشون گرفته تا ریشه کن کردن دین شیعی در این کشور
چهارما شما که میگی سیاست سواد نمیخواد از همین کامنتا مشخص شد سطح سواد سیاست شما به چه میزان هست

بجای جر و بحث با من برو در مورد فرقه فراماسون(freemason) و تاریخ بخون ۴تا مطلب یاد بگیر تا نیای اینجا با من
جر و بحث کنی جناب مهندس!
در ضمن از اون مدرک مهندسی و پروانه مهندسی که گفتی والا دیگه الان تو هر بقالی دارن میفروشن جناب مهندس!

ramin.tomcat

آخ خوشم میاد اینجور عصبی شدی مهندس مهندس میکنی :bye:
فراماسون ها شاخه ای از یهودیت هستن؟!!!! یعنی حقتو خوردن بهت دکتری ندادن!( محمودم سوادش مثل تو بود برو ببین دکتری از کجا گرفته تو هم بگیر)
دوست سیاست مدار من فراماسون ها بنا ها و سنگ تراشان بریتانیایی (بعضی هم فرانسوی یا آلمانی) بودن که قرن ۱۷ تشکیل یه گروه سری دادن و کم کم قدرتمند شدن و الان از مسلمان بگیر تا یهودی و مسیحی و… عضو فراماسونری هست و لژ های مختلف دارن که مدیریت جهانی متمرکزی هم نداره.فراماسونری یک دین نیست بلکه یک سازمان یا بهتره بگم چند گروه با نظرات و خواسته های مشترک هست.
یکم مطالعه کن و از منابع آزاد استفاده کن و هرچی یکی بهت گفت یا توی یه کتاب خوندی فکر نکن همون درسته،یکم بزرگ شو دوست من چون اگه واقعا شما سیاسی هکار هستین نباید اینجور اطلاعات اشتباهی داشته باشین

crackdown

دیدی شعورت و فهمت به قدری کمه که از صبح تا حالا رفتی سایتارو زیر رو کردی تا برسی به اینکه فراماسون یه سازمان سری
هستش و ربطی به یهودیت نداره! بعدش گفتی که دوست سیاست مدار من فراماسون ها بنا ها و سنگ تراشان بریتانیایی (بعضی هم فرانسوی یا آلمانی) بودن !!! هخخخخخخخخ
بدبخت!
با وجود تو و امثال تو تو این مملکت هستش که کشور عقب افتاده ای هستیم دیگه!
منظور از فراماسون اون معمار و سنگ تراش نیست گوسفند
منظور معماری شاکله شاخه فراماسون هستش که بحث اش خیبی مفصله و با کامنتهایی که ازت دیدم بخوام توضیحم بدم باز متوجه نمیشی! پس برو خوش باش
به عنوان کسی که ۸سال تو زمینه فرقه شناسی دارم فعالیت میکنم اینو بدون که اون چیزی که از صبح تا حالا تو اینترنت
داشتی سرچ میکردی تا به این برسی که فراماسون ها بنا ها و سنگ تراشان بریتانیایی (بعضی هم فرانسوی یا آلمانی) بودن! باید بهت بگم حتی عرضه مطلب درآوردن در مورد یه موضوع رو هم نداری!!

گفتم جوابتو بدم کمی آگاه تر بشی اما الان که فکر میکنم بهتره تو همون نادونی بمونی چون لیاقت دونستن رو هم نداری!

فقط برو خوش باش همین :bye:

ramin.tomcat

خیلی سوژه ای ب مولا
هیچ چیز به اندازه وقتی که طرف آدم توی بحث عصبی میشه و ناسزا میگه دلیل بر این نیست که سطح سوادش در حدی نیست که جواب بده و داره با ناسزا گفتن فرا فکنی میکنه.
فراماسونر ها سنگ تراش و معمار بودن (به معنی واقعی کلمه) اما الان یه تشکیلاته که ربطی هم به ریششون (سنگ تراشی) نداره.
جالبه شما بحث هر چیزی میشه یه عمره اونکاره ای! میگم الان بگم ماشینای ایرانی ب نسبت گرونه،نظر شما بعنوان کسی که چندین ساله توی صنعت خودرو فعالیت داره و یه کارشناس خودرو چیه؟!
داداش گلم یکم مطالعه کنی بجای هارت و پورت به جایی بر نمیخوره که ۲قرون بارت باشه اینجور خودتو سکه یه پول نکنی
ادب هم چیزی نسیت که من بهت یاد بدم،خانوادت باید یاد میداده که متاسفانه کم کاری کردن

crackdown

صد بارم بهت بگم باز متوجه نمیشی چون تو … هستی
تو کامنتمم گفتم اونا دارن خودشونو به یهودیا میچسبونن…. واقعا فهمیدن این جمله اینقدر سخت و دشوار بود؟؟
بازم میگی فراماسونر یعنی معماران و سنگ تراشان … هخخخخخخ
با رفیقامون اینجا کلی خندیدیم جالبه اونا هم میگن تو کامنت اول منو اصلا نفهمیدی بعد میای گارد میگیری
بازم میگم برو تحقیق کن اهاااان بزار یه منبع برات معرفی کنم بلکه فرجی شد فهمیدی
منظور از فراماسون( free mason) معمار سنگ تراشی نیست نفهم تو رو جون عزیزت بفهم
منظور ساختار و شاکله ۳۳ رتبه و جایگاهی هستش که اینا تشکیل دادن ادامه داره فقط راهنمایی کردمت برو اطلاعات کسب کن راجبش مارم متهم به مطالعه نکردن نکن ای لررررررررر
خداشاهده همه چیزایی که گفتی رو وصف حال خودته ولی متوجه نیستی
یا حالا شعورت نمیرسه نمیدونم …
در ضمن چیزی که برازنده خودتو خانوادته به ما ربط نده…

riofarina

چیزی نمیگم چون اگه بگم یا پاک میشه یا بلاک میشم، همون بهتر تو دلم نگه دارن.

crackdown

خب پس چرا کامنت میدی اینم نمیگفتیو تو همون دلت نگه میداشتی دیگه

Mr pixel

امیدوارم موفق باشن.حداقل بخاطر چشم وهم چشمی و جلوگیری از بد بینی دولت مجبور میشه به استانهای ترکزبان و شمال بیشتر برسه.تا حساسیت پیش نیاد.

crackdown

موفق باشن!! چشم و هم چشمی!!
ای کاش اینطور که تو گفتی بود ولی..

Mr pixel

نصفه بالا متحد بزرگترین دشمن دولت نصفه پایین باشه.به زبون ساده داره میگه ببین من جدا شدم چقدر پیشرفت کردم تو عقب موندی بیا تو هم جدا شو.اگه نتونه اینقدر هم پیش بره حداقل میتونه مردمو از دولت ایران نارازی کنه.خوب حالا بگو حساس نیست.

shahab

آقا میگی ترک زبانان ما نارحت میشن؟ دولت آذربایجان میگه دیدی تو نتونستی؟ خوب راستم میگه درست کرده شهر روی اب رو نوش جونش، تونسته پولشو داره پیشرفت کرده بذار مردم اذری زبان بد نگاه کنن به دولت، مقصر ماییم؟ دولت باید سریع عمل کنه، یعنی چی؟ ما خودمون مقصریم، الان فرودگاه رامسر ۸ ساله تموم نشده لاکپشتی معلوم نیست چیکار میکنن کسی هم نیست بگه چی شده؟ کنار گذر ساحلی تو اب رامسر که اصلا خفه شد پروژش، یه کمربندی تو اب خواستن بزنن نتوتستن، الان تو خیابون های باریک باید از خاور و کامیون سبقت بگیریم چون کمربندی نداریم و ماشین سنگین تردد شهری کنه، خودمون پشت هم نیستیم مگه دولت پول نداره؟ ما چیمون کمتره؟ ماشالله رتبه نفت که جز اولهاییم، دولت آذربایجانم زده بزنه ما استفاده نمیکنم داریم دریا رو داغون میکنیم اون بذار ساحل خزر رو قشنگ کنه ما نمیتونیم از اون ایراد بگیریم باید از خودمون ایراد بگیریم که عقب موندیم اقا عقب، واسه حرف های نژاد پرستانه هم دیره اونا جلو افتادن چه مسیحی چه کشور اسیایی چه اسلامی ها همین عربستان امارات قطر برید ببینید چیه؟ ماها نمیدونم داریم بکجا میریم خدا بخیر کنه نمونش همین دیروز زیر پست اوباما تو صفحه ایسنتاگرامش که آبروی خودمونو و تاریخمونو بردیم :negative: 🙁 🙁

crackdown

منم که گفتم ای کاش اینی که تو گفتی بود فقط !!
اما قصه یه چیز دیگس

seedni

حالا از همه این حرفا بگذریم . بالای کشورمون در کنار دریای خزر ، کشور آذربایجان چه شهر قشنگی درست کرده . آدم حسودیش میشه که کنار خودمون مثل دبی و قطر در جنوب و آذربایجان در شمال چه شهرهای مدرن و زیبائی ساختن . اونوقت ما حسرت یه شهر مدرن و شیک رو در کنار ساحلمون در جنوب و شمال رو داریم . معلوم نیست در این کشور ( ایران ) وضعیت حسرت به دل بودن تا چه زمانی ادامه داشته باشه .

riofarina

تا زمانی که حجاب اجباریه اصلا فکر ساحل و مدرن و شیک و از سرت بیرون کن، مثلا یکی پاشه از اسپانیا بیاد سواحل ایران که چی بشه؟ یا ما خودمون میریم کنار ساحل خودمون چیکار میکنیم؟
اونا این کارو میکنن برای جذب توریست ما واس چی بکنیم؟ بدبخت توریست دوچرخه سوار میاد ایران از ترسش با کلاه ایمنی میاد بازار تا نگیرنش! مثلا موهای یه مسیحی دیده بشه چی میشه؟
🙁

crackdown

فکر میکنید الان دارن منطقه آزاد رو تو کشور زیاد میکنن برا چیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...