حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

BMW یک کامیون برقی ۴۰ تنی را در جاده ها رها می کند!

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | خودرو

برای اولین بار یک کامیون برقی ۴۰ تنی با همکاری BMW و شرکت Scherm در جاده های مونیخ آلمان مستقر شده است. این وسیله نقلیه غول پیکر که توسط شرکت هلندی کامیون سازی Terberg ساخته شده است، انرژی مورد نیاز خود را توسط منابع انرژی تجدیدپذیر تهیه می‌کند. برای شارژ کامل این کامیون برقی ۳ الی ۴ ساعت زمان لازم است و می تواند راننده را تا ۱۰۰ کیلومتر (معادل یک روز کامل) همراهی کند.

طبق گفته BMW و Scherm، این وسیله نقلیه ۴۰ تنی هیچگونه گاز دی اکسید کربن و ذرات ریز خطرناکی تولید نمی‌کند. لازم به ذکر است که یک کامیون دیزلی در هر سال حدود ۱۱٫۸ تنی دی اکسید کربن تولید کرده که با استفاده عمده و عمومی این کامیون به جای کامیون های دیزلی، می توان از دی اکسید کربن اضافی جلوگیری کرد.

کامیون برقی بی ام و

کامیون برقی بی ام و

وزیر اقتصاد بایرن در تاریخ ۷ ژوئیه ۲۰۱۵ نیز در ارتباط با این موضوع گفت:

“بایرن محلی برای پیشبرد صنعت و پژوهس است. به همین علت این موصوع بسیار مهم است که اقتصاد بایرن نیز در جهت تحریک صنعت الکتریکی پیش برود. BMW در حال انجام این کار است و نشان داده است که شرکت های نوآورانه با محصولات پایدار خود میتوانند در این عرصه هم پیروز شوند.”

درحالی که اتوبوس های برقی و کامیون های کوچک دیگر، وزنی حتی بیشتر از ۱۰ تن هم دارند، با این حال ۴۰ تن وزن برای یک کامیون برقی در اروپا رکوردی بی سابقه است.

Hermann Bohrer رئیس گروه کارخانه BMW گفت:

“ما به دنبال راهی برای کاهش تولید گاز های گلخانه ای نه تنها در بایرن بلکه در کل جهان بودیم و امروزه با تولید این کامیون ۴۰ تنی که میتواند با تحمل وزن بالا به راحتی در خیابان های عمومی به نقل و انتقالات بپردازد و مهم تر از آن هیچگونه آلاینده ای تولید نکند، به هدف خود رسیده ایم .”

این کامیون برقی باید طی ۸ سفر کوتاه مدت ۲ کیلومتری (جمعا ۱۶ کیلومتر ) بین کارخانه BMW  و مرکز تدارکات Scherm، برای چک کردن سالمی قطعات آن مانند کمک فنر ، فنر و سیستم های فرمان جابه جا شود .

این کامیون برای سال اول قرار است به صورت آزمایشی طرح هایی انجام دهد و سپس براس استفاده عمومی آماده شود.

Jürgen Maidl مدیر تدارکات BMW  گفت :

“ما با انجام این پروژه آزمایشی ۱ ساله به اطلاعات ارزشمندی دست پیدا میکنیم و اینکه متوجه شویم آیا واقعا برای حمل و نقل و تدارکات مناسب هست یا خیر. گروه BMW و شریک ما یعنی گروه Scherm یک بار دیگر خود را برای ارائه یک پیشگام آماده می‌کنند.”

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

i love bmw
i love German
فقط موندم بغیر این چند کشور بقیه جهان دارن چیکار میکنن؟
حیف آلمان تو صنعت اسمارت فون به طور رسمی وارد نشد که اگه میشد به احتمال زیاد پیشرفتهای چشمگیری و شاهد بودیم مخصوصا تو قسمت باتری تحولات عظیمی میداد.

Ari khan

این کامیون هم ۳ ساعته شارژ میشه،xperia z3هم ۳ ساعته شارژ میشه!!!خخخخخخ…..شوخیدم به دل نگیرین :rose:
راستی اینا واسه شهراشونم وزیر دارن؟؟؟؟وزیر اقتصاد بایرن؟؟؟؟!!!!مگه میشه؟مگه داریم؟؟!!! :scratch: :wacko:

Shahspik

واقعا اونا کجان ؟ ما کجاییم ؟
کسی میدونه ؟

—————
آقای رحیمی وردتونو به جمع نویسندگان تر.نجی تبریک میگم. :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....