حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[اختصاصی ترنجی] روشی اضطراری برای ذخیره انرژی در اندروید

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

امروز می‌خواهم روشی را به شما آموزش دهم که ممکن است در مواقع سخت و دشوار زندگی شما را نجات دهد. گوشی‌های اندرویدی بسته به سازنده آن با بهینه‌سازی های خاصی درزمینهٔ باطری به بازار عرضه می‌شوند اما وقتی در شرایط سخت و به دور از هر منبع برق نیاز به انرژی و زمان بیشتر داشته باشید روش ما در شرایط اضطراری به درد شما می‌خورد.

در ادامه با ترنجی همراه باشید.

قبل از توضیح روش خاص ما اجازه دهید کمی برای شما از سیستم‌عامل اندروید بگوییم. هر برنامه در اندروید از چند اکتیویتی تشکیل‌شده که هر اکتیوییتی قسمت‌های مختلف اپلیکیشن را تشکلی می‌دهد. مثلاً در یک برنامه ایمیل صفحه نمایش همه ایمیل‌ها یک اکتیویتی است و صفحه نمایش یک ایمیل اکتیویتی جداگانه. وقتی شما یک ایمیل را انتخاب می‌کنید به اکتیویتی آن منتقل می‌شود و اکتیویتی قبلی که همان لیست قبلی می‌باشد در رم نگه‌داشته می‌شود و به نوعی در حالت مکث قرار می‌گیرد تا در صورت برگشتن با لیست ایمیل‌ها منتظر لود شدن دوباره آن نباشد. قسمتی دیگر از اندروید را برنامه‌های پشت‌صحنه و سرویس‌ها تشکیل می‌دهند که وظیفه یک سرویس اجرایی دستورات است در صورتی که درر برنامه نیستید؛ مانند پخش به موزیک در هنگام پرداختن به کارهای دیگر و یا سرویس‌های برنامه‌های پیام رسان که در پشت‌صحنه در حال دریافت پیام‌های جدید هستند.

در روش ما اکتیویتی ها در رم نگه داشته نمی‌شوند و برای بازگشت به اکتیویتی قبلی باید کمی صبر کنید. در مورد سرویس‌ها هم باید بگوییم که سرویس‌های ضروری که اهمیت بالاتری دارند مانند برنامه های پیام رسان نگاه داشته می‌شوند و فقط برنامه هایی که در آن واحد نیازی به آن نیست و دستوری را اجرا نمی‌کند بسته خواهند شد. اشاره کنم که روش ما نیازی به روت ندارد و تقریباً در اکثر گوشی های اندرویدی در دسترس است.


مرحله ۱: فعال کردن تنظیمات دولوپر ستیینگ

Screenshot_2015-07-14-13-32-58

برای این امر در گوشی خود برنامه تنظیمات را بازکنید. در انتهای منوی تنظیمات دنبال گزینه درباره گوشی بگردید و وارد آن شوید. در این قسمت در گوشی‌های مختلف فرق می‌کند. در برخی گوشی‌ها پایین لیست پیش رو گزینه به اسم Bulid Number وجود دارد که با چند بار لمس پشت سر هم بر روی این گزینه تنظیمات برنامه‌نویسی در منوی اصلی تنظیمات پدیدار می‌شود. اگر گزینه Build number را مشاهده نمی‌کردید دنبال گزینه‌ای به نام Software info باشید چون به احتمال ۹۰ درصد اطلاعات Build Number در این منو موجود می‌باشد.

مرحله ۲: اعمال تنظیمات در قسمت برنامه نویسی

battdev

در منوی اصلی وارد گزینه تازه پدیدار شده دولوپر ستینگ و یا تنظیمات برنامه‌نویسی باشید. وقتی وارد این منو شدید در بالای صفحه دکمه‌ای برای فعال کردن این گزینه است. تنظیمات را فعال و به انتهای منو بروید و دنبال گزینه به اسم Do not keep activities بگردید و تیک آن را فعال کنید. سپس بر روی گزینه پایینی (Limit background processes) لمس کنید و در منویی باز شده گزینه No background processes انتخاب کنید. تا اینجای کار اکتیویتی ها و سرویس‌ها بهینه شده‌اند اما اگر بازهم باطری بیشتری می‌خواهید می‌توانید با خالی کردن بار موجود بر روی پردازنده گرافیکی باطری و زمان بیشتری به دست آورید. برای این منظور در قسمت دولوپر ستیگ به دنبال گزینه‌های window animation scale, animator duration scale و Transition duration scale بگردید و در هر سه قسمت مقادیر انیمیشن‌ها را روی off قرار دهید. توجه کنید با غیرفعال کردن انیمیشن‌ها حرکات زیبا و جذاب طراحی متریال به‌خصوص در اندروید ۵ غیرفعال می‌شود.

battdev2

غیرفعال کردن

برای غیرفعال کردن فقط کافی است سویچ خاموش و روشن کردن تنظیمات برنامه‌نویسی را روی حالت خاموش قرار دهید.


این روش در موقعیت خاص توسط من تست شده و کاملاً کار ساز است. امیدوارم روش ما برای شما کار ساز باشد و در موقعیت‌های سخت زندگی شما را یاری کند. نظرات خود را درباره روش من در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشاد بندری

من این گزینه do no keep activity رو وقتی روشن میکنم بعدش دوباره خود به خود خاموش میشه. گوشیم گلکسی اس شیش هست

SONY 1946

Ultra stamina سونی خیلی بهتره،و با زدن یه گزینه کار انجام میشه و نیاز به این همه دنگ و فنگ و برنامه نویسی و از کار افتادن قسمت های پردازش گوشی نداره، خدایی دمش گرم

SAYROS

Ultra stamina که گوشی رو به ی ۱۱۰۰ تبدیل میکنه

im80za

این روش برنامه های پس زمینه رو متوقف میکنه و امکانات گوشی همچنان در دسترسه
اما تو الترا استمینا فقط به تماس و پیام و اینترنت دسترسی داری و نمایشگر هم سیاه سفید میشه در اصل به قول دوستمون امکاناتش در حد نوکیا ۱۱۰۰ میشه

milad persian

خدایی گفتم چی شده معجزه شده من ۵ ساله این کارو میکنم اما مشگل باتری سر جاشه

SAYROS

این روش رو من هم تست کردم و جواب داده. ولی stamina سونی هم فک کنم همین کار رو میکنه

nature

تو اندروید ۵ هم همینطور انیمیشنو کامل خاموش میکنه ولی اکتیویتی رو قطع نمیکنه الانم اکتیویتی رو امتحانی قطع کردم گوشیم اسنپ ۴۰۰ هست گوشی حلزون شد :wacko: :mail: ولی ۱۰۰ درصدی جواب میده مرسی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....