حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

Forrester Research: هنوز هم میزان فروش تبلت در بازار جهانی در حال رکود است

نوشته

8 سال قبل | 3 دیدگاه | ترنجی

تبلت ها مدتی است که دیگر جایگاه اصلی خود را در بازار ندارند و کم کم در حال محو شدن هستند. چند دلیل خوب برای نخریدن این دستگاه ها وجود دارد که شاید قوی ترین آن را بتوان وجود فبلت ها نام برد. Forrester Research با بررسی این رکورد یک نظرخواهی از مردم به عمل آورده است که اگر در ادامه ترنجی را دنبال کنید، شمارا از جزئیات آن مطلع خواهیم ساخت.

شاید بتوان فبلت هارا اصلی ترین دلیل برای کاهش تقاضا برای تبلت ها دانست. به گونه ای که به راحتی شما در بازار گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ تر از ۵ اینچ یافت می‌کنید که می‌تواند نیاز های شمارا به طور کامل پوشش دهد و دیگر دلیلی برای خرید یک تبلت پیدا نکنید.

طبق نظرسنجی Forrester Research، که یکی از معتبر ترین شرکت ها در این زمینه است، ۴۱ درصد افراد یک تلفن همراه هوشمند با صفحه نمایش بیشتر از ۵ اینچ دارند و نزدیک به ۱۱ درصد نیز، گفته اند که با وجود فبلت ها نیازی به تبلت ندارند.

سال گذشته سامسونگ با معرفی نوت ۴ باعث کاهش ۵ درصدی فروش تبلت ها شد و اپل نیز با معرفی اولین فبلت ۵.۵ اینچی خود یعنی آیفون ۶ پلاس، باعث رکود سالانه ۱۸ درصدی فروش آیپد ها شد. Ming-Ching Kuo نیز بر این باور است رکود آیپد تا پایان سال به ۳۰ درصد نیز می‌رسد.

tab-a

برخلاف تلفن های هوشمند که هرساله ویژگی ها و نواوری های جدیدی را به همراه خود دارند، نزدیک به دو سال است که تبلت ها ثابت باقی مانده اند و هیچ گونه پیشرفت بزرگی به خود ندیده اند.

نظر شما چیست؟ آیا فبلت ها مانند یک قاتل خاموش باعث مرگ بازار تبلت ها می‌شوند؟‌ این شما و این هم تریبون ترنجی

[su_button url=”http://www.space.com/29918-pluto-moon-charon-canyons-photo.html” target=”blank” background=”#46bfb1″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

۱۰۰ % فبلت ها مقصر اصلی عدم فروش تبلت ها هستن. بنظرم تبلت کارایی آنچنان بیشتری نسبت به موبایل ها ارائه نمیده (البته سرفیس که بحثش جداس) برا همین نیاز به صفحه بزرگتر رو فبلت ها پوشش دادن.

raminrx7

من خودم به شخصه تا وقتی فبلت باشه سمت تبلت نمیرم
تبلت دیگه جوری شده که واسه بچه ها میگیرن که بازی کنن
البته اگه سرفیس رو حساب نکنیم :good:

Moazez

من دوستدارم تبلت داشته باشم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....