حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسمارت‌فون های باریک را دوست ندارید؟ این ها دستگاه هایی ضخیم ولی عالی هستند

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

زمانی که اپل در سال ۲۰۱۲ آیفون ۵ را با ضخامت تنها ۷٫۶ میلیمتر معرفی کرد، هیچ کمپانی دیگری پرچمداری با ضخامت کمتر از ۸ میلیمتر معرفی نکرده بود. بنابر فکر می‌کنیم که آن زمان لحظه ای بود که سازندگان دست به ساخت اسمارت‌فون هایی باریک زدند. اما هنوز هم اسمارت‌فون هایی با ضخامت بیشتر از رقبا وجود دارند. با ترنجی همراه شوید.

در حال حاضر اسمارت‌فون های باریک تر ۵ میلی متر هم وجود دارند که نشان می‌دهد سازندگان به دنبال باریک کردن دستگاهایشان تا حد ممکن هستند. اگر نگاهی به پرچمداران امروزی هم بیاندازید، می‌بینید که آنها ضخامتی کمتر از ۷ میلیمتر دارند مانند آیفون ۶، گلکسی اس ۶، اکسپریا ز۳+، هواوی پی۸ و Mi Note از شیائومی و بسیاری دیگر که البته دوست داریم عمر باتری این دستگاه‌ها همانند قطرشان کم نشود. اما در این میان، اسمارت‌فون هایی با ضخامت زیاد همچنان در همین اطراف پرسه می‌زنند که به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم:

Google Nexus 6

Google-Nexus-6-Review-002

این تلفن، یک نسخه بزرگ شده از موتو ایکس است، و در عین حال بزرگ ترین و پیشرفته ترین نکسوسی که تا به حال عرضه شده است. با وجود ضخامت ۱۰٫۰۶ میلیمتری، این دستگاه همچنان یک گزینه فوق العاده برای افرادی که با سایز ۶ اینچ مشکل ندارند به حساب میآید، البته شاید انحنای پشت این دستگاه این مشکل را کمرنگ تر جلوه دهد. از ویژگی های این دستگاه میتوان به صفحه نمایش QHD از نوع آمولد، پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۰۵، سه گیگابایت حافظه رم و باتری ۳۲۲۰ میلی آمپری اشاره کرد.

Black Berry Classic

BlackBerry-Classic-Review-001

برخلاف گذشته، دیگر شاهد اسمارت‌فون های QWERTY زیادی در بازار نیستیم، اما برای کسانی که هنوز هم به این دستگاه ها علاقه دارند و شاید نیاز چندانی به اندروید یا Ios ندارند، بلکبری کلاسیک یک گزینه عالی به شمار می‌آید. قطر این دستگاه ۱۰٫۲ میلی متر است، از سیستم عامل OS 10 بلکبری استفاده می‌کند، و با وجود مشخصه اصلی اش یعنی کیبورد QWERTY، از یک صفحه نمایش لمسی با رزلوشن ۷۲۰ در ۷۲۰ استفاده می‌کند. دوربین ۸ مگاپیکسلی در پشت، پردازنده اسنپ دراگون S4 Pro با ۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۲۵۱۵ میلی آمپری هم از دیگر مشخصه های این دستگاه به شمار می‌رود.

Asus Zenfone 2

Asus-Zenfone-2-Review-005

تا جایی که ما می‌دانیم، ایسوس در ساختن اسمارت‌فون های باریک شهرت ندارد پس وقتی می‌بینیم که زن فون ۲ ضخامتی معادل ۱۰٫۶ دارد چندان تعجب نمی‌کنیم. این دستگاه که در اوایل امسال معرفی شد، اولین دستگاهی بود که از ۴ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کرد. پردازنده چهار هسته ای اینتل Z3580با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز، اندروید آبنبات چوبی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و در نهایت باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری از مشخصه های این پرچمدار به حساب می‌آید. اگر شما هم نمی‌توانید مبلغ بیشتر از ۳۰۰ دلار را برای اسمارت‌فون جدیدتان پرداخت کنید ولی همچنان خواستار مشخصات عالی هستید، این دستگاه می‌تواند همان گزینه ای باشد که به دنبالش هستید.

Motorola Droid Turbo

Motorola-DROID-Turbo-Review-001

این اسمارت‌فون که در انحصار اپراتور ورایزون است، ضخامتی معادل ۱۱٫۲ میلیمتر دارد و دلیل خوبی هم برای چاق شدنش دارد: این دستگاه یک باتری ۳۹۰۰ میلی آمپری را در خود جای داده است که بیشتر از آن چیزیست که در رقبا دیده ایم! این باتری عملکرد بسیار خوبی هم دارد. صفحه نمایش QHD، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، پردازنده Snapdragon 805 و ۳ گیگابایت حافظه رم در کنار این باتری همه و همه مشخصاتی اند که این دستگاه را به یکی از بهترین ها بدل می‌کند، البته اگر با چنین ضخامتی مشکل ندارید. دروید توربو فعلا در کشور آمریکا توسط اپراتور ورایزون عرضه می‌شود. البته مدل جهانی یعنی Moto Maxx را می‌توانید در هرجای دنیا خریداری کنید.

Moto E 2015

Motorola-Moto-E-2015-Review-001

دوباره یک دستگاه ضخیم دیگر از موتورولا اینجاست. Moto E 2015 که در ماه مارس امسال عرضه شد، ضخامتی معادل ۱۲٫۲ میلیمتر دارد. این دستگاه از یک صفحه نمایش ۴٫۵ اینچی با رزلوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ استفاده می‌کند(این رزلوشن در گذشته در پرچمداران کمپانی های مختلف استفاده می‌شد). این دستگاه که از اندوید آبنبات چوبی استفاده می‌کند یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال یک اسمارت‌فون فوق العاده مناسب و با پشتیبانی از LTE هستند. قیمت این دستگاه حدود ۱۰۰ دلار است.

Samsung Galaxy K Zoom

TI

بسیار خب بالاخره به ضخیم ترین تلفن هوشمند بازار رسیدیم و آن دستگاه چیزی نیست جز Galaxy K Zoom از سامسونگ. این دستگاه ضخامتی معادل ۱۶٫۶ میلیمتر دارد که برای یک اسمارت‌فون فوق العاده زیاد است. البته بازهم دلیلی برای این ضخامت وجود دارد: این دستگاه یک ترکیب از یک اسمارت‌فون و یک دوربین دیجیتال سبک است تا یک اسمارت‌فون معمولی. شاید مشخصات این دستگاه چندان خیره کننده نباشد، اما برای کسانی که به دنبال یک اسمارت‌فون با دوربینی قوی و امکان زوم ۱۰ برابر هستند، می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

[button url=”http://www.phonearena.com/news/Dont-like-thin-smartphones-These-6-handsets-are-pretty-thick-but-still-great_id71444″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]Phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HOOMAN777

S6 Acive هم میتونه تو لیست باشه

mahdi

اس ۶ اکتیو که ۸ و خورده ایه ضخامتش .. کجاش ضخامتش زیاده ؟؟؟
تو مقاله گوشیایی معرفی شدن که حداقل ضخامتشون ۱۰ میلی متره …

Dr.Zed

ایسوس زنفون۲ بهترین انتخابه 🙂

رضا (z best)

به نظرم xperia z4vشایسته حضور در این لیست هست به توجه به ضخامت ۸٫۶

sadegh_rr

والا ضخامت کم خوشکله ولی برای ضخامت بیشتر فقط یک دلیل منطقی و مثبت به نظر میرسه اون هم باطری با ظرفیت بیشتر و البته بهتر،مثلا زد۲ هم اینجا جاش بود

Blue Tech

ضخامت زیاد بره بمیره… :mail:

Just Sony ONLY(فقط سونی)

به نظرم گوشیهای برند با اصالت موتورالا تو این لیست بهترینه البته اون چسب زخم هم بد نیست

emad007

نکسوس آن تاپ B-)

Abbas Askari

از همشون بهتر Asus Zenfone 2 هست

Note Family

من شخصآ مخالف نازک شدن اسمارت فون ها هستم و معتقدم دلیلی نداره شاهد رقابتی کورکورانه باشیم
یکی از دلایلی که باعث میشه عاشق خانواده نوت سامسونگ باشم این بی توجهی به نازک شدن افراطی هست تا جایی که نوت ۴ حتی ۰٫۲ میلی زخیم تر شد….

اما زخیم شدن هم به این شکل افرلطی قابل قبول نیست و زخامتی مابین هفت و نیم الی هشت و نیم چقدر خوبه استاندارد قالب باشه…

در این لیست نکسوس۶ رو میپسندم
البته نمیدونستم انقدر زخیم هست تعجب کردم

Google nexus

نکسوس ۶ فقط بالاش زخیم هست چون بالا لنز دوربینش هست و از پایین باریکه میتونست بالارو هم باریک کنه ولی مث بعضی از شرکت ها لنز دوربین …. نگم بهتره :yes:

N-S-A-H

این پست تنها نظر شخصی منه و اگر اشتباهی هست ببخشید
به نظرم بدترین گوشی که هست سامسونگ زوم هست. کیفیت عکسهای این گوشی واقعا در شان این که رو دوربینش مانور بدیم نیست. زوم ده ایکس اپتیکال زمانی خوبه که لرزشگیر چند محوره باشه. برا همچین مدلهایی باید جایی برای پایه باشه چون در حالت زوم تکان کوچک دست خیلی دردسر ساز میشه و این گوشی فاقد اونه، سایز سنسور استفاده شده هم پایینه، حتی در مقایسه با galaxy s5 کیفیت عکسهای پایینتری داره. به نظرم اگر کسی بخواد با یک میلیون پونصد چیزی برای عکاسی بخره مدل QX100 سونی یک شاهکاره، لرزشگیر اپتیکال، تنظیمات شاتر و دیاف و زوم ۳٫۶ اپتیکال، سنسور بزرگ یک اینچی، سایز بسیار مناسب! من واقعا هنوز با ارزشی که برای سامسونگ قایلم هدف تولید این مدل رو نمی دونم!
در بین گوشیهای بالا، دروید توربو و نکسوس عالی هستن
جای سری نوت بسیار خالیه با سری لومیا در این فهرست
احتمال زیاد زد۵ سونی ضخامتش بیشتر خواهد بود.
ضخامت کم خوبه اما بهای زیادی داره، گوشی نگه داشتنش سخت میشه، رقابتی که طی اون مشتری تنها منفعتی که خواهد داشت کم شدن عمر باتری، کیفیت دوربین و عدم لرزشگیر اپتیکال در محور سومه

گوشی به نظرم تو رنج ۸ تا ده میلی متر مناسبه.

زنده باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs