حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارشی از موتورسیکلت ۱۴۰ میلیون تومانی BMW در تهران

نوشته

8 سال قبل | 22 دیدگاه | ترنجی

گران ترین قیمتی که فعلا برای فروش موتورسیکلت های لوکس در ایران وجود دارد، مربوط به BMW S 1000RR مدل ۲۰۱۴ است. این موتورسیکلت ۱۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

BMW  حالا مدل S1000RR را که به نوعی تبدیل به یکی از برترین در کلاس ابرموتورسیکلت ها گشته را تحت عمل جراحی قرار داده تا آن را باز هم بیش از پیش بی نظیر نماید، به این منظور دو مساله ی عملکرد و هرچه راحت تر کردن استفاده ی راکب از امکانات وسیله در دستور کار قرار گرفته اند.حالا توان پیشرانه ۶ اسپ بخار دیگر نیز افزایش یافته و به عدد باورنکردنی ۱۹۹ اسپ بخار-برابر با ۱۴۸KW –بالغ می گردد.مهندسین همچنین وزن وسیله را نیز ۴ کیلوگرم دیگر کاهش داده اند که در نهایت عملکرد آن را به نسبت مدل قبلی

 حدود ۱۰ درصد ارتقا خواهد بخشید.در سمت دیگر یک محدود کننده ی الکتریکی سرعت تلاش می کند تا جان رانندگان جوان این هیولا را نجات دهد،زاویه ی نشتن بر روی زین نیز کمی کمتر شده و بی ام دبلیو حالا برای اولین بار از کروز کنترلر بر روی یک ابرموتورسیکلت استفاده می کند.مدل جدید در یک کلام بی رقیب است.

BMW S1000RR را این روزها می توان تعیین کننده ترین ابرموتورسیکلت موجود در بازار به شمار آورد و این در حالی است که تنها پنج سال از تولیید اولین مدل آن می گذرد.این وسیله در نوع خود سریع ترین،به نوعی ساده ترین و در عین حال هوشمند ترین موشک ۱۰۰۰ سی سی است که می توان تصورش را نمود و حالا با مدل جدید به نظرمی رسد حداقل تا پایان سال ۲۰۱۴ بتواند این لقب را برای خود حفظ نماید.طراحی مدل جدید در مقایسه با مدل پیشین در یک کلام کاربردی تر شده و می توان خطوط شکسته ی بیشتری را در نمای آن مشاهده نمود اما به راستی باواریایی ها محصول بی نظیر خویش را چگونه بهتر از قبل کرده اند؟

 Capture

پیشرانه ای قدرتمندتر:

همانگونه که اشاره شد توان پیشرانه ای RR حالا ۶ اسپ بخار ارتقا یافته و به عدد ۱۹۹ اسپ بخار رسیده و این یعنی احتمالا تنها چند راننده در جهان باقی مانده اند که می توانند دسته ی گاز این هیولا را آنقدر بچرخانند که عقربه ی دورموتور سنج وارد منطقه ی سرخ رنگ خطر شود.تورک نیز افزایش یافته و این حالت را به خوبی می توان در دورهای بالای ۵۰۰۰rpm  مشاهده نمود برای مثال تورک حالا در دور موتور ۹۵۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه به عدد باور نکردنی ۱۱۲ نیوتون بر متر می رسد که به خوبی نیازهای راننده برای شتاب گیری های ثانویه در سرعت های بالا را برطرف خواهد نمود.

سیستم اگزوز نیز با نازک تر شدن دیواره های خود حدود ۳ کیلوگرم از مدل سال قبل سبک تر شده،کنترل تورتل ها نیز در ۲۰۱۴ RR کاملا به کامپیوتر ها محول گشته.

 Capture

شاسی به روز شده:

S1000RR  مدل ۲۰۱۴ به سامانه ی ABS  مسابقه ای مجهز گشته و با این وجود وزن آن در مقایسه با مدل قبلی حالا ۴ کیلوگرم کمتر شده و به ۲۰۴ کیلوگرم رسیده که موفقیت بزرگی برای تیم سازنده خواهد بود.اما این همه ی ماجرا نیست و مهندسان بی ام دبیلو شاسی جدید را عملا از نو طراحی نموده اند،میزان استحکام فولاد به کار رفته حالا مورد بازبینی قرار گرفته  و زاویه فرمان نیز تغییر نموده،بازوی عقبی نیز با تغییراتی همراه بوده و همانگونه که اشاره گشت محل زین نیز تغییر نموده و همه ی این کارها تنها به این منظور بوده که موتورسیکلت جدید حس سواری بهتری را ارایه نماید و در عین حال در زمینه ی فرمان پذیری نیز عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.

سیستم تعلیق و فنربندی ها نیز دستکاری شده اند تا عملکرد بی نظیر خویش را حتی یک گام بهتر از پیش ادامه دهند،فنرها برای عملکرد بهتر در زمان دور زدن دستخوش تغییراتی شده اند و سامانه ی کم نظیر کنترل الکترونیکی کمک فنرها حالا به نرم افزار به مراتب دقیق تری مجهز گشته است.

 Capture

و اما بخش الکترونیکی:

مدل پیشین امکان انتخاب بین چهار حالت رانندگی مختلف را برای راکب خود فراهم می آورد و این تعداد حالا به پنج عدد ارتقا یافته.حالت جدید که موسوم به حالت «کاربر» بوده به سوارکار اجازه می دهد تا یک گزینه ی کاملا اختصاصی را برای خود به وجود آورد که بدون شک برای سوارکاران حرفه ای این موتورسیکلت ها یک آروزی دورپا به شمار می آمده.حالت پرتاب که به تازگی سر و کله اش در تنظیمات S1000RR پیدا شده در یک کلام دیوانگی محض است زیرا به شما اجازه می دهد تا در حالی که تورتل های موتور تا انتها باز هستند و ۲۰۰ اسپ بخار سرکش آماده ی به پرواز درآوردن شماست حرکت خود را با کمترین بکس و بات ممکن و بدون بلند شدن بخش جلویی موتور آغاز نمایید،این واقعا کار دیوانه کننده ای است.نمونه ی مشابه این سیستم را می توان بر روی موتورسیکلت های ایتالیایی Aprilia RSV4 مشاهد نمود و این درست مانند آن است که بر یک موشک سوار شده باشید،شتاب به قدری بالاست که احتمالا نمی توانید مانند آن را بر روی هیچ وسیله ی زمینی دیگری احساس کنید.

این برای اولین بار است که یک ابر موتور سیکلت به کروز کنترل مجهز می گردد و اگرچه در نگاه اول این پیوندی عجیب و غریب خواهد بود اما مطمئن باشید که پس از یک بار تجربه کردن آن با خود خواهید گفت چرا قبلا به فکر کسی نرسیده بود!خبر خوب بعدی اینکه به جز در حالت مسابقه ای در تمامی حالت ها حداکثر سرعت محدود خواهد بود تا به این صورت سوارکار به صورت ناخواسته از حداکثرهای تعیین شده عبور ننماید.نمایشگر حسابی تغییر کرده و داده های جالب فراوانی را برای سوارکار خویش به نمایش می گذارد که از آن بین داده های مربوط به سامانه ی سنجش گر حداکثر میزان کج شدگی در نوع خود بسیار جالب توجه خواهد بود.

ظاهر دوست داشتنی:

به گزارش پایگاه خبری «مجله ماشین»، مهم ترین ویژگی S1000RR رخ جلویی آن و ساختار نامتقارن وسیله در این بخش است که در مدل ۲۰۱۴ نیز حفظ شده هر چند حالا چشم کاملا باز موتور به سمت چپ و چراغ هایی که مانند چشمان خواب آلوده هستند به سمت راست منتقل شده است.همه چیز حالا کمی تیزتر و کشیده تر شده و بال انتهایی نیز کمی بالاتر رفته.بر اساس داده های موجود مدل جدید در سه رنگ قرمز،سفید و قرمز و سفید و آبی در دسترس خواهد بود.

بازار موتورسکیلت تهران این روزها شاهد عرضه موتورسیکلت‌ هایی است که از حداقل یک میلیون و چند صد هزار تومان تا بیش از ۱۴۰ میلیون تومان ارزش دارند. در بازار موتورسیکلت تهران شاید بتوان چهار گروه موتورسیکلت را تقسیم‌ بندی کرد. گروه اول ارزان‌ ترین‌ ها با حجم موتور ۱۲۵ سی‌ سی هستند که از رنج قیمتی یک میلیون و چندصدهزار تومان شروع می ‌شوند.

گروه دوم موتورسیکلت‌ های با حجم موتور ۱۳۵ تا ۲۰۰ سی‌سی هستند که با رنج قیمتی حداقل چهار میلیون به فروش می ‌رسند. گروه سوم موتور سیکلت‌ ها، محصولات با حجم موتور ۲۵۰ سی ‌سی هستند که از حدود ۱۵ میلیون تومان ارزش دارند.

Capture

تا اینجا هیچ کدام از این موتورسیکلت‌ها برای تردد نیاز به مجوز نیروی انتظامی ندارند اما در گروه چهارم موتورسیکلت ‌ها که شاید به آنها بتوان لوکس گفت با حجم موتوری بیش از ۲۵۰ سی‌سی تا ۱۱۰۰ سی‌ سی هستند؛ موتورسیکلت‌ هایی که قیمت آنها از ۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا رنج قیمت یک خودروی لوکس هم می‌ رسد.

همچنین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا تولید شده در سال ۲۰۱۴ و از نوع «CBR 1000 RR» هم با جعبه ابزار مخصوص و دزدگیر خاص، به قمیت ۱۳۰ میلیون تومان موجود است.

Capture

موتورسیکلت دیگری که در این رنج قیمت وجود دارد Suzuki 1400  GSX است که اگرچه مدل آن مربوط به سال ۲۰۰۸ است و کمی از ان استفاده شده، اما قیمت آن جهت فروش ۱۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که مشخص نیست این قیمت در صورت وجود یک دستگاه موتورسیکلت مدل ۲۰۱۴ از این نوع، چقدر تخمین زده می شد.

Capture

با این اوصاف، اگرچه محدویت های قانونی و نظارت های دقیق نیروی انتظامی در خصوص استفاده از این موتورسیکلت ها، کار را برای دارندگان یا علاقمندان مرفه این وسیله نقلیه سخت کرده است، اما هنوز هم هر ازگاهی می توان صدای غرش این موتورها را در سواحل و خیابانهای خلوت شمال کشور یا پیست های مسابقه شنید تا مشخص شود هر چیز لوکس و قابل فخر فروشی در این کشور، طرفداران سینه چاکی دارد.

[button url=”http://www.machinemag.ir/News.aspx?ID=6340″ postid=”” style=”btn-default” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]machinemag[/button]

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

یا خدا

mohammadh hossein

عجب چیزیه خداییش. یکی از رفیقام در موردش صحبت میکرد که من خیلی اینو دوست دارو و اینا. نمیدونستم یه همچین غولیه

Mehdi69

موتور بدی نیس اما اصلا قیافه نداره تا وقتی مدل های جغد برفی بی ام دبلیو یا r1 یاماها یا hrc یا repsool هندا هستن با قیمت کمتر و ظاهر خیلی خوشگلتر گرفتن این موتور عاقلانه نیس.تازگیا دوکاتی هم داره موتورای خوبی تولید میکنه.یادش بخیر یه GSX 1000 سوزوکی داشتم به خاطر حرف خونه و دعوایی که هر روز داشتیم که موتورو بفروش خطرناکه و… مجبور شدم بفروشم.جمعه ها میرفتیم بیرون باهاش همه نگاه میکردن یادش بخیر یاد دوسال پیش افتادم

Heisenberg

باهات موافقم این موتور اصلا ارزش این قیمت رو نداره ،تو زمینه موتور ، موتورای ژاپنی حرفای زیادی واس گفتن دارن و حتی صداشون هم خفن تر از موتورای اروپاییه!
منم موتورای زیادی رد و بدل میکردم زمانی که دبیرستان بودم و یکی از بهترین مدلارو suzuki gsxR و honda CBR میدونم از لحاظ طراحی هم هیچی به yamaha R1 نمیرسه!
اون زمان موتور ارزون بود و راحت میتونستیم بخریم (حتی اگه شده بود با رفیقم شریکی میخریدیم)
ترنجی جان من بچه بندرعباسم و اینجا به شدت از این موتورا زیاده چون اینجا بچه ها هستن از دبی راحت میارن(بیشتر غیر قانونی)بیشتر هم موتورای شرقیه و اروپایی به ندرت پیدا میشه!
میانگین قیمت موتورای شرقی هم الان اینجا ۳۰ میلیون تومنه!

riofarina

کسی که سوار نشده باشه نمیتونه درک کنه چه حس خوبی داره سوار شدن اینجور موتورها.
من یکی وقتی صداش میاد موهای تنم سیخ میشه حالا تصور کن برونیش با اون شتاب دیوانه کننده و غرشش مهیبش وااای…
خودرو سازان دارن همشون بسوی موتور سیکلت سازی میرن،بنز هم که آگوستا رو خریده انگار، فولکس هم دوکاتی رو.

Mehdi69

کاملا باهات موافقم وقتی بشینی میفهمی چه هیولای سرکشین این موتور سنگینا صداشون که یکی از بهترین صداهای زمینه من یه بار تو پارکینگ خونه روشن کردم یه لحظه گاز دادم شیشه پشت اگزوز به دیوار تکیه داده شده بود تقریبا یه متری با موتور فاصله داشت حالا نمیدونم از لرزش از قدرتش از چی بود شیشه سر خورد افتاد شکست.البته دوست من باید بگم آئودی دوکاتی رو خریده.و بنز هم فقط ۲۵ درصد سهم داره تو آگوستا

riofarina

خب خود آئودی زیر مجموعه فولکس هست دیگه. 😉
من یبار سوار شدم اونم واسه سپاه بود موقع سربازی حالا از اینام نبود هوندا بود ۷۵۰ ولی همون یبار تا آخر عمر از یادم نمیره، واقعا هیولان.

Mehdi69

میدونم دوست من اما در واقع مال آئودیه.وگرنه باید به جای گفتن آئودی،لامبو،بوگاتی،پورشه،اسکانیا،بنتلی و… همه رو بگیم فلوکس و تموم کنیم بره.این شرکت ها متفاوتن و در واقع فقط برندش مال فلوکسه وگرنه فلوکس آلمانیه اما لامبو ایتالیایی.نباید بگیم لامبو و فلوکس یکی هستن که اینجور نیس

hells angels

اخه اینم شد موتور؟موتور میخواید bosshoss و victory mc و game over رو برید ببینید هنگ میکنین.بله اینه دنیای chopper ها B-)

Mehdi69

دوست عزیز این موتورایی که شما میگی سبکش متفاوته و در واقع هرکسی نمیپسنده و اصلا به درد امثال من که دنبال هیجان و قیافه هستیم اصلا مناسب نیس چون ارگونومیک خوبی برای تخته گاز رفتن و خم کردن و لایی کشیدن ندارن

Mamzi

سبک اینای که گفتی خیلی متفاوته با BMW این برا پیسته :scratch:
حداقل میگفتی فراری V4 یا لامبورگینی کاراملو یه چیزی…

hells angels

خب من این سبک cruiser و bagger رو می پسندم اینا اسپورتن درسته :yes: این سبک ها که میگم بیشتر تو امریکا طرفدار دارن (مخصوصا غرب امریکا)لذت روندنشون تو بزرگراه ها و جاده های طولانی کالیفورنیا بی نهایته

Moazez

روهم رفته در دنیای موتور رودست یاماها و افتخاراتش نخواهد اومد

Mehdi69

اتفاقا معزز جان هنوز هوندارو نشناختی تو تمام زمینه ها داره با بهترین ها رقابت میکنه یک تنه. تو موتور های شهری،تو کلاس کراس،تریل،کفی، ۶۰۰ سی سی ۴۰۰ سی سی ۱۰۰۰ سی سی، کلاسیک مدرن و… تنها شرکتیه که یک تنه با بهترین های هر رده داره رقابت میکنه تو صنعت موتور رو دست هوندا فعلا نیومده شرکتی

Moazez

هوندا که حرف نداره ولی من یاماها. یاماها از لحاظ طول عمر و گیربکسی و موتوری در بین موتورسازا دقیقا حکم تویوتا در خودروسازی رو داره. موتورهای کلاس f اسپرت لکسوس هم ساخت یاماها هست.

Mehdi69

درسته یاماهام داره موتورهای خوبیس r1 مثل یا r6 و امثال این ها تولید میکنه و شرکت محترمیه اما خب هوندا بهترینه چون تو تمام کلاس ها بهترین رو داره مثلا تو ۶۰۰ سی سی یاماها r6 بدک نیس اما هوندا cb600 داره cbr600 داره repsol و…. ولی تقریبا تو تمام چیزها ژاپن یا اوله یا جز بهتریناس تو موتور که بدون شک اوله با وجود شرکت هایی مثل هوندا،یاماها،سوزوکی،کاوازاکی و….

Ari khan

یا خدااااا عجب چیزیه!!!!از ماشین ما قویتره! :wacko:
ولی من هیچ وقت پول به موتور نمیدم!

روژان

ترنجی چرا عکس هارو png گذاشتی ؟

خیلی مردم حجم دارن شما هم واسه یک مطلب ۵ مگ حجمشون میگیرید ؟
اینکار جالبی نبود

farshad niknam

یه چیز خیلی شگفت انگیز!
نسبت قدرت به وزنش از بوگاتی ویرون هم بیشتره!!!!!!!!!
تقریبا برای هر کیلو از وزنش ۱ اسب بخار قدرت داره و این یه شاهکاره

Soltanmsh

مفت اش گرونه ! :whistle: :yes:

milad7

کلا از موتور سواری بدم میاد. :scratch:

Different_boy

هرچی هم که باشه آخر سر موتور هست و نمیشه روش حساب کرد.منم خوشم نمیاد اینقدر پول بدم آخر سر روی دوتا چرخ سوار شم.البته بچه کویرم و اینجا همه موتور دارن.ولی در همین هندا چینیا بسه!!!۱۴۰ میلیون بی زبود بدی این ک چی بشه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....