حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه کیفیت گیمینگ در آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ و دیگر پرچمداران؛ آیفون گرد و خاک به پا می‌کند!

نوشته

8 سال قبل | 108 دیدگاه | ترنجی

اپل در شهریور ماه سال گذشته از آیفون های خود رونمایی کرد و در ۶ ماه بعد سامسونگ نیز طبق روال چندین ساله، کهکشانی های خود را به بازار عرضه کرد؛ کمپانی اپل تبلیغاتی را حول قابلیت های گرافیکی در آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس منتشر کرده‌بود و سامسونگ نیز مدتی پیش تبلیغاتی را با تمرکز بر قابلیت های گیمینگ گلکسی اس ۶ اج منتشر کرد، حال ما می‌خواهیم قابلیت های گرافیکی این دو پرچمدار و پرچمدار های دیگر را زیر ذره‌بین برده و آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که در عمل چه چیزی را در چنته دارند!

با ترنجی در این مقایسه همراه باشید.

اگر به یاد داشته‌باشید چندی پیش وب‌سایت Apple insider مقایسه‌ای مختصر را بین اسمارت‌فون های Galaxy S5، Galaxy S6 ، Galaxy Note 4 ، iphone 5s و آیفون ۶ و ۶ پلاس انجام داد که نتیجه آن در جدول زیر آورده شده‌است:

12354-6142-GalaxyS6GFXBench033115-l

در تستی دیگر که توسط GameBench گرفته شد، آیفون ۶ بهترین ثبات فریم را از خود نشان داد و بیش‌ترین مقدار فریم را نیز ثبت کرد؛ رتبه دوم را اسمارت‌فون گلکسی اس ۶ تصاحب کرد و رتبه‌های سوم و چهارم به ترتیب به One M9 و Nexus 6 موتورولا رسید.

13546-8437-Screen-Shot-2015-07-11-at-112753-AM-l

در این تست‌ها پرچمداران اپل توانستند از دیگر اسمارت‌فون‌ها پیشی بگیرند و خود را به عنوان برترین اسمارت‌فون برای بازی مطرح کنند؛ حال بار دیگر و از جنبه‌های دیگر این دو پرچمدار را در زمینه گیمینگ با هم مقایسه می‌کنیم.

طبق تست‌های GameBench اسمارت‌فون‌های اپل در هنگام اجرای یک بازی نسبت به دیگر همتایان اندرویدی خود تقریبا سه چهارم مقدار حافظه رم کمتری را اشغال می‌کنند؛ علاوه‌بر این اسمارت‌فون‌های اپل از بیشینه فرکانس کمتری برای اجرای یک بازی بهره می‌برند و در عین حال خروجی بهتری را نیز به نمایش می‌گذارند! هماهنگی برنامه‌ها در اکوسیستم اپل و بهینه بودن آن‌ها باعث شده است که در نهایت استفاده کمتری از باتری شود و جای برای نازک‌تر کردن گوشی توسط اپل بیش‌تر شود؛ ارائه آپدیت‌های جدید و وجود حالت PowerSaving مزید بر علت شده‌است و احتمال باریکتر شدن اسمارت‌فون‌های اپل در آینده نزدیک وجود دارد.

کاربران گوشی‌های گلکسی اس ۶ در اکثر موارد از بالارفتن بی حد و مرز رزولوشن صفحه‌نمایش ناراضی هستند و این رزولوشن را بی‌معنی می‌دانند؛ در عوض آن‌ها خواستار افزایش قدرت گرافیکی اسمارت‌فون خود هستد. طبق تست‌های گرفته‌شده به وضوح مشاهده‌ می‌شود که رزولوشن بالا برای کهکشانی ها دردسرساز شده‌است و آیفون‌های اپل با وجود رزولوشن کمتر عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارند.

بازی‌های مشابه در دو سیستم عامل اندروید و iOS دارای کیفیت های مختلفی هستند، این تفاوت به عوامل مختلفی مانند کدنویسی بازی بستگی دارد؛ اکثر برنامه نویس‌ها در سیستم عامل iOS کدهایی را می‌نویسند که به محدودشدن کیفیت بازی ختم نشود و در همان حال بازی در فریم ریت بالایی اجرا شود اما در اندروید و به دلیل گستردگی این سیستم عامل اکثر کد‌های نوشته‌شده بر روی افزایش فریم‌ریت تمرکز دارند و ثبات نرخ فریم فراموش می‌شود و این دلیل اصلی کم‌بودن کیفیت گرافیکی بازی‌های این سیستم عامل در برابر iOS است. برای مثال در بازی GTA: SA آیفون ۶ و ۶ پلاس فریم ریتی مشابه با اس ۶ را ثبت کردند اما کیفیت گرافیکی بازی با توجه به رزولوشن کمتر نسبت به رقیب اندرویدی، در آن‌ها بالاتر است.

13546-8435-GS6-GTA-zoom2-l

13546-8436-iPhone-6-GTA-zoom2-lبا وجود رزولشن بالاتر گلکسی اس ۶، بازی‌ها با کیفیت کمتری اجرا می‌شوند و کیفیت گرافیکی آن‌ها قابل مقایسه با آیفون نیست

 دست و پا زدن اندروید برای ارائه یک گیم‌پلی واقعی و به‌دور از هرگونه مشکل

دو بازی Asphalt 8 و Real Racing 3 را برای شروع تست اجرا کردیم؛ در بازی Asphalt 8 خروجی اسمارت‌فون‌های گلکسی اس ۶ و آیفون ۶ بر روی ۳۰ فریم در ثانیه قفل شده بود و در مقابل، پرچمدار داغ (!) htc یعنی One M9 توانست این بازی را با فریم ریت بالاتری اجرا کند اما گیم‌پلی به نمایش درآمده دارای ثبات نبود. نکسوس ۶ گوگل نیز در همان ابتدا با ثبات بسیار کم و قطع مکرر فریم بدترین نتایج را ثبت کرد.

در بازی Real Racing 3 نیز خروجی آیفون ۶ بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده بود اما ۳ اسمارت‌فون اندرویدی دیگر توانستند به فریم‌های بالاتر دست پیدا کنند که البته این موضوع باعث قطع فریم های ناگهانی و در آخر یک تجربه بد از گیم پلی بازی بر روی این ۳ اندرویدی شد. اسمارت‌فون گلکسی اس ۶ در مواقعی که تعداد زیادی از ماشین ها در بازی وجود دارند دارای افت فریم جدی می‌شود و برای مثال در شروع یک مرحله مقدار فریم ریت پایینی را به نمایش می‌گذارد اما رفته رفته و با کمتر شدن تعداد ماشین ها نرخ فریم در آن افزایش پیدا می‌کند. اسمارت‌فون های One M9 و Nexus 6 نیز همانطور که گفته شد دارای افت فریم هستند و نمی‌توان بر روی آن‌ها حساب باز کرد.

بازی Dead Trigger 2 با نرخ فریم نامحدود بر روی آیفون ۶ اجرا شد و این اسمارت‌فون توانست با ارائه نرخ فریمی نسبتاً ثابت تجربه بسیار خوبی را رقم بزند؛ خروجی گلکسی اس ۶ نیز بر روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده بود اما اسمارت‌فون‌های نکسوس ۶ و One M9 مانند بازی‌های قبل افت فریم قابل توجهی داشتند و در صحنه‌های شلوغ بازی و حضور تعداد زیادی از زامبی‌ها به طور کامل خروجی قطع می‌شد.

در بازی Kill Shot آیفون ۶ خروجی روانی را به نمایش می‌گذارد اما دستگاه‌های اندرویدی تلاش می‌کنند که به نرخ فریم بالاتری دست یابند و در همین حال نیز دارای ثبات بسیار پایینی هستند و گیم‌پلی روانی را به نمایش نمی‌گذارند؛ Modern Combat 5 یکی از گرافیکی ترین بازی‌های موجود است و اسمارت‌فون‌های اندرویدی مانند دیگر بازی‌ها با شرایط سختی آن را اجرا می‌کنند و گیم‌پلی رضایت‌بخشی را به نمایش نمی‌گذارند اما این بازی بر روی آیفون ۶ در ۶۰ فریم بر ثانیه قفل شده‌است و این دستگاه می‌تواند این بازی را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کند و تجربه‌ای کنسول مانند را به کاربر القاء کند.

13546-8438-screen640x640-lXCOM نام بازی است که در اندازه کامل و از پلتفورم PC بر روی سیستم عامل های iOS و اندروید پورت شده است؛ خروجی این بازی در آیفون ۶ بر روی ۳۰ فریم قفل شده‌است اما در بعضی مکان‌ها نرخ فریم به مقدار ۱۸FPS تنزل پیدا می‌کند که در نوع خود عالی است، اما اسمارت‌فون اندرویدی گلکسی اس ۶ این بازی را با قطع فریم مکرر و نرخ فریم بسیار پایین اجرا می‌کند و در آخر یک تجربه بد را از خود به‌ جای می‌گذارد.

این‌ها عناوین مشترکی بودند که برای هر دو پلتفورم ساخته شده‌اند و به وضوح نشان می‌دهند که توسعه دهندگان زمان بیش‌تری را برای پورت و یا ساخت نسخه iOS بازی خود صرف می‌کنند که البته دلیل آن هم قیمت بیش‌تر بازی‌ها و برنامه‌ها در این پلتفورم و در نهایت سود بیش‌تر آن‌ها است؛ اسمارت‌فون های اندرویدی از لحاظ سخت افزاری چیزی کم ندارند اما توسعه‌دهندگان وقت کمتری را برای بهینه‌سازی بازی‌های خود بر روی این پلتفورم صرف می‌کنند.

نتیجه کلی این است که بازی‌ها بر روی آیفون ۶ تقریباً ۱۰% بهتر و با ثبات‌تر از گلکسی اس ۶ اجرا می‌شود و یک گیم‌پلی عالی را برای کاربر به نمایش می‌گذارد.

آیفون ۶ توانست سریع‌ترین گوشی اندرویدی یعنی اس ۶ را در زمینه گیمینگ از میدان خارج کند؛ آیفون ۵S گوشی دیگری است که اپل آن را در سال ۲۰۱۳ و با پردازنده‌ای ۶۴ بیتی معرفی کرد، این گوشی را نیز می‌توان رقیب جدی اسمارت‌فون های سال ۲۰۱۵ در پلتفورم اندروید در نظر گرفت و با قیمت و رزولوشنی کمتر از آیفون ۶ می‌تواند بازی‌ها را در همان سطح و به‌خوبی اجرا کند.

در حقیقت با ناکامی htc و فروش ناامید کننده اس ۶ می‌توان چنین انتظار داشت که توسعه‌دهندگان تمرکز بیش‌تری را بر روی پلتفورم iOS داشته‌باشند و اسمارت‌فون های اندرویدی هر چند با پردازنده‌های ۶۴ بیتی و تراشه‌های گرافیکی قدرتمند حرفی برای گفتن نداشته باشند!

گوگل نیز سعی دارد که در آشفته‌بازار اندروید توسعه دهندگان را با معرفی ابزار هایی مانند اندروید TV و… جذب خود کند اما به موفقیت قابل توجهی دست نیافته‌است؛ در چند روز گذشته اخباری منتشر شد که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد نوت ۵ را زودتر از پرچمداران اپل معرفی کند و باید توجه داشت که در سال گذشته نیز نوت ۴ از آیفون ۶ پلاس عملکرد گرافیکی ضعیف‌تری داشت پس می‌توان این انتظار را داشت که سامسونگ نوت ۵ را زودتر از موعد مقرر معرفی کند.

دیدگاه شما چیست؟ به نظر شما روزی می‌رسد که اندروید بتواند در زمینه گیمینگ به iOS نزدیک شود و یا حتی از آن سبقت بگیرد؟!

بخش نظرات با شما!

منبع: [button url=”http://appleinsider.com/articles/15/07/11/gamebench-shows-iphone-6-beats-galaxy-s6-in-game-performance-better-looking-graphics” postid=”” style=”btn-primary” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]AI[/button]

اشتراک در
اطلاع از
108 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
the next big thing

مقاله جالبی بود خیلی ممنون
من خودم بازی modern combat رو با آیفون ۶ پسر عموم مقایسه کردم باید بگم هردو تقریبا عملکرد مشابه ای داشتند با این تفاوت که بازی روی super amoled اس ۶ واقعا تجربه ی فوق العاده ایه و به نظرم جذاب تر از آیفون ۶ اجرا کرد بازی رو

احمد

آیفون است دیگر، رقیب ندارد :yes:

behzad66

دوست من واقع بین باشید نیمه پر لیوان رو هم ببینید اندروید خیلی از نکات مثب رو داره که ایفون با اون ای او اسش نداره شما دستتون به طور کامل برای سفارشی سازی گجتتون بازه میتونید به جای نرم افزارهای اصلی گوشی از نرم افزارهای دیگه ای استفاده کنید که تو ای او اس بالاجبار باید ازشون استفاده کنید ایفون بعد از چند مدت به طور کل گجت های قدیمی رو فراموش میکنه همون بلایی که سر تری جی و تری جی اس آورد و عنقریبه که ایفون ۴ هم به این بلا گرفتار بشه ( نرم افزار ساده و ابتدایی بروزی برای اون گجت وجود نخواهد داشت چون خودش روی برنامه ساخت نرم افزارش نظارت داره) برای نسخه نان زنجبیلی اندروید هنوز واتس آپ هست در حالی که اون از ایفون تری جی قدیمی تره

Dontbon

باز این اومد از روی باد معده حرف زد!! آیفون گرد و خاک به پا می‌کند :whistle: :whistle:

askari66

من abbas askari هستم مجبور شدم با یه اکانت دیگه بیام تو سایت
چون هرچی کامنت میزارم ثبت نمیشه لطفا جواب بدین مشکل چیه

Abbas Askari

درست شد فکر کنم سیستم مشکل داشت

ppeyman

حس می کنم وجود یه چیزی مثل DirectX تو اندروید کمه! :scratch:

behzad66

دوست من دایرکت اکس انحصاراً متعلق به محصولات مایکروسافته اندروید بر پایه لینوکس ساخته شده به همین دلیل از اوپن ج ال استفاده میکنه که بازدهی مناسبی داره و اوپن سورس بودنش باعث میشه توسعه دهنده ها عیبهاش رو پیدا کرده وخیلی راحت اونو اصلاح کنن و باید ذکر کنم بعضی از بازیهای ویندوزی از این تکتولوژی استفاده میکنن

Abbas Askari

این s6 آبروی اندروید رو برده با اون پردازنده گرافیکی ضعیفش
گوشی ای که حتی نمیتونه بازی gta sa رو خوب اجرا کنه چه توقعی باید داشت
http://www.aparat.com/v/vuJna

iamalij

اره ابروی همه رو برده … برو بابا … تمام ابروی اندروید مال سامسونگه … اگر سامسونگ نبود اندروید هیچ وقت اینقدر پیشرفت نمیکرد

Mammad Gherghi

نکنه آبروش رو قراره سونی بخره؟
یه بازی با خیال راحت نمیتونم بکنم با z2،هم آسفالت ۸ هم مدرن کامبت ۵ انقد لگ میزنه کوفت آدم میشه،بعد یه ربع بازی هم انقدر داغ میکنه و مصرفش میره بالا که تو شارژم باشه پیام میده میگه سرعت مصرف باتری بیشتر از شارژ شدنشه
هم تو کیت کت اینجوری بود هم لالیپاپ،هر ورژنی از بازی رو هم نصب کردم بازم یه سری جاها تو مخی لگ میزد

HALA MADRID

قابل توجه آقای ممد قرقی من آسفالت ۸ رو روی اکسپریا تی اجرا کردم و مشکلی هم ندارم فقط مشکل باتری دارم…

hrizvandi

اگه اندروید هم نبود سامسونگ باید ساخت گوشیهای ریلی سری E250 رو ادامه میداد!

hrizvandi

ممد قرقی جون مادرت کم چرت بگو. جی تی ای رو زد۲ لگ میزنه؟! قبل از اینکه هواوی پی۷ بگیرم زد وان و بعدش زد۲ داشتم . سنگین ترین بازیها با حداکثر گرافیک رو عین آب خوردن اجرا میکرد. بدون حتی یه افت فریم. مرد مومن زد وان من تو تست گرافیک سه بعدی راحت ۵۰ فریم درثانیه رو رندر میکرد! زد۲ که جای خود داره. یه حرفی بزن جور دربیاد.
اون پیغام شارژ هم به این خاطره که ظرفیت شارژرهای سونی به خاطر بالابردت عمر باطری ، روی ۱۵۰۰ میلی إمپر تنظیم شده. توی زد وان و زد۲ خودم هم باهاش مواجه شدم. اما چاره کار استفاده از شارژر ۲ آمپریه. برای همیشه اون پیغام میره .

behzad66

اگه سامسونگ نبود کمپانی های دیگه ای بودن که از اندروید استقبال کنن ثانیا سازنده اندروید پولی بابت سیستم عامل از شرکت سازنده گجت نمیگیره پس ( گوگل هزینه شو از طریق تبلیغات دریافت میکنه)

im80za

مشکل از اس ۶ نیست استاد!
دیتای این بازی چون ورژن قدیمی هست با پردازنده جدید سازگاری نداره و با اپدیت بازی مشکل هم حل میشه

Abbas Askari

آره با آپدیت حل میشه همون چوری که آلزایمرش حل شد

im80za

منظورم اینه از طرف خود کمپانی سازنده بازی اپدیت بشه نه سامسونگ
تو اس ۵ هم دقیقا همینطور بود

Abbas Askari

خودتو گول نزن مشکل از s6
خدایی بدترین گوشی ۲۰۱۵ هست s6

parsa

آبروی اندروید رو برد؟؟
عزیزم میدونی چند درضد از کل گوشی های اندرویدی رو سامسونگ تشکیل میده؟
میدونی اگه سامسونگ نبود خیلی جا ها اسم اندروید نمیرفت.
خیلی جا ها اندروید رو مختص به سامسونگ میدونن حتی…

Abbas Askari

همین سامسونگ و برند های چینی باعث میشن که اندروید همیشه زیر سایه ios باشه
همیشه جنس بنجل تولید میکنند

ahmadM2

چی میگی واسه خودت
کوری نمیبینی اس۶ تو همین خبر هم از تمام اندرویدی ها قوی تره؟؟؟
اونوقت رو چه حساب میای میگی ابروی اندروید رو برده؟؟
چون بر فرض محال یه بازی لگ داشته؟؟؟یعنی به عقل ناقص و متعصبت نرسید شاید ایراد از بازی باشه؟؟؟

Abbas Askari

کلا سامسونگ گوشیاش بدرد نمیخوره بنجله
الان s6 بجز cpu هیچ برتره نداره نسبت z3plus و z3
Z3 plus از نظر صفحه نمایش،دوربین،طراحی،ضدآب،gpu و…برتری داره
S6=آلزایمری
S5= هنگی
کلا بنجله

MohammadR

آقا بحث نداره که؟؟؟!؟!؟!؟واقعا من نمیفهم این بحث مسخره کی میخواد بین ماها جمع بشه؟؟؟ولی خدایش باز تو اندرویدی ها سامسونگ و s6 بهتر بودن دگ آقای عباس آقا.نمیخوام آتیش بیار معرکه باشم ولی z3+ شما برنامه دوربینه خودشم نمیتونه ۱۰ دقیقه باز بذاره میخواد بازی رو بدون افت فریک بیاره؟با اون گرما و داغی که پردازنده تولید میکنه؟من با z1 , z2 هم کار کردم بخدا همشون وقتی تو دوربینی بخصوص وقتی داری رو حالت جلوه های ویژه فیلمبرداری میکنی ۱۰ دقیقه نمیشه میاد بیرون!من خودم طرفداراهیچ برندی نیستم بارها گفتم ولی اگه بخوام تو اندروید گوشی انتخاب بکنم s6 رو انتخاب میکنم که البته انتخاب هم کردم چون نسبت به بقیه ی اندرویدی ها ایرادات کمتری داشت و اونهایی هم که داشت امکانش هست با یه آپدیت حل بشه(ممکنم هست آپدیتی نیاد)!!!ولی واقعا آیفون ۶ امسال شاهکار بود هیچ ایرادی نداشت اپل دهنتو…..
این حرفتم خیلی باهال بود که سامسونگ و برند هایه چینی باعث میشن اندروید همیشه زیر سایه ی ios باشه خیلی خندیدم دمت گرم.

raminrx7

صد رحمت به ترول :negative:

behzad66

دوست عزیز احتمالا گوشی قلابی به پستتون خورده وگرنه گوشی اصل چنین ایراداتی ندارن پردازنده مالی تی ۶۴۰ قادره ویدیوی ۴ک رو به راحتی پردازش کنه و اجرای بازی های سنگین براش کار سختی نیست

REZA

iphone ها همیشه عالی بودن

Moazez

دلیل اینکه بازیها روی آیفونها و آیپدها بهتر اجرا میشن اینه که بازیها اول واسه ios نوشته میشن و قشنگ تست میشن روی این سیستم عامل ولی در اندروید قضیه فرق میکنه،چیپهای مختلف در اجرای بازی تاثیر دارن،نوع ورژن اندروید تاثیر داره. قویترین چیپ برای اجرای بازیها چیپ های power vr ها هستند،بعد adreno و بعد mali. حتی سونی هم برای کنسول دستی ps vita از چیپ power vr استفاده کرد. نمیدونم میدونید یا نه ولی رئیس این کمپانی یک ایرانی هست.

Mahdiiii

اصلا میدونین چیه ؟این مقایسه مثه مقایسه کنسول با pc میمونه ! چون شرکت های تولید کننده ی بازی با توجه به سخت افزار ایفون ها بازی خود رو تولید میکنن و از نهایت سخت افزار اون بهره میبرن چون با تعداد محدودی از ایفون ها روبرو هستن عینه کنسول اما تو اندروید هزار تا مدله مختلف وجود داره و شرکت های بزرگ مثه ea یا game loft بازی خودشون رو با نهایت گرافیگ واسه دستگاه های اندرویدی تولید میکنن و هر دیوایسی که پردازنده ی گرافیکیه قویتری داشته باشه روون تر اجرا میکنه اما بازم به پای ایفون نمیرسه چون بازی برای ایفون بهینه شده!
ببخشید طولانی شد!!!

Heisenberg

اصلا ایفون اومده که گرد و خاک به پا کنه

توی پردازش گرافیکی مخصوصا روانی بازی هیچی مث ios نمیشه!

NEXT IS NOW

آقا من از همین الان از طرفدار بودن سامسونگ استعغا میدم واقعا این مقایسه ها هم حقیقت داره چند روز پیش با ذوق و شوق اومدم اس۶ گرفتم واقعا مضخرف بود اولا مالتی تسکینگش افتضاخ بود وقتی مالتی تسکینگ میکردم حالم به هم خورد حتی اندروید ۵٫۱٫۱ رو روش ریختم باز مشکل مالتی تسکینگ بودش بعدش هم مدرن کمبات رو انداختم روش با ام۹ دوستم مقایسه کردم اس۶ اینقدر لگ میزد تو بازی که آبرومو برد در عوض ام۹ فوق العاده بود پردازنده گرافیکی اسنپدراگون از اگزینوس خیلی بهتره همون لحظه واقعا شرم کردم طرفدار این شرکت تبلیعاتی بی خاصیت هستم این شرکت تمام چیزاش تبلیعاتی هستن و نباید گولشون رو خورد حالا از من گفتن بود
همین امروز هم با ۳۰۰ تومن ضرر فروختمش این تیکه آشغال رو

َarsenal

واقعا اینقد بد بود؟!از ام۹ هم ضعیفتر؟!اس ۶ رو دوس داشتم یه زمانی 🙁 ذره ذره اب شد
بیچاره اچ تی سی….

NEXT IS NOW

اره اصلا بدجور خود تو ذوقم
خودمم باورم نمیشد وقتی سرعتشو تو بازی با ام۹ مقایسه کردم واقعا مضخرف بود اس۶٫٫٫فقط یه اشتباه کردم اون لحظه ازش فیلم نگرفتم بزارم تو آپارات همه ببینن
منی که یه زمانی عاشق سامسونگ بودم بدجور نا امید شدم…به دوستای سامسونگی هم پیشنهاد میکنم قبل از اینکه از اس۶ و سرعتش دفاع کنن حداقل ۳ روز داشته باشنش و تو بازی های مختلف امتحانش کنن..اونوقت میفهمن چی میگن
خداحافظ سامسونگ

S.M

ما هم که متوجه نشدیم تو ضد سامسونگی هستی. :whistle:

Nfs

هر کی میاد چیزی که رو امتحان کرده بعد میگه سامسونگ مشکل داره تو میگی ضد سامسونگی هست عجب! 🙁

NEXT IS NOW

ضد سامسونگی هستم؟
مثل اینکه نمیدونی من تا همین یه هفته پیش خودم برا سامسونگ میکشتم لابد نمیشناسی منو

Ehsan.YZ

من که خودم s6 edge دارم با m9 یکی از دوستانم مقایسه کردم s6خودم خیلی سر بود حتما به شما جنس چینی انداختن دوست محترم :rose:

iamalij

برو بابا .. ما که چند ماهه داریم هیچ مشکلی نداریم … تو مشکل از خودته

S.M

والا ما هم مشکل نداشتیم.

iamalij

خوبه همین جا ام ۹ رو مقایسه کردن … با اس ۴ قابل مقایسس

Mehrshad.HTC

هه هه من رو پاور سیو بدون لگ بازی میکنم تو خوش باش تو رویات اره m9 بد از s2 هم بدتر تو خوب … هه

mohsen

من از اردیبهشت اس ۶ دارم وتا حالا هیچ مشکلی نداشتم….هیچ مشکلی با انواع گوشی ها هم مقایسه کردم تمام پرچمداران امسال و سال گذشته…

Abbas Askari

خوبه که قانعی
شعار سونی:خوب کافی نیست بهترین را داشته باشید

ahmadM2

برا همینه داره دست و پا میزنه بنده خدا …

Abbas Askari

اولا داره وضعیتش خوب میشه و بزودی به دوران اوجش برمیگرده
دوما سامسونگ وضعیتش هر سال نسبت به سال قبلش بدتر میشه و بزودی به سرنوشت نوکیا دچار میشه

hazhparsa

داداش ناموسا فازت چیه:|||||
من یه ماهه اس۶دارم اتفاقا کمبات هم روش دارم و خیلی راحت باهاش پلی میدم کوچیکترین لگ و هنگ و کندی نداره
تو برو از اونجایی ک خریدی بگو اینو به من انداختی 😐

مالتی تسکینگ و مدیریت رمم تو اندروید۵٫۱٫۱شدیدا بهتر شده دلیل نمیشه چون اس۶ شما مشکل داشته همه اینجوری باشن که!!!

pulp_152

اگه اینطوره بهتر بود با آلفا مقایسه می کرد ایفون ۶ رو ! چون رزولوشن صفحه ای تقریبا نزدیک به هم داشتن ! و با اینکه mali آلفا خیلی ضعیفتر از Mali اس ۶ هست اما فریم ریت و ثباتش بدلیل رزولوشن کمترش خیلی بهتره البته همینطور که گفته شد باز هم با توجه به رزولوشن QHD تنها ۱۰ درصد ایفون ۶ تونسته بهتر عمل کنه که رقم بسیار ناچیز هست در قبال رزولوشنی که اس ۶ ارائه میده ( اگر حتی این رقم درست باشه ) . و مطلب دوم ! فروش نا امید کننده ی اس ۶ بر کدام منبع و گزارش استوار است ؟

Note Family

سلام

خواهش میکنم نویسنده محترم پاسخ بدهند

این ادعای شما در مقاله بی پایه و اساس است:

هماهنگی برنامه‌ها در اکوسیستم اپل و بهینه بودن آن‌ها باعث شده است که در نهایت استفاده کمتری از باتری شود و جای برای نازک‌تر کردن گوشی توسط اپل بیش‌تر شود؛ ارائه آپدیت‌های جدید و وجود حالت PowerSaving مزید بر علت شده‌است و احتمال باریکتر شدن اسمارت‌فون‌های اپل در آینده نزدیک وجود دارد.

________

از آنجا که آخرین پرچمدار اپل در پایداری و کنترل مصرف انرژی به هیچ عنوان پایدار و بهینه نیست و میتوان به جرآت گفت بخش باطری این محصول یک شکست کامل مقابل نوت ۴ و گالکسی اس۶ و سونی زد۳ بوده مطلب درج شده فقط میتواند زاده یک تخیل عجیب و غریب باشد !

حتی با تمام این مشکلات و صرف این ادعاها و هیاهو های تبلیغاتی اپل یک سیستم نصفه و نیمه مثل نسلهای نخستین فست شارژینگ هم قرار نداد تا این دستگاه به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای بازی نباشد

مشخص هست نویسنده به هر طریقی داره به مخاطبان این سیگنال رو میفرسته که اگر گیمر هستید آیفون در انتظار شماست ولی غافل ازینکه تنها بخش لازم برای استفاده طولانی و راحت کاربران گیمر پردازنده گرافیکی یا… نیست و تمام ۵ دستگاه معرفی شده قادر به اجرای بی نقص تمام بازیهای تحت پلتفرم اندروید هستن اما زمانی که باطری شما رو یاری نکنه و تنها بزاره با چی میخواهید گوشی رو روشن نگاه دارید؟ با هوا !؟؟؟

Moh@mmad Amin

LoL
فک کنم هنوز باتری ۶ پلاس رو ندیدی
یک روز کامل ج میده بعدشم هنوز ۲۰/۳۰% شارژ داره من نمیدونم دیگه چقدر باید شارژ بده
شاید به اندازه ی بعضی از گوشیها نباشه باتریش ولی کافیه و جوابگو هست
در ضمن الان موضوع سرعت و روون اجرا شدن بازی هست نه باتری که اندروید هیچ حرفی برای گفتن نداشت
اپل هم ۱۰۰% باتری های دیوایس های جدیدش رو ارتقا میده و اونها رو بهتر از قبل میکنه که توی اون زمینه هم دیگه مشکلی وجود نداشته باشه

pulp_152

نکته ی قابل توجه این است که ملاک را شات از تصویر گذاشته است ؟! مگه خروجی که یک ال سی دی ۵۰ هزاری میده با خروجی که ال سی دی ۱ میلیونی میده برابر است که با شاتی که از هر دو گرفته شده به مخاطب کیفیت را نشان می دهید ؟! شما چه با ال سی دی ۱ میلونی شات بگیری چه با ال سی دی ۵۰ هزاری ! در ال سی دی هدف که مثلا ال سی دی ۲۰۰ هزاری باشه ! کیفیتی در حد ال سی دی ۲۰۰ هزار میبینی. برای مقایسه باید از تصویر و خروجی صفحه نمایش هر دو گوشی ویدئو تهیه می شد که شبیه به واقعیت باشد نه اینکه شات بگیرید که خنده دار جلوه کند.

Ehsan.YZ

اینجا مشکل از سامسونگ نیس مشکل برنامه نویسا هست که برای ios نسخه ی بدون باگ و کامل عرضه میکنن ولی به اندرید که میرسه هرچی برنامه باگ داشته باشه واسشون مهم نیس چون سیستم عامل اوپن سورس هست
حتی اگه روی غول های اندرویدی دیگه مثل+ m9 ,z3 هم امتحان کنید همین مشکلات رو دارید :rose:

pulp_152

امتحان کردن تو همین تست، اونارو کلا از رده خارج می دونن ، مثل اینکه کامل نخوندید.

iamalij

اندروید کلا زیاد جالب نیست حالا سامسونگ و سونی و الجی و اچ تی سی نمیشناسه یه جورایی اش کشک خالس

NEXT IS NOW

نحیر دوست عزیز این مشکل سامسونگ رو به بقیه اندرویدی ها نچسپون
پیشنهاد میکنم این فیلمو ببینی که بفهمی بقیه اندرویدی ها همچین مشکلی ندارن فقط سامسونگه از این مشکلا داره…تو این ویدیو ها اس۶ با جی۴ و ام۹ مقایسه شده که اس۶ باز هم مشکل لگ و افت فریم رو داره ولی جی۴ و ام۹ این مشکلو ندارن…خودتونو گول نزنید
http://www.aparat.com/v/mQcHv
http://www.aparat.com/v/vuJna

Abbas Askari

الان شد ترول یه هفته پیش که داشت از s6 تعریف میکرد عاقل بود
اون ویدیو که گذاشتم بالا برو ببین z3 و m9 عالی بودن ولی s6 ….

Ehsan.YZ

دوست عزیز پس چرا روی s6 edge من این شکلی نیس؟؟تا چیزی که خودت ندیدی باور نکن
ای بابا با کیا شدیم ۷۰میلیون نفر؟

im80za

اون اوایل که اس ۵ اکسینوس اومد وقتی جی تی ای روش نصب میکردی مشکل داشت چرا؟چون دیتای بازی هنوز با پردازنده جدید سازگار نبود ولی با آپدیت بعدی که برای بازی اومد همه مشکلات هم رفع شد.
یعنی در اصل مشکل خود بازیه
الان داستان اس ۶ هم همینه

parsa

حاجی من که رفیقم ام ۹ داره ۵ دقیقه بازی میکنه انقد داغ میکنه که پشیمون میشه.
چی ۴ هم همه جا از اس ۶ بدتر بوده.
من خودم اس ۶ میخواستم بگیرم نشد واسادم نوت ۵ به دوستام پیشنهاد اس ۶ رور دادم الان دارم و همش ازم تشکر میکنن.

S.M

کلا دیوایس های ای او اسی به خاطر این بهترن که بازی ها برای همون سیستم عامل بهینه شدن و خود ios هم خیلی سبک تر و بهینه تر از اندرویده من روی آیپد۲ gta san andreas رو نقریبا بدون مشکل اجرا کردم.دیوایسی که تقریبا مال پنج سال پیشه.
ولی بدون شک بین تمام اندرویدی ها اس۶ بهترینه.صفحه نمایش QHD رو هم باید در نظر گرفت.

َarsenal

نمیدونم به پست ربط داره یا نه…ولی یادم به مرحوم لومیا ۵۲۰م افتاد…که ساعتها اسفالت۸ رو باش بازی کردم و واقعا روون بود…انقدر رون که حین بازی اهنگ هم پلی میکردم..
البته باید اینم بگم که سطح جزییات حتما پایینتر بوده تو ۵۲۰٫٫٫ولی بازم ایول داره..دو هسته ی ۱٫۰GHz و ۵۱۲MB رم..

pulp_152

فیلمشو دیدم، بازی GTA روی اندروید مخصوصا برای اس ۶ و اس ۶ اج بهینه ساخته نشده و مشکل گرافیکی جدا از فریم ریت وجود داره. این مشکل میتونه برای یک بازی دیگه در IOS وجود داشته باشه . به این میگن تبلیغات ! تا یک مشکل کوچیک حتی در یک بازی ببینی ! سریع بیای یک مقایسه بزاری که اره من گیم پلی بهتر ارائه میدم ! و در مواردی هم که شکست می خوری صدایی در نیاری و سعی کنی در سکوت رسانه ای رد کنی.

hsbn

من خودم اس ۶ دارم تو تمام بازی ها هیچ لگی وجود ندارد حتی مدرن کمبات ولی تو بازی gta sa تصویر میپره ولی لگ نمیزنه فکر کنم مشکل بازی مربوط به پردازنده ی گرافیکی مالی است.

Abbas Askari

ضعیف ترین پردازنده ی گرافیکی همین mali هست بدرد نخوره
اول power vr بعد andreno فقط همین

Note111

ظاهرا که تو این پست بهتر از ادرنو ۴۳۰ هست.اس ۶ هم بخاطر صفحه کواد اچ دی هس.در صورتی که ایفون اچ دی.تفاوت ها رو ببین.اینقد از رو تعصب و تنفرت از یه برند حرف نزن چیکارت کرده مگه.تازه ام ۹ هم فول اچ دی هس.بازم با اون ادرنو ۴۳۰ بدتر از اس۶ هست.اگه اس ۶ هم اچ دی بود اینا حتی نزدیکشم نمیشدن با اون پردازنده قدرتمندش

Note Family

من معتقدم در نهایت راهی که اندروید برای شکوفایی و بلوغ پیش رو داره به هیچ عنوان در اکوسیستم محدود iOS امکان پذیر نیست !

اندروید طی دو سال گذشته مخصوصآ به خوبی شروع به شناخت نقاط ضعف خود کرده و من قول میدم در ۲۰۱۶ شاهد بلوغ کامل (دست کم ۸۰ درصدی) خواهیم بود

یک زمانی اندروید پرچمدار درست و حسابی نداشت ملت کلآ چشمشون دنبال مرزهای آیفون بود اما الان دیگه به نظر من وقتی میشه با یک و نیم میلیون اس۶ ۳۲ و نوت ۴ ۳۲ گیگ گرفت آخه مگه مغز … خوردیم بریم سه میلیون بدیم آیفون بگیریم که باهاش نشه یک متن تو واتس آپ شر کرد؟

برای من زور داره برای گوشی که ایمان دارم سر و تهش ۲۰۰ دلار هم خرجش نشده و تمام قیمتش برای اون گلابی گاز زده هست سه میلیون هزینه کنم … با این پول بهتر نیست یک نوت ۴ و یک تبلت تب اس ۸٫۴ بگیرم؟

ارزش نداره به نظر من

Abbas Askari

نظرتو واسه خودت نگهدار

Note111

پسر جون اینقد حرص نخور سکته میکنی. تنفر از سامسونگ چشاتو کور کرده

َarsenal

به نظر من نه…ایفون اصلا اونجوری نیس که شما میفرمایین دوست عزیز که همه قیمتش واسه اون “گلابیه گاز زده ی پشتش” باشه…
دوست من…باور بفرما قصدم مطلقا کل کل کردن نیس…تعصب رو بذاریم کنار بهتره…ایفون اونجوری که شما میگی نیست…اپل شرکت بسیار بزرگیه و همیشه نهایت تلاششو تو ارایه ی ایفون میکنه..و دلیل درست بودن کارش هم اینه که معمولا بقیه ی شرکت ها ازش الهام میگیرن تو طراحی..
از نظر دوربین،قدرت پردازش و صفحه ی نمایش و کیفیت صدا هیچ کمبودی نداره…طراحی هاش همیشه عالی ان و مواد استفاده شده تو ساختش هوشمندانه انتخاب میشه….و پشتیبانی نرم افزاری بینظیری داره، کند نمیشه و لگ نداره و امنیت بالایی داره.
در مورد اندروید درصدی که از سهم بازار داره بدون شک نشون دهنده ی موفقیتشه..امکانات اندروید انتهایی نداره و تنوع بینظیری تو محصولاتش داره و برای تموم سلیقه ها گزینه هایی داره..
در اخر این ماییم که با توجه به کاربری و نیازمون بین گوشی های خوب،اونی که بدردمون میخوره رو انتخاب میکنیم.لومیا،ایفون یا هرکدوم از پرچمداران اندرویدی میتونن بهترین باشن برا افراد مختلف..
برای درست بودن انتخاب شما نیازی نیس انتخاب بقیه تخریب شه :rose:
ضمنا،شخصا لومیا دارم و از راضی ام کامل،اگه بخام گوشی گرون قمیت هم بگیرم بدون شک انتخا نوت ۴ه.

Note Family

دوست گرامی

بنده هم خدای نکرده هیچگونه پیشداوری مبنی بر هدف شما در جهت بحث و کل کل نداشتم و خوشحالم نظرتون رو در غالب جملاتی دور از تعصب و مسائل زائد عرض کردید …

من هم در ابتدا و انتها از واژه کلیدی “به نظر من” استفاده کردم که مختص به اعتقاد خودم باشه
البته قبول دارم در بکار بردن واژگان گلابی گاز زده کمی افراط کردم اما حقیقتآ مغز ماجرا چیزی فراتر ازین نیست و اپل بیش از کیفیت از برند سازی سود سرشاری میبره !

حقیقآ به ما بگید محصول جدید اپل چند دلار هست و چرا باید من ایرانی این مقدار هزینه کنم؟
کار به این ندارم مقصر کیست اینجا بحث بر سر ارزش خرید برای من بعنوان کاربر ایرانی هست !

برای من و شما بعنوان کاربر حداقل نیمه حرفه ای که میخواد به تمام گوشه کنار سیستم دید باز و کنترل داشته باشه اپل مثل زندانه …
اینو میگم چون با ۳۰ سال سن از مصرف کنندگان قدیمی محصولات اپل هستم و مهاجرتی داشتم چند سال پیش !

من در اون زمان از چند بخش محصولات اندرویدی مانند مواد بکار رفته در بدنه گوشیها ناراضی بودم و آرزوم تلفیق مشخصات این دو بود
یعنی هماهنگی اکوسیستم آیفون + مواد مرغوب استفاده شده در بدنه رو آرزو داشتم با آزادی عمل و قدرت سخت افزاری اندروید درهم بیامیزم

خوب …
سالها گذشت و به سال ۲۰۱۴ رسیدیم
سامسونگ با نوت ۴ و کمی بعد با گلکسی اس۶ و سونی با یک غول بی شاخ و دم مانند زد۳ و شرکتهای دیگر امروز به مرزهای آیفون یورش بردند و خود محصولاتی بس با کیفیت به بازار عرضه کردند

اینکه خود شما بعنوان یک کاربر فهیم و مطلع گوشی آینده خود رو از خانواده نوت انتخاب میکنید یعنی درخشش باوری که امروز سامسونگ و خانواده نوت رو در اوج تکامل میدونه :rose:

َarsenal

دقیقا…برندسازی کاریه که تموم شرکتهای مطرح انجام میدن،یه نگاه به گوشی های چینی بندازیم متوجه میشیم..سی پی یو،رم دوربین(با سنسور مشابه) و صفحه نمایش خوب و البته بدنه های فلزی و خوش ساخت،قیمتی به مراتب پایینتر از گوشی های شرکت های معروف دارن…درواقع اون هزینه ای که میگیم برند سازی، بخشیش هزینه ایه که واسه تجربه و تحقیقات شرکت بدیم، چون تمام هزینه های یه گوشی به سخت افزارش نیست..
بسیار خشنود شدم از مکالمه ی واقع بینانه ای که باهاتون داشتم دوست عزیز :rose:

Mehrshad.HTC

من که هیچ گونه افت فریم تابحال ندیدم و ایشالا نبینم به این زودی 🙂

HALA MADRID

خیلی دوست داشتم این تست در باره اچ تی سی وان ام ۸ اجرا بشه و ببینیم این افت فریم به چه صورت هست واقعا گوشی بی نظیری بود . کلا با اچ تی سی و سونی و اپل بیشتر حال میکنم . یه جورایی با کره حال نمیکنم حتی با ماشیناش مثل اینکه بخوای تویوتا و نیسان رو با هیوندای و کیا مقایسه کنی …. آلمان و آمریکا هم که جای خود رو داره…

HG S

قبول کنیم که این وبسایت اپلی هست و می شود فهمید که کمی اغراق میکند.یک مقایسه اخیرا از ترنجی منتشر شده بود که از نظر گیمینگ اس ۶ برتر از ایفون بود.متاسفانه نباید به نظر سایت های طرفدار یک برند توجه کرد.

Moazez

ترنجی انصافا نشون داده طرفدار برند خاصی نیست

hrizvandi

بعد بعضیا برن با امتیاز چند ده هزاری بنچمارک اس۶ شون ، پز بدن! :whistle:

Mehrshad.HTC

راستی دوستان که زیاد اطلاعات ندارن یه چیزی میخونن جو گیر میشن من قبل خرید گوشی خیلی در مورد اینجور چیزا گشتم و فهمیدم بهترین گیمینگ واسه iphone 6 بعد m9 بعد s6
دوستانی که نظر دیگه دارن میتونن سایت های معروف phone arena و gsmarena رو ببینن
ویدیو ها هم تو youtube هستن در این مورد

Fatemeh Zare

والا من طرفدار برند خاصی نیستم ولی دیروز رفتم بازاز و s6 رو با نکسوس خودم مقایسه کردم تو بنچمارک اس ۶ بهتر بود ولی تو عملکرد انگار بعد از چند دقیقه کار کردن با برنامه های مختلف مقداری کندی داشت که فک‌ کنم به خاطر همون مشکل مدیریت رمه که امیدوارم با آپدیت درس بشه تو بازی هم تفاوت زیادی تو نرخ فریم نبود ولی تو کیفیت انگار نکسوس مقداری بهتر عملکرد که اونم به خاطر نمایشگر با رزولوشن بالا تر و چیپ گرافیکی ضعیفتره اس ۶ بود که میشه از اون چشم پوشی کرد در کل به نظرم اکثر تبلیغات سامسونگ پوشالیه وحتی تو بنچمارک ها هم نتایج فیک نشون میده

ShayanTvl

الان دوستان سامسونگ هم گرد و خاک به پا میکنن :wacko:
خدا به دادمون برسه :scratch:

Mamzi

کلا با سری اس سامسونگ حال نمیکنم… نت سامسونگ به نظر تو تمام گجت های موبایلی این شرکت شاهکاره رو اون مانور بده بهتره تا سری اس
معذذ راست میگه علتش همون اندروید چون سخت افزارا متفاوته نمیتونه بهترین کیفیتو ارائه بده وگرنه بر روی کاغد واقعا سخت افزارشون فوقالعادست
یه خورده گوگل ساخت سیستم عامل از مایکروسافت یاد بگیره سخت افزار کم کارایی بالا… والا

far_zad

یعنی هر عقل سلیمی این مقایسه رو ببینه بهش میخنده.
من نمیدونم کجای دنیا رزولوشن hd رو با Qhd مقایسه میکنن و نتیجه میگیرن که اونی که تو hd بوده روونتره پس حتما بهتره.
آقا اگه اینجوره نماینده اندروید رو گلکسی آلفا بزارین تا هر چی بازی وجود داره رو با خیال راحت اجرا کنه. سایزش هم با آیفون۶ یکیه. باتریشم همونقدر جواب میده.

من همه بازیهای گرافیکی رو تو نوت۳ اگزینوسی دو سال پیش کاملا بدون ایراد و روون اجرا کردم. پرچمدارای الان که دیگه جای خود دارن.

تست های بنچمارک هم موجوده و نشون دهنده قدرت گرافیکی هست.
کسایی هم که با برخی بازیها مثل gta مشکل دارن بدونن که این بازیها هنوز برای گوشی مورد نظرشون بهینه نشده.
مثلا این لینک سازنده gta:
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/201349383–Updated-7-23-14-San-Andreas-List-of-Supported-Android-or-Kindle-Devices-Controllers
هنوز تو لیست گوشیاش خبری از اس۶ نیست.

pesarak72

من طرفدار برند خاصی نیستم و تقریبا تموم پرچم دارای شرکت ها دستم بوده ولی بشخصه معتقدم ایفون اگه ایفونه دلیل داره…ایفون تو زمینه ی خاصی برترین نیست ولی در کل برترینه !درکل بودن حتی در اعداد!بنظرم من زدن این همه پیکسل وقتی چشم قادر به دیدن نیست و تو مقایسات با میکروسکوپ مقایسه میکنن چیزی نیست جز درگیر شدن تو اعداد و تبلیغات! و نتیجش رو الان میتونیم ببینیم پس به اپل نمیشه خرده گرفت..اپل میدونه داره چیکار میکنه…میدونه دوربین ۸ کافیه ولی روش کار میکنه ..شاید بهترین نباشه ولی جوریه که میتونه مدعی باشه…اپل میدونه هر نسل سخت افزارش باید جوری باشه که واسه نسل های بعدش معنی ارتقا حس بشه..ولی اندرویدیها!امروز رم یک سال بعد رم ۴ سال بعد رم ۸٫٫٫چه خبره آخهههه…

far_zad

عزیز
اپل فقط به فکر سود بیشتره.
اپل سیستم عامل ساده داره که یه مولتی تسکینگ ابتدایی روش نداره. چه نیازی به سخت افزار بیشتر داره.

مشتریای اپل تو کشورهای غربی هم اکثرا نوجونها و جوونهای کم سن و سال هستن.
به ندرت تو سطوح تحصیلکرده میشه محصولات اپل رو دید.

اپل با کمترین امکانات و با کمی رنگ و لعاب دادن به محصولاتش تونسته شهرت پیدا کنه. گنجشک رو رنگ میکنه جای قناری میفروشه. کمی تحقیق کنین و به اساس کار اپل پی ببرین متوجه میشین چه کمپانی زیرکی هست این اپل.
نه رو صفحه نمایش کار میکنه. نه رو دوربین. نه به اون صورت رو سیستم عامل. نه باتری. تنها چیزی که کار میکنه معماری cpu هست.
از ios 7 تا الان چه تغییرات محسوسی این سیستم عامل کرده.
از نظر سرعت کاربری هم دیگه الان اختلاف محسوسی بین اندروید و ios وجود نداره.

برای کسانی که نیازی ندارن از گوشی سر دربیارن و فقط میخوان هندزفری بزارن و ۴ تا آهنگ گوشی بدن و دو تا بازی کنن گوشی خوبی هست.

mostafasaeedix

شما با اندروید توپولف هوا میکنی که با ios نمیشه ؟؟؟ نه خدایی 😐
دو خط اخر کامنتت فقط توهین به فهم و شعور خودت کردی

far_zad

عزیز
سطح درک و نیاز هر شخص متفاوته.
یکی از مهمترین شاخصه های اسمارتفون در حال حاضر داشتن سیستم مولتی تسکینگ کامل هست. چیزی که به شدت میشه فقر آیفون رو توش حس کرد.
همین مولتی تسکینگ اگه بخواد تو همین آیفون قویتر بشه نیاز به افزایش حداقل دوبرابری حافظه و تعداد هسته ها داره.

معلومه شما هم جز همون افراد دو خط آخر قرار داری.
شما وقتی اطلاع نداری من انتظارم و سطح نیازم از گوشی چی هست لازم نیست در مورد سطح فهم و شعور من نظر بدی.
توپولوف با گوشی هوا نمیکنن. ولی با گوشی میشه کارهایی کرد که به نظر خیلی ساده میان اما تو همینها هم ios فقیر هست.

Hobab

حالا من میگم
من عاشق آیفون بودم
تا اینکه به طور اتفاقی مجبور شدم آیفون سیکسمو بفروشم
من پسر خالم مغازه موبایلی داره
اتفاقا اونجا بودم و ی اس سیکس اج صبح فروخته بود مشتری نخواسته بود
عصر آورده بود

من که هم سیکس پلاس هم سیکس اونم انواع حافظه هاشو داشتم گوشی به نرمی
این اس سیکس اج ندیدم
سرعت
و هوشمندی

آیفون هیچی نداره
مثه ی سفرس که پهنه
به خدا اصلا راضی کننده نیس

همه تو این سایت میدونستن من ضد سامسونگم
ولی نظرم برگشت
اشتبا نکنید با اینکه مشکل مدیریت رم داره ولی هیچی هنگی نداره
تو آنتوتو بنچمارک هم با اقتدار ۷۰۰۰۰ تا پنچ داد
و fps فوق العاده ی ۶۱ بر ثانیه
مدرکشم هس

و آسفالتو عییین هلو اجرا میکنه عین هلو
در صورتی که من تو آیفون هیچی جز لگ ندیدم
افت فریم تو تصادفا و…

من نتیجه پایینو نقض میکنم

Sina Saffarian

من دوتا گوشی اندرویدی دارم. نوت ۳ neo و گلکسی Core Prime . آسفالت ۸ روی هر دوی اینا بدون هیچ مشکلی اجرا میشه. نوت ۳ neo که حتی مدرن کامبت ۵ و بازی های سنگین دیگه رو کاملا روون اجرا میکنه. تازه این گوشی دو سال پیشه.
حالا اینا کجا و S6 پرچمدار با اون قدرت پردازشی کجا.
اون دوستمون درست گفت. با سه میلیون پول آیفون میشه یک نوت ۴ یا S6 + یک تبلت بالارده گرفت. حالا سیب گاز زده نباشه!

Hobab

حالا من میگم
من عاشق آیفون بودم
تا اینکه به طور اتفاقی مجبور شدم آیفون سیکسمو بفروشم
من پسر خالم مغازه موبایلی داره
اتفاقا اونجا بودم و ی اس سیکس اج صبح فروخته بود مشتری نخواسته بود
عصر آورده بود

من که هم سیکس پلاس هم سیکس اونم انواع حافظه هاشو داشتم گوشی به نرمی
این اس سیکس اج ندیدم
سرعت
و هوشمندی

آیفون هیچی نداره
مثه ی سفرس که پهنه
به خدا اصلا راضی کننده نیس

همه تو این سایت میدونستن من ضد سامسونگم
ولی نظرم برگشت
اشتبا نکنید با اینکه مشکل مدیریت رم داره ولی هیچی هنگی نداره
تو آنتوتو بنچمارک هم با اقتدار ۷۰۰۰۰ تا پنچ داد
و fps فوق العاده ی ۶۱ بر ثانیه
مدرکشم هس

و آسفالتو عییین هلو اجرا میکنه عین هلو
در صورتی که من تو آیفون هیچی جز لگ ندیدم
افت فریم تو تصادفا و…

من نتیجه پایینو نقض میکنم B-) B-)
با مدرک

Abbas Askari

دروغ تا چه حد؟!!

Hobab

عزیزم ببین من که ترسی ندارم

سونی رو هم دوس دارم
و اپلو

ولی وقتی سامسونگ چیزی به من داده که از همه ی هم نسلاش جلو تره چرا باید دروغ بگم

حرفی نیس ولی شما نظرو بخون
من آسفالت ۸ رو آخرین ورژنشو ریختم
با بهترین کیفیت ممکن اجرا میکنه
بدون حتی ی افت فریم

در صورتی که خدا شاهده اون آیفون ۶ و پلاسی که داشتم
لگ میزد به چه شدت
تو تصادفات که کامل لگ بود

mostafasaeedix

با بنچمارکت خوش باش دوست من :))))
ولی بد پستی رو واسه بیان کردن تجربیاتت پیدا کردی :))))

mostafasaeedix

توروخدا چرت و پرت نگین دوستان 😐
مردمو گمراه نکنین :/ دیگه ادم نمیدونه به شماها چی بگه !
همه میدونن ایفونی که ۶ ماه پیش اومده بازم از همه سره . خصوصا گیمینگ .. الکی گیر به رزولوشن هم ندین همه دیدن پست قبلی رو که ایفون با وجود رزولوشن پایین تر در بیشتر جاها کیفیت بهتری ارائه میداد…
کسی که سامسونگ گرفتی مبارکت باشه ولی بقیه رو گمراه نکن انصافا… :rose:

SAMSUNG 2015

گفتنی ها گفته شد… هر کس منطقی بوده به حقیقت پی برده…

Samsung GALAXY S6 & S6 Edge is The Most Revolutionary and Advanced Smartphone in the World B-) :good: :yes: :mail: :heart:

Mehdi_tr74

من شاید اطلاعاتم خوب نباشه ولی به نظرم واقعا ساختن بازی بی نقص برای تمام اندرویدی ها کار سختیه و تا حدودی نمیشه با ایفون مقایسش کرد. دلیلم هم اینه که وقتی ایفون گوشی میده بیرون کمپانی سازنده بازیشو فقط برای یه دونه گوشی قراره سازگار کنه و همچنین برای نسخه جدید سیستم عامل جدید ایفون.(که نسخه جدید به سرعت در ایفون های قبلی هم در دسترس قرار میگیره) ولی تو اندروید هر ۶ماه بیش از ۵ تا پرچمدار میاد که هر کدوم پردازنده گرافیکی متفاوتی دارن و به نظرم این موارد خیلی تاثیر میذاره.( حالا پرچمدارای قبلی با نسخه اندروید متفاوت و پردازنده متفاوت هم به کنار. گوشی های میان رده با نسخه های متفاوت اندروید هم باز به کنار)
حالا شما فرض کنید هر کدوم از بازی ها یه نسخه ویژه هم برای اس۶ بهینه کرده بودن. ایا نتیجه همین میشد؟
حالا باز با این وجود تو متن گفته ایفون در کل ۱۰% بهتر عمل کرده که به نظرم با این همه مشکلات میشه این کم و کاسکی هارو پذیرفت ( والبته رزولوشن بالاتر اس۶ هم باید در نظر گرفت)
در کل من خودم اهل گیم نیستم ولی واسه کسایی که خوره گیم هستن به نظرم همون ایفون مناسب تره. هر چند تو اندروید هم چیز زیادی رو از دست نمیدن.

Erfan.Xperia Z2

این اس۶ هم ابروی مارو برده با این مشکل مدیریت برنامش. :negative:
خوب این ویدیو رو تا اخرش ببینین… :mail:
http://www.aparat.com/v/nscfV

Erfan.Xperia Z2

ببخشید تایم ویرایش تموم شد،یچی جا موند
http://www.aparat.com/v/vuJna
http://www.aparat.com/v/mQcHv
اونوقت هی بیاید از رو تعصب نظر بدین…

far_zad

عزیز مشکل رم فقط مختص اس۶ نیست. من با نوت۳ بعد از آپدیت به اندروید ۵ این مشکل رو دارم. ۲ تا برنامه نمیتونه رو رم در حالت آماده نگه داره.
تو کیت کت درسته کاربری گوشی یکم کندتر از الان بود اما مشکل رم وجود نداشت. خیلی راحت وسط بازی میشد رفت بیرون و چند تا کار کرد و دوباره برگشت و ادامه داد.

Erfan.Xperia Z2

داداش فرزاد،من گوشیم Z2 هس،اندرویدشم ۵٫۰٫۲ هس،ولی این مشکلو ندارم خدایی،راحت از هر برنامه ای بخوام بیام بیرون میام و دوباره بعد انجام کارم ادامه کار قبلیمو میدم،حالا چه بازی چه… B-) :yahoo:

شک داری ویدیو رو ببین تا اخرش(تا اخر اخر…) :mail:

http://www.aparat.com/v/nscfV

far_zad

دوست عزیز.
مشکل رم تو گوشیای سامسونگ خودشو بیشتر نشون میده چون ذاتا این گوشیا میزان اشغال رم بالایی دارن.
رابط سونی رابط خیلی سبکی هست و علیرغم وجود مساله نشت رم میتونه مدیریت رم بهتری داشته باشه و این قضیه محسوس نباشه.
حتی تو سونی هم ممکنه تو کیت کت میشد فرضا ۱۰ تا برنامه رو رم در حالت لود نگه داشت و الان ممکنه تعدادش شده ۶ تا. نوت۳ من بیش از ۳ برنامه رو نمیتونه در حالت لود نگه داره در حالیکه تو کیت کت اصلا اینجوری نبود.

سامسونگ باید فکری به حال این مشکل بکنه. چون واقعا تجربه استفاده از گوشی رو تحت تاثیر قرار داده.

Ari khan

اصلا این مقاله رو قبول ندارم!!دلایل زیادی هم واسه نقضش دارم
اول از همه این که من به شخصه تا الان هیچ مشکلی از دستگاهم (نوت۴)ندیدم تو بازیا و اگرم باشه به دلیل بهینه نبودن بازیاس(هرچند من هنوز ندیدم)
دلیل بعدیشم تو مطلبه!مقاله اومده ایفونی که رزولیشنش از اچ دی کمتره رو با اس۶ با اون رزولوشن مقایسه کرده!!خوب معلومه ایفون میبره اما بنظر من این اس ۶ برنده بود نه ایفون!همین ایفون۶+ رو نگاه کنین که فقط یه ذره رزولوشنش رفته بالا اون وقت چطور بنچمارکاش از ایفون۶ کمتر شده!خواهشن نگین این رزولیشن اس۶ بی خوده که واقعا صفحه نوت۴یه سر و گردن از ایفون۶ بهتره حالا اس۶ جای خود دارد!
البته قدرت و کیفیت ایفون ۶ رو قبول دارم اما نه اینجوری که مقاله اغراق کرده و سعی در کوبوندن اس۶ داشته :negative:

MohammadR

اندروید و ios تو این زمینه قابل مقایسه نیستند واقعا برتری با ios هستش بخصوص اینکه برای نصب بازی ها نیازی به دیتا و دنگ و فنگ هایه بعدش نیست شخصا اگه کسی دنبا بازی کردن هستش ایفون رو بهش پیشنهاد میکنم ولی قول میدم s6 هم همه ی بازی ها رو بدون هیچ مشکلی اجرا خواهد کرد و این مقایسه ها فقط برایه کل کل کردن خوبه وگرنه اختلاف اونقدر نیست. مشکل اندروید هم اینه که هر شرکتی از یک نوع خاص و متفاوتی از پردازنده گرافیکی استفاده میکنه و بهینه سازی بازی ها بر روی همهی اندرویدی ها غیر ممکن هستش ولی آیفون تک و تنهاست.یاحق

Rabbit

کلا دستگاههای اپل برای بازی بهترن چون جی پی یو قوی تری نسبت به بقیه دارن الکی هم هسته پردازندشو بالا نبرده ولی بزرگترین مشکل اپل کرش دادنه وسط بازی یهو میزنه بیرون که خداییش ضد حاله امیدوارم سامسونگ از این مالی کلا بکشه بیرون چون مالی فقط روی کاغذ قویه در عمل زیاد جالب نیست کاش بتونه خودش پردازنده گرافیکی برای پردازنده هاش طراحی کنه چه بسا که الانم داره روش کار میکنه 🙂

amir_r0ckstar

(اسمارت‌فون های اندرویدی از لحاظ سخت افزاری چیزی کم ندارند اما توسعه‌دهندگان وقت کمتری را برای بهینه‌سازی بازی‌های خود بر روی این پلتفورم صرف می‌کنند.)
………………………
میشه لطفا اینقد سر برتری دستگاها بحث الکی نکنین؟
یا اینکه اپل بهتره یا سامسونگ بهتره و این چرت پرتا؟
یه سری اینقد تعصب دارن که آدم فک میکنه سود این شرکتا تو جیبشون میره.
خواهشا متنو نخونده نظر ندید.

Only.Toranji

من خودم گوشیم آیفون ۶ هست،همه چیزش عالیه بجز باتریش….باتری که چی بگم….من قبلش جی٢ داشتم اینقد به باطری جی ٢ عادت کردم الان این آیفونه خداییش باتریش فدای نازکیش شده.امیدوارم آیفون بعدی باتری بهتری داشته باشه
همین الان که از شارژ کندمش اومدم نظراتو خوندم ۵درصد کم شد!!!!

sinahs

سلام دوستان … اینکه گوشی ابل تو گیمینگ از همه سرتره درست چون سخت افزارش دقیقا مشابه ایکس باکس کار میکنه … ولی s6 خودش تو گیمینگ جزو بهترین هاست … در ضمن شما بازی gta san رو رو s2 هم میتونی بدون لک بازی کنی اما تو کمترین گرافیکش … s6 این بازی رو تو اخرین گرافیکش هم بدون لک باز میکنه اما کمی مشکل گرافیکی بیدا میکنه که به نظرم عدم سازگاری گوشی با بازی هست چون بازی رو نوت۴ که بردازنده گرافیکی کمتر داره تو اخرین گرافیک بدون لک و مشکل گرافیکی باز میشه… دوستانی که میگن تو مدرن کمبت ۵ اونقد لگ میزنه که نمیشه بازی کرد یا میخوان این گوشی رو خراب کنن یا گوشی تقلبی گرفتن (همه ی مدل های دو سیمکارته) من خودم این بازی رو تو اخرین گرافیکش حتی بدون کوچکترین لگ بازی کردم … این همه هم به بردازنده گرافیکی ایراد وارد نکنین چون malit760mp8 بالای ادرنو ۴۲۰ و کمی بایین تر از ادرنو ۴۳۰ قرار داره … شما میتونید قدرت این گوشی رو با گوشی های دیگه تو بازی کم حجم mission:berlin مقایسه کنید که اکثر گوشی های توی بازار نتونستن بازش کنن یا با لگ های خیلی زیاد که نمیشه بازی کرد بازش کردن(تو کمترین گرافیک ) و s6 این بازی رو خیلی روونتر باز میکنه ( نمیگم لگ نمیزنه چون بعضا لگ های جزیی میزنه البته تو اخرین گرافیکش) …

sinahs

در مورد رم این گوشی بگم که یکم ناراحت کنندس ولی اگه شما ی بازی که حداقل رم برای اجرا کردنش ۱٫۵ گیگ باشه رو نصب کرده باشین میبینید که با وجود ۷۰۰ مگابایت رم خالی بدون هیچگونه لکی باز میکنه و این به خاطر اینه که میزان رم اشغالی توسط سیستم خیلی زیاده (ماله من ۱٫۴ گیگ) و وقتی بازی رو باز میکنید حدوده یک گیگش رو از سیستم بر میداره و به بازی میده …

دلیر

دوستان نمی دونم جریان چیه. ولی من همین الان اس ۶ اج دارم. چرا برا من مشکلات شما رو نداره؟ :scratch:
از هر بازی خواستید بگید تا فیلم بزارم. اینم ایمیل من
dalir.bajlany2000@live.com

behzad66

سلام
برای شروع می خوام بگم نقد بازی که برا دو سیستم عامل متفاوت عرضه شده یکم مغرضانه است چون :
سیستم عامل : ای او اس یه سیستم عامل انحصاری و بهینه سازی شده برای محصولات اپله ولی اندوید یه سیستم عامل یونورساله که توسط گوگل برای اکثریت اسمارت فونها و گجت های موجود توسعه داده میشه و سازنده گجت ها باید خودشون برای سیستم عامل درایو تعریف کنند خب مشخصه که سیستم عامل ممکنه یه جا دچار مشکل بشه مثل بحث کنسول ها و کامپیوتر کنسولها یه ترکیب از پیش تعیین شده دارند دقیقا مثل اپل ( پردازنده سری A8 رم یک گیگ و گرافیک از شرکت ایمیجنیشن تکنولوژی که مرکزیتش در انگلستانه و کارش تولید انواع نیمه هادی هاست و یکی از افراد کلیدیش که دوستمون توضیح داد ایران الاصله که چن وقت پیش مصاحبه ای با تلویزیون بی بی سی داشته حالا اینا به کنار منظورم اینه که یه بازی که برای کنسول بهینه سازی بشه مسلما رو اون بهترین کارایی رو داره ولی گوشی ها اندرویدی مثل کامپیوتر هستند قطعات رو شرکتها انتخاب میکنن و بعد سر هم میکنن)
خود توسعه دهنده نرم افزار یا بازی : باید بازی رو برای همون پرازنده اصلی و گرافیکی بهینه سازی کنند که تعدد قطعات روی اندروید باعث سردرگمی میشه
بحثم طولانی شد با تشکر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com