حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اختصاصی ترنجی: سه دنده تا خرید؛ تجربیاتی از خرید یک موبایل

نوشته

8 سال قبل | 35 دیدگاه | ترنجی

تابستان است و بازار پر است از اسمارت‌فون های خوش رنگ و لعاب، چه پرچمدار چه میان‌رده چه پایین‌رده. همه میدانیم که خرید یک اسمارت‌فون جدید چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد. از لحظه جمع‌کردن پس انداز هایمان، تا لحظه باز‌کردن جعبه دستگاه، همه و همه لحظه‌های شیرین خرید یک تلفن‌ هوشمند است، اما بازار موبایل است و کلی فروشنده سودجو… . با ترنجی همراه شوید تا شمارا در خرید یک اسمارت‌فون جدید راهنمایی کنیم.

بسیار‌خب، ما در اولین مرحله خرید یک اسمارت‌فون هستیم. با توجه به توان جیب خود، به دقت گزینه های مورد نظرتان را بررسی کنید و چند گزینه را انتخاب کنید، و در نهایت پس از بررسی هایتان، یک گزینه را انتخاب کنید، حتی میتوانید از دوستانتان مشورت بگیرید، البته به شرطی که پیشنهاد‌های دوستان شما مفید واقع شوند و نه گیج کننده، در غیر این صورت باید در همان مرحله اول جاخوش کنید! دوباره تاکید میکنم که با توجه به توان جیبتان، یک گزینه را انتخاب کنید، مطمئنا اینگونه سریع تر به نتیجه میرسید. درضمن حتما با دستگاه مورد نظر قبل از خرید کار کنید. امروزه اکثر پرچمداران مشخصات‌ فنی یکسانی دارند، پس شاید تنها موردی که یکی محصول را از باقی متمایز کند، تجربه کاربری و حسی که به شما القا می‌کند باشد.

 flagship-smartphones-aa-8-of-18-920x470

حال نوبت به مرحله دوم رسیده است،”اقدام برای خرید” . به طور کلی یک دوراهی برای خرید وجود دارد، یکی بازار و دیگری خرید‌ اینترنتی. خوشبختانه، سایت های خرید‌ اینترنتی محصولات در کشورمان زیاد است که خدمات خوبی دارند. اگر بتوانید از این سایت‌های معتبر خریداری کنید، کار ما با شما تا همینجاست! اما شاید به هردلیلی، امکان خرید از چنین سایت‌هایی را نداشته باشید. پس باید به بازار موبایل شهرتان بروید. متاسفانه در سال های اخیر، بازارهای موبایل پر شده از فروشندگان سودجو که خرید را برای یک کاربر به شدت سخت می‌کنند. البته اشتباه نکنید، هنوز هم میتوان فروشنده های منصفی را در این بازار ها پیدا کرد.

حال نوبت مرحله اصلی است، “خرید موبایل از بازار موبایل”. اولین نکته‌ای که بسیاری از افراد به آن اشاره می‌کنند، خرید از مکان های متعبر است که این روز‌ها کم  نیستند. نکته دیگر درباره هزینه‌های گزاف جداگانه است. یادتان باشد که قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که فروشنده اصراری بر نصب برنامه‌های کاربردی و دریافت هزینه بابت آن ندارد، زیرا برای نصب یک سری برنامه معیوب و کم ارزش مبلغ گزافی را از شما دریافت می‌کنند، و موضوع وقتی جالب تر میشود که در صورت پرداخت نکردن این هزینه، اجازه خروج از مغازه را ندارید!

یکی دیگر از نکاتی که توجه زیادی به آن می‌شود، قیمت دستگاه است. شخصا افراد زیادی را دیده ام که به خاطر اندکی تفاوت قیمت، اسمارت‌فونی که ارزان‌تر است را انتخاب می‌کنند که در نهایت یا مشکل دار بوده یا کنارش هزینه های گزافی را پرداخت کرده اند، درست مانند مثال بالا. پس سعی کنید قیمت متعادل که اکثرا پیشنهاد می‌دهند را انتخاب کنید.

Untitled-1

نکته دیگر درباره پیشنهاد‌های فروشنده است.تا به حال دیده شده است که فروشنده دست رد به سینه گزینه موردنظر شما میزنند و یک انتخاب دیگر را پیش روی شما قرار میدهد. که میداند، شاید او حرف حق را به شما میزند. ولی فروشنده های سودجو اینکار را برای سود خودشان انجام میدهند، نه برای رضایت شما.

…”خب آقا چقدر میشه؟!”… نه هنوز وقت پرداخت نرسیده است! از فروشنده مهلت تست بخواهید. زمانی که جعبه را مقابل شما گذاشتند حتما جعبه را بررسی کنید و مطمئن شوید که جعبه مشکل ظاهری ندارد. به محض باز شدن جعبه، کد IMEI را چک کنید. برای این کار کد #۰۶#* را شماره‌گیری کنید و کد ظاهر شده را با کدی که روی جعبه است مطابقت دهید. موبایل را از نظر ظاهری و سخت افزاری چک کنید. ضمنا یک نکته دیگر، اگر موبایتان را با گارانتی تهیه می‌کنید، حتما از وجود کارت گارانتی مطمئن شوید، دیده شده است که فروشنده کد های روی جعبه یا حتی برچسب روی صفحه نمایش را بجای گارانتی جا زده است! و در ضمن گول بهانه هایی مانند فارسی کردن، نصب سیستم عامل (!)و امثال مشابه را نخورید. و یادتان باشد که جایی برای اشتباه نیست، زیرا با خروج شما از فروشگاه، مسئولیت هرمشکلی در اسمارت‌فون عزیزتان هم بر عهده خودتان خواهد بود و نه بر عهده فروشنده! پس تا حد ممکن دقت کنید. بسیار خب حالا میتوانید با خیالی آسوده به این خرید پایان دهید…

اینها همه تجربیاتی بود از خرید ناموفق یک اسمارت‌فون. جا دارد که یک بار دیگر هم اشاره کنیم که فروشنده های منصفی هم در این بازار وجود دارند که باری دیگر از آن ها تشکر میکنیم. امیدوارم توانسته باشم کمکی به شما عزیزان کرده باشم. اگر تجربه یا سابقه‌ای در این زمینه دارید حتما با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
35 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
cyrus karimi

من فروشنده هستم واقعا این مطلب شما درست و عالی بود
دوستان دقت کنید لوازم جاانبی و نصب برنامه و سیستم عامل و انلاک کردن تو گردنتون نندازن
مخصوصا فروشندگانی که توی تهرانن
شیراز بودم اما مثه تهران کلاه سر مشتری نمیزاشتن
خودم که فروشندم اصلا به فروشندگان تهرانی اعتماد ندارم

Jasper

با این حرفتون تا حدود زیادی موافقم. من ساکن تبریزم و دو بار از تهران (علاالدین) موبایل گرفتم. یه سامسونگ s5 و یه الجی جی ۲٫ اما بقیه خریدهامو در زمینه موبایل و لپ تاپ از همین تبریز انجام دادم. یعنی همون دو بار برای هفت پشت و جد و آبادم بسه. جاتون خالی همچین کردن تو پاچمون که دیگه …
البته از حق نگذریم فروشنده های منصفی هم هستن اما قبول کنین که نسلشون در حال انقراضه. علی الخصوص علاالدین که دیگه شده سر گردنه.
فقط خدا کنه با رونق گرفتن چارسو و بازار موبایل این علاالدینی ها هم سرشون بخوره به سنگ و آدم شن

hsbn

الان همه جا اینجوری شده که اگه گوشی بخری لوازم جانبی نرم افزار بهت میمدازن اونم با قیمتی دو تا سه برابر قیمت اصلی.دوستان اگه گوشی خریدی هیچ وقت از همون مغازه لوازم جانبی نگیرین یا برین مغازه ی دیگه یا کلی فروش ها که زیاد هستن.من خودم چند وقت پیش گوشی گرفتم فروشنده رو گوشیم گلس انداخت گفت قیمتش ۷۰تومنه با کلی چک چونه رسوندمش به ۵۰تومن.۱ ما بعد این اتفاق برای خرید مونو پاد رفته بودم کلی فروشی گوشی که دیدم همون مدل گلس ۲۵ تومنه!!!!!

Ali Moeini

سلام دوستان.
تو فایرفاکس اندروید ویدئو ها نمایش داده نمیشه.ارور File could not be played میده.
چطوری این مشکلو رفع کنم؟
ممنون.

Exynos

ضمن تشکر بابت مطلب خوبتون یک سوال داشتم:
خرید از فروشگاه هایی که نماینده رسمی خود شرکت سازنده یا گارانتی رسمی آنها هستند هم شامل این ریسک ها هست؟

سعید

اینا هم چند نکته هست که باید به مطلب آقای میرنژاد اضافه کنم البته این نکات در هنگام خرید گوشی های سامسونگ باید رعایت بشه:
۱٫گوشی شما مطمئن باشید که سفارش خاور میانه باشه
۲٫گارانتی معتبر قابل پیگیری از طریق اس ام اس داشته باشه
۳٫با کد های زیر میتونین قسمت های مختلف گوشی رو بررسی کنید
ستاره مربع صفر ستاره مربع :بررسی کلیه بخش های سخت افزاری
ستاره مربع ۱۲۳۴ مربع :بررسی ورژن فریمور های csc , pda و مودم
ستاره مربع ۰۶مربع : تطبیق شماره سریال با شماره سریال درج شده روی جعبه گوشی
۴٫چک کردن دفعات شارژ و وصل کردن هندزفری با برنامه phone info samsung (باید نزدیک به صفر باشه)،با همین برنامه ( یا از طریق ورود به مود دانلود سامسونگها که مثل هم هست…نگه داشتن همزمان ولوم دان با کلید منو و روشن کردن گوشی ) چک کنید گوشی دستکاری نرم افزاری نشده باشه یعنی رامش official باشه و کانتر های knox waranty void دستگاه صفر باشه …بصورت هگز ۰x0 نوشته میشه .

اگر دستگاه کانتر انداخته باشه نه تنها مشمول گارانتی نمیشه بلکه بخش ناکس ( که یکی از بخشهای مهم امنیتی سامسونگها هست ) رو برای همیشه از دست داده.
دیگه قابلیت دریافت آپدیت ota هم نداره.

پ.ن: نقل قول

Amirhosein Jazinizadeh

سلام می خوام برای یک نفری گوشی بخرم بین ۳۵۰ تا ۶۰۰ به نظرتون چی بخرم؟

SAMSUNG 2015

ی ۱۶۵تومنی بزار رو ۶۰۰تومن ی A3 براش بگیر… از همه نظر عالی :

http://yon.ir/ekLR

Aria.A97

2015

باهات مخالفم. E5 تو اون رنج بتره. تراکم صفحه ی A3 حدود ۲۴۵ که خیلی اذیت میکنه.

SAMSUNG 2015

من در دسترس ترین گزینه ای که تو ذهنم بود رو گفتم وگرنه بله فرمایش شما کامل مورد تایید من هست و E5 انتخاب بهتریِ (بهترین انتخابِ) در این رنج قیمت. :rose:

✰ BARDIYA ✰

سلام دوست عزیز
به نظر من بهترین گوشی تو این رنج قیمت اول Xperia C3 و بعدش Xperia M2 Aqua هست
از هر نظر عالی هستن تازه تا یه ماه اینده اندروید ۵٫۱ هم دریافت میکنن هر دوتاشون
http://support.sonymobile.com/ir/xperiac3dual/software/
http://support.sonymobile.com/ir/xperiam2aqua/software/
موفق باشی :rose: :rose:

Amirhosein Jazinizadeh

ممنون نظر خودم هم همین بود گفتم مطرح کنم ببینم دوستان چی میگن

REZA

ببخشید ولی همه گوشیا که فارسی نیستن.من خودم اچ تی سیمو که گرفتم فارسیش کرد ب ام!البته چیزی دز موردش نمیدونستم که فارسی هس یا ن.الانم نمیدونم فارسی بود یا ن!!!!!

ppeyman

دوست عزیز رفته تو ستینگ و قسمت languege و یه تیک فارسی رو زده ! همین :whistle:

REZA

ممنون.ولی خودش گفته بود که اچ تی سی ها فلرسی ندارن و قبلاهم شنیده بودم واسه این باور کردم.

javad_mahvareh

خیلی جالب بود، شبیه یک فیلم اکشن سینمایی
البته در خارج از ایران وقتی موبایل را میخریم تنها سؤالی که از فروشنده میپرسیم قیمت و مدت گارانتی است.
چون همه فروشگاههای فروش موبایل بر اساس یک قانون کار میکنند نه بر اساس میل و سلیقه شخصی فروشنده.
من ۳ سال قبل یک لومیا ۹۲۰ خریدم، بعد از نزدیک ۱۰ ماه دوربینش بعد از اینکه یک عکس می گرفتم رنگش بهم میریخت و هنگ میکرد.
وقتی بردم برای گارانتی، موبایل را از من گرفت، و بعد از یک هفته با من تماس گرفت و یک گوشی آکبند به من تحویل داد.

OMID

والا من هیچ وقت تو گوشی شانس ندارم. رفتم همونجا که گوشی گرفتم. ی گلس پشت و رو انداخت. ۷۰ تومن. چند روز دیگ رفتم ی مغازه دیگ. همون گلس با همون اسم و مشخصات. گفت ۲۰ تومن..

woooo639

سلام واجب دونستم تجربیاتم رو بیان کنم تا حالا چند تا گوشی خریدم بار اولی که رفتم علاعدین گوشی بخرم فروشنده بهم گفت سیم کارتت رو بده بندازم تو گوشی تا روشن بشه بدون سیم کارت نمیشه فکر کرد از پشت کوه اومدم بار بعدی که که گوشی رو تست کردم موقع حساب بهم میگه ۱۵ دلار بده خودش به تومن تبدیلش کرد گفت ۴۰ تومن تا گارانتیش رو اکتیو کنم گوشی کارت گارانتی طلایی lg داشت بار بعدی فروشنده گفت ۹۰ تومن بده سیستم عامل ارجینال بریزم ۴۰ تومن کپی میخواستم سرم رو به دیوار بکوبم دوستان حتما با یکی از دوستان که اطلاعات داره برید خرید تا گیر فروشنده حرومخور یا (شاخ ) بازار نیوفتید :rose: :rose: :rose: راستی توصیه میکنم لوازم جانبی رو از یه فروشنده دیگر تهیه کنید ببخشید اگه طولانی شد :rose: :rose: :rose:

Aria.A97

این هم نکات من :

گوشی که میخوایید رو با توجه به قیمت و انتظارتتون بعد از تحقیق و بررسی تو اینترنت تو خونه! مشخص کنید. تحت هیچ شرایطی تو مغازه یا پاساژ نظرتون رو عوض نکنید و دقیقا مدلی که میخواید رو بخرید.

اگه مثلا میخواین مدل F سامسونگ رو بخرین و متوجه شدین تو بازار موجود نیست و به جاش مدل H هست مجبور نیستین همون روز گوشی بخرین. برگردین خونه ببین فرق مدل F و H چیه. اگه دیدین مدل H پاسخگوی نیاز هاتون نیست برید سراغ یه مدل یا حتی یه برند دیگه!

مدل های مختلف گوشی که میخواین بخرین رو شناسایی کنین. دوست من ارزون ترین مدل رو خریده بود ولی اطلاع نداشت که گوشی که خریده ۴G ساپورت نمیکنه.

قیمت گوشی رو بپرسین و حتما بعد شنیدن قیمت سوال کنین که با گارانتی یا بدون گارانتی! چون طرف اولش میگه ۱ میلیون موقع بسته بندی میگه ۱۰۰ هزار تومن هم هزینه گارانتیش میشه!!!

قبل از این که پولی بدین جعبه ی گوشی رو باز کنین کامل تست کنید. از دوربین و اسپیکر گرفته تا مکالمه. لیست تماس و گالری رو هم چک کنید و مطمئن بشید قبل از شما کسی عکسی با اون گوشی عکسی نگرفته یا تماسی برقرار نکرده!
ایراد گوشی بعد چند روز برطرف نمیشه!! مورد داشتیم فروشنده گفته چند روز با این گوشی کار کنی پیکسل های سوخته اش درست میشه :scratch:

با دیدن کوچک ترین مشکل غیر عادی گوشی رو برگردونین. معمولا فروشنده در این مواقع حرف هایی مثل “تمام گوشی های این مدل همین مشکل رو دارن” و … میزنه.

به این حرف فروشنده هم که “برو تو خونه راحت تست کن اگه مشکلی بود گوشی مال من” اصلا اعتماد نکنین!

ترجیحا اگه گوشی دیگه ای دارین، اون روز یه بسته اینترنت همراه ۱ روزه بخرین که در صورت نیاز بتونین صحت حرفای فروشنده رو تو اینترنت چک کنین.

واسه هیچ برنامه ای پول ندین! با ۱ ساعت جست و جو تو اینترنت نصب برنامه رو یاد میگیرین.تو بدترین شرایط مطمئن باشید تو فامیل یکی هست که بتونه رو گوشیتون برنامه نصب کنه.

به هیچ وجه بعد خرید گوشی مموری و ضد خش و قاب و کیف نخرین!! برید چند مغازه اونورتر یا تو عمده فروشی ها یا اصلا گوشی فروشی محلتون دنبال قاب و ضد خش باشین!

ضد خش ۲ هزار تومنی با ضد خش ۵۰ هزار تومنی هیچ فرقی نداره. ضد خش یا معمولیه یا مات. که مات ها به شدت کیفیت و تیزی تصویر رو از بین میبرن. شما ارزون ترین ضد خشی که پیدا کردی رو بنداز. چیزی از دست نمیدی. ۵ هزار تومن پولی نیست که به خاطرش غصه بخوری. از ضد خش ۵ هزار تومنی نا راضی بودی دفعه بعد برو یه ۵۰ هزار تومنیش رو بخر.

(البته مگر این که بخواین ضد خش گلس بندازین که در اون صورت باز هم خرید از مغازه های دیگه میتونین تا ۵۰ هزار تومن صرفه جویی کنین)

نکته ی خیلی مهم این که تا فاکتور نوشته نشده جو گیر نشین پول بدین. به فروشنده بگین فاکتور به طور دقیق نوشته بشه. اگه با گارانتی میخرین توجه کنین جلوی مدل گوشی بنویسه با گارانتی. مثلا Sony Z2 D6503 با گارانتی ۱٫۲ میلیون. اگه اونجوری نوشته نشه ممکنه وقتی میرین گارانتی تایید کنین یه پولی هم اونجا بگیرن ازتون.

و در آخر تا جایی که امکانش هست با یه فردی که هم از گوشی و هم از وضع بازار اطلاع داره برین خرید.

amir nazeriyeh

به نظر من بهترین راه خرید از فروشگاههای اینترنتی هست.

woooo639

سلام میشه فروشگاه اینترنتی معرفی کنید g flex 2 میخوام بگیرم قرمز مطمعن باشه ممنون میشم دوستان کمک کنند

Mehrshad.HTC

دوست عزیز سایت alldigital

woooo639

داداش ممنون :rose: :rose: :rose: ولی قرمزش رو نداره فروشنده مطمعن چی؟ تهران

MohammadR

دادا خرید اینترنتی هم باید خواست باشه از سایت هایه معتبر بگیری!!!بهترینش دیجیکالاست درسته یه مقدار اونم نه زیاد گرونتر از بازار میده بعضی از گوشی هارو ولی فوقالعاده سرویس دهیش مناسبه و مطمئنی جنس اصل و دقیقا همونی که سفارش دادی رو بهت میدن ولی خوب یه ایرادی که داره اینکه تا یه گوشی با گارانتی تو بازار ایران نیومده واسه فروش تو سایت قرار نمیده مثلا s6 مدل ۶۴ گیگ نداره و فقط ۳۲ داره ولی یه سایتی هست به خوبیه دیجی کالا نیست ولی تنوع موبایل هاش فوقالعاده زیاده تازه خیلیم قیمت خوبی میده که اسمش آل دیجیتال هستش.میخوای تو این سایتا بری تو گوگل سرچ نکن چون سایت هایه زیادی هستش که شاید نشناسی تقلبی با همین اسما. یه سایت فیلتر مثله فیسبوک باز کن بعد تو ستون کارو و سرمایه ی ایرانی رو لینک فروشگاه اینترنتی کلیک کن همه ی فروشگاه هایه معتبر رو برات میاره بعلاوه ی این دوتا فروشگاهی که گفتم.

woooo639

داداش ممنون :rose: :rose: :rose: خیلی وقته منتظرم موجود نمیکنه دیجیکالا 😥 😥 😥 با گارانتی که موجود نمیشه شده داستان lg g pro 2

Rl.sony

در ابن جا میتوان به فروشگاه سونی آفرین گفت که محصولاتش را با گارانتی ۲ ساله همراه با همه ی موارد خرابی گوشی میکند و همچنین مکانی بسیار راحت که مردم بتوانند از گوشیاش استفاده کنند اگر همچنین خدماتی رو سامسونگ داشت باز هم مثل گوشی اکسپریا مردم رو به خودش جذب نمی کرد
قیمت مناسب. بیشترین امکانات . مشتری مداری

Moazez

واقعا فروشنده موبایل جماعت ۸۰% دزد هستند هیچ حتی از بابت اطلاعات هم زیر خط فقر هستندو هیچوقت نمیشه یکی یچیزی بخواد و بهش همونو بدن!!هرکی برندی غیر از سامسونگ یا هواوی ازشون بخواد بلااستثناء یک گوشی از سامسونگ یا هواوی پیشنهاد میدن چون سودشون زیاده این دو برند برای فروشنده و اون چیزی که طرف مد نظرشه رو تا حد ممکن ازش بد میگن. مثلا یه بنده خدا رفته بود موبایل بخره چشمش z2 رو گرفته بود بعد طرف بزور میگفت نه اینو برندار s5 بردار. Z2 پردازندش ساخت کوالکام چینه ولی s5 پردازندش ساخت کوالکام اپله آمریکاست؟!!!!خخخخ. حداقل پیشنهاد هم میدن یچیزی پیشنهاد بدن که خودشون بدونن چیه.لازم به ذکر هست که بگم بهترین مکان برای خرید در کل تهران عمده فروشای طبقه ۵-۶ علاالدین هست چون همون مدلی رو که بخواید میدن بهتون و اصلا وقت ندارن باهات حرف اضافه هم بزنن چه برسه بخوان جیزای اضافه بکنن تو پاچه.از همه جای ایرانم ارزون تر میدن.

Pars71

دیجیکالا که مزخرف شده و هیچ گوشی ای موجود نداره و همیشه گوشی هاش ناموجوده و چندتا مدل پرچمدار و گرونتر از بازار رو داره فقط !
من میخوام احتمالا honor 4C یا سونی E3 dual یا M2 dual رو بسته به اینکه ارزونترین قیمتشون چند باشه بخرم , از کجا میتونم جنس پلمپ و مطمین بی گارانتی و ارزونترین قیمت رو پیدا کنم ؟ طبقه ۵-۶ علاعدین که جناب moazez فرمودند؟

Moazez

اگه تهرانی کمترین قیمت میتونی بخری از طبقه ۵ و ۶ هم بدون گارانتی و هم با گارانتی، گوشی پلمپ و مطمئن میدن دستت. باورت نمیشه شاید من بالای ۵۰ تا تا الان گوشی خریدم از اینها و همه بدون گارانتی و آکبند.به سایتهای نگین خاورمیانه،تکنولایف،آل دیجیتال هم سر بزن.اگه واسه خودت میخوای هواوی اصلا نخر چون آپدیت نمیگیره و آمار خرابیشم فجیع بالاست.

JOHN

یکی هم مثل من که مشکل خرید از فروشگاه معتبر نداره دچار مشکلات سازنده گوشی میشه.که بیشتر هم بخاطر اینه که انتخاب درستی نداشتم.
یه زد۲ خریدم همچین پشیمون شدم که حاضر بودم فروشنده گرونتر بهم بفروشه ولی اینجوری نباشه.

به نظر من انتخاب مهم ترین شرطه.حداقل واسه من. :rose:

Note Family

تشکر از نویسنده مقاله
من فکر میکنم اینجور مقاله سطح هوشیاری و حتی وسواس کاربران رو ارتقآ میده و من خوشحالم دست کم کمک کنیم کمی دلالان دزد نونشون آجر بشه…
در ایران متاسفانه به علت تحریماتی که گریبانگیر همه شده ما شاهد عدم حضور نماینده رسمی کمپانی هستیم !

نویسنده عزیز در اشاره به سوال کاربری فرمودند در نمایندگیها کمتر لمکان رخدادن چنین مسائلی هست که من کاملآ مخالفم
سال پیش به نمایندگی سامسونگ مراجعه کردم اونجا گالکسی اس۵ رو میخواستم بخرم دیدم نسخه F رو برای تست گذاشتن اما نسخه H رو میفروشن که وقتی اعتراض کردم با عصبانیت فروشنده مواجع شدم و بنده رو به بیرون هدایت کردن
هیچ نمایندگی رسمی دیگه ای تو شهر ما نیست !!!

در مورد محصول تقلبی خیالتون راحت باشه چون نسخه فیک گوشیهای پرچمدار وجود نداره و گوشی شما از هرجا بخرید ۹۹% اصل هست
اسمارت فون الکی نیست که بشه تقلبی ش رو ساخت

در مورد گارانتی به نظر من فقط ابزاریست در جهت تیغیدن شما و به نظر من بهترین کار بیمه کردن گوشی هست !
گوشی که ۴۸ ساعت خوب کار کنه امکان نداره ایراد اساسی و جدی پیدا کنه …

در مورد پلم بودن اصلآ وسواس نباشید و اطمینان داشته باشید برای فروشنده انجام اون کاری نداره …
اما حد المکان از گوشیهای رو ویترین انتخاب نکنید

یک فروشنده با وجدان اگر انتخاب کردید که کارش درسته اون رو وایه خودتون نگه دارید چون اینجور آدمها با ارزشن
من یک ساله یک فروشنده بسیار خوب و با اخلاق دارم و برای اعضای خانواده ازون خریداری میکنم …

خرید اینترنتی هم مشکلات خاص خودش رو داره ولی از نظر من چند سایت خوب مثل آل دیجیتال و دیجی کالا کالاهای با کیفیت و سرویس دهی مناسبی دارن !

خیلی وضعیت خداوکیلی داغون خصوصآ اگر بخوای آیفون بخری احتمال کلاه گذاشتن سرت خیلی زیاده !
ال جی خوبه نمایندگی هم زیاد داره و و ضعیت رسیدگیش در ایران بدک نیست ….

من ۶ ماه پیش سونی زد۳ تحت نمایندگی رسمی آرین خریدم چهار پنچ تا مشکل جدی داشت از قبیل کار نکردن رادیو ، ایرادات در تاچ دستگاه ، و خاموش شدن ناگهانی زنگ
مثلآ سر کار بودم گوشی جلوم میامدم خونه مادرم میگفت نگران شدم ۱۰ بار تماس گرفتم ولی من متاوجه نمیشدم و در دوربین متاسفانه حاله صورتی داشت

جالب نمایندگی بعد چهار هفته گوشی رو نگه داشتن گفت علت این بوده شما از گارد صورتی استفاده کردید :unsure:
مگه من دخترم از گارد صورتی استفاده کنم !؟؟

بهش میگم دوربین گوشی ۲ مگا پیکسل هم نیست برگشته میگه سونی باید در دستان عکاس حرفه ای باشد
مرتیکه من اگه عکاس حرفه ای بودم میرفتم دوربین عکاسی حرفه ای میخریدم گوشی هنرش اینه نیاز کاربران عادی رو برطرف کنه !

بعد از اندروید ۵ هم که کلآ گوشی به … رفت و هرچی باگ و بدبختی بودم آوار شد سرم … 😥

کلآ من یکی رو سنگسار کنی طرف برند سونی نمیرم …

SOBHAN M

دوستان یه سوال داشتم
اگه فروشنده یه گوشی پلمپ رو برامون اورد چجور تستش کنیم چون فک نکنم اجازه بدن بازش کنیم تا بعد از خرید!!!

Aria.A97

نه بابا. باز کن مشکلی نبود بعد بخر.

اگه باز کردی دیدی صفحه اش مشکلی داره و پولش رو هم دادی به نظرت فروشنده گردن میگیره؟!

reza itmo

ممنون از پست خوبتون اقای میرنژاد و تیم ترجی یک راهنمای خرید ایفون دست ۲ بزارین که من خیلی مشکل دارم
از کجا رفرش و بقیه موضوعات تشخیص بدیم مرسی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs