حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۷ مشکل در سیستم عامل iOS و چگونگی رفع آنها

نوشته

8 سال قبل | 15 دیدگاه | ترنجی

بیاید رو راست باشیم، تلفن های هوشمند ما عالی و بی نقص نیستند، هیچ کدامشان! ممکن است آنها سرعت کمی داشته باشند، در روشن شدن به مشکل بخورند و یا از مشکل دردناک باتری رنج ببرند. در ادامه به برخی از مهمترین مشکلاتی که کاربران آیفون و آیپد گزارش کرده اند، اشاره ای خواهیم داشت و راه درمانشان را تجویز خواهیم کرد. پس با ترنجی همراه باشید.

مصرف باتری

2

بیایید کمی دیگر هم رو راست باشیم. اگر از آیفون ۶ پلاس فاکتور بگیریم، تقریبا هیچ یک از آیفون ها بهترین باتری بازار را نداشته اند، حال فرض کنید که چنین باتری مشکل مصرف غیر معمول هم داشته باشد! (البته آیپد ها واقعا باتری های عالی دارند!) اما فقط آیفون نیست، تقریبا اکثر کاربران امروزی، با مشکل باتری دست و پنجه نرم میکنند. خاموش کردن گزینه رفرش خودکار برنامه ها در پس زمینه، خاموش کردن گزینه سرویس مکان یابی و برخی برنامه های سنگین میتواند به خوبی در بهبود باتری نقش ایفا کنند.

برای خاموش کردن رفرش خودکار برنامه ها، کافیست که به تنظیمات بروید، گزینه General را انتخاب نموده و سپس گزینه Background App Refresh را انتخاب کنید. حالا میتوانید به کل این قابلیت را قطع کنید. البته شاید هم بخواهید فقط برخی برنامه های پر مصرف را خاموش کنید.

بعد از این، مجددا به تنظیمات برگشته، گزینه Privacy را انتخاب نموده و حال به بخش Location Service بروید. به پایین اسکرول کنید و گزینه System Service را انتخاب کنید. این قابلیت هایی که در این صفحه میبینید برای بهبود تجربه شما است. اما در کل چیزی بیشتر از یک مصرف کننده باتری نیست! پس به راحتی میتوانید این قابلیت را هم قطع کنید.

و در نهایت خوب است که نگاهی به صفحه General>Usage>Battery Usage بیاندازید و ببینید کدام یک از اپلیکیشن هایتان بیشترین مصرف باتری را داشته اند.

 

کند شدن و یا فریز کردن منوی کاربری

3

آیا ایفون و یا آیپد شما کند شده است و مانند قبل سریع نیست؟ به بخش تنظیمات رفته، گزینه General را انتخاب کرده، گزینه Usage و سپس Manage Storage را انتخاب کنید. معمولا چنین دستگاه هایی بخاطر پر شدن حافظه داخلیشان، به مرور زمان کند تر میشوند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، پیشنهاد میکنیم که برنامه هایی که کمتر استفاده میکنید( یا به کل استفاده نمیکنید )را در کنار عکس های قدیمی و بدون استفاده تان یا هر چیز دیگری را حذف کنید، و یا حداقل به فضای ابری بفرستید (حس میکنم کارت حافظه اینجا میتوانست مفید باشد!)

و در نهایت پیشنهاد میکنیم که تصویر زمینه متحرک را هم قطع کنید، ویژگی که با تکان دادن دستگاهتان، تصویر پس زمینه هم تکان میخورد. برای قطع کردن این قابلیت، گزینه General در تنظیمات را انتخاب کرده، سپس به Accessibility بروید و گزینه Reduce Motion را روشن کنید. البته هنگام انتخاب تصویر پس زمینه، با تغیر سایز تصویر میتوانید این قابلیت را قطع کنید، ولی کار از محکم کاری عیب نمیکند !

 

مشکل در اتصال به شبکه های مختلف

4

اگر شما هم در اتصال به وای فای، بلوتوث و یا شبکه های اینترنتی سلولار مشکل دارید، گزینه حالت هواپیما را به مدت ۳۰ ثانیه روشن کنید، سپس خاموشش کنید و برای اتصال مجددا تلاش کنید. گاهی اوقات این کار به راحتی مشکل را حل میکند. هنوز هم مشکل دارید؟ سعی کنید تنظیمات وای فای و بلوتوثتان را مجددا ریست کنید. برای این کار به تنظیمات بروید، General را انتخاب کنید و گزینه Reset را انتخاب کرده و به Reset Network بروید.

 

پیامک های ناموفق

 

آیا با برنامه iMessages یا ارسال پیامک مشکل دارید؟ مطمئن شوید که به اینترنت متصل هستید، چه وای فای چه سلولار، سپس روی گزینه قرمزی که در کنار پیام ارسال نشده ظاهر شده است کلیک کنید( کلیک برای کامپیوتر است !)و گزینه Try Again را انتخاب کنید. اگر جواب نداد، میتوانید آیفون خود را با نگه داشتن دو دکمه پاور و هوم ریست کنید.

 

مشکل در سینک شدن اطلاعات

 

مشکل در سینک شدن اطلاعات هم از سری مشکلات کاربران iOS است. قبل از اینکه بررسی را شروع کنیم، مطمئن شوید که به اینترنت وصل شده اید. سپس مطمئن شوید که ارتباط برقرار است، مثلا صفحه ای در مرورگر خود باز کنید. اگر اینترنت وصل بود و شما همچنان در سینک شدن اطلاعات مشکل داشتید، مطمئن شوید که از آخرین ورژن iOS استفاده میکنید. برای چک کردن ورژن سیستم عامل خود و یا یک ورژن جدید، به تنظیمات بروید و گزینه Software Update را انتخاب کنید. اگر باز هم نتیجه نداد، اکانت خود را از روی دستگاه پاک کنید و مجددا وارد کنید.

 

کرش کردن اپلیکیشن ها

7

کرش کردن اپلیکیشن ها یکی از مشکلات معمول است و یکی از معدود راه های مناسب جهت بهبود آن ها، برزورسانی برنامه است. برای اینکه برنامه ها به صورت خودکار بروزرسانی شوند، میتوانید به تنظیمات بروید، گزینه iTunes & App Store را انتخاب کنید، و گزینه بروزرسانی خودکار را روشن کنید. و در نهایت اگر یک برنامه را اجرا کردید ولی ناگهان کرش کرد، میتوانید با دوبار فشار دادن دکمه هوم (در آیپد میتوانید با کشیدن چهار انگشت خود به بالا هم این کار را انجام دهید) به صفحه مولتی تسکینگ بروید و برنامه را بسته و دوباره اجرا کنید. و در نهایت اگر ورژن سیستم عاملتان بروز شد، اکثر اپلیکیشن ها باید بروزرسانی شوند، خصوصا اپلیکیشن های خود اپل.

 

صفحه نمایش بدون پاسخ

8

شاید دوست داشته باشید تلفنتان را محکم و با تمام توان به دیوار بکوبید وقتی میبینید که هیچ پاسخی به دستورات شما نمیدهد، ولی یک راه بهتر و کم هزینه تر هم وجود دارد، اما آن راه چیست؟ این جمله را از من به یاد داشته باشید: ریست ، حلال مشکلات! اگر دیدید که تلفن هوشمند شما به اصطلاح قفل کرد و پاسخی نداد، دکمه هوم و پاور را به طور هم زمان نگه داشته تا دستگاه شما ریست شود. این کار را تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود، ادامه دهید. به این کار فرآیند ریست کردن یک دستگاه اپلی میگویند!

امیدواریم که گجت شما به چنین مشکلاتی دچار نشود ، اما تا ترنجی اینجاست ، میتوانید از بابت رفع شدن این مشکلات خیالتان راحت باشد 🙂

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hadi.N3

آقای میر.نژاد ببخشید اینجا مطرح میکنم
یه آپدیت ۱۱۰ مگا بایتی واسه نوت۳ رام روسیه اومده اما ظاهرا تغییری ایجاد نشده.اندرویدشم همون ۵٫۰
دوستان کسی اطلاع داره جریانش چیه؟

Hadi.N3

مرسی آقا صد.را
خیلی لطف کردین

babak note

زمانی که ایفون داشتم این کرش برنامه ها خیلی رو مخ بود.مثلا از کلش میومدی بیرون رابط کاربری ی تیک میزد.یکی از دلایلی هم که نوت گرفتم باتری افتضاح ایفون البته ی خوبی داشت که سریع شارژ میشد.

Mehdi

سلام
از اسمت معلومه ! نیاز به هیچ گونه توجیهی برای کامنتت نیست !

babak note

میتونی هم نظر ندی هم توجیهی نداشته باشی.بچه های اینجا شاهدن که من تا همین دوماخ پیش ایفون داشتم

هادی

Location Service
با خاموش کردن این گذینه find my iphone خاموش میشه…پس بهتره دسترسی برنامه های که نیاز خاصی به gps ندارن رو لغو کنید.
صفحه ی بدون پاسخ!!! یه ساله استفاده شدید دارم و همیشه
اپدیت نگه داشتم و با این موضوع روبرو نشدم. ولی خب هیچ چیزی بی عیب نیست.

farhad funny

گاهی اوقاط صفحه لمسی از کار میوفته یااون قسمت پایینی که به سمت بالا میکشی اسمش یادم رفت نمیاد بالا ..یا این که تو لوک اسکرین گوشی کامل قفل میکنه تمام عملکرداش

mostafasaeedix

چندین ساله ایفون استفاده میکنیم حداقل به یکی از مشکلات اقای نویسنده برنخوردیم 😐
ایفونه ما با ایفونه شما فرق میکنه ؟ :unsure: :unsure: :unsure:

chalton

.

kaveh_k7k7

دوستان میشه راهنمایی کنید ! من ۵s دارم . چند وقتیه که گوشیم در حالت standby زیاد باتری مصرف میکنه ! مثلا شب تا صبح از ۹۰ درصد به ۳۰ درصد میرسه ! ولی احساس می کنم در استفاده عادی مثل قبله ! در قسمت usage دیدم که Home & Lock Screen مصرف بالایی داره که به نظر منطقی نیست ! کسی مورد مشابه دیده آیا ؟ :wacko: :scratch:

md4956

پیشنهاد من : ریست (نگه داشتن پاور و هوم) .
والا گوشی ما انگار توسط شخص تیم کوک طراحی و اسمبل شده که هیچکدوم از این موارد رو نداره ! 😐

md4956

سه ساله که کاربر ایفون و ایپد هستم، و به جز مورد کرش برنامه ها (که مشکل خود دولوپر هست)، اصلا مورد دیگه ای نبوده .. با دیدن این موارد واقعا تعجب کردم (مخصوصا مورد دوم و آخر) !! نشنیده بودم تاحالا.

chalton

😐😏

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs