حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

به لطف SK Hynix، حافظه فلش فوق سریع UFS 2.0 به زودی از انحصار سامسونگ درخواهد آمد

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج ! این دو دستگاه امسال با فناوری های زیادی پا به میدان گذاشته اند، فناوری هایی که منتج به سخت افزارهای بی نظیری گشته اند و انحصاری سامسونگ هستند. پردازنده ۱۴nm اگزینوس ۷۴۲۰ که در بازار داغ و بسیار داغ های امسال در کمال خونسردی خنک، سریع و کم مصرف است، پردازنده ای که با مصرف کم خود به لاغر و سبک شدن دستگاه هم کمک کرده است. حافطه داخلی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج اما از نوع USF 2.0 است. این حافظه های فلش فوق العاده سریع هستند و در حال حاضر فقط در صف ارتش سامسونگ قد علم کرده اند. اما SK Hynix کره ای می خواهد به این انحصار پایان دهد و اعلام کرده است که تا پایان امسال حافظه فلش UFS 2.0 را برای تولیدکننده های دیگر خواهد ساخت. اما چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ در ادامه با ترنجی باشید.

UFS

همانطور که می بینید حافظه فلش USF 2.0 سرعت به مراتب بالاتر به نسبت e-MMC 5.0 دارند و در عمل چیزی حدود ۳ برابر نمونه های فعلی روی رقبا عمل می کند. SK Hynix می گوید نمونه های ۶۴ گیگابایتی برای ارایه به بازار، در حال تولید است. حافظه های USF ساخته شده توسط SK Hynix می توانند تا ۳۲٫۰۰۰ عملیات ورودی/خروجی در ثانیه را انجام دهند و این سه برابر سریع تر از نمون های مرسوم بازار است. اما عاملی که سبب می شود حافظه UFS 2.0 بازیگر اصلی رقابت شود قابلیت های Command Queuing و multi-threading است که می تواند در آن واحد از حافظه بخواند و بنویسد. این قابلیت ها به مصرف کمتر و تجربه کاربری بهتر کمک می کنند.

بر اساس گفته های SK Hynix حافظه داخلی UFS 2.0 تا پایان سال ۲۰۱۵ روی ۴٪، تا پایان ۲۰۱۷ روی ۲۳ و تا پایان ۲۰۱۹ روی ۴۹٪ دستگاه های موبایل خواهد بود. این حافظه ها تا پایان امسال روی تبلت و تلفن های همراه پرچمدار قرار خواهد گرفت و کم کم نسل میانه و پایین رده هم خود را با این نسل حافظه های فلش به روز خواهند کرد.

همانطور که می بینید عوامل کمتر شناخته شده برای کاربران دست به دست هم می دهند تا عملکرد عالی حاصل شود و همه چیز به اعداد و ارقام نیست. نظر شما درباره حافظه داخلی UFS 2.0 چیست؟ همانطور که گفتیم این نوع حافظه ها فعلا و به صورت اخصاصی روی گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج هستند و احتمالا روی گلکسی نوت ۵ هم باشند، در حقیقت همین نوع حافظه های فوق سریع سامسونگ را از قرار دادن کارت حافظه روی دستگاه های خود ناتوان کرده است.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Super-fast-UFS-2.0-flash-memory-no-longer-exclusive-to-Samsung-devices-as-SK-Hynix-gears-up-to-supply-global-handset-makers_id71371″ target=”blank” background=”#377431″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
parhamclay

واقعا اس۶از نظر سخت افزاری بی نظیره و از همه گوشی هایبازار پیشرفته تر

hsbn

واقعا حافظه فلش ufs2.0 اس۶ به معنای واقعیه کلمه پرسرعته این پر سرعتیش نقش بسزایی داشته رو کارکرد دستگاه.

Moazez

کجایی هست این برند؟

حسین

اما SK Hynix کرده ای

آقای عطایی اشتباه تایپی هست کسی متوجه نمیشه شما منظورتون کره ای بوده . لطفا اصلاح کنین . با تشکر

Moazez

آره آره ممنون مرسی.

Dontbon

آقا من رفتم با این G4 توی نمایندگی کار کردم این تاچش مثه اینکه مشکل داره ؟؟ آپدیت اومده براش؟؟

Moazez

آواتارت یجوریه آدم فکر میکنه داری مسخره میکنی. خخخخ

Dontbon

خخخخ نه جدی هم با G4 کار کردم هم با این Huawei Ascend Mate7 البته فکر کنم این بود چون زیاد با این گوشی های چینی کاری ندارم :negative:

Mehdi_tr74

به نظر من سامسونگ درسته قابلیت اس دی کارت رو برداشت ولی تو اس ۶ کار عاقلانه ای بود و دلیلم دقیقا همین نوع حافظه هست.
چون رو عملکرد دستگاه واقعا تاثیر میذاره.
من خواهرم گلکسی الفا داره که اس دی نمیخوره. به نظرم مقداری از روونی و سریع بودنش بخاطر همین مورده.
تو متن گفته اواخر امسال تازه وارد بازار میشه پس میشه گفت سامسونگ تو این زمینه یکسال جلوتر از رقبا هست.
همچنین پردازنده ۱۴نانومتری اگزینوس

Navid

آخه ۳۲ گیگ کمه نسخه ۶۴ گیگ هم گرونه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)