حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری فضایی روسیه و چین در مقیاس بزرگ در آینده نزدیک

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

مذاکرات مشترک بین روسیه و چین شامل بحث اجرای پروژه‌های میدانی مشترک و تمایل به هماهنگ‌سازی متقابل پلتفرم‌های سخت‌افزاری و واسط‌های فناوری میان دو کشور بود. اواخر ماه گذشته مشخص شد که روسیه و چین قصد ایجاد یک اتحاد هوافضایی برای اجرای مأموریت‌های فضایی سرنشین دار مشترک (که شامل ماه نیز می‌شود) دارند.

دنیس کراوچنکو، جانشین سرپرستی عمومی شرکت URSC گفته:

مقامات چین به همکاری در ایجاد زیرساخت‌های اکتشاف ماه علاقه نشان می‌دهند.

طرح‌های ایجاد یک اتحاد هوافضایی برای برگزاری پروژه‌های مشترک فضایی بین چین و روسیه ماه گذشته اعلام شد. در ماه آوریل، معاون نخست‌وزیر روسیه دیمیتری روگوزین اعلام کرد که قرار است در یک طرح مشترک با همکاری چین، یک ایستگاه دائمی سرنشین دار در ماه تأسیس شود.

کراوچنکو در مصاحبه با Sputnik گفته:

چین تمایل به توسعه همکاری درزمینهٔ ساخت موتور دارد و تلاش می‌کند که ایده تولید مشترک را مدنظر قرار دهد. ما بیشتر علاقه‌مند به تجاری‌سازی هستیم. ما قصد داریم موتور بفروشیم.

همکاری رو به افزایش روسیه و چین در تحقیقات فضایی مصادف با افزایش نگرانی‌های آمریکا در مورد آسیب‌پذیری دارایی‌های فضایی‌اش است.

نایب دبیر وزارت دفاع آمریکا، رابرت ورک سه‌شنبه گذشته گفت که اکنون “به‌احتمال کم اگر رویارویی تسلیحاتی داشته باشیم” باید فضا را به‌عنوان یک “حوزه عملیاتی رقابتی” در نظر بگیریم. برای متمرکز سازی هشیاری فضایی آمریکا و قابلیت‌های اطلاعاتی و هشدار، ورک اعلام کرد که طی شش ماه آینده یک مرکز عملیات فضایی میان سازمانی راه‌اندازی خواهد شد.

سازمان همکاری سیاسی، اقتصادی و نظامی اوراسیایی شانگهای (SCO) که روسیه و چین اعضای پایه‌گذار آن هستند، سال گذشته اعلانیه‌ای در راستای “مخالفت با رقابت تسلیحاتی در فضاندانداند” منتشر کرد.

به نظر شما، همکاری بین روسیه و چین آیا خواهد توانست یک حس رقابت بین آمریکا در یک‌طرف و روسیه و چین در طرف دیگر ایجاد کرده و منجر به یک رقابت فضایی مانند رقابت فضایی دهه ۶۰ شود؟ آیا شاهد افزایش چشمگیر بودجه ناسا و شروع رقابتی نفس‌گیر برای تسخیر فضا خواهیم بود؟

[su_button url=”http://www.spacedaily.com/reports/Russia_to_Launch_Large_Scale_Space_Projects_With_China_999.html” target=”blank” background=”#377431″]spacedaily[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
#BOZORG

قدرت روسیه در زمینه هوا فضا فوق العاده زیاده ، مخصوصا بخش موتور و فروش اون که بجز اسپیس ایکس تمامی سازمانهای امریکا وابسته به موتور شرکت روسدکوسموس هستن ، همچنین امریکا همیشه از کپسول حمل سرنشین فضایی سایوز روسی برای رفتن به ایستگاه بین المللی استفاده میکنه که هزینه ای بالغ بر ۷۵ میلیون دلار برای هر سرنشین داره . اولین فضانورد دنیا یوری گاگارین اغاز گر تمام این اکتشافات فضایی هست و خیلی بیرحمانه مردمان دنیا این شخص رو انچنان که باید نمیشناسن .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده