حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی؛ تولید کننده ای که همیشه یک جای کارش می لنگد!

نوشته

8 سال قبل | 62 دیدگاه | ترنجی

جنس بنجل! بخوانید بُنجُل. این همان کلمه ای است که بیشتر ما وقتی می شنویم، ناخودآگاه به یاد محصولات چینی می افتیم. محصولاتی که زمانی بازار ایران را تسخیر کرده بودند. هرچند اکنون هم تا حدودی همینطور است. با این تفاوت که دیگر همه محصولت چینی بد نیستند. اکنون شاید اگر به کسی بگویی که جنسی که خریده ای چینی است و مطمئن نیست، از آن دفاع می کند و می گوید همه اجناس چینی بد نیستند. درجه بندی شده اند. راست می گوید. اما آیا وقعاً جنسی که من دارم درجه یک است؟

این مقدمه ای بود برای به چالش کشیدن تولیدکننده ای که در سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشته است. تولید کننده ای که اصالتاً چینی است و به نوعی همه ایرانی ها قبولش دارند. بهتر است بگوییم بیشتر ایرانی ها. اما… با ترنجی همراه باشید!

به نقل از ویکی پدیا، دانشنامه آزاد:

شرکت فناوری هوآوِی (به انگلیسی: Huawei) شرکت چند ملیتی در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر شن‌زن چین قرار دارد. هوآوِی بزرگ‌ترین شرکت ارائه کننده سرویس‌های ارتباطی پس از پیشی گرفتن از اریکسون در سال ۲۰۱۲ در جهان است. هواوِی بیش از ۱۴۰٫۰۰۰ کارمند در سراسر دنیا دارد که حدود ۴۶٪ درصد در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند. این شرکت حدود ۲۰ موسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، ایالات متحده، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود ۳٫۷۴ میلیارد دلار در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد. در سال ۲۰۱۰ هیوا وِی سود ۳٫۷ میلیارد دلار را ثبت کرد. محصولات و خدماتش در ۱۴۰ کشور به کار گرفته شده و در حال حاضر ۴۵ شرکت از ۵۰ شرکت اپراتور مخابراتی بزرگ جهان از تجهیزات هوآوِی استفاده می‌کنند.
شرکت هواوی محصولات مصرفی متنوعی برای استفاده ی مصرف کنندگان نهایی (عموم مردم) شامل انواع مختلفی از مودم usb، مودم بی سیم، ماژول ها، set-top box، ترمینال های بی سیم، گوشی های تلفن همراه و محصولات ویدیویی را به بازار عرضه کرده است. آخرین محصولات این شرکت در حوزه تلفن همراه شامل G6,Honor 3C Play,Honor 6,Honor 3X Pro,Ascend Mate7,Ascend G630,p7,p6و Honor 4X و Honor Holly وAscend G7 هستند.

متن بالا مختصری درباره شرکت چینی هواوی است. برگردیم به سراغ ادامه “اما…” و ببینیم که تیتر مطلب برای چیست؟

303030-5

بیشتر از چندین ماه است با گوشی های هواوی سر و کله میزنم. جدای از تجربه های شخصی، با گشت و گذار و مطالعه سایت های تکنولوژی به نتیجه ای واحد رسیدم که برای شما بازگو می کنم.

 چندین ماه قبل بود که گوشی هواوی G750 را تهیه کردم. پس از چند ساعت کار و تحمل لگ های رابط کاربری و به اصطلاح هنگ کردن های بسیار شارژ گوشی ته کشید. گوشی را به شارژر متصل کردم و منتظر شدم تا کمی قوت بگیرد. هنگام شارژ با گوشی کمی کلنجار رفتم. دیدم تاچ دستگاه مشکل دارد. گوشی را ریستارت یا راه اندازی مجدد کردم. کمی با تاچ دستگاه کار کردم. باز هم دیدم مشکل دارد. مشکلش این بود که من نقطه ای از صفحه نمایش را لمس می کردم، نقطه ای به فاصله یک سانتی متر آنطرف تر عمل می کرد. گوشی هنوز به شارژر متصل بود. آن را از شارژر کندم. اینبار بدون مشکل کار می کرد. اما هنگام کار با صفحه کلیدش همان مشکل را داشت.

دستگاه را به فروشنده بازگرداندم. اما از آنجایی که کنجکاو بودم، دستگاه دیگری از همان مدل را گرفتم. در کمال ناباوری همان مشکل را مشاهد نمودم. دستگاه را به فروشنده عودت دادم. پس از تست ایشان هم به نتیجه بنده رسید.

این تجربه در ذهنم ماند. چند وقت بعد اقدام به خرید گوشی هواوی Honor 3C نمودم. شروع به کار با گوشی کردم. در بدو شروع گوشی ۲۰ درصد شارژ داشت. کمتر از ۵ دقیقه طول کشید که شارژم از ۲۰ درصد به ۱۰ درصد رسید. پیش خودم فکر کردم دلیلش شارژ اولیه است.

گوشی را خاموش و به شارژ وصل کردم. بعد از چند ساعت گوشی به ۱۰۰ رسید. ساعت ۱۱ شب گوشی را از شارژر جدا کردم. کمی کلنجار رفتم. کمی وبگردی. کمی دانلود. ۲۰ دقیقه طول نکشید که گوشی از ۱۰۰ به ۸۰ رسید. جای تعجب بود. انگار مشکلی وجود داشت.

گوشی را کنار گذاشتم تا صبح. ساعت ۷ صبح در کمال ناباوری دیدم که شارژ دستگاه به ۶۰ رسیده است. پس از یک ساعت کار شارژ دستگاه به ۱۵ درصد رسید. این کار با دستگاه دیگر از همان مدل انجام شد. همان نتیجه را داد. کار را با دستگاه دیگر با مدل هواوی Y600 انجام دادیم. کمی بهتر بود. ولی در مقایسه با سایر برندها می توان گفت افتضاحی بیش نبود. چه پروسه ای این شارژ را مصرف می کند؟ مشکل باتری گوشی های هواوی چیست؟ البته به جز سری Mate.

3-huawei-ascendmate2-070114

مدتی گذشت تا دستگاه هواوی Acsend Mate 7 را تهیه کردم. نمی توان به باتری این دستگاه خرده گرفت. باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری Mate 7 به راحتی دو روز کامل شما را تامین می کند. اما باز هم مشکل لگ شدید را در رابط کاربری هنوز مشاهده کردم. مشکل تاچ هنگام کار با صفحه کلید دستگاه همچنان آزار می داد. مشکل دیگر دستگاه هنگ کردن ناگهانی و ریستارت شدن خود به خودی بود. این مشکلات برای یک پرچمدار کمی بعید است. ولی وجود دارد.

کافیست یکی از دستگاه های هواوی را امتحان کنید تا به نتایج بالا برسید. استثنایی وجود ندارد. اطمینان داشته باشید که اینگونه است.

این می تواند دلیل ارزان بودن گوشی های چینی هواوی باشد. اما آیا ارزشش را دارد؟ از من می پرسید. می گویم خیر! این یک حقیقت است که شما باید برای خود احترام بگذارید. وقتی تولیده کننده ای با تولید دستگاهی بی کیفیت و مشکل ساز احترام مصرف کننده را زیر پا می گذارد، شما با نخریدن آن احترام خود را حفظ کنید.

بحث کیفیت گوشی های هواوی موضوعی است و بحث پشتیبانی نیز موضوعی دیگر. هنوز آپدیت یا بروزرسانی مناسبی برای هیچ یک از گوشی های هواوی منتشر نشده است. البته تا به این تاریخ.

شما چه فکر می کنید؟ آیا دستگاه هواوی دارید که از آن راضی باشید؟ بخش نظرات با شما!

اشتراک در
اطلاع از
62 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

اووو لَ لَ
عجب کوبنده.
من دیگه میترسم بگم خوبه 🙂
ت.ر.نجی میگه بده حتما بده دیگه :unsure:

Samsung--Electronics

سلام
فقط یه سوا دارم: شما تا حالا می گفتید هواوی خوبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// :wacko: :wacko: :wacko:
من همیشه گفتم اگه پول پرچمدار الان رو نداری(برند معروف) ، پرچمدار پارسال رو بخر چون:
۱- زمان زیادی برای طراحی و راحتی دستگاه تو دست صرف شده
۲- یه عالمه کاستوم رام هست براش
۳- آپدیت می گیره
۴- یه زمانی پرچمدار بوده و بهترین های شرکت رو تو دل خودش جا داده
ــــــــــــــــــــــــــ
بعد اگه پول پرچمدار پارسال رو هم نداری ، میان رده شرکن های معروف مثل htc,Samsung,lg,Sony,Microsoft بخر نه هواوی :yes:

saber133

اینجوری باشه که خخخخخخخ که ما هایی که ۳ تومانم پول گوشی دادیم باید گریه کنیم خخخخ آیفون ۶ باطریش اغونه خداییش اعصاب ادمو خورد میکنه دیشب شارژ بود ۱۰۰ درصد گذاشتم کنار صبح باش کار کردمو وای فای چندتا عکس این چیزا الان شده ۸۸ درصد البته نور بالا صفحه رنگی خدا کنه اپلم یک فکری به حال باطری هاش بکنه روزی ۲ بار شارژ نیازه با این فعالیت من

amir_r0ckstar

دوست عزیز اون طبیعیه.
منم آیفون ۶ داشتم روزی دو بار میزدم به شارژ.
تو ios 9 شنیدم مصرف خیلی بهتر میشه.

amir_r0ckstar

مرسی ترنجی.
حالا با مدرک معتبر میتونم به کسایی که طرفدار این برندن ثابت کنم که اونقدرام ک فکر میکنن ارزون بودن نمیصرفه.

shahryar

اینجاست که میگه: انقدر پول دار نشدم که جنس ارزون بخرم

riofarina

تعجب من اینه چطور ممکنه کسی در حضور g3 میره mate7 میگیره.
وقتی انواع سامسونگ و الجی تو رنج قیمت هواوی هست چرا هواوی میگیرن. گوشی چینی فقط one plus و شیاوومی خوبن

Black Hat

دوتا از دوستام کلا تعصبین شدید رو هواوی و فقط هواوی میخرن. من دیگه باهاشون بحث نمیکنم و هرچی هم قبلا گفتمشون میگن سامسونگ فلان و ال جی فلان. پسر عموم g730 داشت چن شب پیش آورد میخواست بفروشه همین که به کابل میزدم فایل هشو بریزم تو سیستم تاچش مشکل داشت البته همین مشکل رو تو گوشی سونی اس پی یکی از دوستامم بود.

james.blunt.1973

من برنامه نویسم، برنامه ای من روی همه گوشی ها بدون مشکل اجرا میشه ولی روی گوشی های هوایی حدودا ۵۰ درصد موارد به مشکل میخوره، وقتی مشتری ها ازم میپرسن چه گوشی بگیرم، بدون استثنا بهشون میگم که هوایی نگیرید
یه همسایه ای هم داریم که تعمیرکار موبایله، میگه گوشی هوایی مثل گوشی های چینیه! (البته منظورش گوشی های بدون برند چینی بود)
کلا هوایی مضخرفه، حتی مدل P7 که به تازگی خواهرم گرفته هم لگ و ریستارت داره

arasharash

هوایی (پوکرفیس)

shantia

من p6 داشتم به مدت ۱سال
همونطور که میدونین سخت افزار p6 فوق العاده ضعیفه
ولی با این حساب توی این یک سال هیچ وقت هنگ نکرد که ریستارت بشه فقط گهگاهی لگ توی منوهاش
یه باتری ۲۰۰۰ میلی آمپری داشت که روزی ۲بار باید میزدم شارژ
بدنش خیلی محکم بود، تقریبن هفته ای ۳؛۴ بار بدون قاب از دستم میوفتاد تا بلخره گوشه های فلزیش فرو رفت
آخرشم بعد از یک سال حافظه داخلیش سوخت که حدس میزنم بخاطر زمین خوردنا باشه
چون تقریبن توی یک سال بیش از ۱۰۰بار روی محیط آسفالت و کاشی و سرامیک زمین خورد

تجربه م از هوآوی عالی بود مخصوصن صفحه نمایش و کیفیت ساخت عالیش، تنها مشکلش این بود که آپدیت نمیداد و این فوق العاده رو مخ بود

shantia

من گوشیمو آذر سال ۱۳۹۲ گرفتم
اونموقع کسی نمیدونست هوآوی چیه
گوشیمم سفارش اروپا بود، سری اول p6 که ۱۱۰۰ خریدم

حدس میزنم از وقتی هوآوی اسم و رسم پیدا کرد توی بازار ایران شروع کردن گوشیای ریفرشش رو ریختن توی بازار
هرکی گوشیه هواوی توی ۶ماه اولش که وارد بازار جهانی شده خریده بیاد اینجا نظر بده ببینم اون ریستارت میشه؟؟
مثلن کسایی که الان پی۸ یا آنر ۴سی خریدن
نه اونایی که بعد از عید میت۷ و قدیمی تراش رو خریدن

mr_mhs

تشخیص من پارکینسون
برای اونکار میتونید از دست مخالفتون استفاده کنید.

Ali.R

😐

Vahid2

من چند روزی هست که یه هواوی وای ۳۰۰ دستم گرفتم. گوشی از مشکل هر چی بگی، کم نداره! حتی برای باز کردن صفحه شماره گیر تاخیر داره !!پر از لگ اما من انتظار چندانی ازش ندارم. منتها مشکل تاچ نداره. تاچ ضعیف هست ولی اینکه اینجا رو بزنی و یه جای دیگه عمل کنه، اینطور نیست. جالب این که فکر میکردم یه گوشی ارزون توی رنج ۵۰۰ میتونه مدل ۴c از هواوی باشه. یعنی به نظر شما این هم ارزش خریدن نداره؟

َarsenal

داداش بنظر من تو این رنج قیمت ویندوزفون بگیر(البته اگه کلش بازی نمی کنی 🙂 ) از همه نظر سرتره.
۵۳۵ الان ۳۰۰ تومنه، لومیا۵۴۰ ،۴۶۰تومنه و ۶۴۰ هم ۵۵۰٫٫تو این رنج قیمت بهتر از اینا گیرت نمیاد و خیالتم از بابت اپدیت و البته بر نخوردن به لگ راحته.

Black Hat

احسنت منم موافقم ولی من فعلا ویندوزفون دوست ندارم چون کلش نداره.

alireza-asol

من به عنوان گوشی دوم یه huawei 4c خریدم با گارانتی ۱ ساله ارکان ۴۸۵ تومن
نسبت به قیمت بی نظیره و هییییییییچ مشکلی نداره
پردازنده ۸ هسته ای ۱٫۲ گیگاهرتز a53
رم ۲
صفحه ۵ اینچ hd ips
دوربین ۵ و ۱۳ با کیفیت قابل قبول
طراحی شیک و کیفیت ساخت بالا
باتری خوب
بدون لگ و تاخیر و …

حالا بگید بقیه برند ها با ۴۸۵ تومن چی بهتون میدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

َarsenal

لومیا ۵۴۰ تو همین رنج قیمت بهتره(از نظر من)
دوربین ۸
۵ اینچ HD با ClearBlac نوکیا که کیفیت صفحه رو تضمین میکنه
تاچ عالی در حد پرچمدار
تضمین اپدیت
و تضمین روون بودن و دوری از لگ!
وینفون برا این رنج قیمت واقعا خوبه…اما رنج هشتصد نهصد تومن به بالا اصلا مناسب نیس.

alireza-asol

۴ هسته ۱٫۲ گیگاهرتز a7 ؟؟؟؟ نه ممنون

Ali.R

asol
عزیز a7 و a53 ،تنها تفاوتش معماری۶۴بیتی هستش که تفاؤت زیادی از لحاظ عملکرد ایجاد نکرده.با این حال به شخصه تضمین میکنم که از لحاظ لگ و اجرای بازی ها ویندوزفون بهتره..برای خیلیها به تجربه ثابت شده.

ناشناس

ببخشید واقعا جالب متن بالا کاملا تکذیب می کنم .
گوشی هواوی G750 داشتم و به دوستانم معرفی کردم مشکلی نداشت
هنگ کردن گوشی حتی در مدل بالاتر و برند دیگه است که ربطی به گوشی نداره
بیشترین ربط سیستم عامل اندروید من که سونی دارم هنگ داره حتی سامسونگ بعضی سنگ به سینه می زنند و …
مدل هواوی Y600 داشتم که من راضی بودم مشکل نداشت عزیزم نه همین الانم دست دوستان نزدیکم کار می کنه فروختمش .
واقعا جالب یک شرکت داره خوب کار می کنه بار منفی بیشتر دیده می شود
من با بیشتری فروشنده ها صحبت کردم که به علت ارزان قیمت بودن محصول هواوی و روش خرید
خوب دادن چک ۳ ماه یا بیشتر به فروشنده چینی کالای بیشتر وارد می شود و در انبار می مونه
که اصلا محیط مناسبی برای گوشی نیست هم انبار گمرک و هم انبار شرکت
جا به جایی نامناسب برای ارزان تر شدن هزینه حمل خطر ضربه و … به جون می پذیران

عارف کمانی

یادش بخیر
G750 . واقعا گوشی بدی بود. زیر نور آفتاب مث آینه بود
دوست عزیز هواویی فقط دو تا گوشی قابل خرید داره
۱- هواویی پی ۸
۲- هواویی اسند میت ۷
بقیشون واقعا به درد نمیخورن

sahand gh

آقای عارف کمانی
پس g7 اینجا کشکه نه؟
اصلا باهاش کار کردین؟
نگید که بقیشون به درد نمیخورن…

عارف کمانی

بله دوست عزیز کار کردم و به نظرم ارزش خرید نداره
شاید چهره ی بنده ویندوزی بزنه ! ولی با گوشی های اندرویدی زیادی کار کردم و میتونم این رو درک بکنم که اندروید اصلاح شده هواویی اصلا خوب نیست . رابط کاربری هواویی واقعا افتضاحه. در ضمن یه توصیه دوستانه. آقای تحویلداری و تیم کورتکس یه ویدیو تحلیلی از گوشی جی ۷ ساختن. یه نگاه بهش بنداز . برای من جای سواله که چرا بعضی از دوستان حتی از هواویی دفاع هم میکنن!!
شرکتی که پشتیبانیش رفته تعطیلات . شرکتی که خودم بالای ده بار دیدم گوشی زده که بعد از یک هفته خراب شده – شرکتی که گوشی هاش اصلا مقاومت ندارند – شرکتی که دوربین میزنه ۱۳ مگاپیکسل در حد ۵ مگاپیکسل لومیا ۵۲۰ هم نیست . اون شرکت رو باید درشو تخته کرد
ببخشید اگر تند حرف زدم. در ضمن همیشه نباید انتقاد کرد
بنده دو گوشی از هواویی رو باهاشون کار کردم که ارزش خرید بالایی دارند
یکی پی ۸ و اون یکی میت ۷ . حالا اگر دوست دارید براتون تا ۵۰ مورد هم میتونم دلیل بیارم که خرید هواویی اشتباهی بزرگه

sahand gh

معلومه که اصلا با g7 کار نکردی دوست من…
مشکل هواوی فقط آپدیته که اونم داره درست میکنه.
مشکلاتی که من تو s5 سامسونگ دیدم تو هیچ کدوم از گوشی های بالا رده ی هواوی ندیدم.

عارف کمانی

شما هم دوست داری که بگی من با جی ۷ کار نکردما
خیلی دوست داری اثبات کنی بنده دروغ میگم؟
شما جی ۷ رو دوست داری نظرت محترم اما دلیل نمیشه منو دروغ گو فرض کنی
موفق باشی دوست عزیز

رضا (z best)

خوشبین نیستم به هواوی اگه بهترین موبایل رو هم بده باز پشتیبانیش ضعیفه

عارف کمانی

بندهمیخوام نظر شخصیم رو عرض کنم و این نظر ربطی به سیاست سایت و یا نظر ترنجی نداره
بنده با برند هواویی بجز دو تا گوشی مخالفم
زیرا چندین بار تجربه کرده ام که هواویی فقط و فقط روی کاغذ قویه
یه زمانی بازار کمبود محصول ارزان قیمت داشت و برخی این محصولات بی کیفیت را خریدند
ولی حالا با وجود گوشی های ارزون قیمت مایکروسافت٬ سامسونگ ٬ سونی ٬ الجی ٬ اچ تی سی هیچگونه دلیلی برای خرید جنس به درد نخور وجود نداره
یک ضرب المثل چینی هست که میگه: من هنوز آنقدر پولدار نشده ام که جنس بی کیفیت بخرم . در ضمن توی چین هواویی مانند ایران طرفدار نداره. توجه کنید توی کشور خودش
امیدوارم روزی مردم ما این موضوع را درک کنند

TAHERSIB

داداش ضرب المثلی که گفتی مال انگلستانه و درستش هم اینه که ” من هنوز آنقدر ثروتمند نشدم که جنس ارزون بخرم”.

عارف کمانی

:wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:
اثرات کامپیوتره داداش
به طور کلی قاطی کردم :heart:

parhamclay

چرت ترین مطلبی بود که تا حالا ترنجی گذاشته
اونای که با g750و انر۳cکار کردن حرفمو تایید میکنن
این دو گوشی از لحاظ سرعت از خیلی گوشی ها برند معتبر سریعترن و اصلا هنگ و لگ خیلی کم

sahand gh

به نظر من هم گوشی هاش واقعا حرف ندارن…
قبول دارم که تعدادی از گوشی هاش واقعا به درد نمیخورن ولی تازگیا واقعا گوشی های بی نقصی رو داره عرضه میکنه…
S5 سامسونگ هم پر از لگه ولی mate 7 شاید کمی بیشتر از اون لگ بزنه اما S5 خوبه چون سامسونگه و هواوی آشغاله چون چینیه !
هرشرکتی ممکنه گوشی های به درد نخور هم تولید کنه ولی دلیل نمیشه همه ی گوشی هاش بد باشه.
کاملا با این پست ترنجی مخالفم چون بیشتر گوشی های هواوی خیلی خوب کار میکنن.

Sina Saffarian

وقتی Honor 3C توی جستجوی شبکه زاپیا لگ میزنه، اسمش چی میتونه باشه جز آشغال بزک کرده؟

sahand gh

والا واسه مادرمون یه g7 خریدیم خیلی خوب داره کار میکنه…
هیچ لگی نداره , باتریش خیلی عالیه و این گوشی همیشه خنکه و اصلا چیزی به اسم داغ کردن وجود نداره و بازی های سنگین رو خیلی خوب اجرا میکنه…
به هر حال از وقتی با mat 7 و به خصوص g7 کار کردم نظرم راجب هواوی عوض شده و به نظرم این شرکت گوشی هاش خیلی عالی هستند.

mostafasaeedix

بنظر من ادم پولشو جمع کنه و از برندای مطرح گوشی بخره خیلی خیلی بهتره… هم پشتیبانی درست حسابی دارن هم مشکلات ریز و درشت در حد برندای چینی ندارن … گوشی های چینی فقط به درد ملت خودشون میخوره !
چیه اخه ؟ وان پلاس وان که دیگه یجورایی بهترینشونه ما اینجا باید کلی هزینه کنیم واسش ! که با پول اون میتونیم یه گوشی بهتر از یه برند بهتر داشته باشیم..
جالب اینجاست بعضیا جوگیر میشن فن هواوی هم میشن اینجا !!!!! :mail:

roozbeh.alpha

یعنی وضعیت اینقد خرابه؟ من میخوام یه گوشی پایین رده بخرم بین لومیا ۵۳۲ و هواوی y550 کدوم رو بخرم؟
البته قبلا تجربه ۵۳۵ رو دارم تاچش خیلی رو اعصاب بود ردش کردم رفت

عارف کمانی

لومیا ۵۴۰ بگیر داداش. واقعا خوبه . هواویی رو دورش یه خط قرمز بکش
اگر هم مشکل مالی داری ۵۳۲ هم بد نیست ولی یکم بدنه ی زمختی داره. دو سه روز با ۵۳۲ کار کردم ضخامتش خیلی رو اعصاب بود

roozbeh.alpha

نه مشکل مالی نیس یه دیوایس موقت میخوام تا نکسوس بعدی و نوت ۵ معرفی بشن 😉

Pars71

۴G هواوی Y550 به کل گوشی های مایکروسافت که فروش ندارند یا سیستم عامل بی کاربردشون می ارزه !
اسنپ۶۴ بیت و دوربین ۵ و ۲ ی HD و صفحه ی ips و ۴G LTE و رم ۱ و switch memory و SAR کم و آنتن دهی قوی و … همه از مزایای هواوی Y550 هستش

عارف کمانی

میخواستم جواب فن های هواویی رو ندم ولی جان من تا حالا ویندوزفون رو از نزدیک زیارت کردی؟
فورجی میخوای؟ لومیا ۶۳۵ بخر که سگش به کل هواویی شرف داره. قیمتش هم ۳۰۰ هزار تومنه
در ضمن بنده تا حالا نتونستم جایی رو توی پاییتخت ایران پیدا کنم که فورجی پایدار داشته باشه
فعلا فورجی فقط عدده و توی ایران کاربرد نداره
هر وقت هواویی برای y550 یه دونه اپدیت خشک و خالی داد بیا اینجا
تو کف اپدیت بمونید و در لگ غرق شوید

alireza-asol

“کافیست یکی از دستگاه های هواوی را امتحان کنید تا به نتایج بالا برسید. استثنایی وجود ندارد. اطمینان داشته باشید که اینگونه است.”

ببخشید به نظرتون این سبک صحبت کردن برای یه سایت خبری / تحلیلی و … درسته؟ کاملا غرض ورزانه به نظر میاد
شما با ۳ تا دستگاه کار کردی به این نتیجه رسیدی؟
منم با g7 4c p8 mate 7 کارکردم و به نتیجه عکس شما رسیدم. حالا جوابتون چیه؟ “استثنایی وجود ندارد.”

در حال حاضر مشکل اکثر کمپانی های چینی بحث آپدیت و پشتیبانی نرم افزاریه که اونم احتمالا حل میکنن
ضمنا از این مشکلات توی برند های به قول دوستان مطرح هم فراوونه! مثلا کافیه یه نگاهی به مشکلات تاچ desire 816 بندازید که ۳۰۰ تومن خرج رو دستشون انداخته و ….

ضمنا من طرفدار سونی هستم! الان g pro 2 و ۴c دارم

Hamed.harami

سلام به دوستان عزیز .
من مدت ها اخبار ترنمی و ودنبال میکردم ،ولی تا حالا ثبت نام نکردم
ولی به خاطر این خبر خواستم ثبت نام کنم تا نظرم و بگم

من الان نزدیک دو هفته هست یه گوشی honor6 دارم

قبل از این یه گوشی نوت ۲ و نوت ۳ داشتم که هر دو رو دزدیدن

اندفعه ، با اینکه برای نوت ۴ خیلی اشتیاق داشتم ، ولی از ترس دزدیده شدن گوشی ، گفتم دیگه سمت گوشی خیلی گرون نمیرم

چند مدت پیش یکی از دوستانی که خیلی گوشی باز بود و دیدم ،، دیدم گوشی honor 6 دستش هست ،، گفتم راضی هستی ، گفت خیلی ، نصبت به گوشی قبلی که نوت ۳ بود ، خیلی روون تر هست

من هم به فکر این گوشی افتادم ،، از موقعی که گرفتمش واقعا نظرم نصبت به هواوی عوض شد ،، نصبت به گوشی های قبلی خیلی روون هست ،، من حتی ذره ای لگ و.کندی ندیدم تا حالا ،، صفحه خیلی خوب و مناسب ، امکانات نرم افزاری کامل ،که من و از روت کردن گوشی ، کاملا بی نیاز کرده ،، رابط کاربری خیلی زیبا و.کاملی هم.داره

دوربینش نصبت به اس ۴ بالاتری هست ولی در حد پرچمدار نیست ،، ولی سلفی عالی ای داره

باتری خیلی خوبی داره ،، واقعا عالی هست ،، فقط گاهی وقتها در حالت آماده به کار ساعتی یک درصد شارژ کم میکنه ،، ولی در حال کار کردن عالی هست

صدای گوشی متوسط رو به بالا هست

جنس بدنه و.زیبایی هم برای من قابل قبول هست ، به خصوص این که خوش دست هست خیلی

زیر نور هم ، خیلی خوانا هست ،

من و.واقعا راضی کرده ،،، این و به صورت خیلی محکم میگم که حتی تو حالتی که بیشتر از ۱۵ تا برنامه رو با هم باز کردم ،، ذره ای لگی نداشته ،

سخت افزار خیلی قوی این داره بنچمارک ها بین ۴۱ تا ۴۴ هزار میشه

اینم بگم ، من اصلا تعصبی روی این بزند ندارم، ولی واقعا خیلی فراتر از انتظار من ظاهر شده این گوشی

من ، فقط میتونم درباره گوشی خودم نظر بدم ،، پس نمیدونم بقیه گوشی های این بزند چجوری هست ،، ولی من که تا حالا واقعا راضی هستم
فراموش نشکنید که گوشی قبلی من نوت ۳ بوده ، با امکانات خاص و عالی این سری ، پس سخت میتونه گوشی ای راضیم کنه

REZA

واقعا کوبنده!حقشونه!

من با پی ۷ کار کردم واقعا لگ میزنه زیاد!دوربین جلوش تو شب با خواستم عکس بگیرم با اینکه نور خوب بود همه چیز سبز بود و سبزااا منم سبز بودم !!

بنچمارکش با ام ۷ خودم یکیه ولی تو اسفالت ۸ تو منوش لگ داشت.دوربین پشتش بدک نبود مث مال من !چون مال من قوی نیس !!

خلاصه اپدیت هم که نمیدهواولبن بار فک کردم ایفونه و دیدم که نههه پی ۷ .

جالب اینجاس که فروشش از سونی و اپ تی سی و چن تا دیگه بیشتره.

راستی دیشب اصن نتونستم سایت و باز کنم

ADIDAS

هووای بد هست، ولی نه در این حد، یه ۷۳۰ داریم به نظرم مشکلاتش صفحه نمایش افتضاح و باتری و صدا هست

everhossein

نویسنده عزیز با کمال احترام باید بگم که احتمالا گوشی های اوراق هواوی رو تست می کنید.
خودم به شخصه از سه سال پیش اولین محصول هواوری رو تست کردم و تا به امروز هواخواه این برند هستم. اولین بار هستش که تو یه سایت معتبر چه داخلی چه خارجی اینطور از گوشی های هواوی صحبت میشه.
کلاس ترنجی رو پایین آوردی…

Lumia Onbes Yirmi

من از مودم هواوی استفاده میکنم، واقعا افتضاحه.

Pars71

مطلب خوبی نبود و خیلی اماتور هست و نویسنده فاقد اطلاعات و ظاهرا هیجانن و عصبی بوده.خیلی دوست دارم مدرک اکادمیک و سن نویسنده رو بدونم! این مشکل تاچ یا باتری یا … روی همه ی هواوی ها نیست . ما هم ۳C داشتیم ولی شارژ دهی خوبی داشت . بسیار بهتر از Grand Prime با باتری بزرگتر ۲۶۰۰ . همین ۳C ورژن جهانی ۴٫۴ با EMUI 3 براش اومده . نویسنده هیچ اطلاعی از اپدیت ها نداشته . خیلی گوشی های هواوی اپدیت اندروید گرفتند و همچنین اپدیت های رفع باگ. ثانیا بنظرم رنج۵۰۰-۶۰۰ گوشی جدید ۴C عالیه . لگ هم برای هر اندرویدی صادقه حتی سری S سامسونگ که متعصابه طرفدار داره یا سونی یا htc یا Lg و … شما یک گوشی با سخت افزار و امکانات ۴C یا ۳C تو رنج قیمتش بگید! شما با تاچ سونی SP , M2 و ZR و … کار کنید میبینید روی میز و حالت افقی داغونند . همین هواوی سومین سهم دنیا رو داره بعد سامسونگ و اپل . آنتن دهی و استاندارد SAR عالی هم داره . من خودم از سونی و سامسونگ خوشم میاد و طرفدار هواوی نیستم ولی این طوری که شما ازش بد نوشتید اصلا نیست و خیلی بدتر رو میشه راجع به هر برندی نوشت

Ali.R

در مورد تاچ اس پی کاملا تکذیب میکنم،این مشکل روی ورژن۴.۱.۲ وجود داشت که سونی تو اپدیت های بعدی برطرفش کرد..تاچ sp نسبت به هم قیمت هاش عالیه، و حالت دستکش هم به خوبی کار میکنه
داداشم قبلا g۶۰۰ داشت که تاچش افتضااااااح بود.اخرش هم سر همین قضیه گوشی رو به دیوار کوبوند و خلاص

ali afp

سلام
اقا خواهشن تبلیغ منفی نکنید . ذهنیت مردم رو خراب نکنید . من خودم چهار ماه میت ۷ دارم از هر لحاظ عالیه .مخصوصن باطریش فوق العاده ست . نه هنگ کرده .نه ریست شده . نه تاچش خرابه .شما هم بهتره برای اینکه یه موضوعی داشته باشید تو سایت بزارید . دنبال یه موضوع صحیح باشید نه اینکه هر چی نظر شخصیتونه بزارید .

Sina Saffarian

هواوی فقط ظاهر کار رو با تعداد هسته و دوربین ۱۵-۱۰ پیکسلی گول زننده درست میکنه. مشتری ایرانی هم نمیدونه چی به چیه و صاف میره توی موبایل فروشی و فروشنده هم چهارتا عدد از هسته های پردازنده و … رو طوری بلغور میکنه که مشتری فکر میکنه چقدر عالیه و چقدر هم هواوی مارو دوست داره که باهامون ارزون حساب میکنه!
مشتری عزیز هسته پردازنده با هسته زردآلو و انگور فرق داره. هر پردازنده ای خوب نیست. شما بگو ۱۰ هسته ولی مدیاتک که یعنی آشغال! قبلش نمیرن ۴تا مقایسه ویدیویی این گوشیا رو ببینن و بعد خرید کنن. خود من میخواستم به عنوان گوشی دوم تا ۴۰۰ تومن گوشی بگیرم. کلی مقایسه بین چند مدل هم رده از چند برند توی یوتیوب دیدم. از تست سرعت تا اجرای بازی های سنگین. و کلی تحقیق توی نت کردم تا نهایت Core Prime سامسونگ گرفتم. نمیگم بهترینه ولی اونقدر قوی هست که آسفالت ۸ و فیفا ۱۴ رو عین آب خوردن اجرا میکنه. چند وقت دیگه هم اندروید ۵ براش میاد.
نسبت به نوت ۳ میتونم بگم ۷۰ درصد کارایی اونو برام داره.

Sky watcher

یعنی تیتر و خود مقاله حرف دل من بود
برند چینی هر چی که باشه برند چینیه از نظر من هوآوی ی برند آشغال که فقط داره با تبلیغات خودشو بزرگ میکنه
من همیشه گفتم آدم یاباید پول بده ی برند معروف و یک مدل قابل قبول رو بگیره
یا من ترجیه میدم اگه بودجم اجازه نداد بجای این آسغال های چینی لااقلglx بگیرم تا هرچی که باشه چهارتا کارگر تو مملکت خودم نون بخورن من مطمعنم و تجربه کردم که glx هرچی که باشه دیگه لااقل از هوآوی و امثال اون دیگه بدتر نیست
از نظر من یا برند و جنس درست حسابی یا حد اقل حمایت از تولید کننده و کارگر داخلی چون جنس داخل هرچقد هم که در پیت باشه شرف داره به این آشغال های چینی …
به دلایلی که گفتم …

Pars71

این GLX که میگی از قطعات درجه چند کدوم کشور میاد که سنگش رو به سینه میزنی !؟!!!!! بابا ظاهر بینی هم حدی داره دیگه

Navid

تبلت سامی داشتم ۲سال لذت میبردم -وااسه دخترم رفتم یه لنوو خریدم شارژش کردم بعد ۳ساعت شارژ شد یدفعه از ۸۰درصد تو ۱۰دقیقه شد ۰ شمارش معکوس میرفت!!!-بلندگوهاشم به خر خر افتاد-تورو خدا پول جای این ات اشغالا ندین-ایسوس هم واسه داداشم خریدیم بعد یه هفته زیر صفحش پر شد از گردو خاک که عجیب بود-یه سامسونگی الجی و یا سونی بخرین حالشو ببرین پولتونو دور نریزین
یک ساعت نگاه کردن به تب اس به ۱۰تا لنوو و ایسوس و هواویی می ارزه

abed3p

من الان Honor 6 دارم شارژ عالی میزنه روزی یک بار اونم بازی میکنم وگرنه دو روز یک بار
هنگ هم داشته نرم افزار bost کردن نصب کردم حل شد به دلیل رم پر میشد کند میشد
صفحه نمایش عالی من الان ۶ ماه دارم از دستم هم نخورده زمین

AliReza Afifeh

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت نویسنده عزیز و گرامی (!!!) :negative:
دوست عزیز لطف کن بدون اطلاع یسری حرفا رو نزن!!! برای خودت بد میشه! لازم نیست وقتی هیچ اطلاعی نداری در مورد برندی چون هوآوی مطلب بنویسی!!! :yes: مجبوری مگه؟ نه عزیزم مجبور نیستی :yahoo:

بنده بیش از یک ساله و نیم گوشی P6 هوآوی رو دارم والا بخدا هیچ کدوم از مشکلاتی که شما گفتی رو نداشتم!!!!!!!! :whistle:

نه لگ توو محیط کاربری
نه هنگ کردن!
نه این مدل شارژ مصرف کردنی که شما گفتی
نه هیچ مشکلی توو تاچ!!!!!!
نه مشکلی توو پشتیبانی!!!! :||||

آخه برادر من این حرفای کوبنده به برندی چون هوآوی شما رو به کجا میرسونه؟؟؟؟ :wacko:
اصلا این حرفا رو از کجات درآوردی؟؟؟
واقعا براتون متاسفم که این مدل حرفای مسخره رو توو سایتی چون ترنجی دارم میخونم!!! :negative: :negative: :negative:

۱) والا بخدا رم گوشی من تا ۸۰ ۹۰ درصد پرمیشه گوشی هنگ نمیکنه! اگر یه موقع حالا به هر دلیلی هنگ کنه باعث تعجبه بنده میشه!!!!
۲) لگگگگگگگگگگگگگ؟؟؟!!!!!! :wacko: رابط کاربری هوآوی لگ داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :wacko: هوآوی دستت گرفتی که این حرفو میزنی؟؟؟؟؟ شاید نسبت به تاچویز کندتر باشه ولی جز ناتیفکشن ها ( اونم گاهی اوقات ) هیچ لگ دیگه وجود نداره!!! تو Emotion UI 3 که کلا رفع شده، خیلی هم سریعتر شده!!!!!!
۳) مشکل شارژ دهی؟؟؟؟؟؟ :wacko: افت شارژ شدید؟؟؟؟ :wacko: به قرآن قسم من همچین مشکلی رو تا به حال نداشتم!!!! :scratch: همیشه شارژ گوشیم بین ساعت ۱۲ ۱ شب تا حدودای ۸ ۹ صبح نهایت ۳ یا ۴ درصد کم میشه!!!! شما ۲۰ درصد رو از کجاتون درآوردین؟؟؟؟؟ :wacko: :scratch:
۴) مشکل توو تاچ؟؟؟؟؟؟ وای خدا چی میگن؟؟؟؟ چرا من هیجوقت توو استفاده از تاچ گوشیم مشکل نداشتم؟؟؟؟
فقط یه بازه زمانی موقع شارژ مشکل داشتم که مشکلم هم از شارژرم بود که تعویضش کردم مشکلم برطرف شد!!!! درضمن تاچ P6 نمیدونم اطلاع دارید یا نه ( که فکر کنم هیچ اطلاعی ندارید!!! ) حتی با دستکش هم کار میکنه!!! حتی با برخورد نکردن انگشت به صفحه نمایش هم کار میکنه!!! هیچ خطایی هم نداره!!! شما چجوری میگید تاچ گوشی های هوآوی مشکل داره؟؟؟؟؟
۵) مشکل در پشتیبانی؟؟؟؟؟ :|||| :wacko:
باز هم میگم، گوشی P6 من از طرف خود هوآوی تا ۴٫۴٫۲ با Emotion UI 3 آپدیت شد و توو تست سخت افزاری Antutu به ۱۹ هزار رسید
شاید مثل سامسونگ یا برندهای دیگه فعال نباشه ولی اینجوری نیست که آپدیت نکنه!!!

البته شاید گوشی من P6 هوآوی نیست من دارم توهم میزنم خخخخ

دوست عزیز اولا که لازم نیست وقتی درمورد چیزی اطلاعی ندارید مطلبی رو منتشر کنید، ثانیا لازم نیست برندی که توو ایران هنوز جا نیوفتاده رو اینجوری خراب کنید!!!
اگر به چیزی میرسید که ارزش ضایع کردن خودتون رو داره که ادامه بدین خخخخ
آدم واقعا بعضی وقتا به سایتهای معتبر هم شک میکنه!!!!

djgholum

صد در صد با شما موافقم
از ترنجی بعید بود
من نوت ۳ داشتم فروختم مدیاپد ایکس ۱ هواوی گرفتم که محشره
الان هم میت ۷ دارم فوق العاده است
الته که آپدیت هواوی ضعیف هستش اما تو سخت افزار مرگ نداره. من ۷ ساله مودمش را دارم مثل روز اول هستش و خوب سرویس می ده.

به هر حال هیچ برندی ۱۰۰% خوب یا بد نیست. و البته اینا باید نوکر ما باشن چون خریدار پول میده و سلطانه. اما ظاهرا تو ایران بد جا افتاده

بگذریم نارنجی جون از تو بعید بود این مقاله ی واقعا ضعیف و پوچ را منتشر کنی و البته احتمالا منم سانسور میشم. خخخخخخخخخ

avenger1730

سلام
من یکی از سرسخت ترین مخالفای هواوی هستم.
ولی اینکه می گید زود شارژ یک گوشی خالی می شه ربطی به برند نداره روشن موندن برنامه ها (مخصوصا تو اندروید) باعث مصرف باطری می شه که اگر برنامه ها رو توقف اجباری کنید مصرف خیلی پایین میاد.
مشکل اصلی هوآوی لانچر سنگینش نصبت به برند های دیگه است که این مشکل در اموشن یو آی ۳ به بعد کم کم داره حل می شه و هوآوی تو بیشتر گوش های جدیدش داره از حداقل رم ۲ گیگ استفاده می کنه که باز بهبود عملکرد داشته.
کی میگه هوآوی هیچ بروز رسانی رو نداشته تازه راحت ترینش و امنترین راه مخصوصا برای ما ایرانیا که سرعت اینترنتمون کمه برای هوآوی هست که اول آپدیت رو از سایت خود هوآوی دانلود می کنی رو مموری می ریزی از قسمت آپدیت گوشی، آپدیت رو انجام می دی.
این رو هم بگم که تا الان هوآوی نخریدم و حتی بقیه رو از خریدش منع کردم ولی هوآوی در حال بهبود مخصوصا لانچر سنگینش.

protos

سلام شاید بدونید شاید نه هواوی شرکت مخابراطه چینه بیشترین فعالیتشم تو این زمینست میتونید تو گوگل زمینه های فعالیتشرو پیدا کنید که یه بخشش مربوط به اسمارت فون هس
اینا به کنار الان دارم با مدل huawei mediapad 7lite این کامنت رو میذارم
که تبلت ضعیفب هس چون قدیمیه و اون موقع تازه کار بود اما این تبلت تا حالا برای تعمیر نرفته اولین دیوایس اندرویدی بنده هست و گارانتی طلایی داشت استفاده نشد و تاریخش گذشت . یه بار مشکل افت شدید سرعت داشت که بعد بالا اومدن نات ریسپوند میشد سی پی یو تک هسته ای ه اون زمان پول زیادی بابتش دادم اما اگه کسی چنین مشکلی داشته باشه میتونه راحت حل کنه یه رام جنرال دانلود میکنین و تو پوشه dload
مموریتون قرار میدید
دومین دیوایس p6
که یه زمان شده بود از بهترین گوشیا به دلیل نازکی بی از حد که اولین و نازک ترین گوشی دنیا شد دوربین دوم ۵ مگا پیکسل بود مشکل لگ.فقط زمانی پی میاد که فون مموری جای کافی نداشته باشه که خودش اخطار میده بیشترین استفاده رو ازش کردم از ۸ یا ۹ صبح تا ۱۲ شب حتی هنگام شارژ اپدیت هم کردم بهترین اپدیت رو داره هواوی اول دانلود میکنه بعد میپرسه نصب کنم یا نه بعد اپدیت چیزی پاک نشد
خلاصه بلایی بگید سرش اوردم یکی دوبار هنگ کرد بدلیل نرم افزارای عجیب که ۱۰ ثانیه دکمه پاور نگه میداشتم خاموش میشد و وقتی میومد حل بود موس کیبورد و فلش مموری هم زمان با هاب وصل بود به ریموت وصل میشدم
تنها مشکل لگ تو کبورد بود که با کیبوردای دیگه حل شد
تا اینکه دکمه پاورش دراثر استفاده زیاد خراب شد و کار نکرد تو بوت گیر کرد وقتی بالا اومد تنها اشتباهم با اینکه میدونستم خاموش کردنش بود که دیگه روشن نشد شارژ میشد صفحه نمیمد کهچندتا اشتباه بنده باعث شد گوشی خاموش کامل بشه همین امروز بردم تعمیر گاه خیلی وسش داشتم چندبارم خورده بود زمین حالا مونده درس شه یا نه
این حرفایی که زدین حتما ازاونجایی گوشی رو وارد کردن که طرح اصلی بوده هههه وجود داره بله
Nexus 6p mate .که میت ۸ از اس ۶ سامسونگ امتیاز بیشتری ب دست اورده
یکی از اقوال تو کار گوشین مدل lg g3 …..samsung s6 بهشون برگردوندن ال جی مشکل تاچ داشته بعد مدتی و اس ۶ صفحه
خیلی طولانی شد شرمنده

Amirooo6857

من الان ۸ ماهه
جی۷۵۰دارم. هیچ وق تاچشتلگ نداشته حتابزی اسفالت ۸رو هم توش اجرا کردم باتری و عالیه
من نمی دونم چرا منفی نگری می کنید
😥 :wacko:

ali many

چه جالب
نمیدونم چرا تاحالا اینا برا من پیش نیومده ۴تا گوشی هواوی داشتم الانم جی ۸ دارم
حتی بین رفقام هم چنین چیزایی نشنیدم
بنظرم کوبیدن ی برند اونم اینطوری کار درستی نیست و توهین به طرفدارشه
موفق باشید :mail:

Np

Huawei p9به عنوان بهترین گوشی جهان در ۲۰۱۶

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....