حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چگونه از اپل واچ استفاده کنیم: هرآنچه که باید بدانید

نوشته

8 سال قبل | 12 دیدگاه | ترنجی

به عنوان یک محصول کاملا جدید از اپل ، اپل واچ دستگاهی است که شما هیچ گاه مشابه اش را ندیده اید. حال اگر شما هم این ساعت هوشمند جذاب و گران قیمت اپل را روی مچ خود دارید ، با ترنجی همراه باشید تا بتوانید از اپل واچ نهایت استفاده را ببریم.

با وجود راه های بسیار برای کنترل و استفاده از اپل واچ مانند بلند کردن دست برای روشن شدن صفحه، برای اینکه لول شما (!) در استفاده از این دستگاه افزایش یابد، باید کمی زمان صرف کرد. صفحه نمایش کوچک و حساس-به-فشار اپل واچ مانند آن هایی که در آیفون هایتان میبینید نیست و دسترسی به همه قابلیت ها چندان مستقیم و سرراست نمی باشد.

اما نترسید، ترنجی اینجاست (یاد کتاب مصور های قهرمانی افتادیم!) تا به شما کمک کند. قبلا بررسی این ساعت هوشمند را در ترنجی خوانده اید، پس اگر شما هم اخیرا یک اپل واچ خریداری کرده اید، بهتر است برخی نکات را درباره دوست کوچک جدیدتان بدانید. سوالی هم داشتید در بخش نظرات از ما بپرسید.

اپل واچ را آماده استفاده کنیم

چگونه اپل واچ را آماده و به آیفون خود وصل کنیم

تبریک میگوییم، اپل واچ شما اینجاست! جعبه آنرا باز کنید و روی مچ خود ببنید ، بسیار خب؛ حالا شارژر را به ساعتتان وصل کنید و ساعتتان را روشن کنید. حالا اپلیکیشن اپل واچ را از روی آیفونتان اجرا کنید . بعد دوربین آیفون را به سمت اپل واچ نشانه بروید. سپس همان کاری که برای نصب یک برنامه روی کامپیوترتان انجام میدهید را انجام دهید ، Next , Next , Next! حال گزینه ای میاید که از شما میپرسد که آیا میخواهید آیفونتان با  اپل واچ باز شود یا خیر که بسته به شماست. بعد هم منتظر سینک شدن باشید… بوم! اپل واچ آماده استفاده!

چگونه بند های اپل واچ را عوض کنیم

یکی از مزایای این ساعت هوشمند، بند های قابل تعویض آن است. یعنی شما میتوانید به سادگی بند ها را بیرون کشیده و با بندی جدید تعویض کنید. برای این کار کافیست دکمه پشت اپل واچ را فشار دهید و بند را بیرون بکشید، از این ساده تر نمیشود ! خوشبختانه لوازم جانبی محصولات اپل در ایران به اندازه استاندارد جهانیست! پس میتوانید به راحتی یکی از این بند هارا سفارش دهید.

applewatchvid

اپلیکشین های اپل واچ چگونه اند

برای نصب برنامه های اپل واچ، باید آیفونتان همراهتان باشد، تا بتوانید برنامه هارا دانلود و نصب کنید، همچنین باید بگوییم که برنامه های اپل واچ روی آیفون نصب میشود و نه روی اپل واچ. آنها در پس زمینه آیفون شما کار میکنند و “فعلا” این برنامه ها از تمام قابلیت های این ساعت استفاده نمیکند (در ورژن بعدی سیستم عامل توسعه دهندگان از قابلیت های بیشتری میتوانند بهره ببرند). در نهایت برای مرتب کردن صفحه اپل واچ و حتی حذف کردن برنامه ها، باید آیفونتان همراهتان باشد. حالا درک میکنیم چرا میگویند این ساعت نیاز زیادی به یک آیفون دارد.

چگونه با اپل واچ ، آیفون و آیپاد را از پخش موسیقی معاف کنیم

یکی از ویژگی های بسیار دوست داشتنی اپل واچ ، این است که میتوانید روی آن آهنگ بریزید و گوش کنید . از ۸ گیگابایت حافظه داخلی اپل واچ ، ۲ گیگابایت را میتوانید به موسیقی هایتان اختصاص دهید. برای ریختن آهنگ روی اپل واچ، باید با اپلیکیشن مخصوص اپل واچ روی “آیفون” استفاده کنید. اما حداقل میتوانید خوشحال باشید که بعد از انجام آن مرحله، دیگر نیازی به آیفون برای گوش دادن به آهنگ ندارید! میدانیم که اپل واچ جک هدفون ندارد. اما میتوانید از بلندگوی ساعت استفاده کنید و یا آنرا به یک هندزفری بلوتوث وصل کنید.

۱۰ ژست حرکتی که باید بشناسیم

مسلما تجربه کاربری، یکی از موضوعاتی است که میتواند موفقیت یک محصول را تضمین کند. اپل هم به این موضوع توجه داشته است و در این ساعت چند ژست حرکتی یا دکمه را به ساعت اضافه کرده است. اگر صفحه را به پایین سوایپ کنید، میتوانید نوتیفیکشن های از دست رفته خود را ببینید. دقیقا مانند آیفون. اگر به بالا سوایپ کنید به بخش Glance بروید، بخشی که در آنها میتوانید به یک سری اطلاعات درمورد اپلیکشن ها دسترسی داشته باشید ، مانند برنامه سلامت ، کنترل موسیقی و باتری دسترسی داشته باشید، که از نظر ما میتواند بسیار کاربردی باشد. اما این ها تنها دو مورد از این ژست های حرکتی هستند!

اگر Digital Crown را فشار دهید به منوی اپلیکیشن ها راه خواهید یافت. حال اگر Digital Crown را نگه دارید، سیری، یار و همراه محصولات اپل ( به جز مک ها!) اجرا میشود. یک قابلیت جالب که در مک ها دیده ایم و در آیفون ها خواهیم دید، فورس تاچ است که میتواند فرق بین لمس آرام و محکم را تشخیص دهد، با فشار دادن صفحه منو های مخفی یا گزینه های بیشتر باز میشود که بسیار کاربری هستند. Digital Crown را دوبار فشار دهید تا به آخرین برنامه باز شده برگردید. صفحه را با دستتان بپوشانید تا ساعت به حالت سایلنت برود و در نهایت دکمه Digital Touch برای دسترسی سریع به دوستانتان است.

Send-a-text-message-via-dictation

اینها کارهاییست که میتوان بدون مزاحمت آیفون انجام داد

دیدیم که نیاز اپل واچ به آیفون در حال حاضر کمی زیاد است که البته با بروزرسانی حل میشود. اما خوب است که بدانید که میتوان بدون ایفون هم برخی کارها کرد . مثلا میتوانید به موسیقی گوش کنید، چیزی که قبل هم اشاره کردیم. قابلیت های سلامتی هم به راحتی در اپل واچ بدون نیاز به آیفون امکان پذیر است. اپل Pay را همه میشناسید، سیستم پرداخت با NFC که به خوبی با اپل واچ کار میکند و نیازی به آیفون ندارد. (البته در کشور ما همچنان باید صبر کرد!) آلارم و تایمر و واچ فیس ها، Passbook و تماشای عکس ها و امثال مشابه هم چیزهایی اند که بدون نیاز به آیفون کار میکنند. همچنین میتوانید پیام ها و تماس های قبلیتان را ببینید و بخوانید . خب، فعلا همین! تا زمان بروزرسانی جدید.

چگونه در اپل واچ اسکرین شات بگیریم

بسیار خب این یک چیز بسیار ابتدایی است ! شما میتوانید در آیفون و آیپد با فشار دادن دکمه هوم و پاور یک اسکرین شات به یاد ماندنی (!) بگیرید . برای گرفتن اسکرین شات در اپل واچ، باید دکمه Digital Touch را فشار دهید و فورا پس از آن، Digital Crown را بفشارید، سپس صفحه فلاش میزند و صدای شاتر دوربینی به گوشتان میرسد. تمام!

Tesla_AppleWatch_ELEKSlabs_63

چگونه پاسخ آماده برای اپل واچ بسازیم

مسلما کسی با یک صفحه ۱٫۶ اینچی، دوست ندارد ۲۶ حرف انگلیسی را تایپ کند! درست است که میتوانیم به اپل واچ کلمات را بگوییم تا تایپ کند، اما خب آنهم هر دفعه کار نمیکند، فرض کنید داخل متروی مشهد یا تهران هستید… خب به حاشیه نرویم. مسلما آخرین گزینه برای کاربر پاسخ های آمادست. چند پیام و اموجی پیش فرض برای کاربر آماده شده است، اما میتوانید اینگونه برای خود پاسخ آماده، مهیا کنید:

برنامه اپل واچ را از روی آیفونتان اجرا کنید

از لیست اپلیکشن ها ، برنامه Massages را اجرا کنید

در پایین صفحه گزینه ای به نام  Default Replies وجود دارد ، آنرا انتخاب کنید

حالا میتوانید پاسخ های آماده خود را با پاسخ های فعلی جایگزین کنید

و در نهایت … چهار نکته برای بهبود باتری اپل واچ

شاید جنجالی ترین موضوع درباره ساعت های هوشمند باتری آنهاست، جایی که اپل واچ چندان برنده میدان نیست، ۱۸ ساعت کار سنگین و ۴۸ ساعت برای چک کردن زمان و پیام ها . برای بهبود وضعیت باتری اپل واچ پیشنهاد میکنیم این کار هارا انجام دهید:

واچ فیس میکی ماوس در حال رقص از جذاب ترین واچ فیس هاست، اما بد نیست بدانید جنبیدن میکی ماوس باعث میشود باتری هم زود تر بجنبد! بنابر این بهتر است که یک واچ فیس سبک را انتخاب کنید، اگر باتری برایتان مهم است. برای تغیر واچ فیس ، صفحه را فشار دهید (همان Force Touch) و واچ فیس مورد نظر را انتخاب کنید ، ولی از من بپرسید، واچ فیس میکی ماوس یا گل و پروانه متحرک خیلی جذاب هستند!

watch-guided-tour-bb-201503

از سالیان دور، کم کردن نور صفحه یک روش برای کاهش مصرف باتری بوده است ، پس برای مصرف کمتر باتری، نور صفحه نمایش خود را کاهش دهید. برای این کار به تنظیمات صفحه اپل واچ بروید. البته جا دارد اشاره کنیم که اپل واچ از یک حالت ذخیره باتری هم برخوردار است که روشن کردنش خالی از لطف نیست.

انیمشن ها و افکت های سیستم عامل های اپل پس از Ios 7 هم باعث زیبایی بیشتر شده است و هم باعث مصرف شدن بیشتر باتری، پس اگر نیازی به آن ندارید ، آن هارا خاموش کنید، برای این کار برنامه اپل واچ را از روی آیفون اجرا کرده ، در بخش General به بخش Accessibility بروید.

رنگ ها روی اپل واچ بسیار جذاب هستند و از دورادور هم جلوه میکنند ، اما مطمئنا مصرف باتری هم در پشت آن وجود دارد، برای همین اگر برایتان باتری مهم ترین چیز است ، Grayscale  را در تنظیمات و بخش Accessibility فعال کنید.

هنوز هم سوال دارید ؟! خب مشکلی نیست، ترنجی اینجاست تا به شما در هر زمینه ای کمک کند 🙂

[button url=”http://www.cnet.com/how-to/how-to-use-the-apple-watch-everything-you-need-to-know/” postid=”” style=”btn-success” size=”btn-default” target=”_self” fullwidth=”false”]منبــع: CNET[/button]

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

بنظرم اول باید آموزش میداد چگونه یک اپل واچ بخریم ؟ 🙂
بعد که میخریدیم …

iman1157

دوستان من یه اپل واچ مدل لینک براسلت از مرکز اپل در ایران وابسته به گروه شرکت های داتیس امرتات پیش خرید کردم (۵ خرداد) قرار شد اونها همون موقع برام پیش خرید کنن. از اونجایی که همه پیش خرید ها تو دنیا تحویل داده شده ولی این شرکت هنوز ساعت منو نداده!! کسی این شرکتو میشناسه؟ کلاه بردار نیست؟ 😥 😥 😥
markazeapple.com

Ali.R

مدیرعامل شرکت داتیس امرتات و یکی از مدیران ترنجی آقای علمداری هستش…شما میتونی خریدت رو پیگیری کنی..مدرک یا رسیدی داری دیگه؟

صدرا مخملی

دوست عزیز سلام
لازم میدونم بگم ربطی به ترنجی نداره یعنی رابطه ما با آقای علمداری محدود به شخص است
اما در هر صورت مشکلی از این بابت نیست
تماس بگیرید پیگیری می‌کنند

iman1157

بله آنلاین تاریخ ۵ خرداد پیش خرید کردم ! هم رسید pdf دارم هم سفارشم تو سایتشون به مرجع سفارش PVCRBOURJ ثبت شده. الان سایت apple-nic داره همین محصول را میفروشه اونوقت من که پیش خرید کردم هنوز دستم نرسیده! واسه همین ترسیدم نکنه مشکلی پیش بیاد. آخه تا حالا بالای ۳۵ تا خرید از دیجی کالا و nic داشتم این بار اولمه از این سایت میخرم . هول شدم نکنه مشکلی پیش بیاد. زنگ بزنم سراغ آقای علمداری رو بگیرم؟ ممنون از راهنماییتون علی آقای گل.

Mohammad Hassani

چه چیزی باعث میشه من اندازه پول یه گوشی برم یه ساعت بخرم راستی سلام شنبه قشنگی داشته باشید

iman1157

همون چیزی که موجب میشه بری یه ساعت فردریک کنستانت بگیری! از ۵ میلیون داره تا ۱۶۹ میلیون!! 😉

Blue Tech

پسرم اونا واقعا ساعتن
لوکسن
ارزش دارن
سرماین
جزء جواهرات به نوعی محسوب میشن
هونا دست دوش کلی قیمت داره
مکانیک معرکه ی سویسی دارن
خیلی چیزاشون دست سازه
توشون جواهرات بکار رفته
کلی اصالت دارن
الان چرا راه دور بریم همین رولکس خودمون ارزونترین مدل Oysterش ۵,۸۰۰ دلاره حدودا ولی خب همون ارزون ترینشم کلی تجملاتیه
ولی اپل واچ چیه یه دیواس عادی که به زور یه روز واسه عادم ساعت نشون بده نه مثله مکانیکی ها همیشه
تازه به زودی TAG heuer قرار اسمارت واچش رو بده اونجا میفهمیم معنی یه ساعت هوشمنده واقعی چیه
نه یه دستگاهی شبیه یه موبایل کوچیک شده که ساعت هم نشون میده
کلهم اسمارت واچ ها تا به حال فقط یه اسباب بازی بودن 😉

Blue Tech

هه هه هه
میگم بعضی از آقایون هی آقا رو نوشتن عاقا عاغا
ما هم تنوع طلب آدم رو نوشتیم عادم :whistle:

kamyab021

سلام چگونه میتوان از بلند گو ساعت برای موسیقی استفاده کرد؟
چون وقتی صفحرو فشار میدم میگه فقط میتونی از هدست بلوتوث استفاده کنی

e.javid

اگر صفحه را به پایین سوایپ کنید، میتوانید نوتیفیکشن های از دست رفته خود را ببینید. دقیقا مانند آیفون. اگر به بالا سوایپ کنید به بخش Glance بروید، بخشی که در آنها میتوانید به یک سری اطلاعات درمورد اپلیکشن ها دسترسی داشته باشید
اپل واچ من این قابلیت رو نداره از کدوم قسمت باید برم فعال کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

aidaghz

سلاممم
خسته نباشین
ممنون از سایت خوبتون
فقط یه سوال داشتم
چجوری رینگتون اپل واچ رو با رینگتون گوشی یکی کنم؟؟ گوشیم یه صدا میده ساعتم یه صدا بعد داغونه صداشااا از این تلفن قدیمیاس
هر کاری هم میکنم عوض نمیشه???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs