حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – با کدام نوع از صفحه نمایش اسمارت‌فون بیشتر موافقید؟

نوشته

8 سال قبل | 43 دیدگاه | ترنجی

هفته‌ی گذشته در نظرسنجی داغ هفته سراغ صنعت خودرو رفتیم و شما دوستداران همراه ترنجی با ذکر دلایل خود به انتخاب گزینه‌های مطلوبتان پرداختید. این بار همانطور که در ساعت ۲۱ قول آن را دادیم به بحث تراکم پیکسلی صفحات نمایش می‌پردازیم و این سوال را از شما عزیزان می‌پرسیم که تا چه حد با افزایش نجومی تراکم پیکسل در صفحات نمایش اسمارت‌فون‌ها موافق هستید. در ادامه با ما باشید.

نظرسنجی هفته‌ی گذشته شامل ۳ نظرسنجی مختلف با این عناوین بود :

– طرفدار خودروهای کدام کشور هستید؟
– طرفدار کدم برند خودروساز هستید؟
– از خودرو تولیدی کدام کشور یا کارخانه استفاده می‌کنید؟

که به ترتیب گزینه‌های کشور آلمان، شرکت بی ام دبلیو و شرکت ایران خودرو بیشترین رای را در این نظرسنجی‌ها توانستند بدست آورند.

این بار همانطوری که در مطلب ساعت ۲۱ اعلام کردیم سراغ رزولیشن صفحه‌نمایش می‌رویم جایی که این روزها بحث پیرامون آن حسابی داغ است و کار به جایی رسیده که شرکتی مانند HTC که در پرچمدار جدید خود از صفحه‌نمایشی ۱۴۴۰p استفاده نکرد شدیدا مورد سرزرنش قرار گرفت و موضوع استفاده از صفحه‌نمایشی QHD تبدیل به امری عادی و روزمره در پرچمدارهای سال ۲۰۱۵ شده است.

در مطلبی که ساعتی قبل منتشر شد، نشان دادیم که لزوما صفحه‌نمایش ۱۴۴۰p گلکسی اس۶ در اجرای بازی‌های مختلف بهتر از صفحه‌نمایش‌های ۱۰۸۰p و ۷۲۰p آیفون ۶ پلاس و آیفون ۶ نیست و فقط در مواردی محدود که بهینه‌سازی‌های گسترده‌ای در بازی انجام گرفت واقعا صفحه با تراکم پیکسلی بالاتر کیفیت بالاتری را نیز داشت.

فارغ از اینکه نتیجه چه بود و در این بازی‌ها صرف نظر از تفاوت‌های احتمالی در نسخه‌های ios و اندرویدی آنها، اختلاف‌هایی در کیفیت جزییات و عمق تصویر وجود داشت، می‌خواهیم نظر شما عزیزان را در رابطه با این موضوع جویا شویم.

در نظرسنجی اول از شما این سوال را می‌پرسیم که آیا تراکم پیکسلی بالاتر از ۱۰۸۰P را برای صفحه نمایش حدودا ۵ اینچی یک اسمارت‌فون مناسب می‌دانید؟ البته ذکر این نکته ضروریست که منظور ما شرایط حال حاضر با کیفیت بازی‌ها و اپ‌های موجود است و این احتمال وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک با بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری، شرایط به گونه‌ی دیگری رقم بخورد.

 

[poll id=”92″]

 

در نظرسنجی دوم از شما عزیزان این سوال را مطرح می‌کنیم که به نظرتان بهترین وضوحیت تصویر برای یک اسمارت‌فون ۵ – ۵٫۵ اینچی کدام است؟

 

[poll id=”93″]

 

و در نظرسنجی آخر این سوال را مطرح می‌کنیم که به نظر شما مهمترین فاکتور در انتخاب یک صفحه‌نمایش عالی کدام است؟ مسلما می‌توان گفت که تمامی این عوامل مهم هستند اما از شما تقاضامندیم که در این بخش ۲ گزینه‌ای را که احساس می‌کنید از اهمیت بیشتری برخوردارند را انتخاب کنید.

 

[poll id=”94″]

 

این گوی و این هم میدان…

اشتراک در
اطلاع از
43 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

دومی و خواستم بزنم ۱۰۸۰ زدم ۱۴۴۰! اشتباهی بود.

بنظرم طبیعی بودن رنگ ها و زاویه دید خیلی مهمه.تراکم پیکسل فقط سرعت گوشی و کم میکنه.

master

دوست عزیز بهتره بدونی یکی از مهمترین نتایج افزایش تراکم پیکسلی افزایش دقت رنگ هست و به طبیعی تر شدن نمایش رنگها کمک میکنه
در مورد افزایش جزئیات تصویر هم ازمایش های زیادی صورت گرفته که نشون میده خیلی از افراد قادر به درک تفاوت تراکم بالاتر هستن
برای رسیدن به رنگ های کاملا طبیعی و واقعی مسلما چیزی که تو طبیعت و واقعیت اتفاق می افته باید تا حد امکان شبیه سازی بشه.برای درک این موضوع فکر کنید تصویری که چشم شما از محیط اطراف داره میبینه چه تراکمی داره؟ و نمایشگری که بخواد اون محیط رو شبیه سازی کنه باید چه شرایطی داشته باشه؟
در مورد سرعت هم بارها بحث شده و فقط کافیه مطالب قبلی در مورد مقایسه سرعت عملی گوشی ها رو مرور کنید.
به نظر من افزایش رزولوشن تا ۴k , 8k هم میتونه موثر و مفید باشه.البته به نظر میرسه که افزایش تراکم پیکسلی باعث بهبود میزان روشنایی و دقت رنگ تو نمایشگر های oled و برعکس باعث کاهش میزان روشنایی و کاهش دقت رنگ تو lcd ها میشه!

REZA

از کار اچ تی سی هم خوشم نیومد که تراکم و برد بالا میتونست با همون تراکم رنگ ها رو بهتر کنه.مردم دوست دارن گول بخورن!

Kara Ardalan

این موج روشنفکری که راه افتاده میگه تراکم پیکسل مهم نیست
بنچمارک مهم میست
مقدار رم مهم نیست
مگاپیکشل دوربین مهم نیست
فقطم برای نادیده گرفتن فناوری سامسونگه
فردا اگه سامسونگ باتری ۴۰۰۰میلی آمپری ساعتی یزنه میگن حجم باتری هم مهم نیست
اصلا هیچ چیز مهم نیست فقط گوشیت سامسونگی نباشه

حامی اندروید

خدا این سامسونگ رو به راه راست هدایت کنه : ((

Moazez

سامسونگ حالا هروقت باتری ۴۰۰۰ زد بیا حرف بزن. تو برو طراحی بردشو نگاه کن فقط انقدر بردش بزرگه واسه باتری جا نیست ولی سونی برد گوشیرو در یک سوم گوشی طراحی میکنه و جا میده و بقیه محیطم واسه باتری جا میذاره. دوربینشم که بیرون نزده،باتریشم که بزرگتره،اسپیکر استریو هم به اون بزرگی دو طرف جا میده، ضدآب هم هست. جون من فقط برو کالبد شکافی s6 رو ببین بعد برو کالبد شکافی z3+ رو ببین تا پی ببری مهندسی ژاپنی یعنی چی. کمترین نمرات تعمیر پذیری رو میگیرن گوشیهای سامسونگ بخاطر طراحی بسیار بد برد داخلی.

Mohsen Alamgir

انقدر کوته فکری که بحث با تو بیخوده.
ولی سامسونگ اگر ۲۶۰۰ میلی آمپر باطری میزنه ، مصرف شارژ رو توی قسمت های دیگه کم میکنه.
البته من با صفحه qhd اصلا موافق نیستم . ولی به هر حال تراکم پبکسل بالاتر به مراتب دقت تصویر بالاتری میاره.

سونی یکی از بهترین شرکتهای تولید کننده موبایل هست ولی مطمعنا بهترین نیست و تا بهترین شدن فاصله زیادی داره . و با یه باطری قوی زدن نمیتونه این مقام رو به دست بیاره. این شرکت نوآوری میخواد که متاسفانه مدیران سونی چند ساله به خواب خوش خیالی رفتند

Blue Tech

پسرم شما نگران ظرفیت باتری سامسونگ نباش
اینو بخون http://www.zoomit.ir/articles/mobile/21701-samsung-doubles-lithiu,-battery-capacity
بعدشم سامسونگ تونست ۳۰۵۰mA رو تو ۵٫۹mm جا کنه ۴۰۰۰ رو میتونه تو ۷٫۵mm اینچ جاکنه

حسین

خداییش واست باید اسفند دود کنن با کوکاکولا بزنن تو رگ

shahryar

معزز،خدایی حرف حقو زدی،رفتم نگاه کردم :good: :good: :good:

Moazez

ما مخلصیم

im80za

دقیقا مثل کوییک شارژ که طرف دارای سونی میگفتند به باتری صدمه میزنه و فلانه اما بعد از معرفی زد ۳ پلاس تبدیل شد به یک مزیت بزرگ :scratch:

Rabbit

من طرفدار سونی ام وبا کوئیک شارژ به شدت مخالفم سر حرفمم هستم چون پدر باطری رو درمیاره من به شخصه ترجیح میدم گوشیم بیشتر باطری نگه داره ولی ۵ ساعته شارژه بشه ن اینکه یک ساعته فول شارژبشه بعد به نصف روزم باطری نگه نداره من خودم تو گوشیای سونی زی۳ کمپکت رو از همه بیشتر قبول دارم ابعادش مناسبه رزولوشن تصویرش مناسبه باطری و دوربین خوبی داره قیمتش هم مفته ۱۲۰۰ هزارتومنه تنها بدیش رم ۲ گیگش هست که کاش سه گیگ بود

shahryar

خوب نیس دگ.
فقط برای شرایط اضطراری خوبه و اینکه اگ الان سونی کوییک شارژو نداشت ،میخواسی بگی سام داره ولی سونی نداره!!!

Moazez

الان من تلویزیون خونم ۱۰۸۰p هست خدای کیفیته. بنظرم رو گوشی هم کافیه همین رزولویشن و بیشتر بدرد نمیخوره. مهمترین نکته در صفحه نمایش هم برای من روشنایی بالا هست چون جون میده به رنگها.

Samsung--Electronics

سلام :bye:
والا خود lg این بازی رو شروع کرد و اولین qhd رو زد ولی همین QHD زد داغونش کرد!!
من رو اس ۴ خودم با ذره بین نمی تونم پیکسل ببینم ولی الان اگه QHD نزنن کسی نمی خره ازشون
به نظرم جذابیت صفحه های اس۶ و نوت ۴ و … از رزولوشن نیست.بیشترش مربوط به هماهنگی نور و رنگ و غلظت اون و … هست و شاید ۳۰ درصد مال QHDباشه .شما ببینید سامی با صفحه اس۶ چی کرده که با رزولوشن و روشنایی بیشتر از اس۴ من، کمتر از نصف اس ۴ من صفحه اش برق مصرف میکنه حالا اگه این FHD بود چه باتری خوبی میداد!!!؟
حیف که همه مجبور هستند ببرن بالا مشخصات رو! و FHD دیگه به چشم نمی اد.
اما در تلویزیون با شما موافق نیستم و میگم ۴K هم کمه و بازم با ۴K پیکسل ها از نزدیک معلوم ان ولی در کل ، تو موبایل ، حد اکثر ۳۰% از زیبایی صفحه مال رزولوشن هست
موفق باشید

Moazez

سلام رفیق. موافقم با حرفات ولی قضیه تلویزیون بخاطر اینکه با فاصله نگاه میکنیم فرق میکنه با گوشی. منکه میگم باید تلویزیون ۸k باشه تا پیکسلها دیده نشن.ولی خب همین الان هم با فاصله ۱٫۵ متری پیکسلهای تلویزیون ۱۰۸۰ هم دیده نمیشن. من تلویزیونم ۴۷w804a سونی هست. انقدر کیفیتش بالاست هرکی میاد خونم باید نیم ساعت در موردش فقط باهاش حرف بزنم بس که سوال میپرسن. اینو جدی میگم. پسر دایی من مدل f8880 سامسونگ خرید وقتی اومد تلویزیون منو دید دهنش باز مونده بود. اصلا تو تلویزیون هیچی رقیب سونی نبوده و نمیشه

Samsung--Electronics

موافقم که از دور مشکلی نیست ولی چون خیلی ها این مسئله رو رعایت نمی کنند ، به مشکل بر می خورند.
کیفیت تلویزیون های سونی اگه تو بد ترین حالت و با تعصب بگیم ، بیشتر سامی و ال جی نباشه کمترش نیست.
تنها وتنها مشکل تلویزیون های سونی هوشمند نبودن زیاد اونهاست که اونم امیدوارم با اندروید تی وی حل شده باشه و غیر از این کیفیت تلویزیون هاش حرف نداره .یکی از فامیل ها w 90 داره که عالیه کیفیتش :yes: :good:

K.m

عجب

Feili

۱۰۸۰p برای گوشی های ۵ تا ۵٫۵ ایچی کافی هستش و برای من روشنایی بالا و طبیعی بودن رنگ ها خیلی مهم است

supersmart

بیشتر کسایی که با QHD موافق نیستن بخاطر مصرف بالای باتری و انرژیه

و اینم به خاطر اینه که هنوز یه ساله QHD وارد نمایشگر های موبایل شده

G3 یه مشکلاتی داشت و طبیعی بود چون اولین گوشی با QHD بود

حالا برخی از این مشکلات در گوشی هایی مثل G4 و S6 برطرف شده

و در نسل های بعدی کاملتر میشن

HEDAYAT

در کیفیت بالای صهفحه نمایش samsung حرفی نیست!
اما این صرفا بخاطر تکنولوژی super ampled و تجربه سامسونگ هست! نه تراکم پیکسلی QHD!
samsung خود صفحه های نمایش باکیفیتی تولید میکنه! اما مردم رو به این باور رسونده که این کیفیت بالا به علت ترکم پیکسلی QHD هست!
چون سامسونگ پنل های QHD رو کمی بهینه تر از رقبا مانند LG تولید میکنه،با این حرکت هوشمندانه باور مردم رو تغییر داد که این موضوع خیلی از شرکتها رو به چالش کشید!

مچکر از همه دوستان

monarch

سلام و خسته نباشید
به نظر من اون مقایسه تا حدودی مشکل داشت چون بهینه سازی در IOS و اندروید زمین تا آسمون متفاوته
و البته همه میدونیم تا پیشرفت سخت افزاری صورت نگیره نمیتوان نرم افزار قدرتمند نوشت و اجرا کرد.
بعد فقط یه سوالی از دوستانی که مخالف وضوحیت بالا هستن دارم اگر احتمالا در آیفون بعدی یا گوشی های بعدی سونی و HTC و دیگر اندرویدی ها از این وضوحیت استفاده کنن ( که مطمئن باشید دیر یا زود نهایتا تا سال آینده ) استفاده کنن شما نمیخرید یا بازم میگید لازم نیست

K.m

نههههه اونموقع میگن ببینید ما به تکامل رسوندیمش.پارسال وقتش نبود امسال وقتشه.والا دارم با اس ۶ حال میکنم.با کیفیت حال میکنم.مرتب ۳g روشنه .باطری خوب جواب میده.تازه نسخه دو سیم هم هست.بعضی ها مثل گربه هستن.هر جور بندازیشون پایین چهار چنگولی میرسن زمین.

Jahandar

بنده احتمالا اونموقع میگم اپل هم در دام بازی افزایش پیکسل های سامسونگ افتاده! البته اگر چنان روزی رسید ، باید دید بهانهٔ اپل چه خواهد بود و بعد قضاوت کرد و قضاوت در حال حاضر ، بیهوده خواهد بود .
البته اولین شرکتی که پیکسل ها رو زیاد کرد اپل بود (با معرفی صفحات رتینا) و بعدش سامسونگ شروع کرد به لوث کردن این کار ! افزایش کیفیت با رتینا شدن بارز بود اما این بازی سامسونگ فقط فریب دادنه .
پ.ن : بنده طرفدار هیچ برندی نیستم . به نیازها و خواسته هام نگاه میکنم و طبق همونها اقدام به خرید میکنم .

Jahandar

یک مسالهٔ دبگه ای که افزایش پیکسلها پیش اورده و بنده در تبلت سامسونگ باهاش سر و کله میزنم ، ریز شدن فونت حروف است . ای کاش این شرکتهایی که علاقهٔ زیادی به افزایش پیکسلها دارند این اشکال بزرگ رو رفع میکردند .

Ali.R

از داخل تنظیمات سایز فونت رو زیاد کن

Jahandar

کاری که گفتی خیلی جاها اثر نداره مثلا در صفحات اینترنتی و وب گردی با گوگل کروم . و اجبارا باید صفحات رو پینچ زوم کرد تا از آزار چشم کاسته بشه . از طرفی هم با افزایش سایز فونتها ، برخی فونتها به شکل غیر هوشمندانه ای به هم میریزند . مثلا در ستینگ ، خیلی نوشته ها از کادر میزنه بیرون و قابل خواندن نیست … این یا نشون دهندهٔ عدم هوشمندی کسانیه که سرگرم بازی افزایش پیکسل ها هستند یا نشان دهندهٔ عدم اهمیت مشتری ها برای آنهاست …

Ali.R

واسه کروم هم از داخل تنظیمات کروم،سایز فونت رو زیاد کن 😉

HM-R O Y A L

درسته، رزولوشن بالاتر صرفا” به معنی کیفیت بالاتر نیست رزولوشن بالاتر در تصاویر کم کیفیت و با رزولوشن پایین، باعث شطرنجی شدن آن تصویر و در رزولوشنهای بالا باعث ریز شدن همه چیز میشوند در نتیجه برنامه نویسان مجبورند رزولوشن آیکونها و منو ها و سایز آیکونها و… را بالاتر و متناسب با آن رزولوشن کنند ، همینطور اندازه و سایز فونت و…
مثل iDevice های اپل، درسته رزولوشنها در iDevice های اپل، مثل آیفون ها و آیپدها متفاوت هستند ولی سایز آیکونها ، فوت، منوها و … یکی هستند ولی در عوض در iDevice های بزرگتر ،جای بیشتری در دیسپلی در اختیار کاربر گذاشته شده …

mostafasaeedix

با رزولوشن بالاتر از فول اچ دی اصلا موافق نیستم ! هم اس ۶ داشتم و هم g3 و میدونم چه فاجعه ایه ! خصوصا g3 ! اسنپ ۸۰۱ بیچاره با ۳ گیگ رم نمیکشه حتی منو های گوشی رو بدون لگ بالابیاره ! در اس ۶ هم رزولوشن بالاش فقط فریم بازی هارو پایین میاره ! تفاوت کیفیتی تو بازی ها نداره تقریبا. خدا کنه این شرکت های اندرویدی دست ازین کاراشون بردارن و سمت ۴k و بالاتر نرن 😐

K.m

من که مطلقا مشکلی تو اجرای بازیها با اس۶ ندارم.نظر شما هم محترم.در مورد جی۳ گوشی قبلیم بود.اصلا خوب نبود.بدتر اینکه ۲ گیگ رمش هم بود

mostafasaeedix

به شما پیشنهاد میکنم gta san andrias رو با بالاترین کیفیت بازی کنین تا متوجه حرفم بشین .. یا کلا هر بازی دیگه که رزولوشن رو میشه تغییر داد ..

Ari khan

این فریم کمترم افتاده تو دهن مردماااااا؛پس من چرا این مشکل رو ندارم؟؟؟
در ضمن مشکلgtaسازگار و بهینه نبودنش با اس۶ و نوت ۴ هست میتونین برین تو سایتش ببینین
شاید بگین پس چرا با گوشیای دیگه سازگاره درعین حال که اسمشون نیست ولی فکر میکنم اون به دلیل پردازنده اسنپدراگونه که تو مدلهای بیشتری استفاده شده.. :scratch:

str011

همه زدن واقعی بودن در صورتی که واقعی بودنو کسی دوست نداره
همه غلظت رنگو دوس دارن.رنگ هایی که آدمو جذب کنه.
ولی من روشنایی و عدم انعکاس نورو مهمتر میدونم چون تو روز و زیر نور خورشید عذاب آوره

supersmart

درسته

دلیل محبوبیت super amoled هم همینه!

Blue Tech

تا جایی که من میدونم تا زمانی که سونیتون اون TFT های داغونش رو میزد شما همیشه میگفتین AMOLED خوب نیست غلظت رنگ داره از زمانی که سونیتون رفت سمت IPS خوب یکم از اون وضع افتضاحش در اومد بجاش اشباع رنگ داشت یهو اشباع رنگ براتون شد دلپذیر زیبا …
الانم سامسونگ به sRGB رسیده رنگ واقعی جالب نیست…

Rabbit

من خودم واقعی بودن رنگها و نیت بالای روشناییش برام مهمتره بین صفحه نمایش ۵ تا ۵٫۵ اینچ بهترین رزولوشن فول اچ دیه ۵٫۵ به بالا QHD بهتره خصوصاروی تبلتها این رزولوشن مناسبتره

Blue Tech

آقا اگه تراکم پیکسل مهم نیست چرا صفحه نمایش M7 با ۴٫۷ اینچ با تراکم پیکسل ۴۷۰ppi بهتر از M8 و M9 بود با اون صفحه ی ۵ اینچیشون تراکم پیکسل ۴۴۰ppi
ها!؟

Lumia Onbes Yirmi

۱۰۸۰ کافیه
۱-طبیعی بودن ۲-مصرف بهینه انرژی
۳-خوانایی زیر نور خورشید ۴-تراکم پیکسیلی خوب (نه خیلی بالا)

just sony fuck oder

جانم مقایسه گزاشتین هر وقت بقیه شرکتا تو صفحه نمایش به سونی رسیدن اون موقع میشه مقایسه گزاشت

Taskin

کجایید ببینید سونی گوشی آمولد ۴k زده

Mahdi

نیستن ببینن🤕🤕

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...