مطلب فعلی :

آیا تراکم پیکسل بالا لزوما به معنی کیفیت بالاتر است؟ مقایسه کیفیت چند بازی در گلکسی اس ۶ ، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس

رفتن به بالا

ورود به ترنجی

ثبت نام در ترنجی

آیا تراکم پیکسل بالا لزوما به معنی کیفیت بالاتر است؟ مقایسه کیفیت چند بازی در گلکسی اس ۶ ، آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس

پویا رحمانی

نوشته

2 سال قبل

۹۵ دیدگاه

ترنجی

سبکی نو در دنیای دیجیتال

این روزها بحث بالا بردن اعداد و ارقام حسابی داغ است و در بخش‌های مختلف دنیای تکنولوژی و مخصوصا صنعت اسمارت‌فون و تبلت به صورت پیوسته شرکت‌های مختلفی با بالا بردن اعداد و ارقام سعی در قدرتنمایی و جذب مخاطب دارند که باید اذعان کرد در همه‌ی این حالات نتیجه الزاما به نفع مصرف کننده نخواهد بود. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر یک صفحه‌نمایش با وضوحیت بسیار بالای ۱۴۴۰p در کیفیت تصاویر تولید شده نسبت به صفحه‌نمایشی بپردازیم که حتی در حد ۱۰۸۰ نیز نیست! آیا واقعا صفحه‌نمایش گلکسی اس۶ به لطف بهره‌گیری از تراکم پیکسلی نجومی نسبت به آیفون۶ باکیفیت‌تر است؟ در ادامه با ما باشید تا به بررسی وضعیت دو نمایشگر باکیفیت بپردازیم.

شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات اندرویدی اگر بگوییم درگیر جنگی سرد شده‌اند گزاف نگفته‌ایم! آنها مرتب در حال بالا بردن اعداد و ارقام هستند و اکنون شاهدیم که حتی در محصولات میان‌رده‌ی این شرکت‌ها نیز دیگر سخت‌افزارهای با اعداد پایین جای ندارند و این وضعیت در پرچمدارها بیش از پیش تشدید شده است.

برخلاف رویه‌ی تولیدکنندگان اندرویدی، شرکت اپل به هیچ وجه اعتقادی به افزایش نجومی سخت‌افزارهای استفاده شده در محصولاتش ندارد و همواره به کمترین اعداد منتها با بالاترین راندمان و کیفیت رضایت داده است. شرکت‌های رقیب وارد رقابتی شده‌اند که در آن به تدریج تعداد انگشتان دو دست برای شمارش تعداد هسته‌های پردازنده‌هایشان کافی نخواهد بود! میزان رم استفاده شده برای اسمارت‌فونی که زمانی بیشتر از یک مکالمه ساده با آن صورت نمی‌گرفت در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده که لپ‌تاپ‌های چندین میلیون تومانی در بازار در قلب خود دارند و سنگین‌ترین نرم‌‌افزارها را اجرا می‌کنند! تعداد پیکسل‌های نمایشگرهای این محصولات حدودا ۵ اینچی به جایی رسیده که در یک تلویزیون ۵۰ اینچی نیز همین تعداد پیکسل خودنمایی می‌کند!

به راستی دلیل این همه اصرار در بالا بردن اعداد و ارقام چیست؟ آیا واقعا کاربر برای رسیدن به اهداف خود به ۴گیگابایت رم نیاز دارد؟ به نظر بنده اگر لقب جنگ سرد را به این عرصه بدهیم خلاف نگفته‌ایم!

یکی از سنگین‌ترین رقابت‌ها در این بخش به افزایش تعداد پیکسل‌های صفحه‌نمایش اسمارت‌فون برمی‌گردد و در این مقاله می‌خواهیم به صورت تخصصی نشان دهیم که الزاما صفحه‌نمایش گلکسی اس۶ با وضوحیت نجومی ۱۴۴۰p که حتی برای تلویزیونی ۵۰ اینچی هم کاملا کافی به نظر می‌رسد، از آیفون۶های ۷۲۰p و ۱۰۸۰p باکیفیت‌تر نیست.

این روزها در بازار خرید یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای کاربران حکمی تعیین کننده را دارد به تعداد پیکسل‌های صفحه‌نمایش دستگاه برمی‌گردد و هرگز فراموش نمی‌کنم که در زمان معرفی گلکسی نوت۴ چه جشن و پایکوبی توسط دوستداران سامسونگ بابت استفاده از صفحه‌نمایشی ۱۴۴۰p در آن به راه افتاد و این موضوع در گلکسی اس۶ نیز تکرار شد تا موضوع مقایسه‌ی چنین صفحه‌نمایشی با نمایشگرهای پایین‌تر از خود کنکجاوی همگان را برانگیزد.

سامسونگ در هر دو مدلی که اشاره کردیم به ذکر مزایای آنها نسبت به صفحه‌نمایش‌های نسل قبل از خود پرداخت و بر موضوع بهینه بودنشان تاکید فراوانی کرد. مسلما تصور مصرف پایین برق صفحه‌نمایشی با چنین وضوحیتی مقداری سخت است اما ظاهرا سامسونگ توانست که از پس آن برآید بنابراین نمی‌توان زیاد در این بخش به کره‌ای ها خرده گرفت هرچند که شاید در صورت استفاده از صفحه‌نمایشی ۱۰۸۰p به مراتب شاهد ارتقای دوام شارژ دستگاه بودیم.

درحالیکه دوستداران هر دو رویه‌ی مذکور یعنی استفاده از وضوحیت‌های نجومی و استفاده از وضوحیتی معمولی هریک با ذکر دلایلی به بررسی برتری محصولات مورد علاقه‌ی خود می‌پردازند، این بار می‌خواهیم در عمل این موضوع را ببینیم که آیا واقعا در میدان دید چشم انسان می‌توان فرق بین چنین نمایشگرهای کوچکی را مشاهده کرد؟

شنیدن این موضوع که در محصول مورد علاقه‌مان از صفحه‌نمایشی فوق‌العاده با وضوحیت بالا استفاده شده شیرین است اما “شنیدن کی بود مانند دیدن؟!” پس سخن کوتاه می‌کنیم و با هم به تماشای بررسی دیدنی GameBench می‌پردازیم که به شکلی حرفه‌ای و در عمل عیار صفحه‌نمایش پرچمدارهای سامسونگ و اپل را سنجیده و با اجرای بازی‌های سنگین و باکیفیت بر روی هر دوی آنها به ما نشان می‌دهد که لزوما وضوحیت بالای تصویر نمی‌تواند منجر به کیفیت بالاتر آن شود.

آزمایشات و نتایج

روش انجام کار بسیار ساده است و GameBench که متخصص بازی و بنچمارک گرفتن از بازی‌های مختلف است برای انجام مرحله‌ی نخست این کار بازی باکیفیت آسفالت۸ را بر روی ۳ گوشی آیفون۶، آیفون ۶پلاس و گلکسی اس۶ اجرا کرده و در صحنه‌های مشابه برشی ۱۰۰ درصد را از بخش‌های مختلف از تصویر تهیه کرده که با بررسی این تصاویر گرفته شده می‌توان به عیار کار صفحات نمایش بهترین اسمارت‌فون‌های بازار پی برد.

قبل از هر چیز ذکر یک نکته‌ی بسیار مهم ضروریست و آن هم اینکه توانایی این بازی در تطبیق خود با صفحه‌نمایش‌های با وضوحیت‌های مختلف چگونه است و آیا کیفیت آن در صفحه‌نمایشی با تعداد پیکسل بسیار بالا با افت روبرو نمی‌شود؟ در این بخش با توجه به سابقه و توانایی بالای بازی آسفالت فرض را بر آن قرار می‌دهیم که این بازی مشکلی با چنین نمایشگرهایی ندارد و بخوبی از پس آن برمی‌آید و در نمایش جزییات و افکت‌های گرافیکی شاهد افت کیفیت جزییات نیستیم.

تصویر گلکسی اس۶ در سمت چپ و تصویر آیفون۶ در سمت راست قرار دارد

Crops-comparison

نتیجه بسیار تامل برانگیز است و با وجود اینکه تصویر آیفون برای هم سایز بودن با تصویر تولید شده توسط گلکسی اس۶ تغییر سایز داده شده و بزرگ شده است، باز هم مشاهده می‌کنید که تصویر لزوما در صفحه‌نمایش ۱۴۴۰p باکیفیت‌تر از صفحه‌نمایش ۷۲۰p نیست. اما این نتیجه لزوما برای همه بازی‌ها یکسان نیست و در عناوینی مانند Modern Combat 5 و Dead Trigger 2 نیز این آزمایش صورت گرفت و با وجود تمامی بهینه‌سازی‌هایی که برای این بازی‌ها انجام گرفته و محاسبات پیچیده‌ای که در بخش نمایش در صفحه‌نمایش‌های با وضوحیت بالا در آنها صورت می‌گیرد نتیجه به این صورت است :

تصویر گلکسی اس۶ در سمت چپ و تصویر آیفون۶ در سمت راست قرار دارد

Crops-comparison-MC5

در این بخش همانطور که ملاحظه می‌کنید میزان جزییات در تصویر گلکسی اس۶ بیشتر است و حتی عمق تصویر را می‌توان در آن تا حدودی تشخیص داد. بدون شک چنین گرافیک و تصویری برای کسانی که با PC بازی می‌کنند مضحک و خنده‌آر است و در آن بخش شاهد گرافیک‌های به مراتب بالاتری هستیم اما بدون شک ۲ دلیل قانع کننده وجود دارد تا این موضوع را برای همه قابل هضم کند.

اول اینکه توسعه‌دهندگان بازی‌های PC هیچ نگرانی را بابت میزان حافظه‌ی مورد نیاز بازی و فضایی که در حافظه‌ی سیستم اشغال می‌شود را ندارند و نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرند اما توسعه دهندگان بازی‌های اسمارت‌فون و گجت‌های کوچک همواره در کنار کیفیت بالای بازی، دغدغه‌ی پایین نگه داشتن حافظه‌ی مورد نیاز آن را در سر دارند و این خود یکی از بزرگترین دلایل پایین بودن کیفیت بازی‌های بزرگ در نسخه‌های موبایل نسبت به نسخه‌های PC است.

دوما تنوع وضوحیت تصویر و تعداد پیکسل در محصولات اندرویدی بسیار زیاد است و حتی سخت‌افزار گرافیکی بکار رفته شده در آنها نیز بسیار متنوع بوده و این موضوع کار توسعه‌دهندگان این دستگاه‌ها را برای تطبیق بازی‌هایشان با انواع و اقسام سخت‌افزارهای مختلف سخت کرده و تصور اینکه یک بازی بتواند با تمامی سخت‌افزارهای مختلف نهایت گرافیک و کیفیت خود را به نمایش بگذارد مقداری سخت است.

مشکلات فوق خود عوامل مهمی هستند اما تفاوت‌های ساختاری در نسخه‌های مختلف یک بازی در پلتفرم‌های گوناگون نیز خود می‌تواند بر مشکلات ما برای مقایسه‌ی تاثیر صفحه‌نمایش در اجرای آنها بیفزاید. برای درک بهتر این موضوع بهتر است نگاهی به تصاویر زیر بیندازید که تفاوت‌های جزیی در ساختار بازی در این صحنه مشخص است.

GS6-DT2

iPhone-6-DT2

بازی Dead Trigger 2 قدری هوشمندانه‌تر از آسفالت عمل کرد و در تصاویر فوق که اولی مربوط به صفحه نمایش ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسلی گلکسی اس۶ و دومی مربوط به صفحه نمایش ۷۵۰*۱۳۳۴ آیفون۶ است می‌توان به وضوح مشاهده کرد که این بازی به شکلی هوشمندانه جزییات بیشتری را در صفحه‌نمایش باکیفیت‌تر به نمایش می‌گذارد.

دو صحنه تقریبا مشابه هم هستند و می‌توان به میزان تفاوت جزییات آنها خصوصا در نور لامپ پی برد. در گلکسی اس۶ جزییات بیشتری از صحنه وجود دارد و تا حدودی بهتر می‌توان به عمق تصویر پی برد که این موضوع باعث ایجاد تفاوت‌هایی در تصویر ایجاد شده در دو دستگاه می‌گردد.

GameBench برای درک بهتر تفاوت‌ها تصاویر و اسکرین‌شات‌های بیشتری را از صحنه‌های مشابه در این دستگاه‌ها تهیه کرده که این بار پای آیفون ۶پلاس نیز به رقابت باز شده و تا حدودی می‌توان گفت که کار برای گلکسی اس۶ مقداری دشوارتر می‌شود.

در تمامی این آزمایش‌ها گلکسی اس۶ تصویر اول، آیفون۶ تصویر دوم و آیفون ۶ پلاس تصویر سوم است

آزمایش ۱

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_1 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_2 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_3

آزمایش ۲

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_4 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_5 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_6

آزمایش ۳

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_7 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_8 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_9

آزمایش ۴

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_10

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_11 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_12

آزمایش ۵

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_13 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_14 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_15

آزمایش ۶

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_16 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_17 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_18

آزمایش ۷

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_19 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_20 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_21

آزمایش ۸

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_22 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_23 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_24

آزمایش ۹

Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_25 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_26 Galaxy-S6-vs-iPhone-6-vs-iPhone-6-Plus_27

نتیجه گیری نهایی

برای انتخاب یک اسمارت‌فون با وضوحیت بالای تصویر صفحه‌نمایش فاکتورهای مختلفی تعیین‌کننده هستند و به شما توصیه می‌کنیم که تراکم پیکسل بسیار بالای صفحه‌نمایش اسمارت‌فونتان را حداقل تا چند سال آینده به عنوان فاکتور اصلی و سرنوشت ساز در خریدتان در نظر نگیرید چرا که لزوما وضوحیت بالای تصویر به معنی کیفیت بالاتر آن نیست و در بسیاری از مواقع همین موضوع می‌تواند گران تمام شود.

اول از هر چیز چشم انسان این توانایی را ندارد تفاوت میان تصویر ۱۰۸۰ و ۱۴۴۰ را تشخیص دهد و شاید اگر بدون ذکر برند و نام و نشان این دو صفحه نمایش را به کاربران بدهیم هرگز نمی‌توانند مدل آنها را به درستی تشخیص دهند و این خود می‌تواند عاملی باشد که تراکم پیکسل نجومی صفحه‌نمایشی ۵ اینچی نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای خرید چنین محصولاتی باشد.
از طرفی بسیاری از بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف هنوز برای تراکم پیکسل‌های بسیار بالا بهینه نشده‌اند و فقط تعدادی انگشت شمار هستند که می‌توانند خود را به خوبی با چنین تغییراتی وفق دهند و نهایت کیفیت را در اختیار کاربر قرار دهند. در بسیاری از مواقع حتی استفاده از صفحه‌نمایشی ۱۴۴۰p برای کاربر گران تمام می‌شود زیرا به عنوان مثال محصولی مانند گلکسی اس۶ در بسیاری از مواقع اپ‌ها و بازی‌ها را نمی‌تواند با وضوحیت ۱۴۴۰ رندر کند و به ناچار دست به دامان تغییر سایز و نسبت تصویر می‌شود که با این کار عملا کیفیت افت کرده و جزییات نسبت به مدل مشابه در صفحه‌نمایشی ۱۰۸۰ دچار افتی نسبی می‌شوند.

چنین مشکلی صرفا محدود به تولیدکنندگان صفحات نمایش مانند سامسونگ و LG نیست و تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان بازی‌ها نیز نقش بسیار مهمی را در پیشبرد کیفیت اجرای اپ‌هایشان بر روی صفحه‌نمایش‌های با وضوحیت بالا بر عهده دارند. هرچند که نمی‌توان تا به اینجای کار نیز چندان به آنها خرده گرفت چرا که سرعت استفاده از صفحه‌نمایش‌های QHD در اسمارت‌فون به ناگهان افزایش یافت و تولیدکنندگان سخت‌افزار بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های موجود اعداد و ارقام خود را بالا بردند که این موضوع برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها مقداری دردسرساز شده است.
امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی محصولاتی نرم‌افزاری باشیم که به راحتی بتوانند با سخت‌افزارهای مختلف مخصوصا صفحات نمایش با تراکم پیکسل گوناگون نهایت کیفیت را برای کاربرانشان به ارمغان بیاورند و شاهد افت آنها در حالات خاصی نباشیم.

آنچه که مشخص است در شرایط کنونی وجود صفحه‌نمایشی ۱۴۴۰P مانند آنچه که در گلکسی اس۶ یا LG G4 شاهد آن هستیم به معنی کیفیت بالاتر آنها نیست و فعلا تا عملی شدن استفاده‌ی بهینه از این مقدار پیکسل اضافی مقداری زمان لازم است چیزی که نه به مذاق تولید کنندگان سخت‌افزاری مانند سامسونگ خوشایند است و نه کاربرانشان که به امید کیفیت بالاتر روی به صفحه‌نمایش‌هایی با وضوحیت نجومی می‌آورند اما در عمل آنچنان مزیتی حاصلشان نمی‌شود.

در کنار تمامی این مسائل باید به بحث میزان مصرف انرژی این نمایشگرها نیز اشاره کنیم که هزاران پیکسل اضافی در صفحه تا چه مقداری در دوام شارژ باتری دستگاه تاثیرگذار هستند و پرداخت هزینه‌ای به نام تمام شدن شارژ باتری واقعا در خدمت کیفیت بالاتر کار با گجت خواهد بود یا خیر؟

از شما دوستداران ترنجی می‌خواهیم نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر دوستانتان در میان بگذارید. تا چه حد در شرایط کنونی با وضوحیت بسیار بالای تصویر اسمارت‌فونتان موافق هستید؟ آیا در فاکتورهای خریدتان ۱۴۴۰p یا ۱۰۸۰p بودن صفحه‌نمایش گوشی برایتان پراهمیت است؟ دیدگاه‌های خود را پیرامون این موضوع با ما در میان بگذارید.

[su_box title=”موضوع نظرسنجی امشب” style=”bubbles” box_color=”#44d244″ title_color=”#5c804f” radius=”6″]نظرسنجی امشب ساعت ۲۲ نیز به همین موضوع اختصاص دارد و از شما دوستداران ترنجی دعوت می‌کنیم که با شرکت در این نظرسنجی به شکلی عمیق‌تر به بحث پیرامون این موضوع بپردازید[/su_box]

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Attention-gamers-Your-smartphone-displays-super-high-resolution-means-little-and-heres-why_id71036″ target=”blank” background=”#377431″]phonearena[/su_button]

آخرین دیدگاه ها

  1. Dontbon گفت:

    ایول به سامسونگ دمش گرم :good: Samsung Galaxy S6 جزئیات رو بهتر به نمایش گذاشت :good:

    • Jahandar گفت:

      این نمایش جزئیات فقط وقتی دیده میشه که تصویر «مثلا بازی در حال اجرا» زوم بشه (آیا در هنگام بازی ما تصویر رو زوم میکنیم ؟!!!) ، وگرنه در حالت عادی تفاوتی دیده نمیشه …

      افزایش پیکسل ها تنها اثری که در عمل داره افزایش مصرف باطری‌ست . بر خلاف تصور دوستان این افزایش مصرف باطری فقط به افزایش مصرف خود صفحه نمایش مربوط نمیشه (میدونیم که گفته شده صفحات qhd سوپرامولد سامسونگ ، مصرفشون از فول اچ دیهاش کمتره!) بلکه با افزایش پیکسل دنسیتی ، کار پردازندهٔ گرافیکی بسیار بیشتر میشه و متعاقبا مصرفش باطری افزایش پیدا میکنه . با این حساب اگر مثلا در گلکسی اس۶ از صفحات full hd استفاده میشد احتمالا میزان شارژ باطری چند ساعت افزایش پیدا میکرد …

  2. Soltanmsh گفت:

    سامسونگ S6 جزئیات بیشتر نشون میده ! :yes: :good: ولی ارزش نداره که به خاطره یه خورد جزئیات به باطری و CPU فشار بیاره! 😉 :yes:

  3. shahryar13 گفت:

    اگه قیمت گلکسی اس ۶ یک میلیون بیشتر بود بازم ارزش خرید داشت.زنده باد سامسونگ

  4. Mehrshad.HTC گفت:

    فک نکنم کسی تو دنیا بخواد با ذره بین بازی کنه که تفاوت های کمو ببینه …
    در کل من فک میکنم تا حدود ۵٫۵ اینچ full hd خوبه و بالای ۵٫۷ اینچ qhd مناسبه
    ۴k هم بدرد تبلت با سایز های بزرگ میخوره نه گوشی و فبلت

  5. Feili گفت:

    الان xperia z3 خودم که ۱۰۸۰p از ۲k نت۴ کیفیتش بهتره در ضمن مقایسه کردم که میگم
    دوما کیفیت فقط افزایش رزولوشن نیست.رزولوشن ۲k واسه تبلت های ۱۰ اینچی هستش نه واسه گوشی های موبایل

  6. negar گفت:

    سامسونگ عالی بوده و روز به روز بهتر میشه. :rose:
    منتظر ظهور نوت ۵ …… :heart:

  7. Mehrshad.HTC گفت:

    راستی اسم بازیه تو آزمایش ۲ چیه؟

  8. eiatrj گفت:

    دقیقا حرف دل مارو گفتی ترنجی :good:

    من یکی به شخصه اگه بر فرض محال میخ.استم S6 یا G4 بخرم و اگه این دو یک نسخه ۱۰۸۰p هم داشتند ولی با همین مشخصات، صد البته و هزار البته که همین نسخه Full HDشون را میگرفتم و اصلا سراغ ۲k و ۴k نمیرفتم به هیییییچ وجه !!! :negative: ( حداقل تا زمانیکه یک انقلاب واقعی توی باتری ها ایجاد بشه)

  9. Saeed Sj گفت:

    در کل اختلاف جزیات در بازی اسپایدر من به اوج خودش میرسه ! و بوم بیچ زیاد تفاوت نداشت چون یه بازی انلاین هستش و باید گرافیک پایینتر و حالت کارتونی داشته باشه ! ممنون

  10. the next big thing گفت:

    هردو خوب بودن و هردو در نوع خودشون بهترینن
    راستی برا گلکسی اس ۶ اج یه آپدیت ۶۱۹ مگابایتی اومد،کسی آپدیت کرده؟میدونید برا چیه؟

  11. Ali.R گفت:

    این مقایسه درست نیست چون اس۶ باید با یه گوشی اندروید مقایسه بشه نه ios .کیفیت و بهینه سازی ها یکسان نیستش …
    در کل ۱۰۸۰واسه این اندازه کافیه..
    اما واقعا تفاوت کیفیت وجود داره..کافیه یه فیلم ۲k رو تو هر دونوع صفحه ببینید تا متوجه بشید‌..ملاک دیدن پیکسل نیست بلکه کیفیته..چقدر خوبه که پنل اس۶ از اس۵ هم کم مصرف تره…در این صورت نمیشه خرده گرفت.

  12. REZA REZA گفت:

    ای بابا پس هر کاری کردیم الکی بود؟!!!

  13. REZA REZA گفت:

    ما که وسط بازی ب این چیزا توجه نداریم!!

    انصافا اصن کسی به این چیزا فک نمیکنه.ب نظر من کیفیت تو دقت رنگ و درست نشون دادن رنگ هاس.طیر نور افتاب هم خوب باشه .تراکم پیکسل به اندازه نیاز بسه.

  14. fandogh گفت:

    ایفون همیشه بهترینه این اعداد وارقام بدرد شرکتهای اسیایی میخوره ، ببینم اقای مخملی این مقایسه صفحه اچ دی زد ٣ کامپکت رو با اس ۶ تو قیلم اکسپریا مشخص میکنه یانه، جالب اینجاست اقای رحمانی که زحمت مقاله رو کشیدند همه جانوشتند تراکم بالا لزومی نداره بعدش دوستان اومدن ایول ایول میکنن

  15. احمد گفت:

    قبلا هم گفتم فعلا نیازی به افزایشتراکم پیکسل تو گوشیا نیازی نیس این ازمایشاتم تقریبا اینو میگه اپلم این موضوع رو خوب میدونه و منتظر هست که جا بیافته تو مقاله هم اشاره شد که فعلا وقتش نیس. رمز موفقیت اپل اینه.اپل واقع بینه. هرچند معتقد هستم بعد یه مدت حق با سامسونگ هست اما فعلا نه

    • Sajad گفت:

      دوست عزیز شما شرایط رقابت فشرده تر تو دنیای اندروید رو هم در نظر بگیر. این رو هم فراموش نکن که گوشی های اندروید بخاطر همین رقابت اگه سخت افزار لپ تاپ هم استفاده کنن بازم قیمت معقولی دارن. پس میشه اینجوری فکر کرد که با یه هزینه مشخص بهتره که قویترین سخت افزار ممکن رو تهیه کرد. البته به شرطی که مشکل باتری رو بشه حل کرد. که بعضی شرکتها تا حدودی تونستن.

  16. Mortiii گفت:

    خیلی خوب میشه که هر شرکتی اول بیاد از تمام پتانسیل های موجود در یک زمینه استفاده کنه و بعد ارتقاش بده من کار اپل رو تحسین میکنم.

  17. HM-R O Y A L گفت:

    رزولوشن بالا تو سایز کم و زیر ۵ اینچ فایده چندانی برای کاربر نداره چون زیاد قابل تشخیص نیست مگر اینکه از فاصله ۳-۴ سانتی متری به دیسپلی نگاه کنید .رزولوشن بالا صرفا” ربطی به کیفیت بالاتر نداره بلکه به کیفیت و تکنولوژی ساخت دیسپلی توسط سازنده بستگی دارد. این عکسهای گذاشته شده هم سایز واقعی گوشیها نیست اگر در سایز اصلی خود گوشیها ببینید تفاوت زیادی در جزئیات نمی بینید .رزولوشن بالا تو سایز ۴۰-۶۰ اینچ به بالا جزئیات رو خوب نشون میده نه تو سایز ۴٫۷ – ۵ اینچی

    • HM-R O Y A L گفت:

      کیفیت بازیها و نشان دادن جزئیات در بازی ها بستگی به سازنده ها داره اگه رزولوشن کاملا” متناسب با سایز دیسپلی باشه تفاوت چندانی نمیتوانید پیدا کنید رزولوشن بالاتر در آن سایز دیسپلی هم تفاوت چندانی نشان نمیدهد ولی وقتی سازنده ها رزولوشن کمتر برای آن سایز را انتخاب کنند تفاوتها مشخص میشود ..

  18. mostafasaeedix گفت:

    والا کسی رو ندیدم تا حالا با ذره بین بازی کنه..
    توی همین بازی ها سنگین ترینشون modern combat 5 هستش که با یه سرچ ساده تو یوتیوب میتونید ببینید چه فریم بالاتری میده ایفون ۶ پلاس نسبت به بقیه .
    اگر کسی گیمر باشه میدونه چیزی که تاثیر مستقیم داره در لذت بردن از بازی ها فریم بازیه
    صفحه نمایش های بالاتر از فول اچ دی بر روی موبایل هیچوقت برای بازی کردن مناسب نیستن…

  19. dooste.man83 گفت:

    چیزی که من میبینم اینه که iphone 6 plus از دو تای دیگه بهتر بود
    این سامسونگ فکر میکنه هرچی رنگ آبرنگی تر باشه کیفیتش بالاتره …کاش یکی این رو براشون توضیح میداد !!!یعنی کیفیت ۸k هم بزنه وقتی رنگ ها رو اشباع میکنه تا حد کور کردن به ۱۰۰۰ تومن نمی ارزه
    منطقی ترین رنگ ها همیشه برای htc و آیفون و lg بوده
    سونی هم که بنظرم یکم رنگ و رو رفته هست

  20. با سلام اقای پویا رحمانی من فکر می کنم شما ۳ فاکتور رو در مقاله تون ذکر نکردین ۱٫ اگر هر دو گوشی رو دستتون گرفته باشین که قطعا گرفتین به صورت کاملا واضح متوجه می شین که کیفیت صقحه نمایش s6 خیلی بهتر از iphone6 و فقط ملاک سنجش صفحه ۲k بازی نیست و اینو از ویدیو ها معمولی و حتی عکس های بک گراند می تونین متوجه بشین ۲٫ حتی اگر تفاوت ۱۴۴۰ و ۱۰۸۰ در زمان فعلی قابل تشخیص نباشه من بازم ترجیح می دم که ۱۴۴۰ رو انتخاب کنم چون با پول کمتر (نسخه ۶۴ s6 در حدود ۲ ملیون و نسخه ۶۴ iphone 6 در حدود ۲۷۰۰ می باشد) صفحه نمایش به روزتری رو خریداری کردم و امیدوارم که در اینده که بستر ۲k فراهم شد گوشی من اون رو ساپورت میکنه (اخه قرار نیست که من هر سال گوشی عوض کنم) ۳٫ شما به باطری اشاره نکردین که در بنچ مارک ها عملکرد باطری s6 با رزولوشن ۱۴۴۰ بهتر از iphone با رزولویشن full HD که به بسیاری از اونایی که نگران مصرف باطریشونن می گم که با انتخاب این صفحه نمایش حداقل چیزی رو از دست نمی دین و در اخر باید بگم که سامسونگ برای حالت LCD خودش ۴ حالت مختلف در نظر گرفته که هر کسی به هر دلیلی نمی خواد از صفحه نمایش qhd استفاده کنه می تونه اونو به رزولیشن پایین تر تغییر بده. با تشکر از وقتی که گذاشتین

    • پویا رحمانی پویا رحمانی گفت:

      درود بر شما جناب دراوری عزیز
      بله فرمایشات شمارو قبول دارم منتها اینو در نظر بگیرید که متن برگرفته از منبعی خارجی هستش و بنده با وجود بخش هایی که اضافه یا اصلاح کردم نهایت تلاشمو بکار گرفتم که اصل محتوا منتقل شه
      بازم تشکر از موارد خوبتون
      شب خوبی داشته باشید

    • K.m گفت:

      لذت بردم از متنی که نوشتی.کامل و مودبانه.من به شخصه وارد سایتی میشم دوست دارم چیزی یاد بگیرم.اما مرز چاخان گفتن بعضی ها رو و حرف راست هم بلدم.

  21. SAYROS گفت:

    مقایسه باید بین اس۶ و اس ۵ صورت میگرفت. نه ۴٫۷ اینچ و ۵٫۱ اینچ و ۵٫۵ اینچ

  22. shaan گفت:

    ای کاش آپشن داشت خودمون انتخاب میکردیم مثلا الان FHDباشه و یاQHD.

  23. Different_boy گفت:

    خیلی جالبه تست!!فکر میکنم فقط اومده اس۶ رو بکوبه و بره!!!!اولا که اومده بازی رو مثال زده که همه میدونیم توی این چند سال سخت افزارها پیش رفت کردن اما نرم افزارها درجا زدن.مخصوصا بازی های موبایل که از اچ دی هم بالاتر نرفتن!!!پس چرا ما باید از یک بازی اچ دی انتظار معجزه داشته باشیم؟؟؟؟؟دوم اینکه تست انجام شده توی یک پلتفرم نیست.معلومه که نرم ازارهای آی او اس به مراتب کیفیت بالاتری دارن.دلایلشو همه میدونیم چیه.
    همین آدم بیاد ی فیلم ۱۰۸۰ فول فریم رو توی دوتا گوشی اجرا کنه ببینم کیفیت فرق میکنه یا نه!!!!!!!!!!
    بیاد ی فیلم یا عکس ۲ کا پخش بکنه بدون زوم کردن ببینیم میتونیم تشخیص بدیم یا نه!!!!!!مگر گوشی و صفحه فقط برای بازی هست؟عکس و فیلم و حتی همون والپیپر گوشی هم خودش نقش تعیین کننده ای داره.تست از پایه اشتباهه.من که قبول ندارم.چون دو صفحه رو دیدم و باهاشون کار کردم.صفحه اس۶ واقعا جذبت میکنه.یعنی طرف خودش میکشونه ادمو.ولی صفحه ایفون ها با احترام به کیفیت در برابر اس۶ حرفی برای گفتن ندارن.

  24. Shahspik گفت:

    واقعا جالبه. بیشتر از ۸۰٪ نظرات اصن ربطی به موضوع نداره. وقت میذاریم تا آخر میخونیم. 🙂 🙂
    ————–
    بشخصه فول اچ دی رو ترجیح میدم. البته برا موبایل

  25. امین گفت:

    یعنی با مقایسه لکسوس و پراید ترولی رو به حد اعلاء رسوندی مغزز جان :)))
    لااقل z3 رو با ابگرمکن… بخاری مقایسه میکردی.
    با ماشین هم بخای مقایسه کنی z3+ عین رنو pk میمونه هی جوش میاره s6 هم عین لامبورگینی اونتادور یا بوگاتی.
    دیگه نبینم به لکسوس توهین میکنی برادر مغزز.

دیدگاه خودتان را بنویسید

ابتدا وارد شوید تا بتوانید دیدگاهی ارسال کنید