حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جمع بندی سونی اکسپریا زد ۴ کامپکت ؛ هر آنچه انتظار داریم

نوشته

8 سال قبل | 18 دیدگاه | سونی، شایعات

اگر بگوییم سونی تواسنته است رده ای جدید را در میان اسمارت فون های کنونی باز کند، صحبتی اشتباه نخواهد بود. سری کامپکت سونی در دسته ای قرار خواهد گرفت که کاربران زیادی را جذب خود کرده است. بسیاری از افراد تمایل به داشتن اسمارت فون هایی دارند که در عین پرچمدار بودن، از انداره ای مناسب بهره برده باشند. اکنون خبر هایی از سونی اکسپریا زد ۴ کامپکت به گوش می‌رسد. در مورد نام این اسمارت فون نیز کمی شک داریم زیرا ممکن است اتفاقی که برای زد ۴ یا زد ۳ پلاس افتاد برای این دستگاه نیز رخ بدهد. در هر صورت در ادامه همراه باشید تا چند مورد را با هم بررسی کنیم. سونی اکسپریا زد ۴ کامپکت می‌توان یکی از “بهترین” های سال ۲۰۱۵ باشد.

اکسپریا زد ۴ کامپکت

اکسپریا زد ۴ کامپکت

اکسپریا زد ۴ کامپکت

طراحی

در زمینه طراحی نقطه خواهد بود که سونی می‌تواند تمایز اساسی را بین خود و دیگر رقبا ایجاد کند. سونی زد ۳ کامپکت را به یاد آورید؛ این دستگاه با توجه به ابعاد در نظر گرفته شده برابر ۱۲۷ در ۶۴٫۹ و ضخامت ۸٫۶ میلی‌متر جز دستگاه هایی به حساب می‌آمد که از بهترین طراحی ممکن بهره برده بود. این دستگاه لبه هایی بسیار خوبی داشت که در زمان در دست گرفتن دستگاه، حس بسیار خوبی را منتقل می‌کرد. نیازی نمی‌بینیم که لازم باشد از نظر ابعادی نسل بعدی دستگاه تغیر داشته باشد زیرا بر اساس استاندار نیز اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم با توجه به ابعاد کلی اگر صخامت دستگاه کمتر باشد کمی در دست گرفتن مشکل خواهد شد اما به احتمال زیاد بدنه کناری نیز به جای استفاده از پلاستیک به سراغ فلز برود.

در ماه گذشته تصویر های مفهومی از نسل بعدی دستگاه سونی منتشر شد. قصد نداریم به شایعات گذشته دامن بزنیم اما این را در نظر بگیرید که با رونمایی از زد ۳ پلاس شاهد دستگاهی بودیم که بدنه اطراف نیز فلزی بود در نتیجه احتمال گفته شده مبنی بر فلزی بودن کناره های اکسپریا زد ۴ کامپکت قوی تر خواهد شد.

سخت‌افزار

در این قسمت انتظار رونمایی از یک پرچمدار را داریم. پرچمداری که از زد ۳ پلاس دست کمی نداشته باشد. بر اساس مدارک منتشر شده E5663 نام دستگاهی است که به‌زودی رونمایی می‌شود. این دستگاه به احتمال زیاد همان زد ۴ کامپکت است. انتظار داریم زد ۴ کامپکت دارای صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p باشد. صفحه نمایشی که همانند یک پرچمدار قوی خواهد بود. در مدارک لو رفته ذکر شده است که پردازنده دستگاه چیپست MediaTek MT6795 در کنار ۳ گیگابایت رم قدرت کلی را فراهم کرده است. دوربین ۲۰٫۷ در پشت دستگاه و ۱۳MP در روبه رو این دستگاه را به هر چه قوی تر شدن در رقابت های جهای اماده می‌کند.

در مورد این پردازنده کمی حاشیه درست خواهد شد. با توجه به دوربین، سونی اگر تصمیم بگیرد از پردازنده های اسنپدراگون استفاده کند بهتر است و از بعد دیگر برای بازار های جهانی نیز بازخورد بهتری کسب می‌کند. از ۸۱۰ استفاده نکند ولی می‌تواند به سراغ ۸۰۸ برود. نظر شما چیست؟

اگر رزولوشن دستگاه ۱۰۸۰p باشد یعنی چگالی دستگاه در ابعاد ۴٫۶ اینچ برابر با ۴۷۹ پیکسل در هر اینج است و در مقایسه با زد ۳ کامپکت با رزولوشن ۷۲۰p و چگالی ۳۱۹ppi به معنای واقعی با یک غول کوچک رو به رو خواهیم بود. پس فقط باید منتظر شاهکار سونی در این زمینه باشیم.

اکسپریا زد ۴ کامپکت

اکسپریا زد ۴ کامپکت

تاریخ رونمایی

بر اساس قوانین جهانی زمانی که کد دستگاه یعنی E5663 ثبت شده باشد، یعنی دستگاه به چرخه نهایی تولید رسیده است. شاید سیاست سونی بدین صورت تغییر پیدا کرده است که به جای رونمایی از پرچمدار در ۶ ماه دوم، نسخه مینی یا کامپکت دستگاه خود را معرفی کند. پس با این حساب، انتظار رونمایی از زد ۴ کامپکت در شهریور ماه کشم! این یعنی داغ تر شدن رقابت شرکت در شهریوری که قرار بود اپل با پرچمدار خود، سامسونگ با فبلت خود و اکنون سونی با کامپکت خود آن را رقم بزنند.

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shahspik

زیبا گفتید. غول کوچک

Ehsan

اگر زد۴ کامپکت فلزی بشه خودم اولین مشتریش خواهم بود!
به معنای واقعی غوله، اندازه خوبه به همراه قدرت بالا!
پ.ن: کی میشه سونی اون طرح اخری رو اجرا کنه 😥
نمایشگر QHD – دوربین واقعی ۲۰M – باطری ۳۰۰۰ آمپر – اسپیکر استریو
پایینش هم مثل SL چراغ نوتیفیکیشن باشه! اوووف چ رویایی شد B-)
من موندم طراحهای سونی دقیقا چیکار میکنن! 😐

✰ BARDIYA ✰

سلام دوست عزیز سونی هیچوقت نمیاد اون طرح اخری رو برای پرچمداراش استفاده کنه چون این طراحی یه بار توی Sp استفاده شده و اگه توی پرچمدارش استفاده کنه همیشه هستند متعصبایی که انتقاد کنن و بگن طرح تکراری هست!!
سونی اگه بخواد روزی گوشی با این طرح رونمایی کنه بدون شک اون گوشی SP2 خواهد بود که امیدوارم این کارو انجام بده چون Sp یکی از بی نظیرترین گوشی های سونی بود از طراحیش خیلی خوشم میاد با اون چراغ نوتیفیکیشن پایینش!!
به نظر من برای کامپکت آیندش اگه طراحی تصویر ۲ و ۳ رو انجام بده بدون شک زیباترین گوشی میشه همونطور که در تصویر مشاهده میکنید فلاش LED دور دوربین و سنسور اثر انگشت و … بی نظیر خواهد شد :heart: :heart:
موفق باشید :rose: :rose:

Moazez

انصافا سری کامپکت حرف ندارن،شاهکارن. از لحاظ رنگ بندی هم اگه طلایی اضافه بشه خیلی زیبا میشه.

Moazez

عالی

HOOMAN777

به نظر من صفحه Full HD باشه، سایز ۴٫۷ و ترجیحا سراغ پردازنده سامسونگ بره، با باطری ۲۸۰۰~۳۰۰۰ mAh ضخامت هم حدود ۷٫۵ با همون خواض ضدآب، دوربین ۲۰ پشت جلو هم ۵ یا ۸ هر دو با لرزشگیر اپتیکال
حافظه ۳۲ ۶۴ + micro SD میشه بهترین پرچمدار بازار :heart:

Moazez

خیلی رویایی هست اینی که گفتی ولی نتایج باتری z3compact خیلی خوب بود که شک ندارم اینم بهتر میشه. با سایز صفحه ۴٫۷ اینچ کاملت موافقم و پردازنده هم بنظرم همین پردازنده مدیاتک خیلی خوبه خصوصا چیپ گرافیکیش که حرف نداره.

mostafasaeedix

تقریبا همه میدونن گوشی های سونی بهترین واسه کسانی هستن که عاشق ریختن و امتحان کردن رام های کاستوم هستن…
خب اگه پردازنده سامسونگ استفاده کنه هرگوشیش نهایت ۱۰-۱۲ تا رام کاستوم اونم ناقص واسش بیاد..
چرا باید همچین کاری کنه ؟؟؟

HOOMAN777

به نظر من حرف شما رو میشه با منطق رد کرد، خوشبینانه شاید کمتر از ۱۰ درصد خریدارای این گوشی بخوان کاستوم رام بریزن، اون وقت مزیت پردازنده بهتر و کم مصرف تر و با دمای کمتر رو برای ۹۰ درصد از بین ببریم چون ۱۰ درصد میخوان کاستوم رام بریزند؟؟ منطق خودتون چی میگه؟

mostafasaeedix

سری کامپکت سونی بی نظیره واقعا !ولی خب طراحی سونی هرچندم عالی و بی نقص باشه تکراری داره میشه و باید یه تکونی به خودش بده … رابط کاربریشم با اندروید ۵ جالب شد ولی خب بازم جای کار داره…
z3 تقریبا گوشی بی نقصی بود..ولی خب تکراری برای کسانی z2 و z1 داشتن و مایل به عوض کردن گوشی هاشون بودن… :good:

رضا (z best)

اقا یک کلام ختم کلام این موبایل نارگیله!

shahryar

منتظر میمونم :yes: :good:

Soltanmsh

کامپکت !! خیلی خوبه !! فقط نمایشگر QHD نکنه بهتره ! :yes:

str011

دوربین ۲۱!!
سنسور هم فرق داره (IMX230)

roozbeh.alpha

از سری کامکپکت خوشم میاد خیلی جم وجورن.
چیزی که خودم ترجیح میدم باشه اسنپ ۸۰۸ صفحه ۴٫۵ اینچ ۷۲۰ , ۳ گیگ هم رم و صفحه نمایش هم دقت رنگ بیشتری داشته باشه خودم میخرمش :)))

chalton

😐🤣

Auroro

یادش بخیرر

TheFreeCritic

هه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....