حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۹ ترفندی که هر دارنده اسمارت فون، باید بداند

نوشته

8 سال قبل | 20 دیدگاه | ترنجی

در اینترنت چیز های عجیبی می‌خوانیم؛ شما می‌توانید با موبایتان پاپ کورن درست کنید، یا حتی با یک موز، گوشی خود را شارژ نمایید! در کمال تعجب شما می‌توانید با یک کد مخفی، شارژ گوشی خود را ۵۰% افزایش دهید. اما کدام یک از این ها به واقع درست هستند؟ قطعا هیچ کدام! اما در این مطلب ۹ ترفند واقعی که می‌تواند کار شمارا بسیار راحت تر ‌‌کند، آورده ایم! در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در این مطلب، ۹ روش ویژه برای هک کردن زندگی‌تان آورده ایم؛ اما مگر زندگی را هم می‌توان هک کرد؟! قطعا خیر؛ اما با ترفند هایی می‌توان آن هارا آسان تر کرد. به این روش ها هک Life hack یا هک کردن زندگی می‌گوییم. البته شما اگر واژه بهتره دارید به ما پیشنهاد دهید! خب بگذریم؛ شما در این مطلب می‌خوانید چگونه در زمانی که هیچ شارژری وجود ندارد، گوشی خود را شارژ کنید یا زمانی که به ساحل می‌روید از ورود شن و ماسه به دستگاه دوست داشتنی خود،‌ جلوگیری کنید یا نه، چگونه اسمارت فون خود را به یک فلزیاب (!) تبدیل کنید.

#۱ کابل شارژر دارید اما آداپتور آن را ندارید؟ از تلویزیون بهره ببرید

Have-a-cable-but-no-charger-Use-a-TVs-USB-port-2

آیا می‌دانستید در هر تلوزیون نسبتا جدیدی، یک یا دو پورت USB قرار داده شده است؟! خب شاید نتوانید روی تلوزیون هوشمندان iTunes یا Kirin بریزید، اما می‌توانید با آن تلفن یا تبلتتان را شارژ کنید. معمولا این تلوزیون ها ۵ ولت خروجی داشته و می‌توانند با چنین قدرتی دستگاه‌تان را شارژ کنند. این ترفند زمانی به کار شما می‌آید که خارج از کشور رفته باشید و مبدل مخصوص آن را نداشته باشید؛ یا در ساده ترین حالت شارژ خود را گم کرده باشید. البته باید توجه داشته باشید اطلاعات و تصاویر دستگاه‌تان توسط هرکسی که کنترل دستگاه را دارد، قابل دسترسی است.

#۲ نوتیفیکیشن های خاص، با توجه به مکان شما!

Embrace-location-based-notifications

تصور کنید می‌خواهید در راه رسیدن به کارتان در اتوبوس، چرتی کوچک بزنید؛ اما یادتان برود و از ایستگاه مورد نظر خود عبور کنید. خب با این ویژگی Reminder در iOS و ویژگی Google در اندروید، می‌توانید از این بابت خیالتان راحت شود. فقط اطمینان داشته باشید که تنظیمات GPS کاملا درست و تنظیم شده باشد.

#۳ یاد بگیرید چگونه آدرس مورد نظرتان را، اشتراگ گذاری کنید

Learn-how-to-share-your-location

برخی از افزاد هستند که در مجالس یا مهمانی ها، به دوستانشان آدرس می‌دهند؛ قصرالدشت، کوچه فلان، فرعی بهمان! خب چه کاری است؟ اگر شما بتوانید این مورد را بخوبی فرا بگیرید، تنها نیاز است آن را برای دوستانتان بفرستید تا در گوگل مپ یا هر برنامه دیگری آن را باز کنند و طبق آن پیش بروند. با این کار این روند خیلی ساده تر خواهد شد.

#۴ برای تلفن‌تان، استند بسازید

Turn-an-old-cassette-box-into-a-phone-stand-2

نوار کاست ها مدت هاست از میان ما رفته اند اما در هر خانه ای حداقل یکی از آن ها یافت می‌شود که بی استفاده مانده است؛ با استفاده از جعبه آن ها می‌توانید برای خود یک استند شیک و ارزان بسازید.

#۵ کیسه Ziploc دوست شما است!

Ziploc-bags-are-your-friends

شخصا عاشق این کیسه فریزر ها هستم؛ آن ها جذاب اند و از ورود هرگونه هوا، گرد و غبار یا مایع به محتویاتشان جلوگیری می‌کنند. خب چه چیزی بهتر از تلفن همراهتان؟ پس بهتر است زمانی که می‌خواهید به ساحل دریا بروید، تلفن خودتان را در یکی از این محفظه ها قرار دهید تا نه شن و ماسه ای به تلفن‌تان وارد شود، و نه قطرات آب به آن ضربه بزنند.

#۶ با این ترفند، ماشینتان را لطفا گم نکنید!

Take-visual-notes-2

درعصری زندگی می‌کنیم که در شهر های بزرگ، پاساژ ها و مال های بزرگی وجود دارد که پارکینگ بسیار بزرگی دارند؛ آنقدر بزرگ که شاید هم ماشین‌تان را گم کنید و مجبور شوید ساعت ها دنبال آن بگردید. اما با این ترفند ( که امیدواریم تکراری نباشد! ) دیگر ماشین‌تان را گم نخواهید کرد. تنها نیاز است از بلوک و شماره پارکینگتان تصویری بگیرید. دیگر نیازی به یاد سپردن شماره ها نیست.

#۷ بلندگویی با قدرت بیشتر داشته باشید

Place-phone-in-a-cup-to-boost-its-volume-2

دفعه بعدی که تمایل به پخش موسیقی از سوی اسپیکر گوشی خود دارید، حتما این روش را امتحان کنید. تنها کفایت دارد که آیفون/تلفن اندرویدی‌تان را در یک لیوان فرو کنید؛ البته ذکر دو نکته به جا است. یکی اینکه لطفا در لیوان، آب نباشد(!) و دیگری اینکه توقع Beats Pill XL را نداشته باشید.

#۸ از گوشی‌تان، بیشترین بهره را ببرید!

Load-your-phone-with-utility-apps-2

تلفن شما سرتاسر از سنسور است؛ شتاب سنج، مغناطیس سنج، ژیروسکوپ و… آیا فکر کرده اید با این ها چه استفاده هایی می‌توانید کنید؟ هم‌اکنون با نصب برنامه های خاص می‌توانید گوشی خود را تبدیل به قطب نما، فلزیاب، سرعت سنج و هزاران کار دیگر کنید. برای مثال اپلیکیشن های شرکت developer Smart Tools Co.’s تعدادی از این ویژگی هارا با خود دارد؛ پس چرا تامل می‌کنید؟ همین حالا آن هارا تست کنید.

#۹ یک چراغ قوه ی قوی داشته باشید!

Use-your-camera-as-a-flashlight-or-nightlight

چراغ قوه ی دستگاه شما می‌تواند یک نور فوق العاده را تولید کند، البته به شرطی که یک بطری نیمه پرِ آب را روی آن بگذارید تا نور تولیدی، پخش گردد سپس نور زیبا و زیادی را مشاهده می‌کنید!

نظر شما چیست؟ کدام از این هک هارا قبول دارید و موفق به استفاده از آن شدید؟ کدام را می‌دانستید؟

 [su_button url=”http://phonearena.com/news/9-life-hacks-every-smartphone-user-should-know_id72…”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

۹/۳/۱
این سه تا فقط!

pooyat77

۹ و ۷ از همشون جالب تر بود ، مخصوصا ۹ !

mohsen.j

عامو کی این کارهارو میکنه البته بعضیاش فقط خوبه.ما نهایت کارمون با گوشی شده واتس و اپ و اینا .

حسین

۷ و ۹ خلی جالب بود . تا حالا اصلا چیزی در این موردا نمی دونستم . خیلی راهنمایی جالبی بود

۹ واسه وقتایی که برق بره تو شبا خیلی به کار میاد :whistle:

shahryar

با ۹ حال کردم،امشب امتحان میکنم!!!! :yes:

Dontbon

۹/۷/۳ دمت گرم آقای جمشیدی واقعا سایت به این گونه مطالب خیلی نیاز داره :heart:

MEGA08

۶ چه ربطی به اسمارتفون داشت ؟ یا من اشتباه فهمیدم ؟

emad007

۱ , ۹
خیلی جالب بودن. مرسی :heart: :rose:

milad jafari

جالبه فقط میشه با ایفون/تلفن اندرویدی این کارا رو انجام داد با گوشی های ویندوزی و سیمبین و بلک بری و …. نمیشه انجام داد. تاکید کرده نویسنده

sasan70

مطلب بسیار عالی بود. ممنون

riofarina

شماره یک و من تو ماشین با usb پخش خودرو انجام میدم.ولی سرعت شارژ خیلی پایینه.
۹ جالب بود هشتم که همیشه استفاده داره.

Nfs

مورد ۱ به باتری گوشی صدمه نمیزنه؟

meysam70

۹ جالب بود B-)

ایمان

خیلی جالب بود خوشم اومد ۹ باهال بود تاحالا به فکرم نرسیده بود جالب بود

mohammadh hossein

خداییش هر ۹ تارو انجام دادم بدون اینکه از جایی بخونم البته بجز اون پارک کردن چون ماشین ندارم!

Navid

بجز ۹ و۴همه رو انجام داده بودم

اميد

همه شون عالین.
از بینشون من قبلن فقط عکس گرفتن از محل پارک ماشین رو استفاده می کردم. همیشه هم احساس بدی داشتم موقع عکس گرفتن، چون اینکه نمی تونستم یه حرف یا/و عدد رو حفظ کنم احساس خنگی می کردم. نگو کلی هم راه حلم باحال بوده :yahoo:

tehrani

با سلام و احترام

قصد دارم یک گوشی ویندوز فونی بخرم

تا الان صبر کردم تا اگر شد گوشی های جدید مایکروسافت معرفی بشه و یک گوشی کامل بخرم ولی با اخباری که در خصوص قیمت های احتمالی بسیار بالایشان شنیده ام فکر کنم بهتر باشه دیگر بیشتر از این معطل نشم

از میان گوشی های موجود دو مدل لومیا ۹۳۰ و لومیا ۸۳۰ رو مد نظر دارم

استفاده های روزانه:

تماس حدود نیم ساعت

وبگردی حدود ۲ ساعت

شبکه های اجتماعی ۱ ساعت

فیلم و کلیپ نیم ساعت

مطالعه اسناد یک ساعت

دلایل ترجیح لومیا ۹۳۰
۱٫دوربین اصلی و دوم بهتر این مورد خیلی برام اهمیت دارد
۲٫صفحه نمایش باکیفیت تر
۳٫سخت افزار قوی تر

دلایل ترجیح لومیا ۸۳۰
۱٫قیمت مناسب تر (۳۰۰ هزار تومان ارزان تر)
۲٫کارآیی و بازدهی بهتر باطری (تقریبا تا دو برابر) که این مورد خیلی برام اهمیت دارد
۳٫بازدهی مناسب و کاملا روان بودن ویندوز فون حتی با همین سخت افزار و نیاز نبودن به سخت افزار قوی تر
۴٫کم تر داغ کردن گوشی

البته این توصیفات را باتوجه به اطلاعات مندرج در سایت ها بدست اوردم ولی در خصوص آنها به جز بحث تفاوت قیمت در ما بقی موارد مطمن نیستم دوستانی که از نزدیک تجربه استفاده از این دو گوشی رو دارند یا با آنها آشنایی مناسبی دارند لطفا راهنمایی کنند

md4956

نظر من : صبر کنید تا زمانی که پرچمدار ها معرفی بشن، چرا که علاوه بر امکان خرید آنها، قیمت لومیاهای فعلی هم با افت قابل توجهی مواجه میشن .. و اگه مصمم هستید که الان بگیرید، نظر من ۱۰۰% با ۹۳۰ هستو حتی با وجود ۳۰۰ت اختلاف قیمت .. اگر اطلاعات بیشتری خواستید، من در خدمتم : ایمیل من

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....