حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۹۹ درصد شارژرهای تقلبی اپل در آزمایش ایمنی سنجی مردود شده‌اند

بر مبنای ارزیابی انجام شده مطابق با استانداردهای تجاری انگلستان و آمریکا شارژرهای تقلبی که برای دستگاه‌های اپل موجود است تقریبا هیچ گاه ایمن نبوده‌اند.

سازمان استاندارد آمریکا با جمع‌آوری شماری از شارژرهای تقلبی که به صورت اینترنتی به فروش می‌رسند و انجام آزمایش‌های ایمنی بر روی آنها ثابت کرد که ولتاژ این شارژرها بسیار بالا است.

در این آزمایش از شارژرهایی که در هشت کشور مختلف جهان از جمله ایالات متحده آمریکا و چین به فروش می‌رسند استفاده شده است. از تعداد ۴۰۰ شارژری که مورد آزمایش قرار گرفتند تنها در سه مورد از عایق مناسب برای جلوگیری از برق گرفتگی استفاده شده بود. به این معنی که ۹۹ درصد شارژرهای تقبلی که در سایت‌های اینترنتی فروخته می‌شوند خطرناک هستند.

لئون لیومور، کارشناس سازمان استاندارد تجاری چارترد آمریکا، در این باره می‌گوید:

«درست است که این نوع شارژرها ارزان هستند اما چون غالبا کار کرده و جعلی هستند استفاده از آنها ممکن است به قیمت آتش گرفتن خانه و زندگی کاربر و حتی جان او تمام شود.»

در همین زمینه، شرکت اپل در چند روز اخیر شکایتی را بر ضد شرکتی که آداپتورها و کابل‌های تقلبی را در سایت آمازون به فروش می‌رساند تنظیم کرده است. اپل نیز با انجام بررسی دریافت که ۹۰ درصد لوازم جانبی  که با نام این شرکت در ۹ ماه گذشته در سایت آمازون فروخته شده‌اند تقلبی بوده‌اند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.nextpowerup.com/news/32012/99-of-fake-apple-chargers-fail-safety-tests/”]nextpowerup[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار