حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک دست مصنوعی که حس لامسه را در افراد معلول بازیابی می کند

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

شرکت DARA، وعده ساخت اندام مصنوعی با حس واقع گرایانه را برای افراد معلول داده است. ساخت اندام هایی که به واقع در نوع خود، خوب و بی نظیر هستند.

با ترنجی در ادامه مطلب همراه باشید.

در راستای این خبر، محققان این شرکت، با موفقیت، موفق شدند، یک دست مصنوعی را تولید کنند که برای معلولان، با حسی نزدیک به لمس طبیعی اجسام کار می کند. در این دست مصنوعی که توسط محققان این شرکت مورد آزمایش قرار گرفت، بیمار، متوجه حس لمس با فشار دادن انگشتان این اندام مصنوعی برروی اجسام شد. آن ها حتی از ترفند دوبار لمس یک شی استفاده کردند که بیمار حس لامسه یکسانی را در مورد آن شی مورد آزمایش و لمس پیدا کرد.(چیزی که در اندام طبیعی بدن هم وجود دارد)

این اندام مصنوعی ساخته شده، با مجموعه ای از گشتاور موتور حساس به فشار، از طریق سیم های الکتریکی، واکنش های لامسه در مورد اجسام را به مغز فرد معلول ارسال می کند، تا هر زمان که فرد معلول، هرچیزی را لمس کرد، این گشتاورهای موتوری حساس به فشار، سیگنال های الکتریکی که بسیار شبیه به تماس با گوشت و استخوان هستند و در واقع احساس افراد را تشکیل می دهند را مستقیما به مغز ارسال کنند.

البته هنوز هم، این اندام برای بهبود به کار و مطالعه نیاز دارد، و مثلا، سنسور دست هنوز عواملی چون حرارت و یا در دست گرفتن اجسام را پوشش نمی دهد. اما، با این حال، این فن آوری، یک گام بزرگ روبه جلو برای ساخت اندام های مصنوعی با احساس را تشکیل می دهد.

قطار تکنولوزی از حرکت باز نمی ایستد و به لطف فن آوری، در این حالت می توان، برای قربانیان فلج شده و یا قطع عضو، اندام هایی را ساخت، که باز هم بتوانند لذت برخی از قابلیت های لمس اجسام را بار دیگر برای خود بچشند.

[su_button url=”http://www.engadget.com/2015/09/14/prosthetic-hand-restores-touch/” background=”#5ab28d”]engadget[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان