حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل! چرا پیکسل ضد آب نیست؟ وقت نداشتیم!

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | گوگل

با ارائه آیفون ۷ و مقاومت این دستگاه در برابر آب و خاک تحت گواهینامه IP76، ضد آب بودن تبدیل به یکی از ملاک ها و قابلیت های اصلی در هنگام خرید شده است. در این بین شرکت هایی همچون سونی و سامسونگ حضور دارند که از مدت ها پیش پرچمدار با قابلیت مقاومت در برابر آب و خاک تولید می کرده اند و پرچمدار فعال فعلی آن ها نیز گواهینامه رده بالاتری نسبت به آیفون ۷ دارند. اکسپریا ایکس زد و گلکسی اس ۷ هر دو گواهی IP68 دارند اما پرچمدار گران گوگل چطور؟ در این مطلب با ترنجی همراه باشید تا بیشتر به موضوع ضد آب بودن یا نبودن پیکسل ها بپردازیم.

pixel_water_2

گوگل پیکسل در تست های غیر رسمی و در شرایطی که تخت استاندارد های IPXX قرار نمی گیرد مورد آزمایش کاربرهای مختلف قرار گرفته است تا متوجه شوند در صورت بروز این اتفاق دستگاه آنها در چه حد مقاوم است؟ همانطور که در ترنجی قبلا خواندیم، گوگل پیکسل تا حدودی ضد آب است. در ویدیوهای منتشر شده این دستگاه توانست در برابر باران، قطرات آب و البته غوطه وری در کاسه آب و با عمق کم تقریبا بدون مشکل از تست بیرون بیاید.

به صورت رسمی پیکسل و پیکسل ایکس ال دارای گواهینامه IP53 هستند، این به معنی مقاومت در برابر پاشش قطرات آب تحت زاویه ۶۰ درجه نسبت به عمود است. مسلما این مقاومت آنطوری نیست که قابل ذکر بوده و یا دل شما را برای آب بازی قرص کند! اما دلیل چیست؟ چرا گوگل پیکسل های خود را با طراحی مقاوم تر و گواهی IPXX بالاتر ارائه نکرده است؟

به نقل از WIRED، گوگل دلیل ضد آب نبودن پیکسل و پیکسل ایکس ال را نداشتن زمان کافی برای این طراحی عنوان کرده است! جالب اینکه اساسا گوگل در نظر داشته که پیکسل و پیکسل ایکس ال باید ضد آب باشند! اینکه چقدر چنین بهانه ای برای شرکت بزرگی همانند گوگل پذیرفته است را نمی دانیم اما شاید بهتر بود چنین پاسخی ارائه نمی شد! نظر شما چیست؟ ضد آب بودن موبایل شما چقدر اهمیت دارد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gsmarena.com/google_wasnt_able_to_make_the_pixels_waterproof_due_to_time_crunch-news-21270.php”][/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

خوبه اما نه به عنوان اولویت انتخاب خرید
به هر حال هنوز قیمتی که اعلام کردن زیاده
چون اگر برند را در نظر نگیریم مقابل mi5s جز صفحه QHD که برای استفاده روزمره کاربردی نداره خیلی چیزها کمتر داره
حافظه جانبی
حسگر التراسونیک ( هرچند شیاومی هنوز کامل از این سنسور بهره نگرفته مثلا زیر پنل بزاره )
وگرنه چیپ و سنسور دوربین یکیه
هردو هم ۲ سال پشتیبانی میکنن
تازه شیاومی مدل با ۶ گیگ رم هم داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)