حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل پیکسل ضد آب است؟ دو ویدیو برای اثبات یا رد این ادعا

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | تماشا کنید، گوگل

گوگل از نکسوس های نسبتا ارزان خود گذشته است و حالا تحت برند نام آشنا اما نه خیلی معروف پیکسل موبایل های ساخت خود را با قیمتی بالاتر و قابل رقابت با رقبایی چون اپل و سامسونگ ارایه می دهد. از آن جا که وقتی قیمت دو دستگاه با یک دیگر برابر می شود، عموما شما انتظار دارید قابلیت های برابری هم ارایه دهند، این سوال پیش میاد، حال که گلکسی اس ۷، اکسپریا ایکس زد و آیفون ۷ به ترتیب با گواهینامه های IP68 و IP67 ضد آب هستند، گوگل پیکسل چطور است؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا بدانیم گوگل پیکسل در مقابل آب چه رفتاری را خواهد داشت!

pixel_water_1

حد ضد آب بودن گواهینامه IP53 گفته شده است که در مقابل اسپری شدن قطرات آب در زاویه کمتر از ۶۰ درجه نسبت به خط عمود، ضد آب خواهد بود!

گوگل حد مقاومت پپیکسل و پیکسل ایکس ال را در مقابل خاک و آب با استاندارد IP53 اعلام کرده است. این استاندارد آنقدر ناچیز است که عموما سعی می شود از آن یاد نشود و صرفا برای مقاومت دستگاه زیر باران معمولی یا کمی خیس بودن دست در نظر گرفته شده است، حتی توصیف ضد آب بودن در این گواهینامه خود خنده دار است! چرا؟ در توصیف حد ضد آب بودن گواهینامه IP53 گفته شده است که در مقابل اسپری شدن قطرات آب در زاویه کمتر از ۶۰ درجه نسبت به خط عمود، ضد آب خواهد بود! از نظر مقامت در برابر خاک نیز در حد حداکثر نیست و از ۶ سطح، سطح ۵ قرار می گیرد.

حال اجازه دهید تست را کمی تغییر دهیم، آیا گوگل پیکسل در مدت یک ساعت زیر آب می تواند دوام بیاورد؟ اجازه بدهید ببینیم:

[aparat id=”SIe39″]

اول اینکه باید بدانید گواهینامه IP53 اصلا در برابر غوطه ور شدن در آب تضمینی نمی دهد. هر چند یک کاسه آب آنقدر عمق ندارد که آب بخواهد فشار زیادی به دستگاه وارد کند اما به هر صورت تجت هیچ عمقی هیچ تضمینی وجود ندارد. همانطور که دیدید، گوگل پیکسل تا ۱ ساعت زیر عمق چند سانتی متری در یک کاسه آب دوام آورد و پس از خارج نمودن اما بلندگوی دستگاه تقریبا از بین رفته بود. البته این موضوع برای دستگاه های ضد آب هم طبیعی است و باید کمی صبر کنید تا خشک شود که در این ویدیو پس از خشک شدن تست نشد.

اما یک ویدیو دیگر نیز برای نشان دادن مقاومت گوگل پیکسل زیر باران و البته در کاسه آب اما این بار به مدت ۳۰ دقیقه، یعنی میزان مقاومتی که آیفون ۷ با گواهینامه IP67 در تا عمق یک متری می تواند داشته باشد! را می توانید پایین تر ببینید:

[aparat id=”dHnbl”]

نظر شما درباره مقاومت گوگل پیکسل در زیر آب چیست؟ حداقل می توانید تقریبا خیالتان از بابت افتادن لحظه ای و اتفاقی موبایل خود در آب یا زیر باران راحت باشد. این قابلیت چقدر برای شما ارزشمند است؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gsmarena.com/google_pixel_survives_an_hour_under_water-blog-21248.php”][/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mahdi.seyyed.akbari

ip46 اینا بود تو خود سایتش نوشته بود

mehrdad_ma

راستی گوگل میگه این گوشی رو در ایران نمیفروشه ولی میتوانید آن را توسط واسطه و کشورهای دیگر خرید کنید . پیشنهاد هم میده که چکار کنید تو تمام کشورهایی که گوگل پلی آزاده میشه خرید . و اینکه نمیشه از طریق نمایندگی های HTC و خدمات HTC خرید داشت .
شد مثل آیفون
امیدوارم مثل تبلت پیکسل نشه .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)