حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل لپ‌تاپ جدید Pixel 3 را با سیستم‌عامل آندرومدا در سه ماهه سوم ۲۰۱۷ عرضه خواهد کرد

خبر فعال شدن گوگل در زمینه‌ی سیستم‌عامل جدید دوگانه‌ی اندروید / کروم با نام آندرومدا به‌تازگی همه جا منتشر شده و حالا دو منبع معتبر به‌صورت جداگانه از برنامه‌ی گوگل برای عرضه یک لپ‌تاپ با این سیستم‌عامل تازه در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ خبر داده‌اند؛ برای جزئیات بیشتر در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در این گزارش آمده است که این لپ‌تاپ جدید گوگل در داخل این شرکت با نام Bison شناخته می‌شود و فعلاً اسم مستعار Pixel 3 هم برای آن انتخاب شده است. ظاهراً این دستگاه اولین لپ‌تاپ با این سیستم‌عامل دوگانه‌ی ترکیبی گوگل خواهد بود؛ آندرومدا درواقع از تلفیق سیستم‌عامل کروم با اندروید تولید شده است و حالا با این اخبار جدید می‌توان درک کرد که چرا گوگل امسال قصد ندارد یک کروم بوک جدید با برند Pixel به بازار عرضه کند.

شاید هنوز کمی برای تعیین مشخصات زود باشد ولی به نظر می‌رسد Bison یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۲٫۲ اینچی لمسی خواهد داشت تا در حالت تبلت نیز قابل استفاده باشد. این لپ‌تاپ احتمالاً با پردازنده‌های اینتل m3 تا core i5، ۸ تا ۱۶ گیگابایت رم و ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تولیدشده و در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

دیگر مشخصات احتمالی Bison شامل: دو پورت USB نوع C، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، سنسورهای مختلف، اسپیکرهای استریو، میکروفون داخلی و یک باتری با عمر ۱۰ ساعت استفاده خواهد بود و تمامی این مشخصات در یک پکیج با قطر کمتر از ۱۰ میلی‌متر قرار خواهند گرفت. این لپ‌تاپ برخلاف کروم بوک های فعلی ارزان‌قیمت نخواهد بود و با قیمت حدودی ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد به‌علاوه یک قلم استایلوس Wacom مخصوص این لپ‌تاپ هم به‌صورت جداگانه برای فروش عرضه می‌شود.

اگر این اطلاعات در مورد مشخصات و محدوده‌ی قیمتی درست باشند به نظر می‌رسد این دستگاه با سیستم‌عامل آندرومدا پاسخ گوگل برای رقابت با محصولات پیشرفته‌ی دیگر شرکت‌ها مانند اپل و مایکروسافت خواهد بود و بالاخره گوگل تصمیم گرفته تا از دنیای سنتی لپ‌تاپ‌ها کمی فاصله گرفته و به دنیای لپ‌تاپ‌های هیبریدی قدم بگذارد؛ به‌علاوه این سیستم‌عامل جدید قدمی فراتر از تلاش فعلی گوگل برای اجراشدن برنامه‌ها اندوریدی بر روی لپ‌تاپ‌ها کروم خواهد بود.

هنوز به‌طورقطع مشخص نیست با معرفی این سیستم‌عامل جدید چه اتفاقی برای کروم و اندروید خواهد افتاد اما احتمالاً هر سه سیستم‌عامل به هم‌زیستی باهم ادامه می‌دهند با وجود اینکه به نظر می‌رسد آندرومدا با ویژگی‌هایی فراتر از سیستم‌عامل کروم باعث کنار گذاشتن آن خواهد شد اما مطمئناً بازار کروم بوک های ارزان‌قیمت همچنان مخاطب خاص خود را داشته و آندرومدا در این بازار جایی نخواهد داشت.

متأسفانه هنوز راه زیادی تا ارائه‌ی این لپ‌تاپ هیبریدی Bison گوگل باقی‌مانده است ولی این احتمال وجود دارد که در مراسم ۴ اکتبر این شرکت خبرهایی از برنامه‌ی گوگل برای سیستم‌عامل آندرومدا منتشر شود.

[button type=”link” link=”http://www.androidauthority.com/google-pixel-3-running-andromeda-q3-2017-718370/” size=”btn-medium”]androidauthority[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش