حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی‌هوشمند نوکیا توسط فاکس‎‌کان با یک دوربین از جنس گرافن، ساخته می‌شود

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، شرکت نوکیا در صدد است تا دو گوشی‌هوشمند جدید خود را به بازار معرفی نماید. با این‌حال، گزارشات تازه منتشرشده، نشان می‌دهد که محصولات جدید این شرکت توسط فاکس‎‌کان با دوربین از جنس گرافن، ساخته می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب، همراه ترنجی باشید.

دو گوشی‌هوشمند جدید نوکیا به صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه‌های مختلف، مجهز شده است. مدل کوچک‌تر گوشی‌هوشمند جدید نوکیا، از یک صفحه‌نمایش ۵٫۲ اینچی Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، استفاده می‌کند و مدل بزرگ‌تر نیز به یک صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی ۲K مجهز شده است. هر دو مدل با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ و رابط‌کاربری مبتنی بر Z-Launcher، ارائه خواهد شد.

با این‌حال، یک گزارش جدید نشان می‌دهد گوشی‌هوشمند نوکیا توسط فاکس‎‌کان، تولید خواهد شد؛ برای اطلاع، فاکس‌کان، آی‌فون‌های شرکت اپل را نیز تولید می‌کند. علاوه‌براین، فاش شده است که گوشی‌های هوشمند نوکیا با سنسور دوربین از جنس گرافن، ارائه می‌شود و از یک طراحی تمام‌فلزی، استفاده می‌کند. به عبارت ساده، کرافن، لایه نازکی از کربن خالص است و هم‌چنین، لایه‌ای مجکم از اتم‌های کربن است که به یک‌دیگر به شکل یک شبکه لانه زنبوری شش ضلعی، متصل شده‌اند.

شایعات گذشته، نشان می‌دهد که گوشی‌های جدید شرکت نوکیا توسط تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام، قدرت می‌گیرد و هم‌‎چنین، انتظار می‌رود محصولات جدید نوکیا با تاییدیه IP68 به‌عنوان محصولاتی ضدآب و ضد گرد و غبار، ارائه شود. در حال‎‌حاضر، حافظه رم گوشی جدید نوکیا مشخص نشده است اما گمان می‌رود که گوشی‌های هوشمند نوکیا با چهار گیگابایت حافظه رم، ارائه شود.

شایعات قبلی، مدعی شده‌اند که گوشی جدید شرکت نوکیا با یک دوربین ۲۲٫۶ مگاپیکسلی به بازار عرضه خواهد شد؛ البته، انتظار می‌رود این ویژگی تنها برای رده‌بالای گوشی‌هوشمند نوکیا درنظر گرفته شده باشد. قیمت درنظر گرفته‌شده برای گوشی‌هوشمند این سازنده فنلاندی، نزدیک به ۵۰۰ دلار است که در مقایسه با محصولات هم‌رده، قیمت بسیار مناسبی به‌نظر می‌رسد.

HMD Global Oy یک شرکت همکار نوکیا است که به‌تازگی بخشی از مایکروسافت موبایل (کسب و کار مربوط به تلفن‌های ساده نوکیا) را خریداری کرده است. براساس اطلاعات به‌دست‌آمده، دو تلفن جدید نوکیا با همکاری این شرکت طراحی خواهد شد. شرکت فنلاندی نوکیا، پیش‌تر به‌طور رسمی، از بازگشت خود به بازار گوشی‌های‌هوشمند خبر داد. رئیس شرکت نوکیا در کنگره‌جهانی موبایل ۲۰۱۶ یا همان MWC 2016، اعلام کرد که شرکت نوکیا به دنیای گوشی‌های هوشمند باز می‌گردد؛ با این‌حال، زمان بازگشت این شرکت به بازار مشخص نشده است و این شرکت برای بازگشت به دنیای گوشی‌های‌هوشمند، عجله‌ای ندارد. بازگشت نوکیا به بازار گوشی‌های‌هوشمند، می‌تواند در سال ۲۰۱۶ اتفاق بیفتد یا مدتی بعد، شاهد ارائه گوشی‌های هوشمند نوکیا باشیم.

[su_button url=”http://www.gizmochina.com/2016/08/11/nokia-phone-foxconn-graphene-camera/”]gizmochina[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad

امیدوارم گوشی عالی باشه ولی حریف ها مثل قبل کم نیستن ??

back_uP Amir

خیلی متاسفم که نوکیا فروخت همه چیزو به مایکروسافت جر خود اسمشو

SaeidDS

بوی اصالت داره به مشام میرسه…باید ببینیم نوکیا چه معجزه جدیدی داره :heart: :heart:

Sajjadaf

بی صبرانه منتظریم

Lumia-1520

کاش گند نزنه به اسم نوکیا
چون یکی از دلایل ویندوزی شدنم نوکیا بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی