حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گل‌های کریستالی ، جلوه‌ای ویژه از تعامل دنیای سرد کریستال‌ها با طبیعت

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

گل‌های کریستالی که حاصل خلاقیت یک هنرمند است در قالب مجسمه‌هایی رؤیایی نمود پیداکرده است. Alyson Mowat (آلیسون موات) این هنرمند و مجسمه‌ساز که گیاه‌شناسی از تخصص‌های او به شمار می‌رود با ساخت گل‌های کریستالی توانسته چشم سایر هنرمندان را در مجتمع فرهنگی Botanique به آثار خود خیره کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سال ۲۰۱۳ نقطه عطفی برای خلاقیت و هنر آلیسون بود چراکه او با ایجاد تأسیساتی قراردادی با Botanique و گسترش فعالیت‌های هنری خود توانست این مجتمع هنری را به محلی برای شکوفایی استعدادهای سایر هنرمندان در تمام زمینه‌ها مبدل کند.

ترکیب خلاقانه دو عنصر طبیعی از گل‌های ارگانیک و مواد معدنی سبب شده تا گل‌ها، این گیاهان لطیف که عمری بس محدود دارند به لطف پوشش کریستال‌ها روحی تازه و عمری مجدد یابند تا زیبایی‌های طبیعت بیش از پیش جلوه‌گر شود. انبوه کریستال‌های شیشه‌ای بر روی این گل‌ها سبب شده تا از فرسایش و پژمردگی آن‌ها جلوگیری شود. این موضوع کمک کرده تا گل‌ها در عین حفظ زیبایی خود جلوه‌ای متفاوت با گذشته داشته باشند.

Carnelian (عقیق جگری)

گل‌های کریستالی

گل‌های کریستالی

قطعات و تکه‌های این گل‌های کریستالی که تداعی‌کننده گیاهان فیزیکی و زنده هستند به نحوی در فضا معلق مانده‌اند که گویا گل‌های کریستالی ارتباطی تنگاتنگ با دنیای بی‌رحم خارج دارند. اگرچه ساختار فیزیکی و شیمیایی کریستال‌ها با این گل‌های لطیف بسیار متفاوت است اما هنر و خلاقیت آلیسون موات، این دو عنصر به‌ظاهر غیر مرتبط را به نحوی هنرمندانه به یکدیگر ارتباط می‌دهد.

عکاسی که به کمک آلیسون آمده تا هرچه بیشتر ظرافت کار او را به نمایش درآورد، Tal Silverman (تال سیلورمن) نام دارد. این عکاس با تهیه تصاویری بی‌نظیر از گل‌های کریستالی آلیسون سبب شده تا کاربران دنیای مجازی شیفته کار او شده و استقبال بی‌نظیری از هنر آلیسون کنند.

آلبوم گل‌های کریستالی

[su_button url=”http://www.boredpanda.com/encrusting-flora-with-stabilised-crystals/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]boredpanda[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید