حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلایه کاربران اندرویدی از مصرف بالای باتری اندروید Lollipop

نوشته

8 سال قبل | 25 دیدگاه | ترنجی

سیستم‌عامل شرکت گوگل با مصرف بهینه انرژی چندان میانه خوبی ندارد. این سیستم‌عامل از زمان پیدایش با مشکلات مختلف ازجمله مصرف باتری بالا و مدیریت حافظه رم، دست‌وپنجه نرم می‌کند. با انتشار نسخه Lollipop، کاربران انتظار توجه بیشتری از گوگل درزمینه های  یادشده را داشتند اما نسخه جدید نه‌تنها گره ای را باز نکرد بلکه چندین مانع نیز به مسیر تکامل سیستم‌عامل افزود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

درحالی‌که بسیاری از توجه گوگل درزمینه مدیریت رم اندروید Lollipop، متمرکز شده است، به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران این نسخه از سیستم‌عامل با مشکل مصرف بالای باتری مواجه شده‌اند که باید موردتوجه این غول جست‌وجو قرار بگیرد.

در سایت پیگیری مسائل سیستم‌عامل اندروید، یک صفحه به همین موضوع از ماه April اختصاص داده شده است. در این صفحه تابه‌حال ۶۰۰ کامنت به ثبت رسیده که بیشتر آن‌ها از برنامه‌هایی گلایه دارند که پس از کار کردن با شبکه دیتا، همچنان در حافظه فعال باقی می‌مانند و  بروز سناریوهایی مانند از دست رفتن ۶۳ درصد از باتری در حالت Standby، در مدت ۸ ساعت را، موجب می‌شوند.

کاربرانی که از نسخه پیش‌نمایش اندروید M در حال استفاده هستند، از وجود چنین مشکلی در آن نسخه هم گزارش داده‌اند. این گزارش حاکی از قرار داشتن مصرف باتری در لیست اولویت‌های با درجه پایین شرکت گوگل حکایت دارد. البته بعید نیست که گوگل اصلاً از این موضوع خبر نداشته باشد. در حال حاضر تنها راه کاهش مصرف باتری، استفاده از یک وای فای به جای شبکه دیتا و یا قطع ارتباط اینترنت سیم‌کارت پس از اتمام کار می‌باشد. برای دیدن سایت موردبحث می‌توانید از این لینک اقدام کنید.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Users-report-a-battery-drain-issue-with-Android-5.x-Lollipop_id71103″ target=”blank” background=”#377431″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Danial.G

گوگل هم مثل ایران خودرو میمونه ، هرچی جلوتر میره بیشتر گند میزنه .
بهترین ورژن اندروید کیت کت بود بدترین تجربه هم با لالی پاپ داشتم . با اینکه تا حالا تمام گوشیام اندرویدی بوده ولی برام مثل روز روشنه هیچ وقت قرار نیست این سیستم عامل اصلاح بشه .
به ویندوز فون که امیدی نیست ، ای او اس هم که خوبه ولی نه برا ما ، کاش یه سیستم عامل جدیدی بر پایه لینوکس گسترش پیدا کنه از شر این اندورید هم راحت بشیم .

sadegh_rr

فعلا که گند زده،ولی واقعا باید خود شرکت ها به فکر بهینه کردن بیشتر باشن و یه فکری به حال خودشون بکنن هربار که گوگل نسخه ی جدید آندروید رو معرفی میکنه میگه بهینه تر شده و اولین حرفش همینه!!

Moazez

لالی پاپ انقدر گند بود آمار باتری همه گوشیهارو خراب کرد. انصافا بهترین اندروید همون ۴٫۴٫۴ بود. هیچ نقصی نداشت. ولی کلا من با z3 مصرف باتری بیشترو حس نکردم. نمیدونم باتریم خیلی قویه یا آپدیت z3 اینجوری بوده

alanda

معزز جان بخدا خسته شدیم ازاین نظرات یک جانبت!نمیدونم چیرو میخوای ثابت کنی !!

Abbas Feili

از وقتی که اکسپریا زد۳ رو به لالی پاپ ارتقا دادم حتی مصرف باتری هم یکم بهتر شد البته من نسخه تک سیم کارتشو دارم و آپدیت های زیادی براش اومدی و کاملا بهینه شده

✰ BARDIYA ✰

سلام اقای alanda
اتفاقا این اقا دارن درست میگن دوست عزیز
من خودم Z3c دارم بعد از اپدیت به لالی پاپ واقعا مصرف باتریش خیلی کمتر شده و بهینه تر شده
تو اپدیت اولی که برام اومد یکم مصرفش زیاد شده بود ولی دوتا اپدیت تکمیلی بعدش اومد واقعا مصرف فوق العاده اومده پایین و عالی شده حتی خیلی بهتر از قبل شده توی لالی پاپ.
حالا من نمیدونم سامسونگ مصرفش زیاد شده یا کم چون ندارم ولی راجب گوشی خودم Z3c مطمئنم مصرف خیلی بهتر شده نصبت به ۴٫۴ کمتر شده و عالی شده.
موفق باشید :rose: :rose:

Moazez

مشکل این دوستان اینه که با واقعیت نمیتونن کنار بیان،به دروغهای سامسونگ عادت کردن.

arasharash

این موردو دیگه راس میگه بهترم شده

sadegh_rr

باید منصف نظر داد منم زد ۲ رو بعد آپدیت هیچ افتی توو قسمت باطریش ندیدم و اصلا مشکلی نداره،فقط یه چیزی که تووآندروید پنج منو ناراحت میکنه اینه که هنوز خیلی از بازی های با گرافیک بالا را ساپورت نمیکنه،البته بازی های دانلود شده از گوگل پلی رو نمیگم!

Dr.Zed

در مورد زد۲ کاملا با شما مخالفم.
بعد اپدیت منی که تو کیت کت هر ۱٫۵ یا ۲ روز گوشیو به شارژ میزدم. الان هرروز این کارو میکنم 😐
تو.لالی علاوه بر مصرف باتری. گرما هم زیادتر شده:|
چن روز پیش دمای زد۲م به ۶۳ درجه هم رسید!!!:|
دراستفاده معمولی اکثرا ۴۴ ایناس

sadegh_rr

D.zed عزیز مطمئن باش طرفدار هیچ برندی نیستم و اغلب دوستان هم میدونن،ولی احتمالا گوشی شما لالی پاپ رو ناقص یا با مشکل آپدیت کرده وگرنه همچین چیزی نیست و من سنگین ترین بازی هارو باهاش انجام میدم و فوقش به ۴۶ میرسه و با یک ساعت مکالمه تصویری هم اونم تو یه محیط نسبتا گرم به ۴۸ رسید،پس مشکل شما برمیگرده به موبایلتون و یا مشکل در بروزرسانیتون بوده مطمئن باشید.

Moazez

گرما در z2 خیلی خوبه. دیروز من با دمای معمولی اتاق ۳۳ دقیقه ۴k گرفتم باهاش بعد قطع کرد. خواستی اسکرین شاتشو بذارم.

Mohammad Reza12

گلکسی الفا که بعد اپدیت اندروید ۵ تغییر خاصی تو مصرف باتری نداشته

alanda

معزز جان بخدا خسته شدیم ازاین نظرات یک جانبت!نمیدونم چیرو میخوای ثابت کنی !!

JOHN

من تاییدش میکنم.زد۲ منم تو لالی پاپ مثلا شب میذارم یک درصد کم میکنه بعد یک تیکه تا صبح ثابت میمونه.ولی توی استفاده سنگین نه هر گوشی تو لالی پاپ دیدم اسکرین روشن مصرفش بالا بوده.

Moazez

خدا به آدم عزت بده همینه ها

mostafasaeedix

باید یه فکری بکنه گوگل. بنظرم کیت کت خیلی بهتر ازین لالی پاپ بود اگه انیمیشن های لالی پاپ رو فاکتور بگیریم..
_______________
نمیدونم چرا ولی جدیدا هروقت اسم اندروید میاد یاد یه دنیای سرد و بی روح میفتم … نزدیک دو هفته س دارم اندروید ۵٫۱٫۱ خام رو تجربه میکنم . فک کنم دیگه هیچوقت سمتش نرم ..
با علاقه ای دوچندان دارم برمیگردم سمت ios :heart: :heart:

Mehrshad.HTC

اقا منم شاکیم 😀

pika

“”ز دست رفتن ۶۳ درصد از باتری در حالت Standby، در مدت ۸ ساعت را، موجب می‌شوند.””
من با اندروید ۵٫۱٫۱ رسمی این مشکلو چنبار داشتم شب میخابم صب گوشیم خاموشه!

SAYROS

گوشیتون چیه؟

Ali.R

والا من کاستوم رام اندروید ۵.۱.۱ نصب کردم..به جرات میتونم بگم عمر باتری یک و نیم برابر بهتر شده بود .یه چیز رویایی شد واسم…اما از بس لگ داشت ،یه بار از عصبانیت گوشیو چند متر پرتاب کردم ،بعدشم بر داشتم رفتم رام رسمی ۴.۳فلش زدم.. :scratch:

یحیی

همین مصرف باطری اصلی‌ترین دلیلی بوده که من به لالی‌پاپ مهاجرت نکردم، منتظر M بمونیم بهتره‌.

Ari khan

راستش من تجربه چندانی با کیت کت ندارم(فقط یک روز)اما تو اون تجربه اومدم یه تستی کردم گوشیمو:درحالت استندبای تو۶ساعت ونیم حتی یک درصدم از شارژش کم نشد اما خودم احساس میکنم مصرف شارژ تو لالی پاپ یکم زیاده

Taskin

الان میفهمم که چرا قدیمیای تکنولوژی هنوز طرفدار اپلن
نمیدونین اندروید چی شده

Auroro

یادش بخیرر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....