حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کیت توسعه نرم‌افزاری تایزن سامسونگ در راه است؛ یک استودیو تازه برای اپ‌نویس‌ها

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | مطالب ترنجی

کیت توسعه نرم‌افزاری یا همان SDK تایزن از تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ با نام استودیوی تایزن کار خودش را شروع می‌کند تا توسعه‌دهندگانی که علاقه دارند در اکوسیستم سامسونگ اپلیکیشن تولید کنند، راحت‌تر این کار را انجام دهند. به گفته سامسونگ استودیو تایزن محیطی سریع و پایدار را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای موبایل قرار می‌دهد که رابط کاربری و کاربردپذیری آن طراحی بهتری به نسبت نسخه قبل این SDK دارد. برنامه‌نویسان در هنگام نصب استودیو تایزن این امکان را دارند تا فقط پلتفرم‌ها و پروفایل‌ها مورد نظرشان را انتخاب کنند و دیگر ناچار به نصب بخش‌های اضافه این پلتفرم ندارند.

برای تولید و توسعه اپلیکیشن‌های سازگار با ساعت هوشمند جدید سامسونگ یعنی Gear S3 هم، برنامه‌نویسان می‌توانند از نسخه اولیه استودیو تایزن (Tizen Studio 1.0) استفاده کنند. استودیو تایزن در حقیقت از این جهت منتشر شد که برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان محیطی یک‌پارچه ایجاد شود تا نیازی نداشته باشند به مانند SDK قبلی برای توسعه هر پلتفرم یک SDK جدید و جداگانه نصب کنند. به این ترتیب برنامه‌نویسان با کمک استودیو تایزن می‌توانند با صرف وقت کمتر و بدون سختی برای همه محصولات تایزنی سامسونگ اپلیکیشن‌های مخصوص تولید کنند. برای استفاده از تایزن استودیو کافی است به سایت http://developer.tizen.org بروید و این نرم‌افزار آزاد را دانلود کنید.

چند کلیک و تمام

Tizen-Studio_Main_1

پیش از این سختی‌های بسیاری در هنگام نصب SDK تایزن وجود داشت، این موضوع وقتی پای رفع خطاها به میان می‌آمد، حتی دشوارتر هم می‌شد. استودیو تایزن این مشکل را یک‌بار و برای همیشه حل کرده. برای توسعه اپلیکیشن‌های تایزنی کافی‌است نرم‌افزار را اجرا کنید و با فشردن چند کلیک و زدن دکمه پایان به محیط توسعه اپلیکیشن تایزن برسید.

تبدیل هفت به یک 

وقتی اپلیکیشنی تایزنی با SDK سامسونگ توسعه می‌یافت، باید هفت‌خوان رستم طی می‌شد تا بتوان آن را تست کرد. توسعه‌دهندگان برای توسعه و تست اپلیکیشن‌ها باید از مرحله کسب تاییده هفت مرحله‌ای گذر می‌کردند که کاری طاقت فرسا و البته حوصله سر بر بود. تایزن استودیو این تاییده عریض و طویل را درون خود جای داده و تنها گذر از یک مرحله تایید اعتبار لازم است تا بتوان اپلیکیشن موردنظر را توسعه داد و تست کرد. البته برای اینکه تایزن استودیو همه فن حریف باشد، منوی تایید اعتبار سامسونگ در بخش «مدیریت تایید اعتبار» (Certificate Manager) گنجانیده شده است.

تجمیع کاربرد‌ها و تجارب

Tizen-Studio_Main_2

کاربردی‌پذیری تا قبل از استودیو تایزن بی‌معنی بود. درواقع تا قبل از این استودیو نمی‌توان تعریف درستی برای کاربرد پذیری در SDK (قبل از نسخه ۲.۴) مطرح کرد. رابط کاربری گرافیکی (GUI) و کاربردپذیری درست با تایزن استودیو پیش روی توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. تا دیگر با دیدن هر رابط کاربری مجبور نباشند کاربردپذیری‌های مختلف را تجربه کنند.

آزمایش‌های شبیه سازی 

Tizen-Studio_Main_3

منوها، اسم‌ها و طرح‌های مختلف و پیچیده سبب می‌شد تا توسعه‌دهنده در هنگام استفاده از شبیه‌ساز سردرگم شوند و عطایش را به لقایش ببخشد. تجمیع و بهینه سازی کاربردپذیری در استودیو تایزن کمک بزرگی به برنامه‌نویسان می‌کند که با خیال راحت اپلیکیشن‌ها را تست کنند. علاوه بر این قالب دستگاه‌ها به عنوان یک ویژگی به استودیو اضافه شده است و برای هر پروفایلی می‌توان از فیلتر ویژگی‌های مخصوص استفاده کرد تا مدیریت بهتر صورت گیرد.

آنالیز به دنیال پویایی

طرح و ترکیب ویژگی‌های بهبود پیدا کرده و المان‌های گرافی باز طراحی شده‌اند تا کاربران به راحتی و سادگی با استودیو تایزن ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این‌ها، طرح‌های مقیاس‌پذیری به خوبی برای ویژگی‌های جدید امن شده‌اند . مانند پروفایل‌سازی در حافظه و CLI.

سایر پیشرفت‌های استودیو تایزن

Tizen-Studio_Main_5

انتشار استودیو تایزن با ویرایش ۱.۰ سبب شده تا محتوایی که در سایت مخصوص توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد، به شکل مطلوب‌تری منتشر شود و بخش جستجوی آن نیز بهبود یافته است. در کنار این بهبودها، ۵۰ نمونه اپلیکیشن نمونه با کیفیت بهبودیافته در کتابخانه این استودیو قرار دارند تا توسعه دهندگان سریع‌تر با چم و خم توسعه اپ تایزنی آشنا شوند.

تولیدکنندگان تایزن ضمانت می‌کنند که همیشه در تلاش باشند تا محیط تازه تاسیس تایزن، به سرعت رشد کند و نیازهای توسعه دهندگان را پوشش دهد تا تبدیل به استودیویی تمام و کمال شود.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CHALTON.B

سامسونگ دیگه داره کم کم تایزن رو وارد مرحله رقابت سیستم عامل ها میکنه،تایزن تا چند سال دیگه میشه غول سیستم عامل ها،در اصل حساب کنیم بهینه ترین سیستم عامل همین تایزن هست،سامسونگ فقط یه سیستم عامل کم داره که اینم رشد پیدا کنه دیگه هیچی کم نداریم،تایزن خیلی سریع هست خدایی بهتر از ای او اس هست.

Rhasta

درباره تایزن باهات موافقم
ولی موقعی ب بلوغ میرسه ک مردم باهاش کار کنن و کمبوداش و نیازهاشونو فیدبک بدن
توسعه داخلی زیاد مطلوب نیست ب نظرم

Only.Toranji

بازم خوبه که سامی از تایزن دست برنداشته و تلاش میکنه تا اونو توسعه بده
البته با توجه به اینکه سامسونگ گوشی های بالارده خودشو با هدف فروش بالا و قبضه بازار طراحی و تولید میکنه،پس فعلا احتمال اینکه سامسونگ یه گوشی تایزنی بالا رده رو بخواد بسازه خیلی کمه چون هنوز سیستم عامل تایزن نواقص زیادی داره و به شکل کامل بین مردم تعریف نشده…
هر چند سامسونگ اهل ریسک هست ولی مطمئنا تا ۱ یا ۲سال دیگه خبری از یک‌گوشی تازنی بالا رده نخواهد بود و به همون پایین ردها تو هند و … اکتفا میکنه

Rhasta

دیگه وقتشه تایزن رو روی محصولات بالا رده بیاره

بنظرم ی سری جدید معرفی کنه حداقلش میانرده مثل سری A باشه

زیاد تعریف تایزن رو شنیدم و بهینه گیشو تو گوشیای سری زد دیدم(با اینکه پایین رده بودن)

Mehdi Sadeghi

اینکه طبق این خبر قدمی برای پیشرفتش برداشته شده جای امیدواریه
فراموش نکنیم زمانی اندروید جای سیمبین رو گرفت که سیمبین درجا زد..در واقع نوکیا در جا زد و تمرکزش رو روی سیمبین گذاشت کنار و اجازه ی سبقت به دیگران داد
آیا گوگل مثل نوکیا عمل میکنه که کاربرا جذب تایزن بشن؟
اون چیزی که الان داریم میبینیم سیستم عامل ها خصوصا اندروید و IOS ضمن بهبود هر روزه ی خودشون و رفع ایرادات، همیشه سعی داشتن از بقیه هم الهام بگیرن و ویژگی جدیدی روی هر کدومشون بیاد رو سریع به یه شکل دیگه توی نسخه ی جدیدشون میذارن که عقب نمونن . بحث نرم افزار و بازی هم که به کنار
تایزن خیلی کار سختی داره در چنین فضایی رشد کنه .. باید صبر کرد و دید در آینده چه اتفاقاتی میفته

grimm

دیگه شرکتا باید دست به کار بشن از این اندروید دست بردارن دیگه هیچ گوشی متفاوتی تولید نمیشه برنامه ها همه شبیه هم شدن همه چیز تکراری شده یک رقابت بیشتر باعث نوآوری میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....