حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام از اولین مودم موبایل ۵G با نام Snapdragon X50 رونمایی کرد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

نسل بعدی اسمارت‌فون‌ها و ارتباطات سلولار در حال تغییر و تحولی عظیم حهت جهش به سوی فناوری ۵G است. همانطوری که می‌دانید، بر اساس صحبت‌های منتشر شده در زمستان ۲۰۱۸ به نظر می رسد اولین استفاد‌ه‌های رسمی و عمومی از این نوع ارتباط اجرایی خواهد شد. کوالکام برای توسعه و تست‌های اولیه در دستگاه‌های فعلی از مودم جدید خود رونمایی کرده است تا یک قدم به این فناوری نزدیک بشویم. در ادامه همراه باشید.

نسل پنجم فناوری ارتباطی به نام ۵G، شبکه‌ای را برای ما تشکیل خواهد داد که می‌تواند انتقال اطلاعات را با سرعتی تا ۲۰ گیگابیت برثانیه انجام دهد. اینترنت ۴G می‌توانست سرعتی تا ۱۵۰ مگابیت برثانیه را برای کاربران داشته باشد و حالا در نظر بگیرید با چنین سرعتی در ۵G رسما یک ویدیو HD در عرض چند ثانیه آماده پخش و استریم خواهد شد.

اما هدف دیگری که از توسعه این فناوری برقرار است، بحث اینترنت اشیا خواهد بود. ارتباطات به وسیله ۵G  می‌تواند متوسط سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را بر روی بیش از یک میلیون دستگاه مجهز به قابلیت اینترنت اشیا در مساحت یک کیلومتر مربع تحویل دهد. این مودم اولین قدم برای رسیدن به چنین سرعتی در دستگاه‌های فعلی خواهد بود که اولین دستگاه های کامل با این فناوری را در همان زمستان ۲۰۱۸ شاهد خواهیم بود.

 اسنپ‌دراگون X50 که با شبکه ۲۸ گیگاهرتزی (معروف به mmWave) سازگار است و در مرحله اول می‌تواند تبادل اطلاعات تا سرعت ۵ گیگابیت در ثانیه را ارایه کند. بد نیست اشاره کنیم که برای دستیابی به سرعت دانلود گیگابایتی در گوشی‌های هوشمند، باید از آنتن های MIMO با قابلیت beamforming هوشمند و ردیابی تابش امواج استفاده کرد. این مودم معرفی شده منحصرا برای فناوری ۵G نیست و می‌تواند به سیستم‌های ارتباطی ۴G هم متصل شود.

مودم X50 قابلیت یکپارچه شدن با تمامی تراشه های نسل جدید این شرکت را به طور موازی با مودم LTE خواهد داشت. در MWC 2017 اخبار جدی تری را در این باره خواهیم خواند. نظر شما چیست؟

[button type=”link” link=”http://www.phonearena.com/news/Qualcomm-introduces-the-Snapdragon-X50-5G-modem-for-next-generation-phones-and-carrier-testing_id86712″]www.phonearena.com[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
yas

امروز شنیدیم همراه اول هم سرمایه گذارى کرده روى اینترنت۵جى یعنى امکان داره سال ٢٠١٨ ایران هم ب این فناورى برسه???

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....